Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 02:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
MargusM
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2003 16:23 54
Peamine sõiduk: E91 330d touring
Asukoht: Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas MargusM » 01.03.2019 11:46 48

See näitab tootja suhtumist sellesse segmenti nagu ka see, et praegu on valikus autod ülimalt kompromissitud. i3 on nagu prototüüp, mida nutiinimesed oma elus katsetavad aga i8 rikaste mänguasi. Tuleks auto, mida kõik tahaksid ja arvestatav osa jaksaks osta.
Ootame...
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2193
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv » 01.03.2019 11:47 21

Julgen ennustada, et selle i3-ga hakkab veel nalja saama. Kui hinnad kukuvad ja paar ringi korralike tänavaautodena on tehtud. I3-l on lihtsalt fantastiline modulaarne ülesehitus. Sisuliselt nagu lego. Võtad lahti, paned kokku. Selle süsinikpuuri ja akupaki ümber saab osavam meistrimees käepäraste vahenditega ikka ulme roboteid ehitada.
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 01.03.2019 19:41 16

Kõik need elektriautod on ühed prototüübid, nii seda arengut ja hinda kõige lihtsam selgitada on.
i3 on ikka väga korralik ja kvaliteetne sõiduk. Miinuseks on helisummutus, muusikat vähe valjemini autos kuulad, kostab kõik välja.
Sõitsin ükspäev Kia Niroga, tavalisega mitte elektrimootoriga. Kõik oli talutav hetkeni, kui sõitma hakates uksed lukku läksid. Algul ehmatasin ära, kas sain kivi aknasse ja siis mõtlesin, parkimismaja, aeglane kiirus.
Need olid ukselukud, lisaks käivitamisel ja auto sulgemisel kostuv "süsteemi käivitus-sulgemis heli".
Mõelda vaid kui seda peaks igapäevaselt 5 aastat järjest taluma.
arnis
Huviline
Postitusi: 7669
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis » 01.03.2019 20:50 44

Leafil saab ukselukustuse välja lülitada. Ja ka "teretulemast" heli saab välja lülitada.
Mida ma muidugi tegingi pool aastat peale auto kasutamist :lol:
2018 suvi lisasin ustesse kilo paar müramatte. Sai asja veidi viisakamaks.
See suvi lisan veel natukene esimese tulemüüri kanti ja tagumistele rattakoobastele.
Eks see säästmine põhjustab murekohti küll. Müra on lahendatav kui tõesti soovi on.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2193
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv » 01.03.2019 23:23 20

Müra on ilmselt suhteline. Pean i3 ikkagi vaiksemaks kui f15 kere x5. Viimasel on rehvimüra küll tiba vähem, mootorit ja kõllidest tulevat pörinat see-eest rohkem.
arnis
Huviline
Postitusi: 7669
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis » 02.03.2019 02:44 08

i3 jääb kusagile vahepeale.
https://www.youtube.com/watch?v=GzQdkwmq78s" onclick="window.open(this.href);return false;
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2193
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv » 02.03.2019 09:50 00

Teadmata küll selle testi metoodikat, julgen arvata, et Model 3 kannatab oma klaaskatuse käes. Ruumiakustika reeglite vastu ei saa ja kõvad pinnad igas küljes teevad paratamatult oma töö. Iga bemarist, kellel on panoraam katuseluuk võib proovida - sõida maanteel koos pehme kattega ja siis rulli kate ära. Vahe on kõrvaga kuuldav.

Pisikestel autodel - e-up ja i3, on tuulemüra suurtel kiiruste peamiseks probleemiks. See tuleb ilmselgelt kere kujust.
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 02.03.2019 13:35 13

i3 salongimüra pigem ei ole probleemiks. Väljast sisse on ok aga seest välja on vähe halb.
Parklas autos istud ja käed-vaba helistamist kasutada, siis väga suure tõenäosusega kuulevad väljasolijad ka, mis teema parasjagu käib. Kas tädi Maali ikka sai oma bemmile uued kummid.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2193
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv » 02.03.2019 23:10 02

Eh - seda pean kohe proovima :D
jjanno
Huviline
Postitusi: 2291
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: E36 320iT
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno » 03.03.2019 13:11 54

Tere
BumBum kirjutas:Parklas autos istud ja käed-vaba helistamist kasutada, siis väga suure tõenäosusega kuulevad väljasolijad ka, mis teema parasjagu käib.
No see on nõnda ikka päris paljude autode puhul. Natuke kuskil kaubanduskeskuse parklas jalutada ning kuuleb päris palju kõnesid. Ise olen juba ammu ära lõpetanud käidavas parklas autos telefoniga rääkimise.

jJanno
E36/3
arnis
Huviline
Postitusi: 7669
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis » 03.03.2019 18:36 17

Aga mis siis saab, kui peab keset tänavat rääkima? Sosistate või kirjutate messengeris? :lol: :lol:
Ärge olge naeruväärselt paranoilised. Ärge kartke seda, et teised kuulevad teie juttu.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 11778
Liitunud: 03.03.2008 19:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. » 26.05.2019 18:33 00

Henri. kirjutas:
27.05.2018 21:41 00
/../Eks näis, kas Elon autotööstuses sama suudab ära pullida, aga isiklikult usun, et pigem 'jah'. Saaks neid lubadusi ka natuke reaalsemaks, siis ilmselt 'tavaautode pooldajad vs fanboyd' vastasseis nii tuline ka poleks, ent milleks unistada väikselt, kui püüdlused on kosmose suunas.
BumBum kirjutas:
27.05.2018 22:54 19
Ideid ja tal tõesti jagub. Need ideed on veel nii head, et need tõesti võiks kasvõi 50 aastat kahjumiga töötada.
Kosmosesüstikud, hyperloop, elektriautod.
Tuleb välja, et Hyperloop on siis reaalses elus ühesuunaline kitsas tunnel. Asfaltteega. Tavaliste ratastega autodele. Ehk siis nagu tavarahvas neid kutsub: tunnel.

https://jalopnik.com/elon-musk-says-hyp ... 1835024474

Pilt
arnis
Huviline
Postitusi: 7669
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis » 26.05.2019 22:17 38

Kas sulle ei meeldi see, et midagi head ei ole ulmelist.. või lihtsalt soperdad internetis? :?
KSP - kõrgsurvepump
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 26.05.2019 22:38 28

Tänu sellel Hyperloopile arenes tunneli ehitamise kiirus tunduvalt. Vanad dinosaurused, kes uuendustega kaasa ei taha minna, kasutavad aeglast tehnikat.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 11778
Liitunud: 03.03.2008 19:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. » 27.05.2019 07:17 41

Boring company ja sellele tehtud promo on muidugi vägev. Leegiheitjad ning muu shenanigans.. kui sa soperdamise all pead silmas, et alguses müüdi mingit suurt innovatsiooni millestki, mis ulmekiirusel autosid transportib ning lõpuks tehti asfaltteega tunnel, siis ilmselt soperdan jah. Samas äkki arendatakse siit nüüd tehnoloogia, mis löökaukude teket aitab vältida :mrgreen:
Saaks neid lubadusi ka natuke reaalsemaks, siis ilmselt 'tavaautode pooldajad vs fanboyd' vastasseis nii tuline ka poleks
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 27.05.2019 18:52 49

Hyperloop-i arendamine käib edasi.
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas zaddam » 13.06.2019 08:51 27

Täiesti mõistlik ja loogiline, et miks Musk igasugustest platvormidest loobub tunnelis. Teslal plaanis see või järgmine aasta jõuda täielikult isesõitva autoni (mis neil ka 99% tõenäosusega ka õnnestub) ja oleks väga tunnelis mingeid platvorme teha, mis teevad asja keerulisemaks ja maksab ka lisa raha.. Tunnelid ühe suunalised, aga vägagi tõenäoliselt kaks tunnelik kõrvuti, üks ühele ja teine teisele poole.
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4669
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys » 14.06.2019 11:41 21

Midagi arhitektidele, ehitusinseneridele ja majaomanikele.
https://electrek.co/2019/06/13/tesla-so ... -fittings/
jjanno
Huviline
Postitusi: 2291
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: E36 320iT
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno » 15.06.2019 10:03 05

Äkki mõni arhitekt (keda siin foorumis/teemas ikka leidub ;) ) on neid põhjalikumalt uurinud, aga minul jäi selles vallas juba aastaid tagasi silma hoopis Eesti firma:
http://www.solarstone.ee/et

jJanno
E36/3
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 15.06.2019 13:32 14

Isesõitev auto on suhteline. Me võime rõõmustada, nüüd see valmis on aga mis saab talvel, kui lumi on maas?
Selles maailmas oleks vaja arendust, kus auto saab signaali ka teekattest.
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4669
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys » 15.06.2019 13:37 26

Kui sõiduk hakkab saama energiat teekattest siis selliseks tehnoloogia arenduse ajaks ei ole sõidukile enam vaja rattaid ehk kokkupuudet mingi pinnasega. Muidugi tuleb kaugemale ette projektsioonid luua. ;)
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 15.06.2019 14:33 21

Ma mõtlen teel paiknemise signaali. Tesla saab oma informatsiooni kaamerate abil ja sensorid on abiks teiste autode tuvastamisel.
Lumi maas, teekattemärgistus varjatud, ei ole isesõitvast autost midagi järel.
Lisaks sellele sõidukiiruse valik. Näide reaalsest kogemusest. Toimus teedeehitus, mõnes kohas kiirused muutusid, ühel ristmikul loobuti parema käe reeglist. Kiiruse muudatuse märki ei suvatsetud aastaga paigalda. Kiirusepiirang oli eelnevalt 30km/h, peateel kiirusepiirang 60km/h. Nüüd lõpuks pandi märk 50km/h endisele 30km/h alale.
Kõrvalteele sõit asub ringristmikult. Parempööret tehes ei suuda autod kiirusepiirangu märki lugeda. Navigatsioon, kinnitab endiselt, see on 30km/h ala. Ristmikel kehtivast "parema käe reeglist" tuleb info vast navigatsioonist. Kunas küll need uuendused kaardile jõuavad.
Olukordi on veel. 60km/h liiklusepiirangu märgi suudavad endiselt mõned autod lugeda 100km/h märgiks.
Auto tuvastab märgi, liikumispiirang 30km/h ja navigatsioon teatab 10 meetrit hiljem, tegemist on kiirusepiiranguga 50km/h.

Volvo lubas turvalisust tõsta, liikuda saab nii kiiresti kui märk lubab? Kui palju võivad sellised autod segadust tekitada?

Elektroonilised liiklusmärgid, teekaamerad-ilmastikuolud, info avariidest, kui see kõik jõuaks autoni, see oleks samm edasi. Auto paiknemine teel. Oleks teekatte servas sensorid, mis edastavad signaali kui lai on tee, sõidusuunad. Hetkel on olukord kui ühepoolne pingutus, vaja on mõlemapoolset lahendust.

Energia teekattes põhimõtteliselt juba tuleb.... Norras pilootprojektina elektritaksodele juhtmevaba laadimine. Sealt edasi arendada, 10-50-100 km lõik maanteedel.

-juhtmevaba laadimine

-siin räägib taksojuht sellest projektist.
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4669
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys » 15.06.2019 14:44 52

Kui tehakse teeremonti siis ei ole sellel teekattel ega lõigul nagunii mitte mingit adekvaatset signaali. Peamine operatiivsignaal, klass I, peab olema autonoomne ja tarkvaraliselt kiiresti muudetav, mis tähendab, et see peab olema allutatud positsiooniliselt, geosfäärilise infona, mida uuendatakse pidevalt vastavalt muutustele. Märgid ja info teistelt sõidukitelt on klass II info. Lumi ei ole faktor - ka kaasaegne teepuhastusmasin orienteerub alla tulevale geoinfole jne.
See moment, kus energiat on võimalik liikuvale objektile edastada tähendab tehnoloogilise sammuna seda, et objekt on siis võimeline seda energiat kasutades ülitäpse suunaga/trajektoriga ka aeglustama ning kiirendama. Rattad või kokkupuude pinnasega muutub ebavajalikuks. Teekate kui selline saab selles mõttes juba uue tähenduse.
arnis
Huviline
Postitusi: 7669
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis » 15.06.2019 23:46 00

Solar Freakin Roadways on rämps, mis ei hakka kunagi töötama reaalses maailmas.
Teed, mis laevad autosid, on rämps, mis ei skaleeru reaalsusesse.
Juhtmevaba laadimine on mõttetu. Töötab, aga tarbetu. Umbes nagu helitugevuse reguleerimine viipega BMWs.
Teed ei hakka mingeid signaale autodele saatma. Sel puudub igasugune mõte.
Autod hakkavad ennem ise sõitma kui 2% teedest saab kasvõi minimaalse uuenduse (ala magnetid radade vahel vms).

Keegi ei hakka seda jama kinni maksma.
Sama kehtib eraisikutele tehtud V2G, V2H jms tehnoloogia kohta. Tarbetu.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4669
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys » 16.06.2019 00:01 48

Reaalsusesse rebib see, et induktsiooni ja energiavälja saab ära kasutada lendava objekti maapinna lähedasel manööverdustel. Kuni see vajadus puudub siis ongi mõttetu energiamaksustamise skaalas, aga samal ajal tähendab see vajadust tehnoloogiat "laual hoida". Rehvide kulumine/põlemine on ühel päeval vähemalt sama mõttetu tegevus. ;)
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas zaddam » 20.06.2019 13:35 46

Eelnevalt välja toodud puudus, et kui lumi on maas, et siis isesõitev auto ei suuda sõita, ei vasta tõele. Vastasel juhul ei ole tegemist isesõitva autoga.
Tesla puhul ei ole vahet, kas on teel on märgitud telgjoon ja äärejooned või mitte, samamoodi ei sega ka lumi.
Lisaks igapäevaga areneb tesla autode isejuhtimis oskus paremaks, seoses nende autodega mis teslal juba teedel ringi sõidavad ja koguaeg uut infot koguvad erinevate liiklusolukordade kohta.
Saksa tootjad võiks ka rohkem panustada elektriautodesse ja isesõitmisse, aga praegusel hetkel tundub, et teslale arvestatavaid konkurente ei leidu.
BumBum
Huviline
Postitusi: 982
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum » 20.06.2019 20:31 34

Mille järgi siis Tesla sõiduk oma paiknemise sõidurajal kindlaks teeb?
arnis
Huviline
Postitusi: 7669
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis » 22.06.2019 22:28 36

Absoluutselt kõik mida on esikaameratega näha, mängib rolli sõiduala määramisel.
Alustades joonest ja talvistest lumele jäänud rehvijuttidest kuni äärekivide ja piireteni välja.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas zaddam » 19.07.2019 09:49 16

See on küll bmw foorum, kuid kellele pakub huvi kuhu suunas tulevik liigub ja kuidas tesla autopiloot töötab, siis üks pikem ja informatiivne video
Vasta