62. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 14.09.2022 00:45 52
Postitas arnis
Ei, 13A on tavaline stepsel võimeline lõputult kannatama, mitte 16A.
Kruvid jah hakkavad logisema, aga õigesti kinni keeratud asja puhul võtab see minimaalselt 10 aastat.
Igat kruvi ei saagi õigesti kinni (Panasonicu VIKO on mulle ette sattunud).
Boilerite puhul läks täht valesti, a, aastat. 20 aastat.

See Legrandi leiutis on rahapesu mingi skeem (juriidiliselt määratud "spetsiaalne" tavaline pesa, ma arvan), unustage ära see junn.
See "klapp" ja selle tihend on mahavisatud raha. Laadimisliides on 90+% ajast stepslis ja see ei ole ette nähtud igapäevaseks välja tõmbamiseks.
Klapp lihtsalt ussitab seal peal, mõlemalt poolt
Võibolla see Legrandi leiutis ongi mõeldud, et kasutaja iga päev selle sisse sutsab ja siis kui vihma sajab, siis ei kasuta.

Pigem võtaks hiina leiutise:
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 00519204_2

Veel parem oleks, kui keegi pakuks bränditoodet sarnase mehhanismiga: klapp käib kinni kui stepsel on hõivatud. Hea meelega ostaks varuks mõne sellise :!:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 14.09.2022 10:34 45
Postitas LEDBeam
Ei, 13A on tavaline stepsel võimeline lõputult kannatama, mitte 16A.
Kruvid jah hakkavad logisema, aga õigesti kinni keeratud asja puhul võtab see minimaalselt 10 aastat.
Igat kruvi ei saagi õigesti kinni (Panasonicu VIKO on mulle ette sattunud).
See pesa (kui on tehtud korralikult, mitte suvaline h saast) kannatab ka reaalis 25 A, kui külge tuleb materjal, mis on sellele dimensioneeritud.
Sinu 13 A on tuletatud lahendusest, kus pesale on ühendatud 1,5 mm2 ristlõikega kaabel ja seda ka teatud paigaldusviiside puhul. Ja jutt pole siin ka pesale lubatud voolust, vaid jaotuskilpi selle ahela ette paigaldatud kaitselüliti nimiväärtusest.
Kruviklemmidest tänapäeval pole mõtet jahuda, enamus on vedruklemmid.

Kui jaurata ohutusest, siis see müüb lammastele loomulikult ülihästi. Ajusid ja teadmisi pole, mille alusel otsuseid teha, siis on asenduseks ülim. Ja nurga tagant tuleb peale nahaalide maffia, kes kirjutab selle normdokudesse. Ei midagi uut. Tavaline tehnokraatia. Tõenäoiliselt nad arenevad veel sinna, et iga kuu tuleb teha selle pesa audit koos temperatuuri mõõtmise jms-ga.

Kui tahta ahelas ka sädelemist kontrollida, siis on olemas vastavad kaitseapraadid. Enne elektrikärude maffiale raha viimist võiks vaadata õiges suunas.

Pildil- olev Legrandi asjandus ei vasta kindlasti IP6X nõuetele, mis on välistingimustesse vajalik, kui pole täiendavat kaitset sademete eest. Kaitsejuhi selline klemm pole meil lubatav, on prantslaste lahendus.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 14.09.2022 11:13 44
Postitas BumBum
Legrand on suvaline näide, et midagi kusagil leiutatakse ja hind on tunduvalt kallim, loe: mille järgi siis tavaline kodanik peaks otsustama. Mis kvaliteet ja kas hind on õigustatud, seda loomulikult piltide pealt ei saa öelda. Aeg annab aru ja tänapäeval läheb kõik internetti kirja, kui mingid jamad on.

Se aliexpressi toode..... Ma ei saa väita, et see on jama, kuid tellitud küll erinevaid asju ja mida usaldada on seal ainult tuntud brändide nimed. Näiteks ühel tootel lagunes aastaga juhtmeisolatsioon ära. Kummitihendid mis peaks toote veekindlana hoidma, aasta hiljem tuleb tihend tükkidena vahelt välja.

Hiinlaste arusaam kvaliteedist on lihtsalt vähe teine.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 19.09.2022 11:19 38
Postitas arnis
Hiinlaste arusaam kvaliteedist on vägagi arusaadav. Enamik tahab võimalikult odavalt, ja saabki. Nii nad ekspordivad vastavalt soovidele.

Schuko ei kannata ohutult 25A tavakasutaja käes. Erinõudeid ei saa rakendada mitte elektriteadlikutele kasutajatele.
Mõned korrad koormuse all lahti ühendada ja juba on pindadel defektid. Boilerite 10A püsivad koormused tekitavad
kontaktpindadele vahest galvaanilist jama, niiskes vannitoas eriti. Vähem kui 10a-ga saab täitsa pekki minna asi.
Minuteada 90+% pesadest võtavad lagi vastu 2.5mm soone, nii kruvi kui vedru.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.09.2022 14:53 44
Postitas RazzKalbass
https://rahatarkus.ohtuleht.ee/1070241/ ... -laadimist

Vanasti varastati bensiini, nüüd elektrit :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 21.09.2022 13:18 31
Postitas BumBum
Vaja on suurema akuga autot. Laed tasuta aku täis ja müüd võrku tagasi.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.09.2023 18:43 32
Postitas arnis
Väike update.

Vahepeal tekkis elektribemm juurde. i3. Bensupaak on ka, 7 lidrane :D
See vaikselt asendab Mitsu i-MiEVit (millel 4 liitrine diislipaak), mis on lihtsalt fun pilll. i3 on ikkagi võimekas, mitte ainult fun.
Driftimine on i3-ga kehvem kui miEVil.

Ja 2014. aastal uuena soetatud Nissan Leaf on praeguseks läbinud 240 000km. Akut on natu üle 80% alles.
Kere kõva, roostet värvitud osadel ei ole nagu üldse, põhja all on küll igasugused klambrid ja aku korpus roostes. Sai veidi vahatatud :D
Kui 2030ni auto kere roostevaene, siis oleks super.
Auto on juba enda hinna diislis tagasi toonud, ja mitutuhat peale ka veel.