Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Vaba teema
Kasutaja avatar
Maario80
Huviline
Postitusi: 638
Liitunud: 20.08.2012 20:45 02
Peamine sõiduk: Audi A5

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas Maario80 »

Ma ei saa aru, kus sa võtad sellise õiguse, et teisi talupojaks kutsuda? Leidsid ttü kunagise uuringu ja lähtud sellest? Ma ennast küll talupojaks ei pea ja õppisin sama moodi ttü-s. See mind küll paremaks ei tee kui teised. Teede ehitusest tean seeläbi, et sõprade seas on inimesi, kes tegelevad selles valdkonnas iga päev. Kellegi inimese mõttemaailma ma muutma ei hakka. See on lihtsalt minu arvamus. Seda võib väljendada. Just solvamine näitab inimese intelligentsi taset. Ei arvagi, et tänu naeladele auto teepeal püsib. Kui inimene piire ei tunne pole vahet millega sõidab.
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas Annely »

Pilt


Sorry, aga see on mõttetu teema, üks järjekordne mitmete samasuguste reas. Oligi ainult aja küsimus, millal sõnavõtud üle piiri lähevad. Te kõik teate suurepäraselt, et tegemist on teemaga, milles ei ole ja ei tule üksmeelt, aga ometi ei takista see teil ennast ebaviisakalt üleval pidada.

Ma ei pea ilmselt kellelegi meelde tulemata, mis teemast saab, kui te ennast ohjeldada ei suuda.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Stopp!
Tee vahet mõistetel ja "talupoja mõistus" on üks nendest, mis tähendab, et kainel, keskmisel inimesel on kognitiivne omadus asju pragmaatiliselt hinnata. See ei ole solvang vaid väljend, mida vähemalt iga TTÜ-kas peaks dna tasemel mõistma.
Teiseks, kui oled TTÜ nahast koorunud siis hoia ka meie lippu igas mõttes, sh ka selle uuringu sisu ja väärtust! Kolmandaks, kui tead paremaid alusanmeid lisada siis viita neile mitte sõpradele, kes a la teerulli seljas töötavad.
Elementaarse insenereetika kohaselt räägitakse mõõdetavatest ning mõõdetud tulemustest. Meil kõigil on sõpru ja nende subjektiivne arvamus või hoiak ei ole konteksti mahtuv argument.
Maario80 kirjutas:Ma ei saa aru, kus sa võtad sellise õiguse, et teisi talupojaks kutsuda? Leidsid ttü kunagise uuringu ja lähtud sellest? Ma ennast küll talupojaks ei pea ja õppisin sama moodi ttü-s. See mind küll paremaks ei tee kui teised. Teede ehitusest tean seeläbi, et sõprade seas on inimesi, kes tegelevad selles valdkonnas iga päev. Kellegi inimese mõttemaailma ma muutma ei hakka. See on lihtsalt minu arvamus. Seda võib väljendada. Just solvamine näitab inimese intelligentsi taset. Ei arvagi, et tänu naeladele auto teepeal püsib. Kui inimene piire ei tunne pole vahet millega sõidab.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas m2x »

Pilt
Kasutaja avatar
Maario80
Huviline
Postitusi: 638
Liitunud: 20.08.2012 20:45 02
Peamine sõiduk: Audi A5

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas Maario80 »

Ei tahtnud kuidagi ttü maha teha, kui seda arvad. Mina olen selle kooliga väga rahul. Võiksin viiteid ja teooriat kirjutada, aga vaevalt see kedagi siin väga lugema paneb.Töötan igapäevaselt insenerina, küll teises valdkonnas. Selle pärast liiga konkreetseks ei lähe. Mina täpselt uurinud ei ole ja 100 protsendilist hinnangut anda ei oska. Samas enamus siin olevast jutust on üles ehitatud oletustele.Konkreetseid fakte on vähe. Ei arvagi, et see uuring täiesti vale on. Usun täiesti, et naelad lõhuvad teid. Siiski arvan, et tuleks alustada elementaarsetest asjadest, nagu teha teed korda ja siis hakata muude probleemidega tegelema :D
Peace!!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Ma tahan ka, et põnev oleks ja seda mitte selles kontekstis, kes kellele ära panna suudab.
Mind huvitab, kas keegi on osalenud mõne rehvi väljatöötamisel? Kogemused, kuidas teevad autotootjad uue automudeli väljatöötamisel koostööd rehvitootjatega? Milliseid andmeid kogutakse, töödeldakse, antakse/saadakse stabiilsuskontrolli/ABS elektroonika kalibreerimise jaoks?
Teiseks, miks läheb nii kaua sellega, et ka naastrehvidele legendikaart nõudena kehtestada? Kas seetõttu, et huvigrupp ehk kriitiline mass riike, kelle huvi see võiks olla on keelustanud naastrehvi kasutuse? Või on selle jaoks mingid muud selgitused?
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas oo7 »

See, et see teadustöö on 10a vana tähendab seda, et hetke seis ei ole kindlasti parem. Autosid on rohkem kui siis. Lisaks on tekitatud kahju rahaliselt suurem, kuna teeremont on ka kallimaks läinud. (küsi sõbra käest teerulli pealt, kui palju ta palk tõusnud on)

Selgelt on välja toodud, kui suure raha eest saaks teid parandada. Sinu loogika väidab hetkel, et niikaua kui pole need täiesti korras võib edasi lõhkuda, et kui keegi haldjas korda need teeb, siis hoiame ? Naastrehvide keelustamine inimeste pärast, kes nende õigeaegse vahetusega hakkama ei saa oleks selgelt üks viis, kuidas teid paremaks muuta.
Kasutaja avatar
jaanis3
Huviline
Postitusi: 944
Liitunud: 15.01.2008 15:02 40
Peamine sõiduk: BMW 520d'11

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas jaanis3 »

See naeltega maikuus krõbistamine tuleneb ikka sellest, et vähemalt 10% Tallinas töötavatest inimestest ei ela alaliselt seal. Kui sa stardid igal hommikul kella 6 paiku linna poole, siis ei saa kindel olla, et nüüd enam musta jääd ei ole. Vahetan rehve siis, kui "libeduseoht" on möödas. Sõidan naelaga kasvõi juunini kui vaja. Mitte nii, et märtsikuus enam talverehv kohustuslik ei ole, siis kõige kõvemad vennad lükkavad kohe suvekad alla (julmad maailmapäästjad endaarust) :lol:
tna
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 17.07.2013 10:18 36
Asukoht: Järveküla

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas tna »

TiitR kirjutas:
Anti_K kirjutas:Oli ka võimalus ükspäev proovida tuttuusi Hankook I-pike'e ja endalegi üllatuseks pidamist oli mehiselt, seda muidugi värskes lumes maurates, jääpeal võib-olla jäävad nõrgaks. Igatahes vanema tagaveolise Volvo taltsutamine küljetehnikas oli nagu lapsemäng :D
Minu Jeep´il all Hankook IPike SW11 ja peab ütlema, et müra on kergelt häiriv (rehvimõõt 265/50 R20), kuid pidamine tip-top. Mitte unustada, et tegu pole tippklassi rehviga, vaid premium klassiga ikkagi ;) . Minu Hankook`id on naelutatud Euroopas või lausa tootja juures, kuna naelapea on torxi meenutav, kuid viie nurkne, samas töökaaslane tellis oma 2014 Jeep´ile täpselt samad Hankook´id, kuid naelutatud on need Lätis ja täitsa tavalise naelaga on.
Kahel autol all Hankook iPike RS w419. Mazdale ostsin eestist ja sain tavalise naelaga, m3'e tellisin läbi neti ja on torxi meenutavad naelad. Pidamist on, naelad seisavad sees (emmi all on ikka kõvasti tagumised rehvid valu saanud). Subarule sai ostetud conti icecontact hd. Pidamise kohta ei oska rääkida, pole talve veel tunda saanud.
E46 M3
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas AARE540 »

jaanis3 kirjutas:See naeltega maikuus krõbistamine tuleneb ikka sellest, et vähemalt 10% Tallinas töötavatest inimestest ei ela alaliselt seal. Kui sa stardid igal hommikul kella 6 paiku linna poole, siis ei saa kindel olla, et nüüd enam musta jääd ei ole.
Pigem on see, et maikuus krõbistavad naeltega need, kes juba 15. oktoobril naelad alla panevad, kuigi talv tuleb alles jaanuaris ehk siis kardavad liiga palju seda (üsna tihti olematut) libedat. Samas- kevadine must jää ei ole nii ohtlik kui sügisene, kuna sügisene must jää tekib sügisestest vihmasadudest, kevadine aga enamjaolt lume/jää sulamisest ning ei ole nii ulatuslik/püsiv.
Aga miks just Tallinnas? Ka mujal elab ja krõbistab inimesi ju.
Kasutaja avatar
jaanis3
Huviline
Postitusi: 944
Liitunud: 15.01.2008 15:02 40
Peamine sõiduk: BMW 520d'11

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas jaanis3 »

Minu postitus oli vastuseks pigem oo7-le. ;)
Muidugi sõidetakse igal pool naastrehvidega. Siiamaani olematut libedust ei ole täheldanud. Kuigi mul ei ole kõige võimsam auto istumise all, aga ka see 135 kw R4 diisel näitab järsemal pedaalivajutuse kogu aeg igasugu kollaseid tulukesi.
Must jää on seotud tegelikult paljude lisanähtustega. Temperatuuri järsul langemisel plusskraadidel võib tekkida ka must jää. Lihtsalt on vaja mitmete tegurite kokkulangevust. Veeauru partsiaalrõhk õhus ületab küllastunud veeauru rõhu, tekib kondenseerumine teekattel jne. RH diagrammil väga kenasti seletatav. Kõik kütte/vendi ja külmamehed peaksid sellega kursis olema.
taunod
Huviline
Postitusi: 3958
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas taunod »

oo7 kirjutas:
Maario80 kirjutas:Ei lõhu see nael neid teid nii palju midagi. S
Kust sa tead, et ei lõhu ? Lööb välja jälle talupoja mõistus et sõitsin ja vaatasin et ei tulnudki tee sisse auku ?

Autosid on väga palju.

TTÜ Teedeinstituut on asja kunagi (10a) tagasi ka uurinud. Tsitaat sealt:

"13. Praeguse naastrehvidega sõidukite arvu puhul on aastane remondivajadus 178,9 miljonit krooni s.h. linnades 89 miljonit (tabel 2.10) ehk kokku ligikaudu 195,3 km. Naastrehvide osa suurenemisest saadav täiendav liikluskulude ja õnnetuste sääst kulutatakse peaaegu kogu ulatuses teede remondiks"

"12. Üleminek 45 päeva võrra lühemale naastrehvide lubatud kasutamise perioodile võimaldaks vähendada remondi mahtu umbes 52,5 km aastas ja hoida kokku teeremondi raha ligikaudu 35,6 miljonit krooni (tabelite 2.10 ja 2.12 võrdlus) ning suurendaks säästu ja kulude vahet umbes 79,1 miljoni krooni võrra (tabel 2.26)"

Keda huvitab:

http://www.mnt.ee/failid/Naast05.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok lükkan lamellid alla ja kas siis kütteaksiis ka väheneb? Teadupärast ju "peab" see raha teede ehituseks/remondiks minema :D
Kindlasti on kõik naelrehvidega sõitjad juba kursis:
http://www.postimees.ee/2931969/maantee ... elt-praaki" onclick="window.open(this.href);return false;
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ka ... d=69912131" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mnt.ee/public/uuringud/Garan ... g_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2X328 '95
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas Raemees »

jaanis3 kirjutas:Minu postitus oli vastuseks pigem oo7-le. ;)
Muidugi sõidetakse igal pool naastrehvidega. Siiamaani olematut libedust ei ole täheldanud. Kuigi mul ei ole kõige võimsam auto istumise all, aga ka see 135 kw R4 diisel näitab järsemal pedaalivajutuse kogu aeg igasugu kollaseid tulukesi.
Must jää on seotud tegelikult paljude lisanähtustega. Temperatuuri järsul langemisel plusskraadidel võib tekkida ka must jää. Lihtsalt on vaja mitmete tegurite kokkulangevust. Veeauru partsiaalrõhk õhus ületab küllastunud veeauru rõhu, tekib kondenseerumine teekattel jne. RH diagrammil väga kenasti seletatav. Kõik kütte/vendi ja külmamehed peaksid sellega kursis olema.

Võimsamatel neid kollaseid vilgub ilma jääajatagi, mis siis veel jääst rääkida ;)
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3392
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas MargusA »

See et nael lõhub teekatet pole küll piisav.Tee ongi nagu kulumaterjal.See et seda piisavalt ei remondita on omaette asi.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Probleemi tuum asubki vaesemehe võimalustel, mõttelaadis ning kollektiivses teadlikuse defitsiidis (lolluses). Mitmed uuringud on tõestanud, et just nimelt naastrehvide kasutusest tekivad asfaldile rajad, mis täituvad veega ning tekitavad just nimelt seda sama jääd, mida naastrehvi kasutaja hirmust piiksuma ja undama paneb.
Just tänu sellele massihüsteeriale on Prismades ja internetis jokk vuffel-lahendused, et nõudlusele vastata. Selge on ka see, et naastu keelustamine vajab eeltööd ning ühtlasi elatustaseme kasvu. Täna on see lihtsalt ülejõu käiv igale teisele autoomanikule, eriti veel Eesti äärealadel. Tallinna linna eelarve-poliitikast rääkimata. Sama teema nagu diislite DPF eemaldused. Kui seadusega seda tolereeritakse siis vaesem inimene just seda teed pidi ka läheb. Üks vana raport aga selgitab kõik samad probleemid, mis tänagi:
http://classes.engr.oregonstate.edu/cce ... _tires.htm
Täna jäi ette üks USA artikkel, kus põletati just sama teemat. Oregonis kulutatakse ca $11 miljoni aastas seoses hävingutega, mida põhjustavad naastrehvid. http://www.columbian.com/news/2014/nov/ ... -traction/
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas iaanek »

Mind ei huvita karvavõrdki teede kulumine, päriselt.
Ma maksan selle eest, ja mitte vähe, iga tankimisega.

Mulle maksab minu tervis ja elu mõõdetamatult rohkem kui kõik Eesti teed kokku. Keegi julgeb mulle öelda, et olen egoist??

Krt ma tegelikult mõtlesin, et ei postita siia mõttetusse teemasse enam, aga no ei saanud kohe :)
..
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Iga 2-3 aasta tagant ostad uued rehvid? Või iga aasta ostad uued? Millised? Kui palju su elu maksab?
pancho villa
Huviline
Postitusi: 657
Liitunud: 04.04.2009 11:02 59

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas pancho villa »

ma sõidan naeltega ainult seepärast, et nad kestavad kauem, ilge koi olen lihtsalt. iaanek sa ei hinda oma elu ja tervist piisavalt, kui sa ei sõida BTRiga tööle ja koju. või leevendavate asjaolude ilmnemisel äärmisel juhul H1.
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas iaanek »

ttsys kirjutas:Iga 2-3 aasta tagant ostad uued rehvid? Või iga aasta ostad uued? Millised? Kui palju su elu maksab?
2a max, reeglina midagi TM testi esikolmikust. Naise autole ka muuseas, ta on väga rahul, et mul on selline kiiks.
...Elu hind? Arvutada mõistad kahtlemata ise, lähteandmed on kirjas ;)
..
Kasutaja avatar
JanekEnde
Huviline
Postitusi: 4952
Liitunud: 29.04.2011 09:36 39
Peamine sõiduk: Scania
Asukoht: Pärnu

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas JanekEnde »

Kas mulle tundub või enamus ongi siin sellised, kes ainult Tallinna piires sõidavad ja kiidavad lamelle taevani?
e32 735ia -> e36 323iaT/e39 523iaT-> e39 523ia -> e28 520i -> e34 525iaT -> Sierra GT, Sierra & e32 730ia.
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas iaanek »

pancho villa kirjutas:... iaanek sa ei hinda oma elu ja tervist piisavalt, kui sa ei sõida BTRiga tööle ja koju.
Kaaluks tõsimeeli, et kui vaesus ja seadused seda ei välistaks. Ja piigid all. Tänud muretsemast:)
..
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Mis seal ikka muretseda. Nagu öeldakse: vaesus ei anna häbeneda.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas AARE540 »

JanekEnde kirjutas:Kas mulle tundub või enamus ongi siin sellised, kes ainult Tallinna piires sõidavad ja kiidavad lamelle taevani?
Janek, mulle just tundub, et naelu kiidetakse taevani, kuid Tallinna-keskne on ka see arutelu vist küll :D

Kui juba jutuks tuli, siis ka mina kärutan tänasest naeltega, ja mitte Tallinnas :D
Kuigi ma ei näe mõtet naelu üle ka tähtsustada, nagu olen ka öelnud ning vägisi ei sunni keegi kedagi kumbagi kasutama.
Ning näiteks kogu aeg osta parimaid rehve ning maksta lihtsalt selle testitulemuse eest peale- ma ei tea, kas sellel ka nüüd väga pointi on- hea küll, nad on kindlasti ka head, kuid kas nad minu elu garantiiks on- ega ikka ei ole küll, sest ega rehv ei sõida. Ning niikaua, kuni seda endale ei teadvustata, pole vahet, mis rehv autol all on.
ghostdog
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 01.07.2004 21:21 14
Peamine sõiduk: BMW i3

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ghostdog »

Mõttetu vaidlus täiesti. Päeva lõpuks sõidavad kõik nii ehk naa selliste rehvidega nagu nad ise soovivad/on võimelised muretsema..

Aga minule jäi kumama see, et meie teede kehvas seisukorras on süüdi naelad.

Kisuks põnevuse mõttes teemasse meie põhjanaabri Soome, kus enamus inimesed juba oktoobri algusest krõbistavad naeltega ringi ja valdavalt teevad seda kuni mai kuuni. Millegipärast sealsed teed püsivad täiesti siledad ja rööbaste vabad..

Kas sealsed inimesed kasutavad teistsuguseid naaste?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas AARE540 »

Esimene ja teine lause- täpselt see, millele olen ka mina korduvalt tähelepanu pööranud :D
Kuid see, miks Soomes või mujal Skandinaavias teed nii ei lagune- seal on teede kvaliteet hoopis teine ehk siis teisisõnu on meie teedeehituse kvaliteet olematu. Ehk siis teede kvaliteet ja materjalid, millega seda tehakse, on otse öeldes s*tad.

Üks näide tänavalt, kus ma elan- kaks suve tagasi pandi sinna uus asfaltkate, millele eelnesid suurejoonelised kaevetööd ja kanalisatsioonivõrgu uuendamine. Pandi siis uus asfalt peale ning umbes nädal hiljem märkasin tänavale keerates oranži-valget koonust keset teed ning sinna jõudes avastasin, et koonuse juures oli mingi 20-30cm läbimõõduga auk, mille all mustendas tühjus.

Lisaks olen lugenud seda, et Skandinaavias pidavat olema standard, et uue tee nö. garantii on ca 20 aastat, mille vastu on Eestil pakkuda vaid 2-3 aastat (sellest rääkis kunagi mingi maanteeameti "nina").
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Esiteks Soomes on luatud naastrehvid alates 1. november kuni kevadpühade järgse esimese esmaspäevani. Eestis, nagu vaesetele omane, saavad neid kasutada 1. oktoobrist kuni 30. märtsini.
http://www2.kuluttajavirasto.fi/File/e9 ... 202013.pdf
Teiseks on kõigile teada, uuritud-tõendatud, et naastrehvid tekitavad hävingut teedele. See on fakt, millel on nii rahaline mõõde mitmes kategoorias.
"Undoubtedly, studded tires produce accelerated pavement wear in the form of rutting and
pavement marking damage. The Washington State Department of Transportation and
Washington State Transportation Center (6) explains that the dynamics of studded tire
action include three phases; as the studded tire moves over the pavement, there are
“spikes” in the force at the beginning and at the of the contact. During these spikes,
energy is transferred to the pavement in the form of scratching. Between these spikes,
the studs have a “punching” action that wears the pavement surface generating ruts. This
type of rutting is also considered raveling as the studs cause progressive disintegration of
the pavement layer from the surface downward as a result of the dislodgement of
aggregate particles. "
http://vtransplanning.vermont.gov/sites ... nt_Web.pdf
Eesti teid laastavad ja hävitavad naastrehvide kasutajad ning see on kõigile teada fakt.
Selle fakti kõige olulisem osa on aga sotsiaalmajanduslik mõõde, mis kaalub täna selle üle, miks naastrehvid on Soomes, USA-s osades osariikides, graniitkattega kommunistlikus Rootsis jnejne ning loomulikult lubatud ka oluliselt nõrgemas sotsiaalmajandusruumis nimega Eesti.
Kõik riigid teavad seda, et naastrehvide lubamisega peavad nad riigi/omavalitsuse eelarvest teede remondiks rahalisi vahendeid eraldama aga see kaalub üle vaesemate inimeste säästetud/päästetud elud.
Kõikides riikides, kus talv tegutseb, käib pidev debatt just sellel samal teemal nagu ka alkoholi kättesaadavus, tubakatoodete müügipiirandud jne, sest seda taludes on vaja hiljem tagajärgedele maksumaksja raha eraldada. Siinkohal ongi kaalutletud otsused nagu: lubada naastud ja säästa sotsiaalse surve all olevad elud versus keelata nagu Saksamaal, kus elatustase ja tehnoloogiline tase seda võimaldab.
Naastrehvide tootjatele on ainuüksi viimase 10 aastaga seatud mitmeid piiranguid, sh naastu materjal, kuju ning piiratud on ka nende arv, mis võib olla ühel rehvil. Mõju teedele on peamine põhjus, miks seda arvu on alandatud ning piiratakse. Seetõttu on meelevaldne raiuda, et see ei mõjuta teede lagunemist. Tegemist on täiesti teadliku valikuga ning riikides tegeldakse naastrehvide, kui probleemiga, jätkuvalt.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas arnis »

Kordan ttsys-i jutust:
Naelad mõjuvad teekattele halvasti. See on fakt ja selle üle ei vaielda.

Küll vastab tõele, et see pole meie halbade teede ainuke probleem.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas m2x »

Ma üritan nüüd tolmu mitte väga rohkem üles keerutada, aga lihtsalt tähelepanek elust enesest (käisin täna jalutamas Paikuse vahel pikemalt kui trepikoja uks->autouks).
Vaadata praegu asfaltit, siis selgelt on näha naastujälgi, väiksed valged täkked asfaltimaterjalis. See pole mingi uus uudis ilmselt, aga see pani mõtlema ka teemärgistusele- asfalti kulumine on aeglane, seda pole nii kohe näha, vb seepärast paljud vaidlevadki, aga mida on kohe näha, on see, et sõidetavamates kohtades on lumeta tänavatel teekattemärgistus poole talve peale kadunud. Sebrade sõiduradade kohale jäävad triibud ähmastuvad ka päris ruttu kiirendavate autode mõjul. Märgistuse parandamine maksab ka omajagu.

Lihtsalt uitmõte siin selle asfaltikulumise kohta jahumise vahele...

Ning vahelduseks olen ka Arnisega nõus, naastud pole meie riigi teede ainuke probleem. Kuigi see süvendab kõiki teisi päris viisakalt.
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3392
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas MargusA »

Nagu ma enne ütlesin et see ongi normaalne ju et mida kasutatakse see kulub.Asfalt ja teekatte märgistus.Selle remondiks/parandamiseks me makse maksamegi.Aga lamellidega sõitjad peaksid just olema tänulikud naastumeestele et nad natukenegi kiilasjääd krobelisemaks teevad.Kui naastud oleks keelatud oleks päris jama.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Split: Naastud, lamellid ja muud kummid ..

Postitus Postitas ttsys »

Tuleb välja, et vaja ikka mõnele näkku lasta infot, et naast on vaesuse, koonerduse, lohakuse, armetuse + sotsiaalmajanduslik probleem rõhuga negatiivsele hälvele.
Tänulik olla neile, kes vaesuse vedurit veavad? Mõtle uuesti, mida kirjutad! Naastukasutajate nimetatud "tehniline abi omadus" on omakorda jabur avaldus, mida ei hakka üldsegi kommenteerima.
Vasta