1. leht 2-st

AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 18:23 55
Postitas Mrko
Tere. Kas kellelgi on kogemusi/teadmisi kuidas auto agm aku tühjaks saamine välja näeb? Mul endal selline juhus, et pool aastat vana agm aku suri toidupoe ees niimoodi ära, et poest väljudes starterit keerates ei vedanud kordagi starterit ringi vaid KÕIK! Aku täiesti tühi, ei ühtegi tuld ega midagi, isegi testri lambi võttis ainult hõõguma. Eelnevalt on akut igaks juhuks talvel paar korda targa laadija taga hoitud, et ei rikneks. Kas aku lõpetas tegevuse või sai lihtsalt tühjaks? :shock: Ennem seda juhust oli aku täiesti täis ja kõik ok. Hetkel panin testri järele, 12,57v ja kui aku klemmid peale panna saab sellest hetkega ca 5volti.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 19:25 52
Postitas Volum
Kuskil tekkis lühis mis tarbib massiivselt voolu. Võta ükshaaval kaitsmed välja ja vaata, kas muutub tarbimine või mitte.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 20:18 02
Postitas Mrko
Siis oleks juba ammu toss taga kui lühis oleks kuskil. 90ah aku ca 3 minutiga tühjaks tegemine viitaks sulaselgele lühisele.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 20:26 41
Postitas Volum
Mrko kirjutas:Siis oleks juba ammu toss taga kui lühis oleks kuskil. 90ah aku ca 3 minutiga tühjaks tegemine viitaks sulaselgele lühisele.
Ei pea toss taga olema. Kojameeste mootor tegi sama pulli, tossu ei tulnud kuskiltki, aga imes aku 5V peale.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 22:08 48
Postitas Mrko
Tegelikult sooviks lihtsalt teada, kuidas nn. süvatühjenevad akud tühjaks saades käituvad. Et kas ennem ei anta midagi teada, kui asi hetkega tühi. Auto mul muidu ise teavitab, kui pinge madal vms. Lööb suure aku pildi ette koos kõrvulukustava "gongiga". Antud juhul ei põlenud mingi märgutuli ja kõik (ka süüte sissekeeramisel) tuled viled põlesid nii nagu peab selle hetkeni kuni süütevõti jõudis kohani kus peaks ära ühendama starteri voolud. Peale seda vaikus ja pimedus.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 22:16 05
Postitas Volum
Kui koormus on suur, siis ei jõuagi teada anda.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 22:19 39
Postitas patrik
Kui informatsioon, mida andsite aku tühjenemise kohta on 100% tõene siis
otsige viga laadimises

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 22:26 52
Postitas Mrko
patrik kirjutas:Kui informatsioon, mida andsite aku tühjenemise kohta on 100% tõene siis
otsige viga laadimises
Miks laadimises, kas agm aku annab siis hetkega saba kui "võim otsa saab"? Happe akul kukuvad voldid ju alla, ennem kui tühi. Kas AGM akul saab siis kõik sekundi murdosa jooksul otsa?

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 22:57 45
Postitas ttsys
Sellel autol on 5 ööpäeva energiabilanss arvutiga kontrollitav. Reeglina selle kaudu saab teada, kus valesti läks või hakkas minema. Kasvõi hüpoteetiline teadmine, et AGM võib hetkega otsad anda ei anna sulle siin midagi, sest seda on vaja õige aja jooksul kontrollida. Kui jokutad ehk õige vaatlusaja maha magad siis vaja aku väliste vahenditega täis laadida ning vaatluste jaoks nn sinna poe ette uuele ringile minna. ;)

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 23:12 16
Postitas Mrko
Ehk, praak aku on välistatud 100% ?

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 23:14 58
Postitas ttsys
Midagi ei saa välisatada. Pole ju infot, mille alusel midagi väita või välistada.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 23:25 59
Postitas Mrko
5 kuud vana Vipiemme AGM akuga tegu. Autole sai paigaldades lastud ära tutvustada aku. Aku klemmidel on küljes aku laadijaga ctek kaasa tulnud indikaator, mis näitab aku laetust (asub pagassis ja on nähtaval kuna on vajadus põhimõtteliselt iga kord pagasnikus käia kui autoga liigun). Selle 5 kuu jooksul pole see indikaator näidanud tühja akut kordagi. Profülaktika mõttes on talvel paar korda akulaadija järgi olnud. Kotti jooksis see aku sel hetkel kui vool pidi starterisse jõudma, ja sel hetkel minestas ära. Peale seda näitab aku 12,57v ja väikese koormuse all kukub kohe sinna 3-4 voldi juurde, peale koormuse eemaldust läheb pinge tagasi 12,57 peale. Võtsin kuurialt vana happeaku, mida veel ära ei saanud visatud ja mõõtsin 12,60 volti. Panin peale ja käivitub poolest pöördest.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 08.05.2016 23:33 58
Postitas ttsys
Huvitab teada saada viimaste päevade energia bilanss. AGM võib surnud olla aga ka laadimise probleem on väga suur tõenäosus. Seda on vaja kontrollida.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 09.05.2016 22:59 41
Postitas Mrko
Täna läks aku garantiisse, eks näis mis vastus tuleb. Keegi pole ikka kommenteerinud, kuidas siis see agm tühjaks saab. Omal kogemus ainult happeaku ja gelakudega. Mõlemil kukuvad voldid alla kui aku tühi. Ja samuti ei saa sellest laadimisteemast aru, mis vahet seal on kuidas genekas seda laeb. Võin tuua näite mootorratta akudest: toodetakse motikale nii AGM, gel kui ka tavalist happeakut. Motikal ei pane keegi arvutit järele ja ei tuuni pingeregulaatorit. Kõik toimib ja garantiid kestavad. Ja nüüd järsku auto akul peab mingid hyper-super programm eriliselt seda akut laadima?? :lol:

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 09.05.2016 23:34 25
Postitas ttsys
Ainuüksi AGM ja happeaku laadimisjoon on oluliselt erinevad ja otseloomulikult on vaja selle jaoks kõrgema intelligentsusega laadimise juhtimist. Keegi ei ole siin hiromant aga suurem tõenäosus on see, et viga on auto poolel, mis laadimise mingil asjaolul peatas. Ütlen, et palju vaba aega pidi olema, et enda ja siis veel aku müüja aega minna kulutama. ;) Miks ise akut välise laadijaga ei laadinud? Pealegi, kui 5 päeva mööda lased siis pole autost midagi tarka enam vaadata. Ise tead muidugi.
PS: http://www.bimmerscan.com/bmw-intellige ... ensor-ibs/

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 11.05.2016 21:37 04
Postitas Mrko
Eile sain uue aku garantiist tagasi. Enam see firma seda "Vipiemme" akut ei müü ja asenduseks anti firma "Banner" AGM aku. Asi lõppes seekord minule igati positiivselt aga paar küsimärki jäigi ülesse. Ei osatud vastata, miks see AGM niimoodi otsad andis. Igaljuhul pidi suhteliselt väga harv juhus olema kui AGM peeti läheb, öeldi mulle.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 11.05.2016 22:27 08
Postitas Volum
Kahtlase firmanimedega akud. :)

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 11.05.2016 23:10 33
Postitas Tauri_J
Banner peaks ju BMW OEM akutootja olema

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 12.05.2016 10:10 28
Postitas Volum
Tauri_J kirjutas:Banner peaks ju BMW OEM akutootja olema
Varta toodab BMW'le akusi.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 12.05.2016 10:26 08
Postitas ttsys
Banner, Varta, Exide on kolm suuremat OEM tarnijat aga neid on veel teisigi.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 14.05.2016 16:05 23
Postitas TELK
Mul oli sama jama selle firma AGM akuga. Ostsin Rektol-st. Esimene kestis ca 6 kuud ja teine 2 kuud. Mõlemad olid praagid. Kolmandaks akuks anti Banner. Juurde midagi maksma ei pidanud. Kestab siiani.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 14.05.2016 23:15 15
Postitas Mrko
Mul 100% sama tee läbitud. Enam nad seda vipiemme agm-i ei müü. :lol:

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 19.05.2016 23:51 28
Postitas Mrko
Teadmiseks, IBS ja laadimine kontrollitud peale aku vahetust ja kõik korras. Uus Banneri agm aku voldid on kukkunud peale 5-te päeva seismist kohapeal 0,02v (12,72v oli peale pannes ja 5 päeva hiljem 12,7v)

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 04.01.2017 14:27 14
Postitas ttsys
Mida tehti või mida tähendab "ära tutvustada" ? Kas kodeeriti happeaku asemel 90Ah AGM aku ja siis registreeriti? Või lihtsalt "tutvustati" ehk registreeriti uus aku?
Kui varasemalt oli kodeeritud happeaku, mille laadimise algoritm on oluliselt erinev AGM-i jaoks siis ei ole absoluutselt midagi imestada, et see AGM aku kägistati lihtsalt ära.
Akude müüjate seas peabki terad sõkaldest eralduma, sest kui müüja on valdkonnas sisuliselt "lambakarja juhtoinas" siis ei saagi midagi paremat eeldada või oodata. Kui müüja ei taga toote müügiga nõutud teenust siis ta peabki oma kooliraha ilusti ise kinni maksma.
Varta tegi mõned aastad tagasi Euroopa ulatuses uuringu, kus vaadeldi ning avalikustati lõpptarbijate poolt pretensioonidega tagastatud akude juhtumite asjaolud. Vaadeldud perioodi jooksul tuvastati lahti lõigatud akudest, et üle 80% juhtumitel oli probleemiks akude väärkohtlemine või väärkasutus, mis tähendab, et akud keerati pekki ladustamise / kasutustingimuste rikkumistega.

Kõik see jutt on siin selleks, et kui see asendusena antud Banner istub seal sama moodi happeaku algoritmi otsas siis suure tõenäosusega tabab seda sama saatus, mis eelmise AGM-ga.
Lisaks on veel üks moment, mis vajab selgitust. Sinna sai tõstetud ilmselt Banner AGM 92Ah aku. Kui keegi arvab, et see "2Ah" ei ole oluline või see on marginaalne siis peate asja uurima hakkama. Akude materjalide/keemiliste komponentide koostis ning tootmistäpsus on niivõrd kõrge, et see 2Ah on meeletu mõõteviga.
See "viga" kasvab veel omakorda, kui kasutada Varta, Excide, Bosch, Moll jne premium tootjate 95Ah akut.
Mrko kirjutas:5 kuud vana Vipiemme AGM akuga tegu. Autole sai paigaldades lastud ära tutvustada aku.
Mrko kirjutas:Võtsin kuurialt vana happeaku, mida veel ära ei saanud visatud ja mõõtsin 12,60 volti. Panin peale ja käivitub poolest pöördest.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 09:37 18
Postitas Juss1
Mrko kirjutas:Kas kellelgi on kogemusi/teadmisi kuidas auto agm aku tühjaks saamine välja näeb?
E91 LCI 330xd ja mul on AGM aku pinge varjatud menüüst vaadatuna 11,3-11,7 V. Vahetult pärast sõitu on normis ehk 12,7 V juures aga hakkab siis nobedasti kukkuma. Kuna tegemist on masina originaalakuga (7-8 aastat vana) võib arvata, et hakkab vaikselt ära väsima. Uurima hakkasin, kuna webasto ei käivitu enam kui pinge on alla 11,5 V, käima läheb auto endiselt pöördest. Aku madala laetuse teate olen autolt saanud ainult webasto käivitamise katsel.

Tahaks aga teadjamate käest küsida et kas seda akut on mõtet testida ja õigete vahenditega laadida? Kas aku autolt maha võtmine võib midagi jäädavalt ära rikkuda? Kui tõenäoliselt tuleb pärast autol mingeid funktsioone resettida? Viimase osas pärineb info välismaa foorumist, et tuleb resettida elektriaknaid vms. Tahaks lihtsalt kindel olla, enne kui midagi tegemata jätan ja peeti keeran :D. Muidugi kui sel testimisel/laadimisel üldse mõtet ei ole siis samad küsimused uue, samade parameetritega aku peale paneku kohta.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 11:25 09
Postitas ttsys
Kui need pingeväärtused on õiged siis vähemalt töötava mootoriga ehk generaatori tööga ei tohi üldine pardapinge langeda alla 13.8 voldi. Seisnud akul 12.8V on igati ok pinge. Mõne multimeetriga / voltmeetriga pigem mõõta ning kontrollida enne, kui akut hakata lahti sikutama. Aku viimase 5 päeva energiataset saab vaadata arvutiga. Aku maha võtmisega ei ole tark kiirustada aga kui vaja siis vaja ehk tarbijad kõik tagant välja lülitada, uksed kinni, luugi lukk kinni lasta ja oodata 20min ning siis neg IBS ots akult maha. Siis saab akule teha süvatesti (kellel on aku spets tester).
PS: Aku laadimise jaoks ei ole vaja akut eemaldada vaid selle jaoks on mootoriruumis teatavasti vastavad klemmid.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 11:33 10
Postitas Juss1
ttsys kirjutas:Kui need pingeväärtused on õiged siis vähemalt töötava mootoriga ehk generaatori tööga ei tohi üldine pardapinge langeda alla 13.8 voldi. Seisnud akul 12.8V on igati ok pinge. Mõne multimeetriga / voltmeetriga pigem mõõta ning kontrollida enne, kui akut hakata lahti sikutama. Aku viimase 5 päeva energiataset saab vaadata arvutiga.
PS: Aku laadimise jaoks ei ole vaja akut eemaldada vaid selle jaoks on mootoriruumis teatavasti vastavad klemmid.
Ma olen vaadanud aku pinget menüüst enne käivitust, süüde sees ja siis on olnud 11,3-11,7 V aga lähen vaatan ka multimeetriga üle. 12,7 V on ainult vahetult pärast sõitu, kui auto enam ei käi. Sõidu ajal üle 14 V. Klemmide olemasolu tean, aga kuna laadimisaeg on väidetavalt väga pikk, 24-30h (tegemist on 95Ah AGM akuga) siis on raske leida kohta kuhu see nii kauaks seina pista. Lisaks, kas akule testi läbi nende klemmide üldse kannatab teha?

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 11:42 23
Postitas ttsys
BMW diagnostikasüsteemis on analüütika energiabilansi kohta. See ei näita 100% kõike aku tervise kohta aga siiski.
Eraldi teema on nende 95Ah akudega. Teatavasti ei ole see õige aku, mis seal olema peab. Kahetsusväärne, et sellest mööda minnakse. Sellel autol peab seal olema 90Ah või 110Ah aku, mõlemad hape või AGM.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 11:46 23
Postitas Juss1
ttsys kirjutas:BMW diagnostikasüsteemis on analüütika energiabilansi kohta. See ei näita 100% kõike aku tervise kohta aga siiski.
Eraldi teema on nende 95Ah akudega. Teatavasti ei ole see õige aku, mis seal olema peab. Kahetsusväärne, et sellest mööda minnakse. Sellel autol peab seal olema 90Ah või 110Ah aku, mõlemad hape või AGM.
Varta järgi on 95Ah AGM just ainuke aku mis sellele autole sobib. Kust info, et see vale aku on?

Edit: Vaatamata väiksele arutelule, mis siin tekkinud on, ei ole ma oma esialgsele küsimusele endiselt vastust saanud ja ootan seda väga.

Re: AGM aku tühi?

Postitatud: 13.02.2017 11:55 58
Postitas ttsys
Ainus ja õige info on BMW süsteemist saadav ja sellega seonduv. BMW ISTA ütleb, mida ja millist akut on võimalik mingile autole paigaldada. Näitab, millise akuga on auto tehasest välja tulnud ning millist/milliseid akusid saab retrofit (kodeeringuga) muuta/lisada. Ühtlasi puudutab see uue aku autole registreerimist.
95Ah aku ei sobi sisuliselt ühelegi 2005+ BMW sõidukile.
Ka sellest on abi:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1986

Testida ja vajadusel akut laadida õigete vahenditega on alati põhjendatud.