K: rehvirõhk

Vaba teema
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

K: rehvirõhk

Postitus Postitas Kustas »

Tere.

Kuna rehvid on keskelt rohkem kulunud, siis kahtlustan, et rehvid on liiga täis. Kas oskab keegi öelda, palju oleks normaalne rehvirõhk järgmistel rehvidel: 235/45/17 (ees) ja 265/40/17 (taga)?

Auto: E34 520i Touring.

Kustas.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
alr
Huviline
Postitusi: 398
Liitunud: 31.01.2004 09:29 07

Postitus Postitas alr »

Enamasti on soovitav rõhk rehvi peal kirjas, tihtipeale küll PSI-dena-
H_Margus
Huviline
Postitusi: 2101
Liitunud: 17.03.2005 09:14 35

Postitus Postitas H_Margus »

mõõtudele ees 235/45ZR17 ja taga 255/40ZR17
on soovituslik ette 2,1 - 2,5 ja taha 2,4 - 3,0

esimesed numbrid, siis, kuni neli inimest ja viimased üle nelja + pagas.
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Aitäh sulle Margus. Kontrollisin ära, ees oli 2,0 ja taga 1,8. Panin siis ette 2,1 ja taha 2,4. Aga aru ma ei saa, et miks siis tagarehv keskelt hullult kulunud on? Peaks ju loogiliselt keskelt ära kuluma siis, kui rehv liiga täis on.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
minul on näiteks 245/40ZR18 rehvid. ees 2.8 ja taga 2.6bar
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.
Indrek
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1974
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Indrek_M kirjutas:
aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.
Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks. Mina kasutan ees ja taga sama rehvirõhku, mida lubatakse max koormaga ja lähtun esimestest rehvidest seega 2.8. Madalama rõhuga on ilmselt küll mugavam sõita, samas veidi kõrgem rõhk vähendab veeretakistust ja auto juhitavus on üldiselt "tundlikum". Samas üle ka ei ole mõtet pingutada ;)
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Ilves kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.
Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks. Mina kasutan ees ja taga sama rehvirõhku, mida lubatakse max koormaga ja lähtun esimestest rehvidest seega 2.8. Madalama rõhuga on ilmselt küll mugavam sõita, samas veidi kõrgem rõhk vähendab veeretakistust ja auto juhitavus on üldiselt "tundlikum". Samas üle ka ei ole mõtet pingutada ;)
Valet kohta tsiteerisid - point oli, et eriti mitte :) Ehk siis ei soovita ette rohkem rõhku kui taha.

Endal mul on ees ja taga võrdselt 2,3 ja sõidan enamasti üksi - kui on teada, et on suurem rahvas vaja peale võtta või midagi raskemat vedada siis olen taha juurde lasknud veidi.

Aga ot: koormaga on ette 2,8 soovitatud? Päris palju :) Enda autol olen proovinud (bentsuka näidik valetas) - maru ebaugavaks tagumikule ja kõrvale läks sellise rõhuga meie aukudes sõitmine :)

Aga rehvid kuluvad peamiselt ratta ringi laskmisest :lol:[/u]
Indrek
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Pilt

seal küll E34 pudub, aga ehk on abiks;
michelin
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Ranet
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 26.11.2002 14:30 33
Asukoht: Jurjev

Postitus Postitas Ranet »

Tere! Lisaks veel see püant, et ega need näiturid pole taadeldud bensiinijaamades. Ise olen kah sellise jama otsa sattunud, kus kasutasin rõhku 2,1-2,2 aga keskelt kulus rehv ära. Rehvitöökojas kontrollimisel selgus hoopis ulmelisem number. Nüüd olen kasutanud seda varianti, et vaatan milline rehv on kõige rohkem täis ja selle ning näidu järgi kombineerides mõõdukalt täidan kui peaks millegipärast õhk lahkuma mõnest rõngast.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1974
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Bensukate manomeetrite järgi ei kannata midagi täis puhuda. Selleks ongi manomeeter autos.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Ilves kirjutas:Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks.
Pigem ülejuhitavaks, sest alarõhuga paindub rehv rohkem läbi.

Rehvirõhk sõltub suuresti koormusest. Mida kiiremini sõita ja räigemalt kurve võtta seda kõrgem peab olema. Teisalt on see ka maitseasi. Ma alustaks BMW soovitusest ja siis reguleeriks tunde järgi.
Sõidurõõm
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Ranet kirjutas:Lisaks veel see püant, et ega need näiturid pole taadeldud bensiinijaamades. Ise olen kah sellise jama otsa sattunud, kus kasutasin rõhku 2,1-2,2 aga keskelt kulus rehv ära. Rehvitöökojas kontrollimisel selgus hoopis ulmelisem number.
Tean seda, jah, et bensukate omad panevad segast. Mul kodus korralik kompressor, millega mõõtsin ja täitsin.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Silwer kirjutas:Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?
Ei, seda mitte. Täpset velje laiust ei oska siin numbrites välja tuua, kuid 265mm laiusega rehv istub ideaalselt seal, ei punnita, ega pole mingi "saksa-tjuning". Kuna nüüdseks üks tagumine rehv, kulumise tõttu, lõhkes, siis oleks vaja uued leida, samas mõõdus. Aga 265mm laiusega pole leida kusagilt, ainult poest (~5kilo tk) :|
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
Zhaft
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 22.01.2005 15:50 48
Asukoht: Tallinn, Läänemaa

Postitus Postitas Zhaft »

Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Kustas kirjutas:Kuna nüüdseks üks tagumine rehv, kulumise tõttu, lõhkes, siis oleks vaja uued leida, samas mõõdus. Aga 265mm laiusega pole leida kusagilt, ainult poest (~5kilo tk) :|
Kui rahakott ei kanna, siis võta kitsam mõõt. Need on palju odavamad. Kulumise tõttu lõhkenud rehv peaks ju piisavalt mõtlemisainet andma, järgmine kord võid tõsise liiklusõnnetuse korraldada.
Sõidurõõm
Ranet
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 26.11.2002 14:30 33
Asukoht: Jurjev

Postitus Postitas Ranet »

Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021

Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Ranet kirjutas:Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021

Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
See tuleb ju järgmine kevad/suvi alles, kui nüüd lugeda ka natuke.
Ranet
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 26.11.2002 14:30 33
Asukoht: Jurjev

Postitus Postitas Ranet »

Kristjan_K kirjutas:
Ranet kirjutas:Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021

Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
See tuleb ju järgmine kevad/suvi alles, kui nüüd lugeda ka natuke.

Tulgu või järgmine, aga vähemalt on veidi mustrit peal. 265 mõõtu ka kasutatuna raske leida. Kiiresti leiab vast 245 mõõtu, aga hind on kindlasti sama või kallim kui need dingdongid :D
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Seda kindlasti, et on ohtlik sõita rehvidega, milledel on traadid väljas. Kuid asi on hoopis nii, et sai ostetud uued veljed ja nendel olid need rehvid peal. Suurest erutusest viskasin nad muidugi autole ka koheselt alla :oops:. Siinkohal siis mainin ka seda, et just nende, väljas olevate traatide pärast, kulgesin autoga suhteliselt aeglaselt.

Need LingLong'id jõuavad alles jah kevadel kahjuks. Ega kui muud üle ei jää, siis peab poest uued tooma :p Sest ma kardan, et näiteks 245mm laiusega rehv jääb kitsaks sellele veljele.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Aimar kirjutas:Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.
Nonii, helistasin siis hetk tagasi sinna. Küsisin oma küsimuse ära ja sellepeale vana vastas: " :shock: See on nüüd küll raske küsimus, helistan homme tagasi!"
Need kohad helistasin ka läbi, mida pole, seda pole.

Jessas jessas, sellist mõõtu ikka üldse ei liigu :?
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

No nii, mina siis leidsin endale rehvid. Kui kellelgi veel mingit haiglast mõõtu rehve vaja on, siis OÜ Gründer abiks. Suurem ladu Võrus, kuid toovad ka Tallinnasse.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Silwer kirjutas:Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?
Vaatasin järgi, tagumiste velgede laius on 10".
Aimar kirjutas:Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.
Lõppude-lõpuks suutis ikka Agomer leida mulle 265mm laiusega korralikud rehvid (rohkem ei pidavat olema sellist mõõtu). Hind oli tegelt küllaltki soodne, pluss sain ka rehvide allapaneku, rehvide hinna sisse. Hea koht, soovitan.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4689
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Kas talvel seoses külmaga peaks rehvirõhk ka väiksem olema, või tuleks juurde lasta?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1974
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Fred22 kirjutas:Kas talvel seoses külmaga peaks rehvirõhk ka väiksem olema, või tuleks juurde lasta?
Rõhk peaks olema selline nagu tehas uksepostil ette näeb. Mina kasutan talvel rõhku mis on 4 inimese ja max rõhu vahepeal talvel. Ehk siis 2.6 ees ja taga. Krt. rehvivahetaja ajas jälle silmad :shock: kui kuulis, et ma 2.6 tahtsin sisse ja pobises midagi 2.2 kohta. Nad vist arvavad, et muud rõhku ei eksisteerigi.

Maanteel lörtsis sõites on pigem kõvem rõhk parem kui madalam - rehv surub ennast märksa paremini pidavamale pinnale läbi (kontaktpinna surve on suurem). Madalama rõhuga hakkab suusatama.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Hr Ilves sul on võga õige suhtumine, soovitavalt pisut suurem rõhk kui vähem, juhitavus on parem ja kindlam, ei teki uitemomenti.
Teisalt vaatan et rehvitöökojad soovitavad ette panna kulunumad ja taha paremad rehvid, et ei tekiks külglibisemise ohtu, samas mina olen kasutanud vastupidist tehnikat, kuna esimene rehv pidurdab ja juhib autot, kui tean, et rehv ei pea külgsurvet vastu, siis on ikka väga kehv ja kulunud rehv.
Sellised üldised reeglid võivad olla kahe otsaga.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Jah, ja kui sul ees on parem rehv, on märksa suurem võimalus sattuda külglibisemisesse, või teha spin, just tänu sellele, et ees on parem pidamine ja tagumised hakkavad endale, järsu muutuse korral (lumevall vms), uut teed otsima.
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

vb oleks kõigeparem kui vedavale sillale panna paaremad :)
Vasta