1. leht 2-st

Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 27.08.2019 23:18 56
Postitas AARE540

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 09:48 49
Postitas m2x
Lõpuks ometi saab natuke hingata. Natuke arusaamatu on ikkagi mootorivahetus- konkreetne näide. Talveks tuleb projektiks peresse uuena ostetud Moskvich, mis 10+a seisnud, aga kerelt ilus ja tahaks uuesti maanteele saada. Mootori tahaks ökomaks saada, polegi plaanis mingit julma jõuallikat sinna tekitada, aga no lihtsa näitena ehk paneks sinna bmw M43b18 südame. Ülevaatusel see pole enam probleem, nagu ma aru saan? Aga selleks et ülevaatusele jõuda, peab ikkagi maanteeametis ümberehitus registreeritud? Kas keegi oskab natuke selle teema laiali seletada.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 10:11 49
Postitas kurikristjan
Mootorivahetus registreerida tuleb ikka, lihtsalt varasemalt jäigad raamid lasti lõdvemaks.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 18:17 56
Postitas unis
Mul on mootor pakkuda kui soovid. :mrgreen:

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 18:26 15
Postitas prelude20
Kõigepealt saada avaldus mailiga vms ,et milline ümberehitus, mis jupid ja mida pead muutma. Eriti meeldiks see neile kui räägid,et moto asend jääb algne, käpad samad jne. Raami ei pea lõikuma jne. Kui antakse luba siis löö relakas sisse. Tuttav sai nii esiveolise Honda ametlikud 4veduseks kui kirjutas 3 kuud memuaare, et tehasest kõik olemas , vaja vaid keermestada, pimedad eest võtta jne.
Ärge selle uue seaduse peale eriti tormi jookske kuna see piisavalt jabur ,et varsti tulevad muudatused jne.

Vol1, leitud Fb, eeldavasti maasturi omanik.
Huvitav seik täna ülevaatuselt... Mitte millegi üle vinguda polnud ning siis võeti kätte mõõdulint, mõõdeti veljest veljeni laiust. Ning läbi ma kukkusingi, kuna paar cm laiem, kui dokumentides märgitud. Oletame nüüd, et ma panen väga suure ETga veljed ning kas siis kukutakse samuti läbi, kuna liiga kitsas? Äkki keelaks siis üldse ära mitte tehasest tulnud velgede kasutamise? Vähemalt ollakse leidlikud - rehvidega enam läbi kukutada ei saa ja asendati kohe uuega.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 20:21 14
Postitas aronz12
Passis olev laius peaks ju olema nn laiemast kohast teise laiema kohani ( Va peeglid vist?). Kui Velg/ratas koopast väljas pole siis pole ju mõõdulindiga seal midagi teha. Või kuidas?

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 20:29 52
Postitas prelude20
https://www.upload.ee/image/10427528/bm ... -17515.jpg
Pilt kasutusjuhendist. Laius on tiivast tiivani. Telje laiuse saab ka mõõta, peeglid ei puutu asjasse. Nii, et pm võib ka madaldusega peedistada, sest näiteks esimene udukas ei tohi olla madalam kui 25cm tule alumisest servast siis variante leidub kui isegi auto gabariite peast ei teata. Juhul kui Toivo juhtub seda lugema siis jah, madaldusvedrud ei ole keelatud aga tulede kõrgused peavad mahtuma piiridesse :P .

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 20:39 22
Postitas aronz12
Seda mõtlesingi, et kui rattad koopast välja ei ulata siis see ju auto laiust ei muuda.
Kui autole pandud koopalaiendid ja laiemad/väiksema ETga rattad (ehk auto reaalne laius ongi laiem, kui passi märgitud) tuleks muudatused ka passis sisse kanda ja pole ülevaatusel midagi kobiseda.

Telje laiust vist passis kirjas pole? Pole vähemalt tähele pannud siiani. Mnt lehel selline lahter olemas aga enda autol seal -

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 20:51 51
Postitas prelude20
Usun,et tavakodanikule savi, pigem on hambus maastrumehed oma 33 tolli mudakaga või need kes keeravad suuri velgi alla aga kui jääb pm tehasevelje ja rehvi juurde ei kiika keegi miskit. Lihtsalt paar päeva rõõmu on asendunud suurema peavaluga.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 21:26 43
Postitas Oliver.L
Oli plaanis Navara alla teine jooks velgi koos korralike cooperitega, aga nüüd tuleb pidureid siis tõmmata ja asjad rohkem läbi mõelda. Aitäh!

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 21:35 38
Postitas aronz12
Põhiline häda ongi ülevaatustel, tänaval väga sellist jaburat kottimist pole kui ise pidevalt mingite lollustega silma ei jää. Ülevaatusele minnes tavalised rattad alla ja pole probleemi.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 31.08.2019 21:52 33
Postitas prelude20
Nii öeldi ka mulle Papiniidu Tehnokulleris, Küsisin igasugu asju ja lõpuks neil hakkas juba kiiluma vaikselt. Vastati,et tule stock autoga, teeme üv ja peale seda riputa omal vastutusel mis tahad külge.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 00:29 12
Postitas toivoku
kus see 25cm kirjas on? tean,et norras oli 15cm ja saksas midagi sarnast. anna riigiteatajast mingi link vms. minu info on muidugi 10+a tagune , kui saksa ja muud maad kõik madalaiod autosid viljelesid ja stance oli alles tärkav teema.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 00:32 53
Postitas aronz12
Üv ajaks siis udud küljest ära kui neid nii väga häirib .

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 00:37 22
Postitas prelude20
6) eesmise udutulelaterna valgusava alaserv ei tohi asetseda madalamal kui 250 mm
maapinnast. Eesmise udutulelaterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal
lähitulelaterna valgusava ülaservast ning M1 ja alates 10. oktoobrist 2012. a
esmaregistreeritaval N1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast.
Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm.
Kontrollimine: vaatlusega ja mõõtevahendiga.

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf
LK 12-13.

Aronz, on ka väga aktiviste politseinike, ajal ammu oli pärnumaal ka üks kes armastas eriti rekkamehi. Tegi imelike mõõtmisi, katsus sõrmega rehve ja korra sain isegi näidata, et Narva H1 ei ole Xenon. Aare kindlasti kuulnud sellest naljamehest. Saarlased rääkind,et nendegi saarel oli/on analoogne härrasmees :D .

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 07:14 31
Postitas AARE540
Sellest naljamehest teatakse ka piiri taga, nagu tean :D
Ise ei ole temaga kokku puutunud, kuid tema eriline lemmik olid igasugused tuled, seda just veokatel. Aga läks politseist pensile ja koolitajaks hoopis :D
Muidugi tundub, et Pärnu mendid on senini kole agarad, seda on ka foorumist aru saada, sest vaatad siin teemasid- toonitakse klaase, xenon-led jne, Pärnus ei saa mitte midagi teha!

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 08:48 44
Postitas aronz12
Eks ikka leidub neid kes tahavad nokkida.
Sõidan ise igapäevaselt Pärnus ja ka nädalavahetustel õhtul/öösel autoga mis nn üv läbida ei tohiks sellises olekus. Siiani null probleemi.
Esi toon, xenonid, led nrid, edevamad veljed flantsi ja "vale" rehviga, drl täistuled.
Mu meelest ka Pärnus olukord palju mõistlikumaks läinud.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 09:18 29
Postitas m2x
Selle ülevaatuse teema kohta, rääkisime ühe oma sõpruskonna atesteeritud ülevaatajaga. Ta ütles, et ise ei kavatse küll linti välja võtma hakata, kui visuaalselt ok on, aga häda selles, et seadus jätab ruumi tõlgendamisele. Maanteeamet aga elab ülevaatajatel seljas, et nad ikka õigesti tõlgendavad. Iga vale liigutuse eest lendab 1000 trahvi üv punktile. Ja seda isegi ühe auto pealt, niiet kui auto on lai, udukad madalal ja led ka kuskil vilkus, siis 3000 aktsiaid kohe. Ses suhtes on ülevaatajaid kes on inimlikud (vanakooli mehed), kes mõistavad, kui midagi on idiootne ja julgevad sellele vastu hakata ja julgevad MNT'le põhjendada oma otsuseid, samas on selliseid, kes ei julge millegiga riskida ja siis lähebki igatpidi nokkimiseks et kõik paberi järgi joonelt ok oleks. Pole alati asi tahtmises kinni.
Ei poolda ise kedagi ega midagi, eks see olukord on nagu ta on. Praegune seadus näitab märke, et natuke nagu võiks paremaks minema hakata.
prelude20 kirjutas: 31.08.2019 18:26 15 Vol1, leitud Fb, eeldavasti maasturi omanik.
Huvitav seik täna ülevaatuselt...
Seda olen ka kuulnud, eriti Pärnu poolt pidi seda tulema. Samas midagi nagu väga selles suhtes muutunud ei ole, seaduse järgi arvestatakse auto laiust kõige väljaulatuvama jäiga punkti järgi. Ehk kas rattakoobas või veljeserv. Veljevalik on vaba küll, aga seda punkti peab ikka järgima. Ma arvan, et hobiautode omanikud seda lihtsalt ei teadnud ja proovisid esimest korda elus flantsiga alla keeratud ägeda veljega ülevaatusele minna. Või siis tõesti maasturid suure mudakaga vms. Mina olen lihtsalt häppi, kuna esimest korda elus võin mina legaalselt sama veljega sõita, millega 540i :mrgreen:

And btw, aitäh lühikese konkreetse selgituse eest, julgem edasi mõelda ;)

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 09:47 13
Postitas karl1
Udutuled võid kinni teipida üv ajaks, siis ei saa probleemi olla.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 12:24 49
Postitas toivoku
prelude20 kirjutas: 01.09.2019 00:37 22 6) eesmise udutulelaterna ...
tänks, jälle targem.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 13:03 47
Postitas Henri.
karl1 kirjutas: 01.09.2019 09:47 13 Udutuled võid kinni teipida üv ajaks, siis ei saa probleemi olla.
Mul olid need originaal udutule katted peal ja väideti, et kui salongis on originaalis tulelüliti olemas, siis peab vastav tuli ka süttima. Veana vist tookord kirja ei läinud ja ise pole riigiteatajast sõrmega järge ajanud.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 21:25 48
Postitas Mart_L
Henri. kirjutas: 01.09.2019 13:03 47
karl1 kirjutas: 01.09.2019 09:47 13 Udutuled võid kinni teipida üv ajaks, siis ei saa probleemi olla.
Mul olid need originaal udutule katted peal ja väideti, et kui salongis on originaalis tulelüliti olemas, siis peab vastav tuli ka süttima. Veana vist tookord kirja ei läinud ja ise pole riigiteatajast sõrmega järge ajanud.
Veokimaailmas tuleb tehasest uusi masinaid, millel armatuuris mõne lisatule lüliti/tuledevalmidus olemas aga tuld ennast reaalselt küljes pole. Siiani pole Maanteeamet ega ülevaatus kisa tõstnud, nii et mõnel ülevaatajal lihtsalt "halb päev" ;) Ei usu mitte, et sõiduautol eraldi seaduspunkt selle kohta.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 21:42 55
Postitas toivoku
ka mulel sama väidetud, tõmbasin lüliti ära teipisin augu ja kogumoos :D

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 21:48 44
Postitas AARE540
Minu kasutuses oleval mõni kuu vanal metsakal oli senini üks "ülearune" lüliti vilkurite oma, nüüdseks on seegi kasutusel.
Aga seda ma hästi ei taha uskuda, et keegi näpuga salongis olevatel lülititel järge ajama hakkab.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 01.09.2019 23:31 10
Postitas Oliver.L
Sõidukal on see lihtsam ju kui veokal.

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 02.09.2019 06:20 01
Postitas AARE540
Seda muidugi :D
Samas isiklikult ei näe ma ka pointi sellel, et tuld pole, kuid lüliti on :)

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 02.09.2019 09:07 58
Postitas Mart_L
Tundub, et järgmiseks peab kärukonksu ka enne ülevaatust ära kruvima… kui on konks, peab ka järelikult käru küljes rippuma :mrgreen:

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 02.09.2019 09:33 26
Postitas MargusA
Suusad ka autosse. :mrgreen:

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 02.09.2019 17:29 25
Postitas m2x
Ma oma peaga mõtlen, et vahe on ehk selles ka, et kui lülitit näppides armatuuri uduka tuli süttib ja nina ikka pime, siis tõesti on nagu ehk kust kinni hakata. Mõistlikkus sellel on omaette küsimus. Kui aga kuskile armatuuri külge on mingi rida suvalisi lüliteid sisse kruvitud ja klõpsides kuskil tulukest põlema ei lähe, ehk ei anna mõista et asi on üldse vooluvõrku ühendatud siis saadki öelda et on disainielement :D
Mis valmidusse puutub, siis tundub et enamjaolt peab lisaks riistvara ühendamisele ka IT-onu auto kallal käima, et tööle hakkaks, niiet vb mu loogika kehtib seal ka- kui lisavarustus aktiveeritud ei ole, ei pane lüliti ka mingit märgutuld põlema. Siis oleks nagu jokk? Samas siis peaks hakkama juba salongivalgustust ka läbi klõpsima, et kas ikka kõik pirnid sees ja ledi pole ja luumen on paigas ja valgusvihk langeb ikka täpselt selle reisija peale kelle kohal lamp on jne..

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.

Postitatud: 25.10.2019 12:26 51
Postitas karmo
Kunagi oli vähemalt nii,et kui oli autol küljes(udutuli näiteks) siis ta pidi ka töötama,lüliteid ja märgutulesid võisid salongi panna niipalju,kui ise tahad.
Oli üks e36 ammusel ajal,millel udukad äää varastati,tellisin siis augutäiteks sinna täpselt sobivad katted,onu ülevaataja klõpsis seal salongis ja ütles,et lüliti ju on,mina ütlesin,et tulesid ju pole,et oleks,siis peaks töötama. Mõtles paar sekundit ja nõustus,ütles veel,et tema arust peaks armatuuris nii vasaku,kui parema suunatule indikaatorid rohelised olema🤔.
Küsisin,et on sellel tähtsust,ütles,et ega vist ei ole 🤣.
Mul oli ühelt poolt kile ära kukkunud vms,igatahes ühe poole nooleke oli oranz.