1. leht 1-st

Libedasõidu koolitus

Postitatud: 11.12.2006 09:31 03
Postitas Marko1549
Tere kas keegi on läbinud libedasõidu koolituse, ehk oskab rääkida midagi kus tegi ja mis maksis,kuidas õpetati jne :roll:

Postitatud: 11.12.2006 11:27 09
Postitas rando87
huvitaks ka see teema kusjuures :D

Postitatud: 11.12.2006 11:44 12
Postitas V2ike_Suur
Läbisin libedakoolituse 2006. aprillis. Koolitajaks OÜ Autosõit. Pretensioone pole, kui ehk see, et neil puuduvad tagaveolised autod. Kel libedakogemusi vähe, neile kulub see kursus kindlasti ära.
OÜ Autosõit on kõige kindlam variant, kuna Männiku liberada kuulub neile (seda on ju näha millised ilmaolud meil praegu valitsevad).
Hinda ei mäleta, seda saab nende koduleheküljelt vaadata.
Mina osalesin kahepäevasel kursusel, s.t. teooriaõpe reede õhtul (ca kell 17-1930 vist oli) ja sõit laupäeva hommikul. Sõiduosa koosnes 4st erinevast harjutusest, igaüht läbiti vist 5 korda. Lisaks näitasid instruktorid "puust ja punaseks" ette õige pikivahe hoidmise vajaduse (mitte küll kokkupõrke näol vaid siiski "kõrvalradadel" sõitvate autodena).

Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.

Postitatud: 11.12.2006 12:09 35
Postitas Ingmar
V2ike_Suur kirjutas: Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.
Vaadates neid harjutusi, mis koolitusel läbitakse, siis ei mängi vedav sild üldse rolli.
Sinu kasutada on vaid sidur, pidur ja rooliratas, mis toimivad mõlema puhul sarnaselt.
Sidurit põhjas hoides ei oma vedav sild ju mingit tähtsust.
Libedakoolitusel polnud ka ühtegi automaatkastiga autot.

Postitatud: 11.12.2006 12:22 47
Postitas Kristjan_K
inxx kirjutas:Libedakoolitusel polnud ka ühtegi automaatkastiga autot.
Mul sõber suvel tegi, siis küll üks oli.

Postitatud: 11.12.2006 12:52 18
Postitas kaspar
Arvestades hinda ja saadud kogemusi on asi ikka äärmiselt mõttetu, kui vähegi enne ise talvel sõitnud oled.

Postitatud: 11.12.2006 14:07 51
Postitas Tauri
OÜ Autosõit liberada sai ka ise eelmisel aastal katsetatud. Kui oled kogenematu juht siis igati vajalik (vististi ka nõutud) ka vanal kalal on seal tegemist küll. Soovitaksin soojalt naistele, kes ei soovi BMW sõidutreeningule raha kulutada siis see 1000EEK mis nad võtavad on vast asja väärt (pole sõidutreeninguil osalenud ja ei oska võrrelda)

Kahjuks nad oma autoga peale ei lase, kuid mina sain nende automaat corollat roolida. "Kaardilugejaks" sattus nö noor juht kellel veel autot ei olnud ja polnud elusees automaadiga sõitnud :) sai ka see vend sõitma õpetatud.

Praktiline koolitus on igati ok- nats kiiremini võiks see olla aga suht rahul olin. Instruktorid olid hea suuvärgiga ja ei tekkinud eriti seda nn üleõpetamise tunnet. Muidugi see teooria osa võib nii mõnegi "vana kala" haigutama ja õpetajatega vaidlema ajada :oops: aga sellest pole pääsu- enne kui teooria läbimata ja nende heade partnerite reklaamtsükkel (a´la good year on parim rehv...hm dunlop kaa) vaatamata rajale ei lasta.

Ise sattusin sinna kui lubade kehtivus lõppes nimelt oli ARK mulle "praak" load väljastanud (suht segane teema) ja uusi ei saanud kuidagi muidu väljastada kui ma libedarajal pole käinud. Kuigi alguses olin ARK peale pühaviha täis siis hiljem andsin neile andeks (ametnikega vaielda... oih... kes teab see teab) :D

Postitatud: 11.12.2006 17:32 44
Postitas V2ike_Suur
inxx kirjutas:
V2ike_Suur kirjutas: Ainukeseks suureks miinuseks oskangi nimetada tagaveolise auto puudumise , kuigi tollal veel BMW-d ei omanud, küsisin spetsiaalselt üle.
Vaadates neid harjutusi, mis koolitusel läbitakse, siis ei mängi vedav sild üldse rolli.
Sinu kasutada on vaid sidur, pidur ja rooliratas, mis toimivad mõlema puhul sarnaselt.
Sidurit põhjas hoides ei oma vedav sild ju mingit tähtsust.
Libedakoolitusel polnud ka ühtegi automaatkastiga autot.
See on tegelikult õige küll, et erilist vahet seal polnud, millised rattad veavad. Osadel talvistel kursustel pidi olema ka selliseid harjutusi, kus juba on vahe sees.

Üks pisikene miinus mis sellel koolitusel veel on, kannab nime Ford Ka. Ise sõitsin õnneks Vectraga, aga kõik nii enne kui pärast mind on samuti rääkinud, et Ka ei olnud võimeline ka teistes aeglasema tempoga harjutusi läbima. Ka instruktorid ise ütlesid, et selle käkiga ei anna eriti midagi peale hakata.
Ja siis kui mina koolitusel käisin oli küll üks automaatkastiga auto, ma ei mäleta, kas üks Vectratest või Corolladest.

Postitatud: 11.12.2006 19:39 03
Postitas mart154
natuke vist teemast välja, aga mis pabereid seal nõutakse?

kusagilt olen kuulnud, et mingit koolitustõendit vms oli vaja seal - mis mul muidugi juba pikemat aega kadunud....

Postitatud: 11.12.2006 19:58 48
Postitas Jaanus_P
Kursusele registreerumisel on vajalik kaasa võtta:
1 foto
juhiluba
autokooli tunnistus
koolitusele kuluv tasu
libedasõidu koolitus ja lõppastme koolitus peaks olema samad asjad.

info võetud; http://www.soidukoolitus.ee/?link=3

Postitatud: 11.12.2006 20:02 37
Postitas conversator
selle Ford Ka asjus on jah lood kehvad, sõitsin ise mazda'ga mitmed ringid ja siis Ka rooli, no ei pidanud see asi enam rajal-aga lõbus vähemalt:)

Postitatud: 12.12.2006 00:38 46
Postitas V2ike_Suur
mart154 kirjutas:natuke vist teemast välja, aga mis pabereid seal nõutakse?

kusagilt olen kuulnud, et mingit koolitustõendit vms oli vaja seal - mis mul muidugi juba pikemat aega kadunud....
Selle koolitustõendi saab sealt vajaduse korral osta. Mingi 30.- vist maksis. Ma ise olin selle ka ära kaotanud, aga probleemi ei tekkinud.
Kui sa muidugi pead silmas Autokooli tunnistust.

Postitatud: 12.12.2006 08:37 06
Postitas Ode
endal sai tehtud kunagi aastage tagasi see koolitus rate.ee libedarajal, ehk siis oü autosõit juures kusagil saku lähedal ;)

midagi juurde ei õppinud (kõik oli nagu varem teada :) ), aga ega otseselt mööda külge maha ka ei jooksnud

Postitatud: 12.12.2006 12:28 43
Postitas TTanel
raha raiskamine aga noh paber on vaja kätte saada.Minu kursus toimus tabasalu kardirajal.Kooliks Kaja koolitus.2 tundi nina nokkimist pühapäeva õhtul :lol:

Postitatud: 12.12.2006 13:00 40
Postitas Ingmar
tupc kirjutas: raha raiskamine
Sama arvasid nii mõnedki koolituse eel.
Pärast olid just nemad ülesannete sooritamisega hädas.
Minu koolituselkäigust on küll aega möödas, ent need vastuvaidlejad jäid meelde.
Jahmatama panevad ka need (eriti mõned naisjuhid, aga oli ka mehi), kes ei oska pärast kahte aastat isegi külgboksi teha.
Kuidas nad linnas parkimisega hakkama saavad?
Valdavalt said jääraja koolitusega hõlpsamini hakkama just need juhid, kes olid eelnevalt talvel jäärajal käinud.

Postitatud: 10.04.2008 14:02 40
Postitas Jaanus_P
Vana teema, aga sain ka siis täna ökosõidu tehtud (libedasõit oli eile). Libedasõit oli päris lõbus ja Kui kiirusel 50 tulid ilusti harjutusest läbi siis tõstes kiirust (instruktor ütles, et 2km) +10km hakkas lõbus :lol: . Viimased katsed tegime juba 70´ga :) . Sai pikalt külg ees libisetud ennem kui pidamine taastus (ise keerasime liiga palju rooli :oops: ).

Ehk oleks hea sügisel teha koos klubiga ühis üritus seal? Kuna Otseselt ei ole paberit enam vaja siis ehk saab soodsama hinnaga kui tuleb piisav arv inimesi? Ennem talve oleks hea meelde tuletada!

Postitatud: 10.04.2008 15:54 53
Postitas ermicas
endal sai see libedasõidu koolitus läbitud kunagi 2005ndal aastal. Männikul, rate.ee libedasõidu rajal...väga kasulik ja huvitav oli :)

Postitatud: 10.04.2008 21:52 40
Postitas InguPingu
Peale seda et oma tonised kingad rikusin ära polnud erilist midagi, sai sõidetud MB A150 millel oli kõik väljas (abistav elektronika) see normaalne, rehve peaegu polnud, üks oli tagurpidi ja neljas vale :D. Aga jah selle raha eest oli natuke vähe. Põhimõteliselt ei saanud targemaks. Tagaveolistega ei pidant sellepärast tegema, sest vähesed sõidavad nendega, esisilaveoseid on rohkem. Korralikum rada võiks olla.

Postitatud: 10.04.2008 22:33 10
Postitas marko323
sai ise ka männikul libedasõidukoolitusel käidud ja jäin väga rahule kuigi sõidu osa oleks võinud rohkem olla.

Postitatud: 11.04.2008 06:48 27
Postitas Tõnis525
http://www.aide.ee/index.php?id=25
Mina käisin seal, 1 päeva võttis aega ja sõita sai palju :)
See üidi üks 3-mest eesti suurimast rajast olema.

Postitatud: 11.04.2008 11:41 11
Postitas kapa
endal just sama keiss. vaja hakata aega panema sinna koolitusele. Talvises driftis olen juba täitsa tegija :D ehk saab ka seal hakkama .D

Postitatud: 12.04.2008 21:07 39
Postitas jackpuuk
Parim koolitus on ikkagi jäärada, aga eks aeg sunnib teinekord takka ja siis ei pruugi talve olla. Jääraja miinus on muidugi see, et sa tead ette, et seal on libe, ehkki ka seal kipub teinekord pidamine ootamatult ära kaduma :D. Aga kes on ikka mõned korrad jäärajal käinud, saab selle koolituse värgiga ilusti hakkama.

Postitatud: 12.04.2008 22:25 58
Postitas Jaanus_P
jackpuuk kirjutas:Parim koolitus on ikkagi jäärada, aga eks aeg sunnib teinekord takka ja siis ei pruugi talve olla. Jääraja miinus on muidugi see, et sa tead ette, et seal on libe, ehkki ka seal kipub teinekord pidamine ootamatult ära kaduma :D. Aga kes on ikka mõned korrad jäärajal käinud, saab selle koolituse värgiga ilusti hakkama.
Oled sa seal käinud? Ma arvasin ka, et saan hakkama, aga kui kiirust tõsta siis sa enam hakkama ei saa.

Koolituse mõte ei ole see, et sa saaks näidata kui kõva mees sa oled ja kui hästi sa külg ees sõidad vaid see, et sa saaks aru, et kui kiirust on 50 asemel juba 55-60 siis käitub auto samal lõigul teisiti.

Postitatud: 12.04.2008 23:02 05
Postitas jackpuuk
Kulla mees,lubadega ma keeran rooli 91-st aastast, meie ajal polnud sellist tilulilu, sõitma tuli ikka endal õppida. Aga eks võimalused olid kah teised, selleks ajaks, kui load sain, oli vast kümmekond tuhat kilomeetrit sõidetud. Praegu tahetakse inimesest paarikümne tunniga autojuhti teha, pole siis ime, et iga päev liikluslaipadest oleme sunnitud lugema. Aga sellest hoolimata ei pea ma ennast mingiks superjuhiks, käin võimaluse korral jäärajal ennast täiendamas, usu mind, see annab hea kooli. Arvan, et siin on teisigi, kes minu jutuga päri on. Ja jäärada ei tähenda ainult uhkeid poognaid, see annab sulle autotunnetuse, kuna hakkab käest ära minema ja mida siis teha.

Postitatud: 13.04.2008 14:08 39
Postitas Jaanus_P
Jäärajal käin vahest ise ka proovimas ja seni võiks tulemustega rahule jääda. Seal platsil on hoopis teised tingimused (alates sellest, et kõik tehtud selleks, et sa teele ei jääks). Küsimus ei ole ju seal selles kaua keegi rooli on keeranud.

Postitatud: 13.04.2008 16:34 25
Postitas jackpuuk
Jaanus_P kirjutas:Jäärajal käin vahest ise ka proovimas ja seni võiks tulemustega rahule jääda. Seal platsil on hoopis teised tingimused (alates sellest, et kõik tehtud selleks, et sa teele ei jääks). Küsimus ei ole ju seal selles kaua keegi rooli on keeranud.
Jaanus, tunnista ise kah, et oled peale jäärajal käimist palju kindlam ja et oleksid palju lihtsamalt nendest libedasõidu katsetest läbi saanud.

Postitatud: 13.04.2008 19:07 14
Postitas MuiduMees
ise tegin libedasõidu Jõgeval Ave autokoolis.
mulle isiklikult oli see täielik raharaiskamine, kuna mingigi algkogemuse sain kahest varasemast talvest, st sai käidud jäärajal oma lõbuks sõitmas jne.
ja oli olemas ka teadmised sellest mis tohiks ja mida mitte talvel teha.
aga mõnele sellisele, kes talvel pole eriti sõitnud vms, võib sellest kindlasti tolku olla :roll:
tegin seda 3 aastat tagasi ja maksis 750 vist.