1. leht 3-st

Ettepanekud BMW Cup-i muutmiseks

Postitatud: 01.07.2007 01:03 33
Postitas ruut
Silwer kirjutas:A klassi kritiseeriks - keegi väga ei pinguta et head aega sõita. Pingutama paneks ehk tugev konkurents aga seda kahjuks ei ole. Pean vast mõnele potensiaalsele väikese klassi sõitjale oma vanad slikid ära kinkima siis ehk Ruut ei võta iga kord lõdva randmega seda esikohta... :)
Sa saada oma naine sõitma :) Aga jah, A-klassis konkurents nutune. Samas saavad just selles klassis stock autod poodiumile ning autod enamvähem võrdsed. Paistab et inimesed, kes on väiksema mootoriga bemmid soetanud, mõtlevad vaid ökosõidule ja kiirestisõitmisest pole huvitatud :?
Selle lõdva randmega läheb Saugal M50 ja is -de lisakilovattide vastu raskeks.

Postitatud: 01.07.2007 03:05 52
Postitas Jaanus_P
Ega ma nüüd väga lõdva randmega asja ei suhtu... jama paistab mul ka olevat rehvides (ehk pean mingid kasutatud slikid ostma 15" velgedele). Üritasin anda endast ja autost maksimumi, aga libisemist oli liiga palju (pidin varem pidurdama ja kurvist ei saanud ka korralikult välja). Ehk järgmistel üritustel olen juba slikiga :lol:

Postitatud: 01.07.2007 10:25 45
Postitas E28
ma jäin ka täitsa rahule, vana rõduga 57 aega sõita on päris norm, aga süües kasvab isu, peab vist ette korralikud amordid ostma ja slikid alla sebima :cool:

Postitatud: 03.07.2007 11:20 09
Postitas ruut
Silwer kirjutas:Ja tegelikult on vast ka Avo autol rohkem kui 110kw aga kuna need mõlemad ei ole BMW-d ja ei osale nagunii punktide arvestuses siis vahet pole ju millises nimekirjas nad täpselt figureerivad... :)
Kuidas ja millest üldse see 110kW nõue järsku tuli. Kes on suuteline seda kontrollima? Sina panid oma is-le chipi peale ja said mõned kW juurde. Siis paneb mõni oma M50B20 mootorile ka chipi ja saab mõned kW üle lubatud piiri. Keegi paneb käredama nuka ja modib sisse/väljalaset jne. Võiks siiski tõmmata kubatuuri (mitte marketingimeeste mudelitähiste) järgi piiri. A-klassis ei hakka niikuinii keegi mingit ulmeautot ehitama. Ja (bensuka) ülelaadimine viib automaatselt B-klassi. Nende uute diislitega pole küll kursis, mitu kW 2,5 arendada suudab ja pole ka veel ühtegi rajal näinud. Aga nagu esimene etapp näitas võib A-klassi masinaga isegi 3l diislitega võistelda.

Postitatud: 03.07.2007 11:38 18
Postitas Jaanus_P
ruut kirjutas:
Silwer kirjutas:Ja tegelikult on vast ka Avo autol rohkem kui 110kw aga kuna need mõlemad ei ole BMW-d ja ei osale nagunii punktide arvestuses siis vahet pole ju millises nimekirjas nad täpselt figureerivad... :)
Kuidas ja millest üldse see 110kW nõue järsku tuli. Kes on suuteline seda kontrollima? Sina panid oma is-le chipi peale ja said mõned kW juurde. Siis paneb mõni oma M50B20 mootorile ka chipi ja saab mõned kW üle lubatud piiri. Keegi paneb käredama nuka ja modib sisse/väljalaset jne. Võiks siiski tõmmata kubatuuri (mitte marketingimeeste mudelitähiste) järgi piiri. A-klassis ei hakka niikuinii keegi mingit ulmeautot ehitama. Ja (bensuka) ülelaadimine viib automaatselt B-klassi. Nende uute diislitega pole küll kursis, mitu kW 2,5 arendada suudab ja pole ka veel ühtegi rajal näinud. Aga nagu esimene etapp näitas võib A-klassi masinaga isegi 3l diislitega võistelda.
Ma arvan, et see pigem selline au asi ka natuke. Meph peaks ka sõitma siis A-klassis tal ju 316? Mootor on küll natuke muutunud, aga kui ta ütleb, et tal tegelikult 2,0 ja 110kw? Kes seda mõõdaks? OK... teemast välja. Üldse on tegelikult see konkurentsi teema muutunud selliseks nagu rahvarallil kus algselt sõitsid tänavaautod, aga nüüd juba spetsiaal masinad. Kas see tõstab konkurentsi kui ma hakkan sõitma slikiga ja lasen vähe mootorit näppida ning viskan võistluseks salongi välja jne. Kui siin kõiki slikiga sõitma innnustatakse siis kaob mõte tavalise masinaga rajale tulla. Seega kui järgnevatel võistlustel on esikolmikul slikid alla siis ma loobun sellest üritusest :cry:

Postitatud: 03.07.2007 11:48 58
Postitas ruut
Jaanus_P kirjutas:Seega kui järgnevatel võistlustel on esikolmikul slikid alla siis ma loobun sellest üritusest :cry:
Sinu rõõmuks üritan esikolmikusse jõuda. :) Vähemalt sellel hooajal minu auto all sliki ei nähta.
Ja huvitav, kelle ütlus see oli.
Ehk järgmistel üritustel olen juba slikiga

Postitatud: 03.07.2007 12:24 00
Postitas Silwer
Kas tahaksite näha väikses klassis 320is sõitmas? :)
"141 kW / 192 BHP @ 6900 RPM (V-max 7300 RPM). Only 210 Nm @ 4900 RPM, but torque is available over a wide range (180 Nm from 3500-6700 RPM). 0-100 km/h 7.3 s, top speed about 232 km/h"

Minu 318is on chipiga u. 105kw: http://www.zone.ee/bmw318is/D105KW.JPG

Postitatud: 03.07.2007 12:30 23
Postitas Jaanus_P
ruut kirjutas: Ja huvitav, kelle ütlus see oli.
Ehk järgmistel üritustel olen juba slikiga
See oli pigem lõõpimisega pooleks öeldud kuna hetkel all olevad rehvid ei oma mingit pidamist.

Postitatud: 03.07.2007 12:33 24
Postitas rustang
Silwer kirjutas:Ja tegelikult on vast ka Avo autol rohkem kui 110kw
Ma loodan, et on aga kindel ei ole, mootori sees on kõik originaaltükid, Fordi tehaseväravas 130 hj.
Regasin end alguses justkui B klasssi aga numbrite järgi startides sattusin A klassiga startima ja nii ta jäi.

Postitatud: 03.07.2007 12:42 09
Postitas Silwer
See 110kw piirang on ka vaid BMW-de puhul oluline. Aluseks siis autol kasutatava originaalsedes mootori võimsus. Kui keegi tuunib oma 318is / 320i vabalthingavana võimsamaks siis keegi selle pärast teda veel kõrgemasse klassi ei liigita. Ega siis tuunimine karistatav ei ole... :)

Aga 320is kannatab kindlasti ka praktiliselt originaalseades võistelda B klassis esikolmiku kohtadele.

Postitatud: 03.07.2007 12:50 36
Postitas Tauri
usun, et see arutelu on nüüd lõppenud :) ja vastused saadud.

Postitatud: 03.07.2007 12:52 52
Postitas ruut
klaar. võib järgmiseks hooajaks mõtteid edasi mõlgutada

Postitatud: 03.07.2007 12:57 22
Postitas Cardo
Ja lõpuks tekib vabaklass.
Nii ta ka õigem oleks, standardklass tähendaks ikkagi tänavarehve ja visuaalselt mittenähtavaid modimisi.

Postitatud: 03.07.2007 13:05 48
Postitas MESHUGGAH
Cardo kirjutas:Ja lõpuks tekib vabaklass.
Nii ta ka õigem oleks, standardklass tähendaks ikkagi tänavarehve ja visuaalselt mittenähtavaid modimisi.
+1 Olen ka selle poolt et slikkidega poisid liiguksid vabaklassi. Siis tuleb neid klasse kolm/neli? Ostan slikkid hüppan ka vabaklassi.

Postitatud: 03.07.2007 13:17 35
Postitas Silwer
Mingit vabaklassi ei teki. Seda piiri mis oleks standard ja vabaklassi vahel on praktiliselt võimatu tõmmata. Mida üldse lugeda standardiks ja kuidas on seda võimalik kontrollida?

Ja muideks minu autol on ALATI all olnud tänavalegaalsed rehvid, on küll parema pidamisega kui mingi suvaline plastmassist korea rehv aga päris slickist on asi ikka veel päris kaugel... :)

See et rajal sõites ei kasutata "plastikrehvi" on ju elementaarne - see on rehviraiskamine. Ning mingit sõidumõnu sellest küll ei ole kui sa ainult driftid rajal.

Postitatud: 03.07.2007 13:18 42
Postitas Raivo
Eks aja ja arenguga tuleb tõesti kaasas käia.
Kui kunagi sai nende etappidega alustatud, oli eesmärk saada osalema võimalikult palju autosid ning lihtsa skeemi abil.
Nüüd aga paistab et on üritus kenasti käima läinud, osalejate hulk tublisti tõusnud ning võibolla oleks ka aeg teha muudatusi.
Kui sõitja eesmärk on juba teine, kui niisama fun rajal, siis tõesti on pisut diskrimineeriv sõita oma stock saloon 325-ega, kui samal rajal/ajal/klassis liigub ka spetsiaalselt ettevalmistatud rajamasin.

Ürituse idee on ju iseenesest lahe, põhirõhk on suunatud BMW-dele :) Ning tasub ju täitsa kaaluda, kas moodustada vabaklass. Ainult et reeglid, mille järgi liigitada masinaid, tuleb väga hästi läbi mõelda.

Postitatud: 03.07.2007 13:23 40
Postitas xjan
Mainitud nn. slikk Toyo R888, mida enamus pruugib antud üritusel on tänavarehv, kui keegi soovib vastupidist tõestada, lasku tulla :).

Kui üldse midagi reguleerida, siis olekski tänavarehvi nõue, kehtiv ÜV + kindlustus e. tegemist oleks tänaval sõitva autoga. Seega spetsmasinad ei pääseks samasse arvestusse - kuid siinkohal ongi aga - ka Eero, Indreku ja n. Silweri autod on kõik "tänavalegaalsed" vähem või rohkem läbi sõrmede vaadatuna.

Postitatud: 03.07.2007 13:54 50
Postitas Tauri
Raivo kirjutas ju ilusti!

lisan, et ka täna on üritus siiski mõeldud fun ja vabaaja sisustamiseks. See, et meil sõidavad ka rohkem või vähem spetsiaalmasinad on positiivne eeskätt pealtvaatajatele.
Sel aastal ei tule mingeid klassidesse jagamist.

Postitatud: 03.07.2007 16:39 37
Postitas Cardo
Silwer kirjutas:Mingit vabaklassi ei teki.
Kulla Silwer mida sa põed, kardad õlist ilma jääda mis:), või ei viitsi sa autot arendada. Üks poodium juurde tuleb mida see muudab halvemaks ?
Sellel aastal loomulikult ei toimu miskit, aga kui on areng, ei tohi seda pidurdada. Vaata mis juhtus Iru kardirajaga, algul arenes, siis topiti rehve täis ja nüüd on nagu heinamaa, ei kutsu se kedagit kohale.
Minu kujutelmas oleks ka tore, kui areneks välja mingine võistlusklass, kus saab ka mitu autot korraga rajale, sellel teemal on ka varem räägitud, kuid nähes antud hetkel arengut, ei ole mitte võimatu, et see teoks saab. Leia algul 3 meest kes nõus korraga rajale minema ja ots ongi lahti tehtud. Mina oleks üks nendest.

Postitatud: 03.07.2007 17:43 10
Postitas 313
Õiget raja slikki omasid sellel võistlusel ainult Lill ja Reno. Ülejäänud kasutasid " sportliku sõidustiiliga inimestele mõeldud rehve"....
Rapla rajal teha mitmekesi koos starti oleks päris fun kuid samas laus lollus.
Mina annaks lisaks esikolmikule veel ühe auhinna nimelt sellele kes saavutas tänavarehviga parima aja.

Postitatud: 03.07.2007 17:56 01
Postitas Silwer
Minu pärast võiks tulevikus see üritus olla üldse ilma klassideta, auhindateta ja diplomiteta - lihtsalt sõidutreeningu nime all ja koos ajavõtuga. Ja igaüks võib oma tulemust võrrelda talle endale kõige sobivamas taustsüsteemis. See oleks siis analoogne formaat nagu on Open Track üritustel.

Mingil nügimisega üritusel ma ei osaleks.

Postitatud: 03.07.2007 19:46 04
Postitas xjan
Cardo kirjutas:....Leia algul 3 meest kes nõus korraga rajale minema ja ots ongi lahti tehtud. Mina oleks üks nendest.
Rapla rajal? :?

Postitatud: 03.07.2007 19:59 32
Postitas ImreR
Njaa näha on, et inimesed pole rahul oma kohtadega(just need kes olid täitsa stock autodega), mis on igatahes positiivne. See viib selleni, et inimesed hakkavad autosi ehitama, ja võibolla 5a., 10a. või millal iganes aastate pärast ongi meil tõeline bmw cup kus on turvapuuridega ja spetsauodega võidusõit(eeldaks muidugi ka seda, et Eesti Vabariigis ehitataks autodele suunatud radu). Mul ka kripeldab, aga just et ise ei suutnud sõita kiiremini, kuid ma panen pea rõhu rahvarallile, ning seal on sama teema tegelikult. Mina kui kollane ja suht mittesobiva autoga peangi täitma keskmiku rolli ja olen siiani päris rahul et saan teha mis mulle meeldib ja see on SÕITMINE. Kõik peaksid just sellepeale rohkem mõtlema, mitte niivõrd kohtadele mille nad saavutavad ;)
Aga elame-näeme ja jõudu-jaksu korraldajatele!

Postitatud: 03.07.2007 22:44 54
Postitas Jaanus_P
Minu poolt on otsus vastu võetud... järgmistel sõitudel mina ei osale. Tulen küll kohale Saugal, et anda üle teise koha auhinnad, aga rajale ei tule. Sellega seoses peaks tõusma A-klassi konkurents ja siis peaks olema huvitav seda vaadata. Saan aru, et paljud ütlevad nüüd, et "haliseb nagu eit", aga ei taha ja ei näe mõtet igapäeva sõidukisse investeerida niipalju, et igapäeva autol kaoks mõte. Kahte autot üleval ei pea... ja kahjuks mina paremini sõita ka ei oska... "Nagunii esikoht võetakse lõdva randmega" :lol:

Postitatud: 03.07.2007 22:53 44
Postitas Cardo
Jaanus, see ei ole võistlus, või ku sa pead seda selleks, siis kogu elu ongi võistlus.
BMW Cup on ikkagi ju funnimise üritus. Kui see auhinnafond on 50% kogumaksumusest, siis võiks ta ka minugipoolest olemata olla. Sõitma tuleks nagunii ja see kommentaar oli ikka natuke lalin küll. Kui ei meeldi ära sõida, kuid see on igaühe oma otsustada.
Silwer, sinu autoga ei sõidaks loomulikult kontaktis, sellekspuhuks teed omale teise auto :)

Postitatud: 03.07.2007 23:05 01
Postitas Jaanus_P
Cardo kirjutas:Jaanus, see ei ole võistlus, või ku sa pead seda selleks, siis kogu elu ongi võistlus.
BMW Cup on ikkagi ju funnimise üritus.
Kui jutt käib funnimises üritusest kus inimene selle asemel, et end tänaval välja elada teeb seda rajal... mingi koha peale... siis võiks olla seal ikkagi masinad mis on igapäeva liikluses osalevad. Hektel on nt. kaks masinat juba rivist eemal. Mina ja 323 mis sai eelviimase koha. Tema sellepärast, et ei näe mõtet osta tänavasõiduks rehvi mis sobib ka rajal ja mina sellepärast, et "Ruut liiga vabalt ei võtaks". Andes kellelegi lihtsalt komplekti slikke ei tõsta konkurentsi... vaid annab võimaluse jagada kohad ennem starti :?

Postitatud: 03.07.2007 23:27 09
Postitas Indrek_M
Jaanus_P kirjutas:
Cardo kirjutas:Jaanus, see ei ole võistlus, või ku sa pead seda selleks, siis kogu elu ongi võistlus.
BMW Cup on ikkagi ju funnimise üritus.
... vaid annab võimaluse jagada kohad ennem starti :?
Ega sa sinna võitma ei lähe ometi? Ürituse eesmärk on fun.
See, et esimesed 3 kohta kindlate meeste vahel jagunevad ... so what? Võidelda võib ju ka 4, 5, 6. koha peale. Auhind on pigem sümboolne ju niikuinii.
Loomulikult tahaks iga mees omale mingit isiklikku klassi, kus ta oleks parim ja võidaks ja saaks auhinna :)

Postitatud: 03.07.2007 23:36 20
Postitas meph
Rahunege maha jah... kas keegi näeb mind kisamas kusagil mingite slikkidega tüüpide pärast või? Tsill eksju :)

Üritus on puhtalt funnimiseks, mitte reaalseks võidusõiduks... tänavaautodega ei sõideta võidu :D See on sama mis paraolümpia :)

Postitatud: 03.07.2007 23:37 38
Postitas Jaanus_P
Indrek_M kirjutas:Ega sa sinna võitma ei lähe ometi? Ürituse eesmärk on fun.
See, et esimesed 3 kohta kindlate meeste vahel jagunevad ... so what? Võidelda võib ju ka 4, 5, 6. koha peale. Auhind on pigem sümboolne ju niikuinii.
Kahjuks mina läksin sooviga võita :D . Minu jaoks oli oluline saada medal ja diplom + õli mida nagunii kohe vahetama peaks hakkama. Tahaks näha kedagi kes ütleb, et ma tulin lihtsalt vaatama kuidas teistel läheb ja see mis koha ma sain ei ole oluline... miks siis on aegade juures tunglemine? Miks sõidavad osad ennem auhinnatseremooniat ära? Küsimusi oleks veel, aga kui mina nad kõik ära küsin siis ei jääks teistele midagi :) .

Ausõna ma ostsin eraldi raami ka selleks, et oma touringuga saadud medal ära raamida.

Postitatud: 03.07.2007 23:50 46
Postitas Indrek_M
Jaanus_P kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Ega sa sinna võitma ei lähe ometi? Ürituse eesmärk on fun.
See, et esimesed 3 kohta kindlate meeste vahel jagunevad ... so what? Võidelda võib ju ka 4, 5, 6. koha peale. Auhind on pigem sümboolne ju niikuinii.
Kahjuks mina läksin sooviga võita :D
Mis sa tahad nüüd öelda, et peaks olema kaheliitriste tänavarehviga E34 touringute klass? :lol:
Mõned mehed sõitsid seal automaatkastiga diisliga ja all olid poolsurnud lamellid ...
Võitlus käib siiski peamiselt iseendaga :)
Aga enne autasustamist minema läks lasteaed ... lapsik on selline suhtumine, et "mina ei mängi kui mina ei võida".