Turvalisus

Vaba teema
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Turvalisus

Postitus Postitas jjanno »

Tere

Lugedes Tehnikamaailmast artiklit Toyota Corolla avariitestist tekkis mul tõsine tahtmine leida pilte samasugusest testist ka E30 kohta. Põhimõtteliselt oli tegemist Euro NCAP testiga.
Ametlikelt lehtedelt võib leida küll uuemate autode teste, kuid paraku ei ole suutnud googeldades leida E30 testi. Kui keegi on sellist näinud, siis oleks õnnelik viite üle. Loomulikult ei vasta selle aja autod tänapäeva normidele, kuid midagi näitaks need testid ikkagi...

jJanno
exTouring
AlarM
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 06.05.2004 15:29 26

Postitus Postitas AlarM »

Ma arvan, et sa ei taha näha seda testi :)
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
mx77 kirjutas:Ma arvan, et sa ei taha näha seda testi :)
Tahan küll. Selleks ma ju küsisin seda siit. Mõistan, et midagi ilusat pole sealt testist oodata, kuid vähemalt näha tahaks.
Teised kolmesed:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=15
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=98

jJanno
exTouring
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Isegi E36 puhul on turvalisus allapoole igasugust arvestust :cry:

Samas E46 on juba tubli samm edasi :)
530d
Kasutaja avatar
AndresS
Huviline
Postitusi: 776
Liitunud: 21.03.2003 11:52 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AndresS »

Töötades enamvähem sel alal arvan, et võrdlus oleks kohatu praeguse aja autodega. See ala areneb samuti väga kiiresti. Oma osa on muidugi ka sellel, et leitakse paremaid viise heade omaduste esiletoomiseks kuid ka halbade varjamiseks. Kuid sisuline tehniline areng on siiski olnud ääretult suur. Kuid pea liiva alla peitmine pole ka eriti mõistlik. Teada tahaks ikka.

Tolle aja (80ndate algus siis) andmeid on nähtavasti keeruline kätte saada selletõttu, et siis ei kasutanud müüjad testide tulemusi niipalju suure plussina kui praegu. Enamus ei teadnudki sellest või polnud lihtsalt midagi eriti välja tuua. Volvo ehk välja arvata. Ja ega turvalisus väga popp tol ajal polnudki. Kiirused väiksemad, autosid vähem jne. Samuti lasti autosid seina vähem. Niipalju, kui oli tarvis aksepti saamiseks enne auto tootmisseminekut. Euro-NCAP teste hakati minuteada tegema alles 90-ndate keskel ja uue metoodika järgi. Seega kui õnnestubki midagi E30 algusaja testitulemustest leida, ei saa seda 1:1 võrrelda praeguse Euro-NCAP tulemustega.

Aga see TM lause, et testirajal vahetult peale pauku kestvad vaikusesekundid on kuidagi kummalised, on 100% tõsi :)
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Väliselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???

http://www.e34.de/e34/tests/Crashtest-520i.jpg
Viimati muutis Martin_R, 30.06.2004 11:25 46, muudetud 1 kord kokku.
E32 750i (1994)
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
Anz kirjutas:Töötades enamvähem sel alal arvan, et võrdlus oleks kohatu praeguse aja autodega.
Tegelikult huvitakski just võrdlus tema eakaaslastega. Saatuse tahtel on mu tutvusringkonnas päris mitu 93 aasta masinat. Üks neist on TM's testitud Corolla liigikaaslane, üks on Mazda 323 ning loomulikult 93 aasta E30 Touring. TM artiklist tulenevalt tekkis mõte neid autosid kuidagi omavahel võrrelda turvalisuse seisukohast, kui pole suutnud miskit leida...

Muidugi oleks variant vaadata erinevaid liiklusõnnetusi üle elanud autosid, kuid sellisel juhul ei ole kunagi teada algandmed.

jJanno
exTouring
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
Martin_R kirjutas:E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Völiselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
Tänud. Saksa keel on tõesti "???", kuid eks peab kuidagi läbi närima. Oleks jpg asemel HTML, siis saaks mingi veebitõlgi peale lasta.

jJanno
exTouring
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Nagu sealt TM jutust välja tuleb siis nagu tehakse auto juhipool tugevam praegu, et saaks rohkem punkte konkreetses testis :roll:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse. Puu jälg oli täpselt tuuleklaasi alaservas. Kaasistuja sai "ainult" vaagnaluu põrutuse.
Tänane E65 on juba nii ehitatud, et kokkupõrkes Fiat Puntoga saab teda remontida uue Puntoga võrdse raha eest. Uued autod, eriti suured, ehitataksegi pehmed. E32 või E34-ga saab sellest Fiatist läbi sõita.
(Ärge valesti aru saage, ma ka ei poolda võidurelvastumist tänavatel. Kindlastisaab H2-ga ka E32-st läbi).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Riho
Huviline
Postitusi: 262
Liitunud: 02.12.2003 16:37 12
Peamine sõiduk: e39 530i e30 316it e30 318i
Telefon: 5260142
Asukoht: AMBLA Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Riho »

ma olen ikka neid e30 näinud mis matsu pannud, rahval ainult kerged vigastused, kuigi jah autost asja enam ei sa
Ranet
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 26.11.2002 14:30 33
Asukoht: Jurjev

Postitus Postitas Ranet »

Tervist! Üldiselt peaksime BMW roolis oluliselt rahulikumalt hingama, kui mõelda Lada - kui sellise peale. Testides põrus päris kõvasti ( ei mõtle neid 1** seeria masinaid, aga 06 näiteks), kuigi ma praegu sellelt lehelt mingit infot ei leidnud, aga mingi aasta paar tagasi oli jutuke lehes ja vat seda testi tulemust oli üsna valus lugeda.
Miskit leidsin lada-de kohta - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1930

E30 kohta on vähe andmeid - http://www.nhtsa.dot.gov/ncap/Cars/1990Cmpt.html

BMW fännidele :D kesk lehte on emotikonidest vägev etalon tehtud- http://www.bmwboard.com/forum/showthrea ... #post90743
Kasutaja avatar
Gerrit
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 14.06.2004 21:48 38
Asukoht: Mustamägi

e28

Postitus Postitas Gerrit »

e28 kohta ei oska midaig keegi öelda?
Nuhik
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 06.02.2003 12:51 24
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Nuhik »

jjanno kirjutas:Tere
Martin_R kirjutas:E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Völiselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
Tänud. Saksa keel on tõesti "???", kuid eks peab kuidagi läbi närima. Oleks jpg asemel HTML, siis saaks mingi veebitõlgi peale lasta.

jJanno
Ei viitsi kogu teksti ümber jutustada toon välja põhilised punktid.
Sõitjateruumi deformatsioon on minimaalne.
Kokkupõrkel jäid, nagu ka teistel katsealustel uksed suletuks. Uksi oli võimalik avada minimaalsete jõupingutustega.
Väike märkus, turvavöö jõud on BMW-l kõige suuremad, mis võib vanematel inimestel põhjustada ribimurde.
Pea, kaela, rinna, organite, puusade ja jalgade vigastamisoht on madal.

Oma aja kohta :D masin
truumu

Postitus Postitas truumu »

E12 kohta veidi
sai kunagi üle nipli käidud(jäin roolis magama)
auto pani kurvis otse, tiir üle katuse ja maandus sussid püsti kraavis...
tulemuseks kergelt muljutud uksed, katusel paar lohku ja kõver rooliots
uksed käisid vabalt. klaasid terved
kujutan ette, et E34-ga oleksid tagajärjed tükkmaad nutusemad olnud
vanadel autodel pandi ikka terast ka külgede peale, mitte ainult värvi :lol:
P.S.
peale seda juhust panen turvavöö enne mootori käivitamist kinni :D
pampkuri
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 24.03.2003 18:46 31
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pampkuri »

Postitatud: 30.06.2004 13:59 21 Teema:

--------------------------------------------------------------------------------

Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse.
Kuule kulla mees Sõites 130 km/h vastu puud Oleks see puu olnud Taga akna juures ja sugulane ka kuskil mujal.Turvavöö On see mis teeb sinu ribid ja muud sinus peituvad asjad katki.
2xAudi Quattro BMW530I
truumu

Postitus Postitas truumu »

pampkuri kirjutas:Turvavöö On see mis teeb sinu ribid ja muud sinus peituvad asjad katki.
parem katkised ribid kui lömastatud pea ...
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

truumu kirjutas: P.S.
peale seda juhust panen turvavöö enne mootori käivitamist kinni :D
amen
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
pampkuri
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 24.03.2003 18:46 31
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pampkuri »

parem katkised ribid kui lömastatud pea ...
Ise sõidan ka vööga ja alati,mõte ei olnud selles iga Peeter ja Paul kes tuleb rääkima et pani 100 puuse ajab paska suust välja
2xAudi Quattro BMW530I
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

pampkuri kirjutas:iga Peeter ja Paul kes tuleb rääkima et pani 100 puuse ajab paska suust välja
A miks? Tead omast käest?
Venelastel on hea ütlus: "mozet bõtj huj dubovõi a mozet dub hujoovõi". Ma mõtlen seda, et ka see puu võis oma kohalt lahkuda (ei olnud betoonist). Oli üksik, mitte metsas (Pärnu mntl. enne Peoleod, kahe suunavööndi vahelisel eraldusribal).
Täpseid asjaolusid peaks siis autos olnute käest uurima, kui nad veel mäletavad mismoodi see asi 10 aastat tagasi käis. Mina jutustasin seda, mida auto just edasimüünud eelmine omanik (kes on mu sugulane) mulle selle vraki kõrval rääkis.
Ja tegelikult antud lõime kontekstis püüdsin öelda seda, et polnud ka need eelmised kered nii kehvad midagi. Nagu truumugi lisas, tehti tollal autosid veel metallist. Uute autode trend on pehmuse poole. Seega on eksitav TM-is Volvo S40 ja XC90 kokkupõrketestis rääkida kui tugev on väiksema auto kere, sõnagi mainimata, et ka suurem on spetsiaalselt pehme ehitatud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Kere on pehme selleks, et inimene ei kannata metsikut pidurdust, aju lendab vastu kolpa kokku ja oledki kutu isegi kui väliselt täiesti terve.
pampkuri
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 24.03.2003 18:46 31
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pampkuri »

Ma mõtlen seda, et ka see puu võis oma kohalt lahkuda (ei olnud betoonist). Oli üksik, mitte metsas (Pärnu mntl. enne Peoleod, kahe suunavööndi vahelisel eraldusribal).
Ok pidasin silmas et kui puu ikka kohal seisab,muuseas sellise kiirusega on betoon posti otsa sõites suurem tõenäosus eluga väljatulla kui puu otsa sõites.
Kere on pehme selleks, et inimene ei kannata metsikut pidurdust, aju lendab vastu kolpa kokku ja oledki kutu isegi kui väliselt täiesti terve.
Seda pidasin ka mina silmas,ei taha siin kellegagi tüli norida
2xAudi Quattro BMW530I
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Siin on üks kenasti tehtud leht mis käsitleb autode turvalisust ja isegi pakub kokkupõrgete videosid. On küll väga MB-keskne aga mis siis ;)
http://www.whnet.com/4x4/crashes.html
Ja keda huvitab, võib ka EuroNCAP lehte sirvida, esimene testitud BMW mudel on E36, leiab klassist "Large Family Cars".
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bizarrini »

Ehk keegi pole veel näinud:

http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg

E34 ja mingi Volvo pannakse sarvipidi kokku, tulemus ei ole ilus.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

See on siit läbi kord (või oli kusagil mujal...) käinud, aga vbl tõesti keegi pole veel näinud... :roll:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Näe, ongi E30 turvalisuse kohta õppematerjal käest võtta.
Avarii juhtus 07.07.07.
http://f23.parsimony.net/forum46447/mes ... 130364.htm
Isegi airbag töötas.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Pille
Klubiliige
Postitusi: 1383
Liitunud: 11.12.2003 13:59 31

Postitus Postitas Pille »

hmm, ma küll ei saa fritzu keelest aru, aga ma näen, et sel autol on/oli airbag - huvitav, mina pole ühelgi E30-l seda näinud. Või pole ma osanud vaadata. Mis ajast neile patju pandi ja kui palju?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mis ajast, ei tea. Aga tollal üle 1 naljalt ei pandud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Pille
Klubiliige
Postitusi: 1383
Liitunud: 11.12.2003 13:59 31

Postitus Postitas Pille »

Huvitav. Oleks mul see ükski...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Hästi järgi mõeldes oli Airbag tol ajal vist lisavarustuse nimekirjas.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta