1. leht 1-st

Ohutud sõiduvõtted

Postitatud: 15.07.2008 00:54 50
Postitas UPS
Mõtlesin, et ei teeks paha selline teema siin foorumis. Kui sarnane teema siin juba on, siis võib ümber copyda, aga otsingut kasutades küll midagi sarnast ei leidnud. Kui aga seda lugedes mõni juht oma mõttemaailma liikluses toimuvast vähegi muudab ja mõnigi avarii kasvõi selle läbi olemata jääb, siis mina olen rahul.
Teemas "Kiida BMW juhti" tuli juttu kolonnis kihutamisest a la kui sõidetakse kiiremini, siis mõjub see nakatavalt ehk hakkab jalg tihedamini põhja käima. Kui kergelt me tegelikult neil puhkudel oma õlule riske võtame (juhtub ehk veel kaasreisijaid olema) ja kui tihti see õigustatud on kui seda üldse saab õigustada, aga see selleks.
Olen rääkinud seda lugu palju, aga eks räägin siis korra veel. Tänavune jaanipäev Tartus maha peetud, tuli teispäeval lõuna paiku hakata Tallinna poole tagasi sõitma. Tartu mnt. vist ei üllata oma hullude möödasõitude jms. vist enam kedagi, aga mina sinna väga tihti sõitma ei satu. Igatahes pean ausalt ütlema, et nii hulle möödasõite polnud mina varem näinud. Lisaks olid ilmaolud suht nirud (sadas kõvasti vihma). Pidasin kahel korral õigeks tee äärde seisma jääda ja lasin hulludel minna. Mis seal salata, kiirust ma ei ületanud ja eks ma olin neil siis jalus. Pärast oli tunduvalt rahulikum ning pingevabam sõita, hoiti ühtlast kiirust ja normaalseid pikivahesid ning kõik oli ok.
Tingimustes, kus lubatud kiirus sõidetakse üle, pikivahed üldjuhul on väiksed võib maru lihtsalt õnnetus juhtuda. Minu puhul oleks piisanud ühest pidurdusest ees kui kõik need paarkümmend autot oleks mul kindlalt seljas olnud. Aga metsvahelisel teel liiguvad kasvõi metsloomad (põdramärke oli teel üpris hulgi) ja lõpetades madallenduritega, kes tihtilugu ei suuda möödasõite sooritada ilma, et tekitaks liiklusohtlike situatsioone. Seega mõeldes ette, mis juhtub kui... kadus mul igasugune isu seal kolonni eesotsas vedurit mängida ja ausalt öeldes poleks tahtnud olla ka rivis sees.
Veel ei soovitaks sõita ka vahetult rekka ees, eriti talvel, sest tema pidurdusteekond on sõiduauto omast tükk maad pikem (eriti koormaga). Üks hea näide oli Toyota Avensis, mis talvel kogemata just selle pärast kahe rekka vahele jäi.
Ehk siis loo moraal- ärge kihutage kolonnis :) . Parem laske pikivahe esimesega suuremaks, et kiiremad mööda saaks ja jõuate ise ka terve naha ja sirgete plekkidega koju.

Postitatud: 15.07.2008 01:05 22
Postitas rorschach
Tartu maantee on hullude pärusmaa, seda kindlasti. Riigivõimud peaksid asja kätte võtma ning neli rida realiseerima. Aga jah, seda lähemal ajal ei juhtu, kuna praegu kulutatakse raha juba olemasoleva jupi parandamisele, mis lagunema hakkas.

Mõnes mõttes on vahtraleht päris hea asi. Load mul natuke üle aasta käes olnud, leht on ees ja taga klaasi küljes ning maanteedel sõites, kus on lubatud 100 või 110 isegi panen püsikiirusehoidja u. 95 peale ning saan ühtlase tempoga A-st B-ni ilma, et keegi ees peataks.

Postitatud: 15.07.2008 02:14 03
Postitas no_name
no tratu - tallinn trassil liikeln ikka päris palju..või liiklesin, ning tõesti..tagasi siin ei hoita (samas ei saa öelda, et mina siin korralikult sõidan).
Kui ikka igapäevane teekond see on, siis ikka kiirus igakorraga suurem.

Ja et mitte teistest hulludest ohustatud olla peab ise neist hullem olema :P :D

aga ķotama peab, millal see 4 realiseks saab..see oleks liiga super.h

Postitatud: 15.07.2008 09:51 06
Postitas taunod
Pikivahe hoidmisest.
Norras olen pannud tähele, et kui sõita eesliiklejale liiga lähedale siis:
1. kas sõidab tee äärde (parkla või bussipeatus) ja jääb seisma
2.või lihtsalt pidurdab ja sõidab aeglaselt , et tagumine ohutult mööda saaks
Eestis annavad vahel bussijuhid märku suunaga.
Kui keegi tahab hakata minust mööda sõitu tegema "viisakalt", siis tavaliselt hoian natuke paremale äärde, et tal oleks vajalikus ulatuses tee näha.

Postitatud: 15.07.2008 09:58 41
Postitas Syn
rorschach kirjutas:Tartu maantee on hullude pärusmaa, seda kindlasti. Riigivõimud peaksid asja kätte võtma ning neli rida realiseerima. Aga jah, seda lähemal ajal ei juhtu, kuna praegu kulutatakse raha juba olemasoleva jupi parandamisele, mis lagunema hakkas.

Mõnes mõttes on vahtraleht päris hea asi. Load mul natuke üle aasta käes olnud, leht on ees ja taga klaasi küljes ning maanteedel sõites, kus on lubatud 100 või 110 isegi panen püsikiirusehoidja u. 95 peale ning saan ühtlase tempoga A-st B-ni ilma, et keegi ees peataks.
Minu arvates on see vahtraleht paras needus. Eriti kui oled BMW roolis. Mul on olnud päris mitu olukorda kus auto, kes sõidab piirkiirusest aeglasemalt, hakkab peale minu möödasõitu vajutama, et nö tagasi teha :? . Algul arvasin, et asi on BMWś (Kutsub esile mingeid hormooni mölle kaasliiklejates :D ) aga peale politseiga kokkupuutumist süüdistan vahtralehte. Nimelt sõites kuskil kella 2 ajal öösel tegin Ringteel mingisugusel Viljandimaantee otsal (nii mule öeldi, pole asukohas kindel) Ja sooritasin vasakpöörde. Pöörde ajal pimestasid rekka tuled, mis vastu tuli ja olin ka ise väsinud, ning nägematta jäi 50km/h märk. Radar näitas kiirust 74 (Ma oleksin rahulikult 90neni kiirendanud, kuna arvasin tõesti et seal 90 ala) Peeti kinni ja läksin nende autosse. Tehti viga selgeks ja olin nõus. Siis aga sain noomida politsei onu käest: Endal vahtralehed peal ja juba kihutad. Ma selle peale et jah aga ma ju ütlesin et ei näinud märki (kusjuures ausalt ei näinud) aga ta ikka et vahtralehega ei tohi eksida jne.
Mul tekkis nagu küsimus et milleks see leht nagu on?? Mina olen arusaanud et see hoiatab teisi juhte, et inimene kes sellega sõidab on veel nö roheline ja et ta võib vigu teha. Aga tolle konstaabli jutt oli selline et vahtra leht ei tohi üldse eksida. Ei saa nüüd aru kui aus olla :D

Postitatud: 15.07.2008 10:02 50
Postitas UPS
Selge see, et Tartu mnt.`le sõiduradade juurde tegemine leevendaks praegust olukorda. Hetkel on seal lõiguti lubatud sõidukiirus 100km/h, aga rahvas sõitis tuima näoga 110- 120km/h. Minu meelest pole seal ka 100km/h alati ohutu, rääkimata siis suurematest kiirustest. Seetõttu otsustasingi kaks korda autoderivi mööda lasta. Südikamad kihutajad, kes lõpuni vastu pidasid võeti muidugi Jüris rajalt maha, kus said politsei aktsiaid osta. Huvi pärast siis vaatasin korraks Mondeo juhti, kes pidas möödasõitu pimedas kurvis mäkke üles täiesti normaalseks nähtuseks. Noorukesel mehepojal oli tütarlaps kõrval ja ju siis oli vaja näidata oma sõiduoskusi. Hea, et lugu ainult trahviga lõppes.
Endamisi ma olen vahel arutanud- kui juhid mõtleks sellele, kuidas sõites vajadusel ohutult pidama saada, kuidas nad siis sõidaksid. Aga enamus ei viitsi sellise tühise asjaga üldse oma pead vaevata ja sõidavad justkui "autopiloodiga". Eks osaliselt seepärast ka kurb statistika meie liikluses, sest kui juht ei võta vaevaks arvesta kiirusevalikul teeolude jms. siis loome endale ise tingimused, kus valdav enamus ei suuda enam erinevatele ohtudele reageerida ega ka neid vältida.

Postitatud: 15.07.2008 10:10 39
Postitas UPS
Vahtraleht hoiatab teisi juhte, et eessõitval juhil on väike sõidukogemus, millest tulenevalt ta sõidab lubatust (näiteks lubatud 100-110km/h piirkiiruse korral) aeglasemalt ja võib teha ka vigu kuna ta pole kogenud juht. Aga see ei tähenda seda, kui ületatakse kasvõi õnnetute asjaolude kokkulangemisel lubatud sõidukiirust 24km/h, et vahtralehe tõttu seda õigustada saad. Tõsi, on olnud juhuseid kus pigistatakse silm kinni ja soovitatakse edaspidi olla tähelepanelikum. Oleneb politseist.

Postitatud: 15.07.2008 10:47 10
Postitas Syn
Ma kusjuures ei tahtnudkiõigust. Vastupidi lasin kõrvad lonti ja ja ei vaielnud ega midagi, aga just see politseiniku suhtumine, et vahtralehega ei tohi eksida tekitas minus segadust :D

Postitatud: 15.07.2008 11:17 43
Postitas Maris
no mina olen küll oma punase autoga maanteel üks p***o magnet.
ühesõnaga pea iga kord tallinn-pärnu maanteel sõites ei mahu mõnele tüübile pähe, et väike tüdruk bmw-ga temast mööda sõidab ja siis kiusatakse mind terve tee :cry:
1) üks tüüp rääkis telefoniga roolis, kes mu ees sõitis. teepeale jäi see võsalõikur ette ning kui ta sellest mööda sõitis ei pannud ta tähele, et ta kiirus jäigi 80 peale. kui ma temast siis mööda sõitsin, sõitis ta 70km (kuni linna välja) mul ilma pikivaheta sabas ja tegi KÕIK möödasõidud täpselt minu järgi nii, et vahe oli kogu aeg kahe auto vahel mkx 5m.
2) mingid tüübid sõitsid 100 alas 85-90km/h. sõitsin mööda sujuvalt, hetk hiljem kihutasid nad minust mööda ja jäid jälle ette 90-ga. kui ma uuesti mõnda aega hiljem möödusid, nad kordasid seda sama. no hirmus naljaks küll eks.
ja selliseid juhtumeid on mul küllaga rääkida... ei tea siis kuidas sellistega maanteel rahulikuks jääda? hirmus raske mul :evil:

Postitatud: 15.07.2008 12:17 12
Postitas Zimbo
Teine kord keera lihtsalt mingisse tanklasse 5-ks minutiks. Kiirusel 90 km/h viie minutiga sinu jälitaja läbib 7,5 km ning "maakera kumeruse tõttu" sa ei näegi enam teda ;)

Postitatud: 15.07.2008 16:14 18
Postitas Maris
olen ka seda teinud. aga sellel trassil üsna tihe rekkaliiklus ja siis pean neist hiljem topelt mööduma :roll: lihtsam ennast lihtsalt välja lülitada ja oma sõitu edasi sõita (seda ma pean lihtsalt harjutama veel)

Postitatud: 15.07.2008 17:28 24
Postitas vaikeboa
rorschach kirjutas:Tartu maantee on hullude pärusmaa, seda kindlasti. Riigivõimud peaksid asja kätte võtma ning neli rida realiseerima. Aga jah, seda lähemal ajal ei juhtu, kuna praegu kulutatakse raha juba olemasoleva jupi parandamisele, mis lagunema hakkas.

Mõnes mõttes on vahtraleht päris hea asi. Load mul natuke üle aasta käes olnud, leht on ees ja taga klaasi küljes ning maanteedel sõites, kus on lubatud 100 või 110 isegi panen püsikiirusehoidja u. 95 peale ning saan ühtlase tempoga A-st B-ni ilma, et keegi ees peataks.
Selle Tallinn-Tartu trassi teeks mina hoopis üherealiseks ja seda seniks kuni sellele maanteele ka liikluseeskiri jõuab.Küll sõidetakse piiratud nähtavusega väliskurvides mööda ja mida iganes.Kiiruse ületamisest ei ole mõtet rääkidagi.
Õppigu enne sõitma ja siis hakaku teed laiemaks ehitama.Ei taha küll praeguse liikluse juures ette kujutada mida sellel trassil siis tegema hakatakse kui see neljarealiseks muudetakse.

Postitatud: 15.07.2008 17:31 10
Postitas raimo_r
5+

Postitatud: 15.07.2008 19:26 00
Postitas Anti
Tartu maanteed täies pikkuses neljarealiseks küll ehitada mõtet pole.
Piisaks regulaarsete vahedega möödasõiduradadest nagu Soomes.
Tartu maantee needuseks ongi möödasõiduvõimaluste vähesus, kuna tee on kurviline ja tiheda liiklusega.
Pärnu maanteel on pikki sirgeid oluliselt rohkem ja tänu sellele sõitmine ka oluliselt ohutum ja pingevabam kuna napikaid ohtlikes kohtades möödasõite oluliselt vähem.
Lisaks tuleks Tartu maanteel vähendada ka väiksemate teede ristumisi ehitades rohkem kogujateid. Igalt lehmarajalt ei ole ka vaja otse maanteele välja pöörata.

Postitatud: 15.07.2008 19:35 45
Postitas Suur
Täiesti mõistetamatu, kuidas sellel teel inimestel järsku mõistus kaob ning tekib sisemine sund "hullu panna". Eriti süngeks kisub seis pühade ajal ning seoses miskite Tallinnast lõunapool toimuvate massiüritustega. Sama asja võib täheldada Virtsu ja Kuivastu lähistel, praamilt maale saanud on nagu võitlushärjad, takistusi millekski panemata üha edasi. Tulemustasud ju on, miks ei rivista politsei seda poolt praamitäit sinna 5 km kaugusele sadamast üles, et neile trahve kirjutada?

Postitatud: 15.07.2008 20:38 30
Postitas vaikeboa
Täitsa õige see Virtsu asi.Olen minagi vaadanud ja oodanud,et millal Virtsu vahele küll politsei jõuab,kuid asjata.Aga kõige parem on asja juures see,et Kuressaare linna vahel ja Saaremaal üldse ei märka küll kedagi eriti "hullu panemas".

Postitatud: 15.07.2008 20:54 09
Postitas Kristjan_K
Kuivastu - Kuressaare trassi pole sõitnud?

Postitatud: 15.07.2008 20:55 23
Postitas no_name
Kristjan_K kirjutas:Kuivastu - Kuressaare trassi pole sõitnud?
oi jah... :) seal on hullumaja kui laevalt maha saadakse..kuid seal head teed kah, v6ib lubada :lol:

Postitatud: 16.07.2008 17:45 18
Postitas Tauri
Anti kirjutas:Tartu maanteed täies pikkuses neljarealiseks küll ehitada mõtet pole.
Piisaks regulaarsete vahedega möödasõiduradadest nagu Soomes.
Tartu maantee needuseks ongi möödasõiduvõimaluste vähesus, kuna tee on kurviline ja tiheda liiklusega.
Pärnu maanteel on pikki sirgeid oluliselt rohkem ja tänu sellele sõitmine ka oluliselt ohutum ja pingevabam kuna napikaid ohtlikes kohtades möödasõite oluliselt vähem.
Lisaks tuleks Tartu maanteel vähendada ka väiksemate teede ristumisi ehitades rohkem kogujateid. Igalt lehmarajalt ei ole ka vaja otse maanteele välja pöörata.
täpselt minu mõte. Paraku on projekt kinnitatud ja täna seda enam nii lihtsalt muuta ei saa- see toob kaasa palju bürokraatiat, mille käigus jääb taas kasutamata hulk euroraha! Kui on raha antud neljarealise tee jaoks siis kolmerajalist ehitada ei tohi. Sellepärast peabki aegajalt kuulama lolli juttu sellest kuidas 3 realine tee on sama kallis kui 4 realine
:idea:

Postitatud: 16.07.2008 20:45 21
Postitas L.
rorschach kirjutas:Mõnes mõttes on vahtraleht päris hea asi. Load mul natuke üle aasta käes olnud, leht on ees ja taga klaasi küljes ning maanteedel sõites, kus on lubatud 100 või 110 isegi panen püsikiirusehoidja u. 95 peale ning saan ühtlase tempoga A-st B-ni ilma, et keegi ees peataks.
Vot sellega ma nõus ei ole, et vahtraleht hea asi on, maanteel vähemalt mitte. See on ikka päris kole, kuidas mõni reageerib, kui temast vahtralehega auto mööda sõidab. Ego saab nii haiget, et vaja on kurvides ja üle pidevjoone omakorda mööda litsuma hakata, mis siis, et ma sugugi ette venima ei jää. Ka möödasõite tehakse tunduvalt hooletumalt. See, et ma täiesti normaalse kiirusega liigun on täiesti ebaoluline, neil ikka vaja mööda pressida ja seejärel mulle ette tolknema jääda. Selle peale nagu keegi ei tule, et ma rumal algaja ja mõistlik oleks kaugemale hoida :lol: . Kaalun juba mõnda aega vahtralehtede maha võtmist, kuid pole seda veel teinud, sest linnas on nendega ikka veidi kindlam sõita ja ega trahvi ka maksta ei tahaks.

Re: Ohutud sõiduvõtted

Postitatud: 08.03.2011 12:06 06
Postitas UPS
Kaevasin vana teema uuesti välja.

Kevad on lähenemas ja seoses saabuva jooksuajaga satub teedele ka rohkem metsloomi. Kõrghetkeni on küll veel aega, aga ongi hea natuke ette hoiatada. Et teede ääres oleks vähem allaaetud loomi ja ei rikuks ka enda päeva ära, siis soovitaks kõigil antud artikkel läbi lugeda.

http://www.loodusajakiri.ee/eesti_loodu ... ikkel=2272

Et jutu mõte pelgalt teoreetilisele tasandile ei jääks võin öelda, et endal on otsasõitu vältides õnnestunud päästa vähemalt kolm kitse, lisaks käputäis muid väikeloomi.

Re: Ohutud sõiduvõtted

Postitatud: 12.03.2011 19:36 39
Postitas UPS
Ei osanud kuhugi seda postitust teha, pidasin antud teemat kõige õigemaks.
Nimelt paar tunnikest tagasi oli üpris huvitav seik. Kohilast Tallinna poole sõites halvenes mõni km enne Tõdvat märgatavalt auto juhitavus. Muutus kuidagi ebamääraseks ja hakkas kergelt ühte külge ette kiskuma. Kiirus oli 80-90 vahele. Jäin igaks juhuks seisma, panin ohutuled peale ja mõtlesin rehve kontrollima minna. Tuli hoopis välja, et tee oli jääs :o Rehvidel mõistagi polnud viga midagi :) . Aga väga petlikud teeolud on igatahes praegu. Kohati kuiv ja kohati märg asfalt, aga metsavahel kus päike ei paista, hakkas külmetama. Samas kompuuter näitas +1,5 kraadi ja mingit libedust ei osanud küll oodata. Uuesti sõitma hakates oli tegu, et kiirust üles saada, 4. käiguga hakkas autot teele risti vedama :? Peeglitest nägin samal ajal kuidas kaugemal taga enam- vähem samas kohas möödasõitu tehti. Nii et praegu tasub väga ettevaatlik olla, eriti metsavahelistel teedel ja õhtuti.