1. leht 2-st

Protirehvid Insa Turbo vs Master

Postitatud: 07.10.2004 15:33 05
Postitas Raivo
Kuna tali tulemas ning mõtlesin, et peaks äkki sel aastal uued protikad ostma, siis äkki kellelgi on konkreetsete mudelitega kogemusi?
Kuidas kestavad, kui hästi peavad jne?

Kuigi endal veel erilist usaldust taastatud rehvide vastu (veel) ei ole, siis tahaksi teada saada, et mida arvata. 5-6a tagused Masterid ei kõlvanud küll mitte karu p****egi.

Või on veel mõni alternatiiv?
Ja kui keegi tahab mulle pakkumist teha, siis mõõt peaks olema 185/65 R15.
Ja naastrehv.

Postitatud: 07.10.2004 15:54 28
Postitas raul
Ma soovitaks, kui vähegi võimalust on, uusi talverehve - mul endal samuti halvad kogemused Masteritega (halb pidamine) ja veel ühtede protitud junnidega (kevadel ostetud 4 rehvist läksid 2 prügikasti).
IMHO, selle raha mis hoiab kokku odavamate rehvide arvelt, kaotad esimese laksuga kui näiteks pidama ei saa.

Raul@Gislaved Nordfrost III

Postitatud: 07.10.2004 15:59 17
Postitas Tarmo
mina soovitaks ka uusi rehve

prottidega pole ise kokku puutunud.

Tarmo@kulgeb talvel Nokian HKP 1 ga

Eelmine aasta sai ostetud tutikad talvekad ja enam kunagi ei osta kasut. talverehvi.

Postitatud: 07.10.2004 16:12 44
Postitas Aare
Osta tuntud firma omad, aga vanem mudel (soodne) - ma ostsin tutikad HPL1 185/65 R15 - alla 1200 eek tükk (uued mudelid olid 1600+).

Protti talveks ei soovita. Olid Marixi protinaelad - miinus 5 kraadi ja tõusust üle ei saa - kumm vist tõmbub kõvaks. Maksid ka ´muidugi uutena koos naeltega 2400 kr/4 tükki. Sama mõõt Fulda naelu maksis tollal 6000 krooni :shock:

Kui tegu on firma protiga (Technic, Marix, Ecoband vms), siis nendega reeglina kvaliteediprobleeme pole. Mul läks kahe talvega vist 2 naela ainult välja - Fuldad olid poole talvega naeltest tühjad....

Kui prott, siis ainuke häid tulemusi testides saanud prott on rootsi AGI -müüb seda Oru Äri Läänemaal - see oli lahjematest firmakummidest parem.

Edit: Masterit tehakse kuskil Eestis, samuti Vallaid - mina neid jutte, et nad siinseid karkasse ei kasuta väga ei usuks. Raha ei haise ja mingi veneaegne protikombinaat ei muutu eliitfirmaks ka 50 aastaga.

Postitatud: 07.10.2004 16:22 41
Postitas Cardo
minul ei ole ei trassil ega jäärajal prottidega muret olnud , mäletate ise ringiaegu @ Raivo.

Postitatud: 07.10.2004 16:25 09
Postitas Raivo
Ahah.

Seda ma olen ka kuulnud, et Masteri põhjad valmistatakse siin Eestis.
Insa pidi väidetavalt selle sisse tooma.

Siiani siis ainult negatiivsed emotsioonid :|
Kui midagi positiivset ei tule, siis ilmselt matan selle mõtte ikkagi maha. Kuigi hind on väga ahvatlev. Aga uus prott peaks ikka paremini pidama kui kasutatud kvaliteetrehv?

Cardo, mis rehvimark sul oligi?

Postitatud: 07.10.2004 16:31 00
Postitas Cardo
Ma võiks sulle pika jutu rääkida , aga ei viitsi foorumisse kribada , kuna tean , et hakatakse kaigastega materdama :) Kas plaanid kohe osta või mõne ajapärast. Kui kiiret pole siis ikka ennem seda ju kohtume kuskil . Viltsil oli ka minuteada ju rootsi prott all ja vaata kus autod teel püsisid !

Postitatud: 07.10.2004 16:34 58
Postitas jjanno
Tere
Aare kirjutas:Kui tegu on firma protiga (Technic, Marix, Ecoband vms), siis nendega reeglina kvaliteediprobleeme pole. Mul läks kahe talvega vist 2 naela ainult välja - Fuldad olid poole talvega naeltest tühjad....
Minu autol all olevad Masterid pole ka nõus eriti enesest naelu loovutama. Võibolla keskmiselt 1-2 naela rahvi kohta esimese talve jooksul.

jJanno

Postitatud: 07.10.2004 16:42 17
Postitas Märt
Mul ka Masterid,ja väga positiivse mulje jätsid.Kevadel vaatasin,et eranditult kõik naeladki alles

Postitatud: 07.10.2004 16:55 31
Postitas Cardo
teeme sel talvel testid siis jäärajal - pidurdus , kiirendus ja külglibisemise kiirus ! :) . Siis räägime headest ja halbadest rehvidest. loomulikult ei saa nõuda 600 eeguselt 1200se tulemusi ja 1600.stest rääkimata , kuid talverehv töötab max 2 talve , seega arvutrage ise kas on mõttekam osta iga talv uued protid või üle 3 talve . Tuttuus prott( vaata rehvimustrit) on igati turvalisem kui 2 või 3 a vana tehaserehv.

Postitatud: 07.10.2004 16:57 24
Postitas Ingvar
Mina julgen küll Masterit soovitada. Üleeelmine aasta ostsin alla ja olid igatahes paremad, kui tundmatu firma rehvid. Pidamine lumel ja jäärajal oli väga hea - kellelegi jalgu küll ei jäänud, pigem vastupidi. Master kasutab muide sama kummisegu, mis Nokia. Ainuke miinus oli suur müra ja kerge ujumine asfaldil, mis oli tingitud pehmest kummisegust. Aga sellega harjus kiiresti. Naelad olid ka kevadel peaaegu kõik sees, kuigi itsi sai antud kõvasti. Hinna ja kvaliteedi suhe on minu arvates paigas. Igatahes kaalun ka see talv Masterite ostu.
Ei soovita osta kasutatud firma rehve ega ka vanu mudeleid, sest need võivad olla juba tükimat aega kuskil laos seisnud ja kumm kipub ajaga kõvaks minema.

Postitatud: 07.10.2004 17:06 37
Postitas sysi
ma sõitsin kah masteriga eelmise talve. jäin väga rahule.

autoks ilma lsd'ta 318i. kordagi kinni ei jäänud, pidama sain ka ilusti alati. samas kui ikka maal vms elaks, kus oht, et lund palju, siis ei tuleks selline kombinatsioon kõneallagi. aga see on teine teema.

niiet üldse ei kurda. teisel masinal (vectra) ees HKPL1 tutikad ja taga mingi blabla prott ~6-8mm mustriga. selle kombinatsiooniga näiteks vectra kurvides kipub ülejuhitav olema :?
ehk siis vahe ikka rehvil ja rehvil kvaliteedi suhtes ole. ja hinnas kah muidugi.

sysi.

Postitatud: 07.10.2004 17:09 22
Postitas pocket
www.master.ee

tegu pole siis päris sotsialismiaja firmaga ja asetseb ta Pärnu lähedal, täpsemalt Paikusel. Negatiivset infot on tulnud sama palju kui positiivset -viimast isegi rohkem. Nagu kodukalt näha siis valikus on erinevaid mudeleid. Master + naastu kasutas mu õde 2 järjestikku talve oma E36 318 touringul ning sai isegi mitu 200+ km otsa tehtud, ainsaks häirivaks teguriks üle keskmise suur rehvimüra salongis. Viimane mudel Master Nordic 2 pidavat olema suht vaikne võrreldes eelkäijatega ja ka vastupidav.

Vaadates hinnakirju siis suht odav ikkagi ja võrreldes mingi X firma prottidega mida citymarketis müüakse siis kuidagi rohkem usaldatav

Postitatud: 07.10.2004 18:55 09
Postitas Tauri
olen ise kasutanud erinevatel aegadel erinevaid protte ja siiani pole küll midagi viriseda olnud. (vaatama pead ainult, et kohe naelu seitsme tuule poole teele ei saada)

Viimased aastal otsustasin kasutatud originaalide kasuks ja ei kahetse. Maksin koos plekkvelgedega jooksu eest 3k!

PS! panin ka soodustuste alla kirja, et rehve saab suht norm hinnaga ja kui vähegi tahad siis võin uurida sulle kasutatud originaalide hindasid! (rehvid soomest!) Originaalide (kasutatud) kasuks räägib ka see, et naelad ilusti sissesõidetud :D

Postitatud: 07.10.2004 19:24 23
Postitas raul
sysi kirjutas:teisel masinal (vectra) ees HKPL1 tutikad ja taga mingi blabla prott ~6-8mm mustriga. selle kombinatsiooniga näiteks vectra kurvides kipub ülejuhitav olema :?
Pane paremad st. tutikad rehvid taha ja kehvemad ette ja proovi siis?

Postitatud: 07.10.2004 19:44 45
Postitas Märt
Siinkohal tuleb meelde ühe eksperdi jutt sellest,kuidas talvel lörtsiga ühed tüüpilisemad õnnetused juhtuvad.Esiveoliste sõidukite omanikud
panevad iga sügis tahes-tahtmata paremad kummid ette,ning kehvemad taha.Nüüd kui sooritada möödasõit,tõmbavat esirattad ilusti tee keskel olevast lörtsi ribast läbi,kuid tagumised "veerevad"kehvema mustriga rattad kaotavad haarde,ning taguots tahab lihtsalt esimesest mööda saada.See mis juba edasi juhtub on juba...

Postitatud: 07.10.2004 22:13 44
Postitas Muhv
Cardo kirjutas:teeme sel talvel testid siis jäärajal - pidurdus , kiirendus ja külglibisemise kiirus ! :) . Siis räägime headest ja halbadest rehvidest.
Ei noh, mis Sa siin ikka hüppad. Kulunud ja poolte naelteta gisla 2-d sõitsid ikka eest ära... :lol:

Postitatud: 07.10.2004 22:20 41
Postitas sysi
jah, ka mina olen teadlik sellest fenomenist, mis puudutab esiveolistele paremate rehvide ette panemist.
ja ka sõidan sellele vastavalt. nagunii ainult linnas, kus enamasti teed paljad.

küsimus takerdub minu puhul sellesse, et kui ikka kohapealt minema ei saa, siis pole ka autol mõtet.
samuti pidurdades ikkagi kandub põhijõud esiratastele.

kõige parem lahendus oleks muidugi 4x korralik talvekumm. aga 2 korralikku talvekummi maksavad viiendiku auto hinnast :oops:

Postitatud: 08.10.2004 07:45 13
Postitas antoshka
Mul on siis sellised kogemused taastatud rehvidega, et sõitsin 1 talv taastatud rehvidega - kevadel ainult mõned (1/4) naelad on kohal . Kuid Nokian nael rehvid sõitnud 2 talvet ja praaktiliselt kõik naelad on kohal. See on ühel ja samal autol samas sõidustiilis.

Selles aastas otsustasin proovida lamell rehvid, võibolla keegi kirjutab siia nendest ka midagi.

Postitatud: 08.10.2004 10:09 25
Postitas eero
Just, ma ka 2 aastat Nokiatega sõitnud. Pidamine on esmaklassiline minu arvates. Ükskõik mis seal maas siis on. Naelad on ka siiani enamuses sees.

Raivo, mis su eelarve siis on, et protte tahad. Ma ka mõnda kummimüüjat tunnen, äkki saan kosta su eest ja saad ikka norm rehvid.

Postitatud: 08.10.2004 10:12 21
Postitas Raivo
eero kirjutas:Just, ma ka 2 aastat Nokiatega sõitnud. Pidamine on esmaklassiline minu arvates. Ükskõik mis seal maas siis on. Naelad on ka siiani enamuses sees.

Raivo, mis su eelarve siis on, et protte tahad. Ma ka mõnda kummimüüjat tunnen, äkki saan kosta su eest ja saad ikka norm rehvid.
Õnneks rehvimüüjatega mul ka probleeme pole, st tuttavaid on.
Aga küsimus oli sellist üldist laadi ja veidi filosoofiline äkki ;)

Postitatud: 08.10.2004 10:36 12
Postitas Markko
Kogemused kahe Insaga seni audi 80'l ees olnud kolm talve - kokkuvõte:
100% naelad alles ning mustri kulumisjälgi ei paista AGA
teatud miinus kraadil ei saa pidama ega ka kohapealt ära, samas lumega ideaalsed.

K: nüüd plaan need ka E34 alla panna, protid ette ning originaalid taha, kas õige?

Postitatud: 08.10.2004 10:56 03
Postitas eero
[quote="RaivoÕnneks rehvimüüjatega mul ka probleeme pole, st tuttavaid on.
Aga küsimus oli sellist üldist laadi ja veidi filosoofiline äkki ;)[/quote]

Assoo, no siis ütleks mina oma filosoofilise sõna sekka sellise, et talv on krdi ekstreemene asi ikkagi siin meie oludes ja selle riski peale, et ehk ikka peab mingi kõva ja libe protikumm ja ei äkki juhtu midagi, välja minna oleks sadomaso.

Sama vaidlus nagu naast- ja lamellrehvide teema juba aastaid iga sügis. Neid naaste läheb tõesti vaja ilmselt 1 või 2x talve jooksul, aga siis neid tõesti läheb vaja ja ilma oleks :shock: :mad: :cry:

Postitatud: 08.10.2004 11:08 53
Postitas Ingvar
No mina teen see talv igatahes võrdluse ära. Avensisele on juba uued Continental Vikingid ostetud, teisele autole ostan arvatavasti Masteri Nordic 4. Eks siis annan tulemustest ja muljetest teada.

Postitatud: 17.11.2004 12:46 46
Postitas Mart_R
tooks siia võrdlusesse ka lamellrehvid.
Sõidab keegi lamellidega?

Postitatud: 17.11.2004 13:05 06
Postitas antoshka
Mina otsustasin sel talvel sõita lamellidega.
Juba praegu võin öelda et nendega on mitu korda parem kuival asfaldil sõita kui naeltega: vaiksem ja juhitavus on parem, muidugi märjal asfaldil on vaja ettevaatlikum olla. Täna/homme vaatame kuidas nendega lumiga sõita.

Aga see teema naelad vs. lamellid on iga sügis tõstakse. Kui elad linnas ja praktiliselt alati sõidad linnas, soovitaks lamellid, aga proovi ise mõlemad variandid.

Postitatud: 17.11.2004 23:23 02
Postitas meph
Mina panen see aasta alla GoodYear UltraGrip 500'd. Eelmine aasta sõitsin veidi vale mõõduga Gislaved'i naeltega. Pidamist nendega tundus nagu tiba vähe olevat.. eks paistab, mis GoodYear'id see aasta teevad. Väidetavalt peaksid olema testitulemuste põhjal ühed parematest naelrehvidest, mis turul müügil. Ainuke parem oli testi põhjal nokian hakkapeliita 4. Samas see test eelmine aasta tehtud, selleaastaseid ei leidnud kusagilt netist.

Postitatud: 18.11.2004 08:12 31
Postitas Raivo
meph kirjutas:Mina panen see aasta alla GoodYear UltraGrip 500'd. Eelmine aasta sõitsin veidi vale mõõduga Gislaved'i naeltega. Pidamist nendega tundus nagu tiba vähe olevat.. eks paistab, mis GoodYear'id see aasta teevad. Väidetavalt peaksid olema testitulemuste põhjal ühed parematest naelrehvidest, mis turul müügil. Ainuke parem oli testi põhjal nokian hakkapeliita 4. Samas see test eelmine aasta tehtud, selleaastaseid ei leidnud kusagilt netist.
Ma olen ug400'ga sõitnud pool talve, hindeks 5. Sel aastal lähevad nüüd bemmi alla.
ug500'ga jäärajal ning kah hinne 5 või isegi 5+

Ainus miinus pidi olema see, et nad kuluvad kiiremini kui konkurendid. Aga eks pidamise arvelt see kõik käibki...

Postitatud: 15.09.2005 12:07 24
Postitas Jarlo
Upitame siis natukene teemat, kuna talv varsti nagunii uksele koputama :)
Loeks hea meelega arvamusi eelmise talve rehvikogemustest... millega rahul, millega mitte?; millised plaanid selleks talveks?
Endal on olnud kogemusi kahjuks ainult prottidega. Eelmine talv sai sõidetud Masteri Nordic 2-ga esiveolise autoga ja midagi halba ei oska pidamise kohta küll kosta (v-o pole lihtsalt võrdlusmomenti). Küll aga häiris rehvimüra. Nüüd vaja E36le rehve otsima hakata ja mõtlesin samuti uute prottide peale...Täpsemalt Master Nordic 4. Kas kellelgi sellise rehviga kogemusi on olnud?
Rehv ise näeb välja selline
Pilt

Postitatud: 15.09.2005 13:02 16
Postitas Tarmo
Protikatest ei tea midagi rääkida.
Endal on HKP 1kaks talve all olnud ja tagumistest rehvidest on kahe peale kokku 10 naela lahkunud.

pidamine on 5+

Kuna mul suht palju maanteel sõitu siis ei julge lamelli proovida.
Aga kui need mul otsa saavad siis peab nagunii lamellid ostma sest varsti on ju nael keelatud.