Cb4_323 kirjutas:
Ses mõttes, et mul pole sisuliselt muud tehtud autoga, kui veidi võimsust tõstetud.
Seaduse lõik:
NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE KANTUD
NING ENNE 1. JAANUARI 1984. A VALMISTATUD VÕI
ESMAREGISTREERITUD NING 30-NE AASTASELE JA VANEMALE
SÕIDUKILE
Kood 701. Üldnõuded mootorile
Nõuded: 1) mootorist kütuse, määrdeainete või jahutusvedeliku lekkimine ei ole
lubatud;
2) heitgaaside või karterigaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;
3) mootori kinnituspadi peab vastama valmistaja poolt ettenähtule ja peab olema
terved;
4) omavoliline mootori kinnituspadja või kinnituskoha muutmine kere või raami
küljes on keelatud;
5) omavoliline mootori toitesüsteemi või heitgaasisüsteemi muutmine või
ümberehitamine on keelatud (välja arvatud kood 702 lõikes 1 ning kood 705 lõikes 1
toodud juhtudel), sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, õhufiltrite või
heitgaasiosakestefiltrite äravõtmine, heitgaasi katalüsaatorreaktorite äravõtmine,
võimsuspiirajate või muude sarnast funktsiooni omavate seadmete eemaldamine või
muutmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt
või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);
6) elektrijuhtmed peavad olema kaitstud hõõrdumise, muljumise, keemilise, termilise
jms kahjustava mõju eest;
7)
mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja
massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ettenähtule. Erandina, kui valmistaja
ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist ning sellega ei muutu
mootorsõiduki kategooria, on lubatud mootorsõidukile ümberehituse korras
paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja
massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtust.
Kood 702. Üldnõuded toitesüsteemile
Nõuded: 1)
mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule.
Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini;
2) toitesüsteemiseadmed peavad olema kaitstud kerega või sõiduki muu osaga, peavad
olema korrosiooni- ja vibratsioonikindlad ning kaitstud hõõrdumise jms mõju eest;
3) rikke või avarii korral ei tohi väljavoolav kütus sattuda heitgaaside torudele või
mõnele teisele kõrge temperatuuriga osale.
Kood 705. Üldnõuded heitgaaside väljalaskesüsteemile
Nõuded: 1)
heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule.
Erandina võib mootorsõidukile paigaldada valmistaja poolt ettenähtust erineva
heitgaaside toru otsa, kui see on paigaldatud peale valmistaja poolt ettenähtud
heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmeid ning sellega ei muutu valmistaja poolt
ettenähtud heitgaaside väljalaskesüsteemi omadused;
2) heitgaaside väljalaskesüsteem peab olema ohutus kauguses kütusepaagist ja kütuse
torudest nii, et torude või paagi lekkimisel ei satuks kütus heitgaaside torudele;
3) N2 ja N3 kategooria sõidukitel võib suunata heitgaaside toru üles, kui selle ots
ületab kabiini kõrgeima punkti tasandi. Toru välisläbimõõt ei tohi olla suurem kui
150 mm. Heitgaaside toru ümbrus peab olema vähemalt 50 mm ulatuses vaba;
4) heitgaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;
5) heitgaaside väljalaskesüsteemis ei tohi olla auke ja pragusid ning peab olema
kinnitatud vastavalt valmistaja poolt ettenähtule.
6) töötava mootoriga mootorsõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori püsival
töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur;
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahenditega.
Ühe lausega kokkuvõttes!
Võib paigaldada koonuka,summutile kroomotsa ja kerge chipi!
Ülejäänud on keelatud!