E30 karburaatori probleemid .

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Tegemist E30 85a 316 karpaga. Võtsin õhukopsiku maha ja vastu vaatas palju tundmatut, pildid on all.Käima läheb suht valutult aga töötab umbes 5-10sek ja sureb välja, isegi siis kui pöördeid peal hoida. Karpaks on Pierburg, tundub mingi poolelektriline, karpa küljes on kuskil 3 elektripistikut ja aku juurde jookseb mingi juhe mis vastu miinus klemmi pannes avab ühe klapi karpas. Karpad on mulle suht tundmatu maa. :lol:
Kuhu see juhe pistikust edasi peaks jooksma?
Pilt
mingisugune vaakumvoolik on kruviga kinni pandud.
Pilt
Kuhu see voolik peab minema klapikambrikaanest?
Pilt
Veel pilte:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ühesõnaga on see karpa paras tripper aga jonn käsib selle tööle panna :D :D, igasugune info ja materjal oleks teretulnud.
Kasutaja avatar
Dade17
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 28.08.2005 19:25 48
Asukoht: Rakvere

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas Dade17 »

Heipa...

See pidi olema parajalt probleemne ja üsna "bulls*it" karbuss...lugedes väljamaa foorumeid siis enamus vahetab selle välja weberi 32/34-36 vastu aga see selleks :D

Egastahes siin paar linki mis äkki aitavad veits:

http://www.e30.eu/tech/E30ManualHaynescomplete.pdf
http://www.ruddies-berlin.de/serv2be.htm


Äkki aitavad ;)
Ennem BMW 525ix 141Kw
Nüüd BMW 316i 77Kw
Vahe on märgatav!! :)
Kasutaja avatar
matu665
Huviline
Postitusi: 551
Liitunud: 20.07.2006 20:26 49
Asukoht: Tallinn

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas matu665 »

Enamus foorumitest kirutakse weberit..suurem küttekulu tahhokas ei tööta jne. See selleks. Kus asub tulen panen kokku lihtsam. See mis kruviga kinni salongi temp.Alumine kust juhtmed läbi lõigatud ongi murelpas miks välja sureb.Voolik klambrikaanest peaks minema õhupuhastajasse ja teine sisselaske alla.Need kus juhtmed läbi lõigatud läheb selle kõrval oleva vaakum pumba külge..selle all otsas selline metallist tablet.Teoorjas peaks ta soojast peast ka töötama kui käsitsi gaasi tagasi surud
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Uurin materjale. Masin ise l-virumaal Kadrina külje all.
Kasutaja avatar
killer666
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 16.02.2006 09:19 53
Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t
Asukoht: idavirumaa

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas killer666 »

See karbuss on selline kahe otsaga asi.

Olen omanud püäri smitut pritsega ja karbussiga e30 ja teinud olen järeldused: Kõik pritsega mootorid on võtnud palju bensiini (10/100) , aga karbussiga on peale väikest timmimist ja voolikute asjade lappimist hakanud v6tma 6-7 . Eks saab öelda ka , et karbusskulub ja pole see , mis uuel autol , aga samas pritsepillidel on alati lamda vaja vahetada , õhukulumõõtjad kuluvad , temp andurid kalavad.

Kui sul teadmised sinna peale i hakka , siis ei ole sellega midagi teha.

Alguseks tuleks see karbuss osandada , vahetada tihendid (saab ka ise teha , kui raha ei raatsi välja käia) ,vahetada membraanid ja korralikult puhastada. Kontrollida et kuskil hoovastikus poleks liiga suuri lokse , mis õhku vahele tõmbaks ja et ujukinõelklapp peaks.


See ei ole nii ,et sa paned need voolikud külge ja asi hakkab toimina. Hea oleks , kui oleks mitu karbussi , mida osandada ja parematest 1 kokku panna.

edit:
Jäi silma netis üks minu vana auto , millele pannakse uuem pritsega mootor. Tollel oli korralik karbuss peal. Uuri , ehk saad temalt omale karbussi ja korraliku mootorijuhtmestiku ja karbussi aju soodsa hinnaga.
http://foorum.e30club.org/viewtopic.php ... highlight=
530>525>535>325e>318>320>528i>318>528>318>520>318>535>325>316>316>524>318>316>524>524>524>316>520it>318>524>525dsat>520>318>525tdst>316>525tds>528>525tdsa
Kasutaja avatar
matu665
Huviline
Postitusi: 551
Liitunud: 20.07.2006 20:26 49
Asukoht: Tallinn

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas matu665 »

See karpa juba läinud ;)
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Ma pühapäev lähen katsetan ja proovin uuesti tööle saada.
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Ma kuskilt pildilt näinud et sinna külge veel mingi tross jookseb, mis sinna läheb?
Pilt
Panin sinna juhtmed tagasi kus olid katki ja ikka ei püsi töös :evil: :evil: :evil: Kus kohas see ujuknõelklapp asub täpsemalt ja kuidas ma seda kontrollida saan?
Kasutaja avatar
killer666
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 16.02.2006 09:19 53
Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t
Asukoht: idavirumaa

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas killer666 »

See on võibolla mingi aut. kasti käiguvahetuse trossi oma. Muud sinna minna ei tohiks.
530>525>535>325e>318>320>528i>318>528>318>520>318>535>325>316>316>524>318>316>524>524>524>316>520it>318>524>525dsat>520>318>525tdst>316>525tds>528>525tdsa
Kasutaja avatar
matu665
Huviline
Postitusi: 551
Liitunud: 20.07.2006 20:26 49
Asukoht: Tallinn

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas matu665 »

Jap seal ei käi midagi kui siis aut. Süüte sisse paned kas tõmbab klapi kinni?
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Kui pildil olevat pruuni juhet miinuse küljes ei ole siis süüte keeramisel tõmbab kinni jah ja juhtme vastu miinust pannes teeb kaane lahti, see algusest peale mingi kahtlane juhtmen**s :lol:
Pilt
Kasutaja avatar
matu665
Huviline
Postitusi: 551
Liitunud: 20.07.2006 20:26 49
Asukoht: Tallinn

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas matu665 »

Kõige lihtsam oleks ilmselt kui oma rulliga sinna veeren saab autod kõrvuti ajada. Kui seal ise juhtmeid veetud jne kes teab mida veel tehtud. Teine karpa ka kaasa igaks juhuks.
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Nii vast jah kõige mõttekam. Ma nüüd kahjuks nädala madalmaades, aga peale seda võiks mingiaeg selle remondipäeva teha.
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Võtsin karpal kaane maha ja avastasin et pildil märgitud kamber on kuiv, sinna küte ei jõuagi, nõel oli kinni jäänud.Testisin nõelad ära ja nõelad peavad ilusti.
Pilt
Kus kohast saaks uut tihendit/deid kahe kaane vahele? Vana oli jube pude ja jäänused jubedalt kinni, kuidas kõige valutumalt seda eemaldada?
Kasutaja avatar
matu665
Huviline
Postitusi: 551
Liitunud: 20.07.2006 20:26 49
Asukoht: Tallinn

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas matu665 »

Lahustiga.Tihendi saad ise teha kui piisavalt osav. Kas siibrite võllidel ka loksud sees?
Kasutaja avatar
heppar
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 08.09.2010 21:29 23
Peamine sõiduk: BMW 524TD 87.a

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas heppar »

See ju pidi olema ju nii kapriisne asi, et kui sul motos pole rõhud õiged, siis juba pidi hakkama pulli tegema, endal ka sellise motoga isend, terve suve kulgesin sedamoodi ringi( mõned km, rohkem ei tahtnud benssu osta) et oli 50L/100 km , tegin tooreklapil tagasuruva vedru korda ja bensukulu kukkus plaks 13L/100 km, peale seda ei olnd enam tühikäiku.
BMW 324TD E-30 87.a
BMW 316 E-30 85 a.
Kasutaja avatar
Slava_323
Huviline
Postitusi: 2097
Liitunud: 15.09.2008 19:43 37
Asukoht: Espoo
Kontakt:

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas Slava_323 »

Kunagi ammu omandades e30 316 1.8 karbussiga mootorit oli juhus kui pidin minema viskama. Asemele läks vaheplaadiga tutikas Lada 09 karbuss. Tol ajal maksin 800 eeku. Hoolduskulud väisked ( nõel 24 eek ) ja minek oli parem. Pardakompul juhtmed vette. Estfield väitis et lisa 4 kw andis. Ma olin igatahes rahul . Käsigaas ka oli salongis olemas:D Kütusekulu jäi samaks.
F31 320d M Performance
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

matu665 kirjutas: Kas siibrite võllidel ka loksud sees?
Natuke rumal küsimus mis on siibrite võllid? Kui sa mõtled neid kahte siibrit mis alumises osas, siis neil ei ole loksu. :) Tihedi tellisin ära, aga kahjuks jääb karpa paariks nädalaks seisma :( peab Eesti teise otsa minema.
Kasutaja avatar
killer666
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 16.02.2006 09:19 53
Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t
Asukoht: idavirumaa

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas killer666 »

Slava_323 kirjutas:Kunagi ammu omandades e30 316 1.8 karbussiga mootorit oli juhus kui pidin minema viskama. Asemele läks vaheplaadiga tutikas Lada 09 karbuss. Tol ajal maksin 800 eeku. Hoolduskulud väisked ( nõel 24 eek ) ja minek oli parem. Pardakompul juhtmed vette. Estfield väitis et lisa 4 kw andis. Ma olin igatahes rahul . Käsigaas ka oli salongis olemas:D Kütusekulu jäi samaks.

Ega see bmw tumepunast värvi ei old? Eelmine aasta keegi pakkus mulle sellise kompunniga pilli müüa. Minu arust porr.
Aga eks see jää ikka mütsi alla kinni , kui karbussist asja ei saa. Mina olen saanud kõik oma karpapillid väga hästi ja ökonoomselt sõitma.

Tegelikult kui karbussi vahetama hakata , siis kindlasti mitte lada oma. Ma otsiks mõne vana japsi karbussi. Ma ei tea , mismoodi nad neid teevad , aga need on päris töökindlad asjad.
530>525>535>325e>318>320>528i>318>528>318>520>318>535>325>316>316>524>318>316>524>524>524>316>520it>318>524>525dsat>520>318>525tdst>316>525tds>528>525tdsa
BMW Rh+
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 03.03.2011 22:31 49

Re: E30 karburaatori probleemid .

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Nii karpale läks uus tihend, kinnine nõel liigub nüüdseks ilusti, kõik puhastatud, juhtmed korrastatud, voolikud üle vaadatud ja ikkagi ei püsi töös normaalselt. Sai mõeldud ja tuli meelde kui ta talvel õuele vedasin siis töötas kohapeal ilusti ja välja ei surnud ning peale talve seismist hakkas see ajun**s pihta.
Tundub et koterman bmw-sse sisse pugenud :lol:
Vasta