e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud mured

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud mured

Postitus Postitas martinlink »

Niisiis, sain kõik muud probleemid enam-vähem korda, aga üks mure ei lase ikka magada.

Nimelt, gaas põhjas kiirendades 1.-3. käiguga läheb see väike l/100km näidik põhja, nagu peab, ehk siis üle 20l/100km. 4. ja 5. käiguga aga pitsitab justkui, ja kulu jääb 14-15l/100km kanti. Videotest vaatasin sama masina kiirendusi nii ASC maas kui peal, igal pool läheb ikka gaasi talludes see näidik põhja ja auto liigub jõuga edasi.
Mulle tundub nagu nendel samadel käikudel ei tõuseks mu auto kiirus küllalt (kuigi pole millega reaalselt võrrelda). Nagu miski piiraks kütuse voolu vms.

INPA-ga sai natuke uuritud tühikäigul asja, panen info ja pildid siia:
Smooth running (selective mass adjustment):
cyl 1 = 0.07
cyl 2 = 0.00
cyl 3 = 0.03
cyl 4 = 1.10

Pilt
Pilt
Pilt

Ja üks pilt mis tehtud 2000rpm juures (neutraalis):
Pilt

Auto andmed identification lehelt, kas siin on midagi uuendamisväärset?
Pilt

Ise oletan, et peaks tegema reaalselt kiirendades lindistuse sellest samast lehest, et näha rail pressure'it siis, kui see "piirang" peale tuleb. Või on ehk kellelgi mingeid paremaid ideid, mida proovida võiks?

Praeguseks tehtud: MAF puhastus, MAP puhastus, sisselaske õhutemperatuuri sensori puhastus; uus termostaat, veepump; sisselaske kolle puhastus.
Errorid mälus: eelsüüteküünal cyl 1 ja cyl 4, elektriline eelsoendi tuksis, alternator load signal 40A1 (peaks olema ka eelsoendist).
Auto soojeneb 88 kraadini väga aeglaselt (~25min sõitu või 20min tühikäiku) aga sinna jõudes enam-vähem säilitab seda temp, kütusekulu on tõusnud miinuskraadide tulekuga ~1,5l/100km. Äkki see on ka kuidagi seotud antud juhusega?

Tahaks selle masina ideaalsesse seisu saada, nii et kõik abi on väga oodatud.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas arnis »

Ideaalseni on veel tükk aeg minna. Alustame sellega, et temperatuur on tõesti lahja.
Keera kliima külma peale, mine maanteele 90-ga sõitma. Praeguste ilmadega peaks
salongi mitte küttes 85 tulema kümne minuti jooksul. ja lõpuks peaks maanteel
ka 88+ olema (ilma salongi kütmiseta). Kui nii ei ole, vaheta ka teine termostaat.

Kui temperatuurid on korras, siis lisaks kontrolli, kas desired ja current air pressure
on 3. 4. ja 5. käiguga talda andes peaaegu võrdsed (üle 2200 lähevad numbrid).
Maanteel talda andes väga madalate pööretega jälgi pihustite korrektuure, need võiksid
igas olukorras rohelises püsida.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Olen arvestanud sellega, et projekt võtab kaua aega. Võitlen kuni lõpuni ;)

Temperatuurist: täna sai sõidetud 16 kraadiga ja miinimum ventilaatori kiirusel, et aknad udusse ei tõmbaks. Linnasõit täpselt 10 minutit ja temp 80-82. Peale 2 tundi jahtumist alustasin 20 kraadise mootoriga, 8 minutit maanteesõitu ja temperatuur 93-96 sõltuvalt pedaali tallumisest. Ehk siis oletan, et termostaat on korras. Muide, minu omal teist (EGR) termot polegi, ainul main, mis on uus.
Kui temperatuurilt 95 panin salongi sooja 21 peale ja vent keskele, tuli ilusti sooja õhku, temp langes 89 juurde ja siis ronis vaikselt tagasi 92 peale. Tühikäigul loksus 88-89 ringis. Peaks olema norm, eks? Aga kas siis tõesti kliima algusest peale soojana hoidmine segab vedelikku nii palju, et mootor ei jõua 20-25 minutigagi 88-ni? Peab vist ikka selle eelsoojendi korda tegema või uue asemele leidma...


Aga nüüd asja juurde. INPAga läptop kaasa ja raadile testima - see oli tänane plaan. Ekraani lindistused on siin, enamuses mõne käigu pealt kiirendades asi hakkis, kuna kõvaketta kaitsesüsteem arvas. et arvuti on kukkumas :D
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... IgycGN_MCb" onclick="window.open(this.href);return false;
Lindistatud on päris mitu sõitu, alguses paar rahulikumat, nii nagu ma normaalselt liikluses sõidan (Normal run), ülejäänud on põhjas gaasiga (WOT run).

Ise nägin ka, et 4. silindri pihusti väljub SMA lehel just probleemsetel käikudel (4-5) talludes normi piiridest. Samuti jäävad current charge-air pressure (1300mbar) ja current air-mass (600mg/hub) alla desired väärtustele (2300mbar ja 800mg/hub).

Kas need sümptomid võivad olla kõik põhjustatud ühest vigasest pihustist, või on kuskil lisaks õhuleke mille tõttu rõhk ei saa kollektoris tõusta, ja õhumassid ei liigu normaalselt? (analog 1 ülesvõttel on maksimaalne
air-mass esimesel-teisel käigul kuskil 280kg/h kandis, kõrgematel käikudel alla 200 enamasti - vist ka seotud).

Kas valesti kodeeritud pihusti võib nii käituda? Eelmine omanik ei ole vastanud, kas pihusteid on vahetatud vms.

Igasugune abi jätkuvalt oodatud - äkki keegi teab juba antud materjali järgi, mis on vigane, või soovitate, mida järgmiseks uurida/testida.
Tänks!
butek
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 03.06.2013 10:44 52
Peamine sõiduk: BMW 320D '03

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas butek »

martinlink kirjutas:Ise nägin ka, et 4. silindri pihusti väljub SMA lehel just probleemsetel käikudel (4-5) talludes normi piiridest. Samuti jäävad current charge-air pressure (1300mbar) ja current air-mass (600mg/hub) alla desired väärtustele (2300mbar ja 800mg/hub).
Ei puhu svist korralikult...
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas arnis »

Tubli põhjalik töö.
Jah, termostaat korras sel juhul. Tõsi, ilma el.soojendajata öko mootor näeb palju
vaeva saavutamaks ülejäävast soojusest õige temperatuur. Sinnamaani võid aidata
sellele kaasa, küttes salongi minimaalselt (piisab ainult klaas ja väike puhumine).

Tundub, et su turbo geomeetria ei tööta õigesti. Alusta sellega, et vahetad KÕIK
vaakumvoolikud (need pisikesed), üks jookseb EGR-i, teine jookseb turbosse, kolmas
jookseks liblikklappidesse (kui on) ja neljas jookseb radiaatori kardinasse.
Kui sul mõnel lollil põhjusel neid ei ole, siis kindlasti oleks tore need paigaldada.
Lisaks veendu, et kardin läheb kinni kui mootor külm (töötab ka vaakumilt, nagu turbo).
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... ing_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pihusti ei põhjusta seda. Küll aga kui turbo korras, kindlasti tegele ka pihustiga lõpuks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Liblikklapid on eemaldatud eelmise omaniku poolt; mul pole ei klappe ega seda varrast, mis neid kontrollib. Sellel 4 väljumisega vaakumvoolikul on üks ära plommitud kruviga - just see, mis liblikklappide aktuaatorisse jookseks. (Kõike seda vaatan ilma kollektorit maha võtmata, kuna kortermajas elades ei ole mul ei garaaži ega tööriistu et ise selliseid raskeid töid teha :( )

Enamik vaakumvoolikuid on eelmise omaniku poolt vahetatud (ei ole riidega kaetud originaalid vaid paljad mustad). Turbo läheduses olevate originaal-voolikute terviklikkust olen kontrollinud. Läbi pressure controllerite jooksevad voolikud nii turbosse kui EGRi, "kardinasse" läheb voolik otse. Ühesõnaga kõik nii nagu bmwfans.info ütleb, välja arvatud liblikklappidesse.
Kardinad töötavad õigesti, samuti EGR klapp (kontrollisin puhastamise ajal).

Muide, turbo vaakumvoolikud olid kuni ca. nädal tagasi valesti ühendatud eelmise omaniku poolt. Selle parandasin realoem diagrammide järgi ära. Eelnev seis oli selline, et vaakummahutist läks voolik otse turbole, pressure controlleri küljes oli lühike voolikujupp, mis ühendas selle mõlemaid otsi. Ehk siis arvata võib, et midagi on seal süsteemis tehtud enne - äkki eelmine omanik arvas, et turbot pidevalt avatud asendisse "sundides" sõidab kiiremini-paremini-kaugemale? :roll:
Siin ka pildid enne ja pärast voolikute kammi avastamist ja parandamist:

Pilt
Pilt
Kontrollisin küll mitukümmend korda, aga äkki nüüd tuleb välja et ikka on midagi valesti ühendatud? :oops: :D


Aga tõesti pihusti ei põhjusta seda, et selective mass adjustment'is talda andes näit läheb tugevalt üle normide...? Vabandan, et kahtlen, aga olen asja juba nii kaua uurinud ja pea alati oli sellise probleemi korral süüdlaseks pihusti.

Samas ikka üks asi korraga, õhumassid tuleb ka korda saada. Kui vaakumsüsteem üle kontrollitud, siis kuhu edasi?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas arnis »

Leia abiline (või kasuta kaamerat). Nimelt kui kohapeal talda anda, siis turbo varras peab liikuma, umbes sentimeeter. Lisaks kui auto välja suretada, siis varras peaks 5 sekundit kohapeal ennast hoidma
ja siis laseb pauguga lahti.

Kui varras ei liigu, siis kasuta vaakumi tunnetamiseks turbo lähimast voolikust sõrme. See peab muutuma.
Kui muutub, siis võibolla too pornograafia hoidis geomeetriat liiga kaua ühes positsioonis ja too
suitsev pihusti tahmas geomeetria kinni. Nüüd küll vaakum töötab kuid geomeetria kinni kiilunud. Näiteks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Voh, ideaalne selgitus ja head juhised asja diagnoosimiseks. Just nagu mulle meeldib ;) Tänan juba ette, et asja ära parandada aitasid :D

Abiline olemas, homme valges lähme vaatame seda varrast ja uurin ka vaakumit.

Kas idee poolest võin seda turbosse minevat vaakumit näppida pressure controlleri sellest "keskmisemast" august (mitte tipule lähemast, mis on ühendatud vaakumkonteineriga)? Ei taha turbo küljest voolikut ära võtta, kuna pärast seda paika saada on parajalt raske - ülimalt kitsas on seal all ilma kogu õhufiltri süsteemi maha kakkumata :)


Edit: küsiks siis juba, kust ja mis mõõtude/specidega võiks vaakumvoolikut võtta? Vahetaks nähtavad ja ligipääsetavad osad ära. Näiteks EGR-i ühenduv voolik on natuke elastsust kaotanud ja libiseb aktuaatorilt kergelt maha, kui teda kaablivitsaga kinni ei tõmba.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas arnis »

Autopoodides mingi 3.2mm-se siseläbimõõduga istuvad kangelt peale. Tegelikult peaks olema 3.5,
aga käib küll ja hoiab kõvasti. võib ka solenoidi poolt näppida, viimast voolikut siis peaks
suukaudsel meetodil kontrollima, ega see leki. Tõmbad suuga vaakumisse ja hoiad keelega, peab
püsima, ei mingeid lekkeid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Ohoh, aga siis on ju ülejäänud vaakumsüsteemi hea testida nii, et võtan vaakummahuti küljest vooliku ja teen "suukaudse testi" - nii saab teada, kas kollektori alt jooksev süsteem peab vaakumit või mitte.

Palju asju juba homsesse tegevuste listi lisandunud. Lisaks puhastan ära mõlema pressure controlleri filtrid - http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... =4&t=68028" onclick="window.open(this.href);return false; <- siinsed tegelased ledsid, et see parandab ~25% kõikidest langenud jõudluse probleemidest :D
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Soovitusi, kuidas/kus see korda saada kõige taskukohasemalt?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Arusaadav, samas pole rahast tehtud, ehk ei saa igaühele kohe raha näkku loopida, et neid "suuri" asju korda teha. :(

Eelmine küsimus oligi tegelikult just selle "tegeliku probleemi" ehk pihusti korda tegemise kohta. Turbo ja vaakumiga seotud asjadest käib endal ka jõud üle, ehk selle saab loodetavasti diagnoositud-parandatud omal käel. Aga pihustiteni minu kompetents ei küündi, seetõttu tahakski teada, kus ja kuidas see väärakas pihusti korralikult tööle saada ;)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Ma ise seda sealt kangutama nüüd küll ei tahaks hakata...
Kuidas see eelpritse reguleerimine täpsemalt käib?

Muidu ülejäänud pihustid tundusid üsna stabiilsed, ehk loodetavasti saab piirduda ühe pihustiga mässamisega. Aga kollektori maha kakkumine on tagajärjeks miks? Kas pihustid mitte ilma kollektori eemaldamiseta ei eemaldu?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas Tauri_J »

Kollektori eemaldamine köki möki ;)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Kollektor ise tegelikult küll, aga selle all pihustid, mille jaoks on mingeid imeriistu tarvis - need jätaks teadjamate (ja vajalike vahendite omanike) hooleks.
Ainult et kuidas saaks kõige väiksema kuluga nii, et kõik tehtaks ühes kohas ja korraga (eelsüüteküünlad, pihustite toimingud)? Tüütu oleks lasta ühes kohas üks asi teha, teises kohas teine...
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas Tauri_J »

Liughaamriga saab pihustid kätte.

Soovitaks diisel abc tartus. Asub ARKi juures.
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas jass161 »

" onclick="window.open(this.href);return false; :cool:
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Nii, turbo probleemide põhjus leitud. Imedes nii vaakummahuti küljes olevat kui radiaatori kardinate voolikust, tuli õhku suht vabalt sisse. Probleem arvatavasti selles pikas voolikus mis kolle alt jookseb, kuna kõik ülejäänud voolikud testisin eraldi ära ja pidasid õhku küll.

Toon Würthist 3,2mm vaakumvoolikut paar meetrit ja 3 T-kolmikut, peaks piisama vist?

Ja nüüd siis kolle maha ja 3 asja teha seal all - eelsüüteküünlad, pihusti remont ja vooliku vahetus - kõik korraga tehes tuleb vast kuluefektiivsem. Keegi teab head kohta kus kõik korraga ära tehtaks võimalikult soodsalt? :)

Ei kujuta ette kuidas masin peale nende asjade korda tegemist käituma hakkab, ostes olin jõudlusega täitsa rahul :lol:
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Tohoh, mis mõõduga see suurem voolik siis on? Ostaks korraga ära, siis ei pea lahtivõetud mootori kõrvalt mööda poode veel jooksma :D

Juhtploki viga on ebatõenäoline kuna viga ei anna kõik küünlad, vaid ainult 2. Odavam on need ära teha - kui aitab siis on hästi, kui ei, küll siis selle ploki ka leian.

Pihusti laseks vahetada-parandada kuskil töökojas, ise ei julge seda teha. Loodaks ainult, et mehaanikud tahma mootorisse ei lase ;) Soovitused, kus seda kõike korraga teha saaks Tartus on vägagi teretulnud!

Ja Kuno, vastusena su ühele eelnevale küsimusele, siis töötava turbo müüsin maha, kuna enda oma osutus autost väljas testides ka täiesti töötavaks. Probleem on just selles, et auto küljes ei tööta just väga hästi - teadagi miks :P
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Vooliku pildi leidsin küll, nähes seejuures vähe vaeva :lol:
Aga mitte mingeid mõõte sellel kirjas ei olnud, mistõttu seda küsisingi. http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false;
OE koodi järgi otsides samuti mõõtu ei leidnud...
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Ahaa, et siis pigem otsida katkemisi nendes väiksemates 3,2mm voolikutes, mis selle suure külge kinnituvad, jah? Kas nendest mõne asendamiseks on üldse kollektorit vaja ära tirida, või saab sinna väiksema käega inimene niisama ka ligi? :D

Lihtsa smoke-testi õpetuse sain ühest välismaa foorumist. Elu esimese sigareti süütan just selle auto nimel :D Ehk siis mahv suitsu -> vaakummahuti küljes olevasse voolikusse sisse puhuda ja abiline vaatab, kust suits välja tuleb.

Halvimal juhul on voolikud terved ja hoopis EGR poolne pressure converter (vaakumklapp) hermetilisuse kaotanud. Kui see nii on, siis tasub vist sulgeda voolik enne sellesse klappi minekut, nii ei pääse õhk süsteemi ja ka EGR klapp jääb kindlalt kinni.


P.S. Küsiks veel, mis asi on sellel realoem pildil nr. 11 kõrval paremal pool? Näeb väga välja nagu liblikklappide aktuaator, aga see ju ühendus sinna keskele niplite külge...?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Tänud! Nüüd kõik teada, varsti tegudele!
(Praegu ligunevad pressure converterite filtrid alkoholis, et peale kogu selle kammi korda saamist tulemus veel parem oleks).
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Olen ka selleks valmis ;)
Tegelikult olid asjad päris rokased, mõtlesin et kui juba, siis juba. Uue PC hind 60 eurot ei paku väga pinget.

Edit: pool päeva sai nokitsetud, üritan ikka vaakumsüsteemist sotti saada. Nimelt kui mootor käima panna, läheb turbo aktuaator ilusti oma kohale. Gaasi andes liigub väljapoole kuni ~2800 pöördeni, siis jääb seisma. Süüde välja ja aktuaator 3 sekundi pärast läheb lupsti tagasi algasendisse. Ehk siis turbo reageerib normaalselt jah?

Tegin siis suitsu-testi. Õhku võiski puhuma jääda, aga suitsu reaalselt ei tulnud kuskilt. Peale puhumise lõpetamist oli kuulda, kuidas õhk ja suits välja tagasi tuleb susinal sealtsamast kust sisse puhusin, umbes 5 sekundit. Imedes oli täpselt sama tulemus. Kõike seda testisin ilma vaakummahutita, ehk sinna see õhk koguneda ei saanud.
Kas see on normaalne? Kõiki voolikute ühenduskohti oli näha välja arvatud sellesama pidurivõimendi oma, ja kuskilt suitsu välja ei ajanud.

Radiaatori kardinad sulguvad ilusti, voolikule sõrme ette pannes tõmbab ilusti tugevalt külge. Turbo aktuaator toimib ka normipäraselt ja selle voolik tõmbab ka tugevalt sõrme külge, gaasi andes laseb vaikselt järgi (seda vist teebki see vaakumklapp mille filtreid siin puhastasin).
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Uuendan tähtsa informatsiooniga:
Proovisin täiesti impulsiivselt MAF sensori lahti ühendada, et äkki midagi muutub. Ja muutuski. Auto rebib jõuga edasi ka 4. ja 5. käigul, kütusekulu näidik liigub ka normaalsemalt. Ei oleks sellist "lihtsat" viga osanud arvatagi... Lasen spets MAF puhastiga üle ja kui ei aita, otsin kuskilt uue.

Vaakumsüsteemi kättesaadavad voolikud vahetasin ka ära ja kõik süsteemid nagu toimiks normaalselt (mitte et nad enne ebanormaalselt oleks toiminud, aga vähemalt on nüüd hingerahu selles osas :D )

Nüüd jääbki veel pihusti lasta ära remontida ja eelsüüteküünlad vahetada, ja peaks saama suhteliselt heas korras masina :)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Ma INPA-t pole veel saanud külge lükata, hetkel on enamus tähelepanekuid subjektiivsel tasemel. Küll aga hakkas see kütusenäidik liikuma peale MAF lahti ühendamist.

EGR on kogu aeg ära blokitud olnud. Sealjuures enne klappi, ehk blokeeritud on voolik, mis läheb suurest kolle alusest vaakumvoolikust sinna vaakumklappi.

Imelik on see, et kuigi turborõhk oli viimastel mõõtmistel madal, oli väga hästi tunda turbo "spoolimist" kuskil 1600 pöörde juures, 2000 pöörde juures 3. käiguga auto lausa lendas. On see teoreetiliselt võimalik et turbo rõhu mõõtur peksab segast ja tegelikult on rõhk ~normis?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Asi on väga keeruliseks läinud:
Külge sai korralik kontrollitud õhukulumõõtja (maf). INPA räägib, et õhukulu püsib nüüd suht "desired" väärtuste juures, kõikudes ~15% üles-alla, pigem püsib kõrgem kuna õhufilter uus ja kogu õhutee sai puhastatud :) Nüüd käitub küttekulu näidik ka õigesti, ronides pedaali talludes kiirelt 20ni iga käiguga. Varem esinenud jõnksutamine on ka täielikult kadunud, jõud on sujuv ja kogu aeg olemas..

Vahetatud said ka kõik vaakumvoolikud (va. See paksem seal kolle all, ülejäänutele pääses peenike käsi niisama ligi). Kõik vaakumit kasutavad asjad toimivad ideaalselt, sealhulgas turbot juhtiv varras. Aga turborõhk püsib ikka madal INPA järgi, kõrgeim mida nähtud oli 3. käiguga 1700mbar, 2300 pöörde kandis. Selle kohta video ka tehtud, hiljem lisan.

Praegu ei oska muud kahtlustada kui MAP ehk turborõhu andurit, mis töökoja meestel *vist* kollektorit pestes külge jäi. Teine võimalus on et kuskil lõdvikus mis ühendab turbot, intercoolerit ja kollet, on mingi õhuleke.
Enne proovin lihtsamat lahendust (kellel tartus toimivat andurit laenata on? :D ), siis alles lekkeid uurima. Kuidas neid lihtsaim leida oleks?
Või äkki on kellelgi veel variante mõttes?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Vabandan, ei jõudnud pärale see mõte, et vaakumklapita asja INPAs testida. Kusjuures ostes oligi turbo otse vaakummahutisse ühendatud ja siis oli jõud väiksem.
Kas ilma klapita mitte just turborõhk madalam pole, st. pidev vaakum hoiaks turbo geomeetriat sellisena et rõhku ei tekigi? Lugedes selle tööpõhimõtet sain aru, et klapp vähendab gaasi andes turbosse minevat vaakumit, mis avab geomeetria ja sellega suurendab rõhku...?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

Proovitud on nii EGR küljes kui ära, praegu jäi külge ja töötavaks, testimise eesmärgil.

Aga eks ma panen vaakumi klapist mööda jooksma ja testin ära. Seda kõike siis homme.

Proovin ka DIS tööle saada ja kõik "adaptatsioonid" resettida, et välistada mingit eelmise omaniku mudimist egr ja muude asjade toimimises. Kuuldavasti saab seal egr-i funktsionaalsust 20% piirata näiteks.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas Tauri_J »

egri adaptsioone sai DISis näppida jah
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m

Postitus Postitas martinlink »

DIS sain eile installitud suurte raskustega, süler on lihtsalt nii vana et VMWare ei tahtnud hästi koostööd teha.

Tegin ka INPAga mõned uued videod:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Esimesed 4 on siis otseühendusega vaakummahutist turbosse, ehk vaakumklapita variandid.
Viimased 3 on nii, et kõik on 100% stock seades, EGR küljes, grilli eest tuuletõkked eemaldatud, kõik vaakumklapid on küljes jne.

Pilt

Sellise asja avastasin kapoti alt. Näha on siis õli jääke turbo ja intercooleri vahelisel torude ühendusel. Peale neid INPA teste seda toru altpoolt näppides oli seal värsket õlilaadset möksi peal, oletatavasti aurudest mis sealt välja pressivad?
Vasta