e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud mured
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Klapp on tellitud, veel pole kätte saanud. Aga ka ilma juhtklapita jääb rõhk enamasti alla soovitu, see üks kord 1. video lõpus oligi ainus kord kui üle 2000 olen näinud...
Kui klapp käes, siis uurib edasi. Aga see õli seal toru peal võib olla "normaalne"?
Kui klapp käes, siis uurib edasi. Aga see õli seal toru peal võib olla "normaalne"?
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Suhteliselt raske on jälgida neid videosid, kirjutasin ühte teise teemasse siin, et kuidas tuleks rõhutesti teha.
Miks see õhulugeja näit nii suureks läheb?
Mul on VAG-idega kogemusi, et õhulugeja näit läheb väga suureks, aga rõhku üles ei saa. Viga on olnud lekkes rõhupoolel, eks siis turbo ahmib õhku sisse läbi õhulugeja aga rõhku pole. Kui õigesti mäletan, siis oli sellisel juhul ka "requested" rõhk ebaloomilikult suur. Arvatavasti siis aju hoidis turbo magnetklappi maksimaalse rõhu saavutamise asendis ja rõhk oleks pidanud tegelikult väga suur olema. Või on see "requested" rõhk arvutatud õhulugeja signaali põhjal, ei oska öelda seda.
Miks see õhulugeja näit nii suureks läheb?
Mul on VAG-idega kogemusi, et õhulugeja näit läheb väga suureks, aga rõhku üles ei saa. Viga on olnud lekkes rõhupoolel, eks siis turbo ahmib õhku sisse läbi õhulugeja aga rõhku pole. Kui õigesti mäletan, siis oli sellisel juhul ka "requested" rõhk ebaloomilikult suur. Arvatavasti siis aju hoidis turbo magnetklappi maksimaalse rõhu saavutamise asendis ja rõhk oleks pidanud tegelikult väga suur olema. Või on see "requested" rõhk arvutatud õhulugeja signaali põhjal, ei oska öelda seda.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Sul peaks limpi jooksma ilma klapita( rõhk jookseb lubadust kõrgemale), pole selle viga. Pigem vaheta üks teine detail äramartinlink kirjutas:Klapp on tellitud, veel pole kätte saanud. Aga ka ilma juhtklapita jääb rõhk enamasti alla soovitu, see üks kord 1. video lõpus oligi ainus kord kui üle 2000 olen näinud...
Kui klapp käes, siis uurib edasi. Aga see õli seal toru peal võib olla "normaalne"?
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Eeldan, et selle saladusliku jupi all mõeldakse MAP-andurit, üks teine teema vist leidis läbi selle lahenduse. Iseenesest oleks see loogiline, kui õhulugejat läbib ettenähtus suurem kogus õhku, aga rõhku ikkagi pole või õigemini aju ei näe seda rõhku vigase MAP-i tõttu. Teine variant oleks rõhuleke nagu eespool pakkusin.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Aga teised peale Kuno siis seda vaakumklappi ei kahtlusta?
Eks mõne päeva pärast saame teada, kui see kohale jõuab. MAP sensori võtan ka enne suurte külmade tulekut ette.
Eks mõne päeva pärast saame teada, kui see kohale jõuab. MAP sensori võtan ka enne suurte külmade tulekut ette.
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Kuno jutu mõte oli selles, et ilma klapita peaks ülerõhk tekkima ja ülejäänud asjad võiksid korras olla sellisel juhul. Aga antud juhul on asi ülerõhust kaugel või siis aju lihtsalt ei näe reaalset rõhku vigase MAP-i tõttu. Korralikud testid võiks teha muidugi, aga hetkel on õhulugeja näit kohti 2x üle normaalse kui INPA-t uskuda.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
saab ka seda ilma kollektorit vahetamata tehtud.
ise olen seda teinud.
ise olen seda teinud.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Head uut kõigile!
Üle pika aja saan siia uuenduse teha. Hetkel on ainsateks probleemideks õhulugeja (annab pidevalt mingit errorit ja lugem on kordades üle normi; uus on teel) ja turborõhk.
Esiteks, pihustid. Kuna sain DIS tööle, sain üle vaadata pihustite koodid. Tuli välja, et need olid sisestatud läbisegi, mitte vastavalt silindris asetsemisele (või siis oli millalgi pihusteid liigutatud-vahetatud vms.)
Panin õiged koodid, peale mida hakkasid pihustid üksteist tasakaalustama, st. kui ühe näit natuke tõusis, läks teine sellest sõltuvalt allapoole. Enne seda ei toimunud, aga nii vist ongi õige?
Pihustid ei lähe enam INPAga vaadates ka punasesse kõrgetel käikudel, samuti liigub küttekulu näidik ilusti.
Teiseks, sain kätte uued vaakumklapid, nii EGR kui turbo omad. Läksid külge koos uute voolikutega. INPA ja DIS järgi mitte mingit vahet
Üle 100 euriku torust alla, aga noh...
DIS'is tegin "Air mass system test B1362_D5LMS" ära, sealhulgas oli tarvis neutraalis 4000 pöördeni mootor kerida. Kõik juhiste järgi tehtud - max charge pressure = 1360, minimaalne lubatud oli 1700, norm pigem 2000 kandis. Samas testis mõõdeti ka vigase õhulugeja näite ja siis ka EGR tööd 60%, 65% ja 70% juures, kuid rõhk ei muutunud ühegi % juures.
MAP ehk turborõhu sensor sai veelkord korralikult puhastatud, ei aidanud.
Praegu ei oska enam muud arvata kui et kuskilt pressib õhku välja, kuna turbo varras liigub, EGR liigub, aga rõhk püsib kuni ~3000 pöördeni atmosfäärirõhu tasemel ja alles peale seda minimaalselt tõuseb.
Mis oleks järgmine samm? Võin vajadusel veel teste teha, GT1/DIS/INPA on pidevalt käeulatuses, lihtsalt küsige. Samas huvitab, kuidas kõige kindlamini õhuleket tuvastada, kuna see tundub reaalseim variant hetkel. See turbot intercooleriga ühendav lõdvik (pilt eespool) oli peale nädalast sõitmist jälle ühenduskohast kõvasti õline muidu...
Tänud asjaosalistele, kes viitsivad asjaga tegeleda![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Üle pika aja saan siia uuenduse teha. Hetkel on ainsateks probleemideks õhulugeja (annab pidevalt mingit errorit ja lugem on kordades üle normi; uus on teel) ja turborõhk.
Esiteks, pihustid. Kuna sain DIS tööle, sain üle vaadata pihustite koodid. Tuli välja, et need olid sisestatud läbisegi, mitte vastavalt silindris asetsemisele (või siis oli millalgi pihusteid liigutatud-vahetatud vms.)
Panin õiged koodid, peale mida hakkasid pihustid üksteist tasakaalustama, st. kui ühe näit natuke tõusis, läks teine sellest sõltuvalt allapoole. Enne seda ei toimunud, aga nii vist ongi õige?
Pihustid ei lähe enam INPAga vaadates ka punasesse kõrgetel käikudel, samuti liigub küttekulu näidik ilusti.
Teiseks, sain kätte uued vaakumklapid, nii EGR kui turbo omad. Läksid külge koos uute voolikutega. INPA ja DIS järgi mitte mingit vahet
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
DIS'is tegin "Air mass system test B1362_D5LMS" ära, sealhulgas oli tarvis neutraalis 4000 pöördeni mootor kerida. Kõik juhiste järgi tehtud - max charge pressure = 1360, minimaalne lubatud oli 1700, norm pigem 2000 kandis. Samas testis mõõdeti ka vigase õhulugeja näite ja siis ka EGR tööd 60%, 65% ja 70% juures, kuid rõhk ei muutunud ühegi % juures.
MAP ehk turborõhu sensor sai veelkord korralikult puhastatud, ei aidanud.
Praegu ei oska enam muud arvata kui et kuskilt pressib õhku välja, kuna turbo varras liigub, EGR liigub, aga rõhk püsib kuni ~3000 pöördeni atmosfäärirõhu tasemel ja alles peale seda minimaalselt tõuseb.
Mis oleks järgmine samm? Võin vajadusel veel teste teha, GT1/DIS/INPA on pidevalt käeulatuses, lihtsalt küsige. Samas huvitab, kuidas kõige kindlamini õhuleket tuvastada, kuna see tundub reaalseim variant hetkel. See turbot intercooleriga ühendav lõdvik (pilt eespool) oli peale nädalast sõitmist jälle ühenduskohast kõvasti õline muidu...
Tänud asjaosalistele, kes viitsivad asjaga tegeleda
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Seda sai ju enne tehtud, ka üks videotest oli sellises seades.
Lähipäevil teen korralikumad videod. Nagu aru sain siis 3. käiguga gaas põhjas mõned sekundid peaks piisama et anda enam-vähem ülevaade?
Lähipäevil teen korralikumad videod. Nagu aru sain siis 3. käiguga gaas põhjas mõned sekundid peaks piisama et anda enam-vähem ülevaade?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Ainult 1 videotest oli koormuseta, ülejäänud ikka linnas tühjematel teedel sõites. Esimene neist (ilma hääleta) sisaldab lõpus ka väikest lõiku kus maanteel 4. Käiguga 2500 pööret kätte sain (gaas põhjas, rõhk umbes 2300 ringis). Aga teoorias oleks sellises seades pidanud olema juba ülerõhk...
2 tükki võtsin selle pärast et pakkumine oli soodsam ja tahaks asjaga juba ühele poole saada, samas ikkagi natuke odavamalt kui hingehinda küsivate mehaanikute juures![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Proovitud on ka ilma EGRita ja ilma õhulugejata, rõhku nad ei muutnud absoluutselt. Imelik, kuna EGR peaks vist natuke tõstma seda... See jällegi paneb õhuleket kahtlustama.
Tühikäigul on mootori juhipoolsest küljest väikest tuule moodi vuhinat kuulda, ei tea kas see puutub asjasse.
2 tükki võtsin selle pärast et pakkumine oli soodsam ja tahaks asjaga juba ühele poole saada, samas ikkagi natuke odavamalt kui hingehinda küsivate mehaanikute juures
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Proovitud on ka ilma EGRita ja ilma õhulugejata, rõhku nad ei muutnud absoluutselt. Imelik, kuna EGR peaks vist natuke tõstma seda... See jällegi paneb õhuleket kahtlustama.
Tühikäigul on mootori juhipoolsest küljest väikest tuule moodi vuhinat kuulda, ei tea kas see puutub asjasse.
Viimati muutis martinlink, 31.12.2014 22:21 42, muudetud 1 kord kokku.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Nüüd mõistan, et koormuse all mõtlesid täiskoormust. Seda tõesti väga ei leidu, kui see lõpp välja arvata esimesel videol. Pole lihtsalt kus seda ohutult korda saata...
Enamus kiirendusi on kolmveerand gaasiga, just ohutuse mõttes. Lootsin, et selle põhjal saab ikka oodatud (desired) ja reaalseid (current) mõõte võrrelda. Eks järgmistel katsetel proovin rohkem talda anda. Mis pöörete juures seda peaksin tegema, ja mis käigu/käikudega soovitavalt?
P.s. õhulugeja andis INPAs erroreid, seetõttu "uus" tellitud saigi. Tegelikkuses on tegu töötava kasutstud eksemplariga, jällegi kulude kontrolliks![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Enamus kiirendusi on kolmveerand gaasiga, just ohutuse mõttes. Lootsin, et selle põhjal saab ikka oodatud (desired) ja reaalseid (current) mõõte võrrelda. Eks järgmistel katsetel proovin rohkem talda anda. Mis pöörete juures seda peaksin tegema, ja mis käigu/käikudega soovitavalt?
P.s. õhulugeja andis INPAs erroreid, seetõttu "uus" tellitud saigi. Tegelikkuses on tegu töötava kasutstud eksemplariga, jällegi kulude kontrolliks
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Rahu, praegu on probleemid kommunikatsiooni tasemel - eelmiselt lehelt leidsin õiged testimisjuhised mida seal enne ei olnud. Vast oled need sinna lisanud peale seda kui ma neid postitusi lugesin. Nüüd on asi selge ja neid pikki "poole gaasi" klippe ei tee ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lisan ka et eelmisel lehel oli valdav arvamus et vaakumklapp (või mõlemad) on suure tõenäosusega vigased. Sain need välistatud uute klappide panemisega (jõulukingina!), milles probleem? Auto on 12 aastat vana, pigem panen natuke "üleliigseid" juppe kui et midagi panemata jätan.
P.s. mootori (dde) tarkvara sai uuendatud nüüd, lihtsalt igaks petteks. 7 aastat oli eelmise ja värske vahel erinevust![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lisan ka et eelmisel lehel oli valdav arvamus et vaakumklapp (või mõlemad) on suure tõenäosusega vigased. Sain need välistatud uute klappide panemisega (jõulukingina!), milles probleem? Auto on 12 aastat vana, pigem panen natuke "üleliigseid" juppe kui et midagi panemata jätan.
P.s. mootori (dde) tarkvara sai uuendatud nüüd, lihtsalt igaks petteks. 7 aastat oli eelmise ja värske vahel erinevust
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Vana oli 43.2.0 (ei lubanud sellega DISis seda "smooth running" pihustite testi teha, sellest ka otsus uuendada).
Uus on 48.1.0 kui mälu ei peta, pilt jäi tegemata. Pärit on failid SP DATEN v53.3 paketist, uuendus läbi winkfp.
Uus on 48.1.0 kui mälu ei peta, pilt jäi tegemata. Pärit on failid SP DATEN v53.3 paketist, uuendus läbi winkfp.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Jajah, saksakeelse inpa tõlkest sain just selle numbri eest "software assembly" vasteks.
Küsitud number on winkfp järgi 7795180. Augustis oli reliis, vist on uusim.
Vabandan eelneva soovimatu info eest, 8 tundi küünalde, vaakumklappide ja voolikute vahetusi on teinud oma töö![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Head viimast paarikümmet minutit, kohtume ehk järgmisel aastal!
Küsitud number on winkfp järgi 7795180. Augustis oli reliis, vist on uusim.
Vabandan eelneva soovimatu info eest, 8 tundi küünalde, vaakumklappide ja voolikute vahetusi on teinud oma töö
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Head viimast paarikümmet minutit, kohtume ehk järgmisel aastal!
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Võib sealt mingit "imet" ehk suurt erinevust oodata? (Korras masinaga mõtlen)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Oskad soovitada kohta kust nendele failidele mugavalt ligi pääseb? Ei tahaks igaks uuenduseks 18gb võõraste masinate faile tirida ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Õige, praegu poleks niikuinii sellest kasu ja pole ka akulaadijat. Peale masina timmi saamist küsin uuesti
Peale "punaste" kuupäevade lõppu läheb masin UMi tehaseaktsiooni korras uut kõrvalistuja patja saama. Üritan siis mõne diagnostika profiga jutule saada, äkki saab mure kiiremini murtud.
Praegu küsiks aga sellist asja: siin kujutisel nr. 1 õhutoru keskel on liitmik, mille kinnitusest kogu internet vaikib. Kas see on juba tehasest ühendatud nii, et teda lahti ei saaks (st. vajadusel tuleb kogu toru uus tellida)? Või käib ta tõmmates lahti? Torude vahel on mingi kummist seib, aga mingit kinnitusmehhanismi seal ei tuvasta. OE koodi 11617786865 vasteks saab ainult selle alumise toru jupi, aga kust leida ülemist?
Samuti huvitab, millist kinnitust kasutab seesama toru intercooleri külge kinnituseks.
Nimelt peale puhastust juba 3 minuti sõidu järel oli sealt immitsenud märkimisväärne kogus õli (ja seega ka õhku!), ja sellele juhtis tähelepanu ka küünla vahetusel abiks olnud mehaanik.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Peale "punaste" kuupäevade lõppu läheb masin UMi tehaseaktsiooni korras uut kõrvalistuja patja saama. Üritan siis mõne diagnostika profiga jutule saada, äkki saab mure kiiremini murtud.
Praegu küsiks aga sellist asja: siin kujutisel nr. 1 õhutoru keskel on liitmik, mille kinnitusest kogu internet vaikib. Kas see on juba tehasest ühendatud nii, et teda lahti ei saaks (st. vajadusel tuleb kogu toru uus tellida)? Või käib ta tõmmates lahti? Torude vahel on mingi kummist seib, aga mingit kinnitusmehhanismi seal ei tuvasta. OE koodi 11617786865 vasteks saab ainult selle alumise toru jupi, aga kust leida ülemist?
Samuti huvitab, millist kinnitust kasutab seesama toru intercooleri külge kinnituseks.
Nimelt peale puhastust juba 3 minuti sõidu järel oli sealt immitsenud märkimisväärne kogus õli (ja seega ka õhku!), ja sellele juhtis tähelepanu ka küünla vahetusel abiks olnud mehaanik.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Väike uuendus, uus maf sai külge ja asi loeb väga lähedal soovitud väärtustele.
Testimise ajal leidsin INPAs imeliku errori, sõnastus oli umbes "charge hose sensor" - kas see tähendab et auto tunneb kuskil boosti torustikus ühenduse katkemist?? Või tekib see maf vahetusel õhutorude lahti ühendamisel?
YouTube video 3. käigul täisgaasiga
Videol on näha 2 eraldi kiirendust 3. käigul täisgaasiga. Pöörete vahemik 1500 -> 2300rpm.
Mõlemad vaakumklapid uued, uus õhulugeja, puhastatud EGR klapp.
Samas 1600 kütuserõhku kätte ei saanud, tee mis tahad. Alles 4. käigul nägin hetkeks selle lähedast numbrit...
Testimise ajal leidsin INPAs imeliku errori, sõnastus oli umbes "charge hose sensor" - kas see tähendab et auto tunneb kuskil boosti torustikus ühenduse katkemist?? Või tekib see maf vahetusel õhutorude lahti ühendamisel?
YouTube video 3. käigul täisgaasiga
Videol on näha 2 eraldi kiirendust 3. käigul täisgaasiga. Pöörete vahemik 1500 -> 2300rpm.
Mõlemad vaakumklapid uued, uus õhulugeja, puhastatud EGR klapp.
Samas 1600 kütuserõhku kätte ei saanud, tee mis tahad. Alles 4. käigul nägin hetkeks selle lähedast numbrit...
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
MAP sensori kaabel pole lahti käinud peale viimast koodide kustutamist. Ainus asi, mis ära käis, oligi MAF sensor ja see must toru mis teda turboga ühendas. Muud midagi näppinud ei ole. Viga näen esimest korda kuigi enne seda on MAP sensor korduvalt küljest ära käinud (puhastamiseks) ja seda errorit pole veel näinud.
Peale vea kustutamist uuesti ei tekkinud.
MAF andis enne asendamist juba pidevalt 3fb1 (0102) Luftmassenmesser viga, nii et enam kui kindel et see tuksis on. Kui turborõhu korda saan, siis võin uurida seda sensorit ka veel, kas ikka on korras![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Välistaks ka regulaatori membraani ja geomeetria "kleepumise", kuna aktuaator liigub sujuvalt ja täies ulatuses. Samuti sai geomeetria liikuvus kontrollitud minust natuke targema tegija (mehaaniku) poolt juba peale auto ostu.
Turbo väljundist õhuleke tundub kõige reaalsem variant hetkel, kuna kõik muu on justkui välistatud. Kuidas saaks seda leket lokaliseerida käepäraselt? Suitsu õhufiltri karbist sisse puhuda, samal ajal kui keegi gaasi litsub?![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
MAF andis enne asendamist juba pidevalt 3fb1 (0102) Luftmassenmesser viga, nii et enam kui kindel et see tuksis on. Kui turborõhu korda saan, siis võin uurida seda sensorit ka veel, kas ikka on korras
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Välistaks ka regulaatori membraani ja geomeetria "kleepumise", kuna aktuaator liigub sujuvalt ja täies ulatuses. Samuti sai geomeetria liikuvus kontrollitud minust natuke targema tegija (mehaaniku) poolt juba peale auto ostu.
Turbo väljundist õhuleke tundub kõige reaalsem variant hetkel, kuna kõik muu on justkui välistatud. Kuidas saaks seda leket lokaliseerida käepäraselt? Suitsu õhufiltri karbist sisse puhuda, samal ajal kui keegi gaasi litsub?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Sumpsist tuleb ikka normaalset urinat, mis on võrreldes e36 2.0 diisliga sama vali, kui mitte valjem.
(Vaikselt on kuulda mingit asja sumpsi sees kolisemas, mis arvati olevat võre seal sees lahti lihtsalt.)
Peale 9. jaanuari on esimene võimalus kanalile minna, siis võtame torustiku turbost EGRini (koos intercooleriga) küljest ja uurime neid tihendeid ja ühenduskohti seal vahel.
Aga kas on reaalne võimalus ka selleks, et õhk pääseb hoopis sisselaske tihenditest välja? Nad küll tundusid pehmed ja värsked aga kui torud ja jahuti terved on siis peab vist neid uurima hakkama...?
Üldiselt suund on teada, tänud kaasa mõtlemast. Kui miskit selgub, annan kohe märku. Kui veel mingeid soovitusi-mõtteid, siis laske tulla![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
(Vaikselt on kuulda mingit asja sumpsi sees kolisemas, mis arvati olevat võre seal sees lahti lihtsalt.)
Peale 9. jaanuari on esimene võimalus kanalile minna, siis võtame torustiku turbost EGRini (koos intercooleriga) küljest ja uurime neid tihendeid ja ühenduskohti seal vahel.
Aga kas on reaalne võimalus ka selleks, et õhk pääseb hoopis sisselaske tihenditest välja? Nad küll tundusid pehmed ja värsked aga kui torud ja jahuti terved on siis peab vist neid uurima hakkama...?
Üldiselt suund on teada, tänud kaasa mõtlemast. Kui miskit selgub, annan kohe märku. Kui veel mingeid soovitusi-mõtteid, siis laske tulla
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Kollektorit oleme juba mitu korda ära kakkunud ja uurinud igast küljest, silmnähtavaid pragusid vms ei täheldanud. Küll aga tundus MAP sensori auk kuidagi "lohva" olevat, ehk sensor koos oma väikese o-rõngaga libises sinna ilma suuremat jõudu rakendamata. Samas kätt seal hoides ja gaasi andes küll ei tundnud, et sealt midagi välja uhaks.
Kas see sensor peaks sinna väga tihedalt istuma?
Järgmine kord kui kollektor maha tuleb, teeb survetesti käepäraste vahenditega![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ahjaa, asjatundja juurde ei vii enam nimelt, kuna lihtsa kollektori aluse tosoolilõdviku vahetuse eest kasseeriti sama palju, kui ma siiamaani enamus ostetud juppidele kulutanud olen![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja siis jääb ju ära see "kogemuste saamise" osa, mis mulle endale väga kasulik ja huvitav on. Mõistan, et see on natuke tüütu, aga pärast kui asi leitud ja korda tehtud, siis on tunne kõvasti parem kui lasta tegijal suure raha eest putitada
Rääkimata siis juba järgmiste probleemide tekkimisel paremast diagnoosimise oskusest!
Kas see sensor peaks sinna väga tihedalt istuma?
Järgmine kord kui kollektor maha tuleb, teeb survetesti käepäraste vahenditega
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ahjaa, asjatundja juurde ei vii enam nimelt, kuna lihtsa kollektori aluse tosoolilõdviku vahetuse eest kasseeriti sama palju, kui ma siiamaani enamus ostetud juppidele kulutanud olen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja siis jääb ju ära see "kogemuste saamise" osa, mis mulle endale väga kasulik ja huvitav on. Mõistan, et see on natuke tüütu, aga pärast kui asi leitud ja korda tehtud, siis on tunne kõvasti parem kui lasta tegijal suure raha eest putitada
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Kõik need jutud kehtivad eeldusel, et turbo ise on füüsiliselt korras. Mäletan, et keegi pusis samamoodi oma VAG diisliga ja vahetas huupi juppe. Lõpuks selgus, et turbo tiivikul olid labad maas osaliselt. Lisaks on võimalik valesti kokku panna osade turbode geomeetriat jne..
Mulle tunduvad selles viimases videos asjad loogilisemad, eelmise MAF-iga oli näit vist 1600 kanti. Aga rõhku praktiliselt pole, kui asi oleks suuremas lekkes, siis peaks kõrvaga kuulda olema see koht. MAP-i puhastamine on kahtlane teema arvestades tema ehitust ja tööpõhimõtet, tuleks pigem uus panna.
Huvitav teema igal juhul, ootan lahendust![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mulle tunduvad selles viimases videos asjad loogilisemad, eelmise MAF-iga oli näit vist 1600 kanti. Aga rõhku praktiliselt pole, kui asi oleks suuremas lekkes, siis peaks kõrvaga kuulda olema see koht. MAP-i puhastamine on kahtlane teema arvestades tema ehitust ja tööpõhimõtet, tuleks pigem uus panna.
Huvitav teema igal juhul, ootan lahendust
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Turbo tiivikud ja üldse terve turbo vaadati töökojas üle ning tunnistati toimivaks. (Mispeale ma oma "igaks juhuks" ostetud varu turbo Kunole maha müüsin
). Päris algosadeks teda ei võetud aga testiti auto küljest ära võetult.
Kui õhulekkeid ei leia siis lasen turbo ikka ära tükeldada, kuskil peab ju midagi vigane olema![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vuhinaid on seal raske kuulda kuna mootor on vali nagu traktor. Aga lasen teravama kõrvaga meestel üle kuulata.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kui õhulekkeid ei leia siis lasen turbo ikka ära tükeldada, kuskil peab ju midagi vigane olema
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vuhinaid on seal raske kuulda kuna mootor on vali nagu traktor. Aga lasen teravama kõrvaga meestel üle kuulata.
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Olen saanud mõne suurema lekke kätte arvutiga geomeetriat aktiveerides tühikäigul. Kui geomeetria liigub kinnisesse asendisse, siis kasvab rõhk mingil määral ja on kõrvaga kuulda olnud, et kust vuhisema hakkab. Ühtlasi saab samal ajal hinnata silmaga geomeetria varda edasi-tagasi liikumst.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Saan aru et see käib läbi DIS, aga mille all see geomeetria test täpselt on? Kiiruga tuhlates ei suutnud leida.
See tuleb kasuks küll kui otsimiseks läheb![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
See tuleb kasuks küll kui otsimiseks läheb
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Seda vaakumvooliku eemaldamist olen teinud küll ja aktuaator-varras hüppab selle peale välja, umbes 1-1,5cm nagu öeldud. Samuti toimib varda sisse liikumine mootori käivitamisel. Mootori välja lülitamisel hoiab ~5 sekundit varrast sees ja siis laseb plõksuga lahti. Tundub normaalne igatahes, vaadates kuidas see teistel youtube videotes toimib.
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Pidasin silmas magnetklapi arvutiga aktiveerimist, 2 sekundit intervalliga peaks hakkama varras edasi-tagasi liikuma. Ei mäleta kas INPA-s on see võimalus, pole seda kasutanud eriti palju. Igal juhul annaks see parema ülevaate turbo juhtimise toimimisest kui lihtsalt vaakumvooliku lahti tõmbamine.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Arvutiga küll, aga mis programmiga ja mis funktsiooniga täpselt? Kui asi käib läbi DIS/GT1 siis mis valiku alt?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
ISTA jaoks piisavalt võimast kaasaskantavat seadet ei oma
Praegune IBM ront on seesama, mille peal GT1 originaalis jookseb.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: e46 320d kütusekulu näidik imelik 4.-5. käigul ja muud m
Huvitav, iga koht kust ISTAt alla saab laadida väitis, et alla 2-tuumalise seadme ei ole mõtet seda isegi proovida. Rääkimata siis ~10Gb kettaruumist, mida sellel süleril hetkel vaba ei ole.
Aga kui natuke vabam hetk tuleb, eks ma proovin ta ära mahutada ja tööle saada. Siiamaani DIS on teiste asjadega (nt pihustite koodimine) küllalt hästi hakkama saanud.
Aga kui natuke vabam hetk tuleb, eks ma proovin ta ära mahutada ja tööle saada. Siiamaani DIS on teiste asjadega (nt pihustite koodimine) küllalt hästi hakkama saanud.