e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas martinlink »

Jõudu!

Kuna varsti avaneb võimalus oma relee küljest kakkuda, tekkis tarvidus selle remontimise õpetuse järele. Kas selline asi üldse eksisteerib või seletab ehk keegi selle põhimõtte ära? (Soovitavalt piltidega).
Releel ei toimi hetkel 1. küünla osa, aga nagu aru sain siis võiks kõik üle teha, et probleeme ennetada.

Tänud ette!
AllarH
Huviline
Postitusi: 1174
Liitunud: 06.10.2007 10:23 53
Asukoht: Tartu

Re: e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas AllarH »

Mõttetu vaev selle parandamisega,palju vaeva ja kestab heal juhul kuu. Mine osta parem poest uus, ei maksa suhteliselt midagi ~60.-
E91 330D LCI
F31 320D LCI
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas Tauri_J »

hästi parandatud on parem kui uus.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas martinlink »

Allar, kui sulle 60 eurot ei ole suur raha, siis annan vaba voli see jupp mulle välja teha ;) Sissetulekuta üliõpilasele on see ikka väga korralik summa...

Reaalsus on see, et kui on võimalus kuu söögiraha vähese vaevaga kokku hoida, siis reeglina ma seda ka teen, eriti kui tulemus on juttude järgi parem kui uus asi.

Eriti oodatud on diagrammid selle jupi sisemusest koos viidetega, mis kohti tasuks lähemalt uurida, parandada ja "tugevdada".
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas martinlink »

Seda videot sai ennegi hirmuga vaadatud juba, päris võigas tundus jah :D

Aga saan ma õigesti aru, et need juhtmejupid panen sinna olemasolevate ühenduste asemele, jah?
Ja kas antud tööks kõlbab kiuline kaabel (nagu siin) või pean otsima kuskilt planku?

Muidu elektroonika parandustöödega olen sinapeal ja luban et lühiseid ei tekita ;)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas martinlink »

Küsimus ei olnudki selles, mille asemele neid panna, vaid kas äkki ei oleks mõttekas olemasolevad ühendused alles jätta (nii kindluse mõttes, kuna 3 tükki veel "toimivad") ja oma juhtmejupid lisaks panna. Aga vist läheb mõttetult keerukaks jah :)

Pilt selge, tänan vastamast. Hoian vast kursis, kuidas protsess õnnestub ;)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d eelsüüte relee remondi juhised?

Postitus Postitas martinlink »

Eile võtsin kätte ja tegin selle tüütu töö ära. Kõige raskemaks asjaks oli naljakal kombel konnektorite lahti ühendamine karbi küljest :D
Igatahes, kaane maha saamisel kasutasin väikest teravat kruvikeerajat ning koukisin ühest kohast, kuni silikooni laadne liim järgi andis. Siis sealt august terav nuga sisse ja väheke kangutades tuli pealt ära. Esialgne koukimiskoht jäi natuke irevile aga pärast sai kogu asi hermeetiliseks liimitud.

Läbipaistev sült kleepub nagu jumal teab mis, suurte tükkidena ta ära tulla ei taha nii et kõik kohad on lõpuks väikseid tükke täis. Kohe oli näha, et igal rajal oli vähemalt üks jalg lahti ja liikus vabalt, kõige parempoolsel aga olid mõlemad jalad lahti (kruvikeerajaga torkides saab hästi aru, konnektoripoolsed kinnituskohad on need mis lahti tulevad).

Murdsin vanad jalad maha võimalikult kinnitus-ruutude lähedalt ja puhatasin nende alt ka sülti madalamaks. Kuna transistorite jalgadega ei tohi uus joode kontakti sattuda siis sinna jätsin süldi peale. Järgmine katsumus on joodetavate pindade lihvimine kuni vaseni. Ruumilise takistuse tõttu ei saa kasutada ei viili ega lihvpaberit - ise kasutasin väikest kellassepa kruvikeerajat ja värskelt murtud vaibanuga, mille otsaga sai vanade jalgade kinnituskohad maha "lõigata" ja alumiiniumikihi jootepindadelt maha kraapida. See kiht on küllaltki paks, mistõttu iga pinna täielik puhastamine võttis mul ~20 minutit kuni ühtlane vasest pind näha oli. Väikeseks probleemiks osutus alumiiniumipuru kättesaamine trükkplaadilt - kõik jäi süldi sisse kinni :P Ettevaatlikult eemaldasin suurema massi koos süldiga ja siis varem eemaldatud suurema tükiga vajutades sai väiksemad jäägid kätte. Pärast jootmist tasub peenikese kruvikeeraja otsaga kõikide radade vahelt nähtav metallipuru veelkord üle käia.

Jootmisel, nagu ikka, kolb lasta täiesti kuumaks. Kõikidele pindadele lasta mõistlik tinakiht ette. Juhtmejupid lõigata 1,5cm pikkused ja otstest 2-3mm ära koorida. Jupid painutada U-kujuliseks ja otsad väljapoole sirgeks. Pintsettidega hoida jupp paigal ja otsad külge joota. Tina paremaks "külge hakkamiseks" enne igat joodet kolb niiske käsna peal täitsa puhtaks teha (alguses jätsin ise tegemata ja pidin hiljem üle tegema :oops:)
Värskelt joodetud juhtmejupid peaks jääma natuke vetruvaks ja liikuvaks, et soojuspaisumisest ja rappumisest tekkivat liikumist kompenseerida. Nüüd on õige hetk asi multimeetriga üle testida. Kuna välist toiteallikat polnud tol hetkel võtta, testisin takistusi mööda radasid ja transistorite jalgu.

Lõpuks võib süldimassi tekitatud tühiku ära täita vabalt valitud elektrit mittejuhtiva massiga. Ise ei hakanud seda tegema, juhuks kui miski jälle lahti tuleb (kauges) tulevikus - saab lihtsamini uuesti ligi. Küll aga lasin peale kihi "Contact conditioner" spreid, mis peaks kaitsma pindasid korrosiooni eest. Peale selle kuivamist lasin tiiru liimi ümber karbi kaane ja panin kinni. Välisküljele ka natuke liimi igaks petteks, et ikka tihe jääks. Peale kuivamist jupp auto külge tagasi ja suure hirmuga süüdet kruttima :D
INPA käis mul samal ajal ja peale vanade vigade kustutamist oli ainsaks veaks eelsoojendi (mida vist küttekulu kaalutlustel taastama ei hakka lähiajal). Ehk siis õnnestus!

Üldiselt natuke tüütu ja palju aega nõudev tegevus, kokku kulus aega ehk 6 tunni ligi. Samas kui 70 euri kokku saab hoida ja asi oletatavasti paremgi saab kui uus, siis miks mitte jännata ;)



Pilt
Pilt
Pilt

Vabandan siinkohal, et hilisematest faasidest pildimaterjali pole, kuna kella 2-ni öösel jootetöid tehes läks piltide tegemine täiesti meelest :lol: Loodan et olemasolevast piisab asjast aimu saamiseks. Tänud siinkohal kasutajale k3nny, kelle garaažis kogu ettevõtmine toimus ja kes vajadusel kätt masinale külge panna ei kartnud ;)
(Kui kellegi arvates sobiks see ka TSI alafoorumisse, siis võib märku anda)
Vasta