Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Probleem: Sooja mootoriga tühikäigu pöörded iga 30 sekundi tagant (mitte muidugi igal sõidul) hüppavad üles (100rpm), siis keskmisest allapoole (100rpm) ja lõpuks tagasi normaalsesse olekusse.
Veakoode ei ole. Vaakumlekked puuduvad. Õhukulu, kütusesegu, kõik üle vaadatud pädeva diagnostiku/mehaaniku poolt seoses kõrvalise probleemiga. Probleemiga jõudnud nii kaugele, et esineb juhul, kui konditsioneer on kliimapaneelis sisse lülitatud.
Oskab keegi öelda, miks ja kuidas agregaat sellist anomaaliat põhjustab?
Teada on, et kliima ventilaatori pistik on mäda ning kliima ventilaator ei tööta.
Sellest tulenevalt öeldi puusalt tulistades, et tekib "ülerõhk", mida üritatakse kompenseerida.
Veakoode ei ole. Vaakumlekked puuduvad. Õhukulu, kütusesegu, kõik üle vaadatud pädeva diagnostiku/mehaaniku poolt seoses kõrvalise probleemiga. Probleemiga jõudnud nii kaugele, et esineb juhul, kui konditsioneer on kliimapaneelis sisse lülitatud.
Oskab keegi öelda, miks ja kuidas agregaat sellist anomaaliat põhjustab?
Teada on, et kliima ventilaatori pistik on mäda ning kliima ventilaator ei tööta.
Sellest tulenevalt öeldi puusalt tulistades, et tekib "ülerõhk", mida üritatakse kompenseerida.
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Soovitan arvutiga (DIS, Ista) tõsta tühikäigupöördeid ja proovida, mis siis teeb. Arvutiga peaks eraldi saama muuta tühikäigupöördeid koormusega (AC, D/R) ja ilma. Vigase jahutusventilaatoriga ei tasu ac-d kasutada, ülerõhk tekib kindlasti.
Tallinn 56285704
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
DIS puudub. On olemas ISTA/D, INPA, NCSExpert ja Tool32.
Huvitama paneb, kuidas toimib täpsemalt konditsioneeri rakendamine? Eeldan, et kliimapaneelil nuppu vajutades pannakse lihtsalt pump tööle. Võimalus, et ahelas midagi järgi andnud ning kogu aeg käib sisse-välja pump (sellest ka siis pöörete kõikumise nähtus just tühikäigul)?
Talvel õnneks jahutusega probleeme ei ole. Eks see läheb esimeste soojadega parandamisele või asendab üldse koos viscoga elektrika vastu.unicoil kirjutas:Vigase jahutusventilaatoriga ei tasu ac-d kasutada, ülerõhk tekib kindlasti.
Huvitama paneb, kuidas toimib täpsemalt konditsioneeri rakendamine? Eeldan, et kliimapaneelil nuppu vajutades pannakse lihtsalt pump tööle. Võimalus, et ahelas midagi järgi andnud ning kogu aeg käib sisse-välja pump (sellest ka siis pöörete kõikumise nähtus just tühikäigul)?
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Ista/D-ga saab muuta pöördeid. Kliimapumpa juhitaksegi nii, et vajadusel lülitatakse sidur sisse ja siis uuesti välja, kuidas ja millal sõltub erinevatest parameetritest nagu välistemp, soovitud salongitemp, külmainerõhk jne. Kas auto on manuaalkastiga kui ei ole siis proovida asendeid D ja R kas siis on ka pöörete muutust. See et pöörded lainetavad viitab pigem sellele, et mootor ei suuda hoida soovitud vahemikku ja kompenseerib hilinemisega. Kui koormus oleks ühtlaselt suur, siis pööre oleks ühtlaselt madalam, kliimapump ei lülitu sisse ja välja sama sagedusega nagu pöörded kõiguvad. Ma prooviksin esimese asjana pöörete tõstmist arvutiga, mõnel juhul on ka adaptsioonide nullimisest kasu olnud ja tühikäiguregulaatori puhastamisest/vahetusest.
Tallinn 56285704
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Peab uurima põhjalikult, väga ei tahaks muidugi näppida, kui 100% ei tea, mida täpsemalt muuta tuleb
Tegemist lihtsa manuaaliga. Ega ei mõtle, et välistemperatuuri parameetrit mõõdetaks sellel süsteemil anduri kaudu, mis asub juhipoolsel logaril?
Sõltub, mis adaptsiooni mõtled, aga 50km tagasi MAF adaptsioonid nulliti. Tühikäiguregulaator ehk ICV on piinlikult puhastatud, klapp loksus nagu kulda.
Südamerahuks lülitaks kuni asja tuumani jõudmiseni konditsioneeri välja. Olen muidugi kuulnud, et seda ei tasu teha pikemaks perioodiks?
Tegemist lihtsa manuaaliga. Ega ei mõtle, et välistemperatuuri parameetrit mõõdetaks sellel süsteemil anduri kaudu, mis asub juhipoolsel logaril?
Sõltub, mis adaptsiooni mõtled, aga 50km tagasi MAF adaptsioonid nulliti. Tühikäiguregulaator ehk ICV on piinlikult puhastatud, klapp loksus nagu kulda.
Südamerahuks lülitaks kuni asja tuumani jõudmiseni konditsioneeri välja. Olen muidugi kuulnud, et seda ei tasu teha pikemaks perioodiks?
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Välistemp. tuleb jah logaris olevalt andurilt. Kui Dme-l on adaptsioonid nullitud ja tühikäiguregulaator on ok, siis proovida pöörete muutmist, seda saab muuta nii mitu korda ise soovid ja sellega mingit kahju ei tekita alati saate tagasi originaal seadesse panna kui ei ole hea.
Natuke kliimasüsteemi kohta lugemist http://v12.dyndns.org/BMW/BMW%203%20(E46" onclick="window.open(this.href);return false;)/8%20Climate%20Control.pdf
Kui süsteemi pikemalt ei kasuta on võimalus, et hakkab ajapikku lekkima pumbavõlli tihendi vahelt.
Natuke kliimasüsteemi kohta lugemist http://v12.dyndns.org/BMW/BMW%203%20(E46" onclick="window.open(this.href);return false;)/8%20Climate%20Control.pdf
Kui süsteemi pikemalt ei kasuta on võimalus, et hakkab ajapikku lekkima pumbavõlli tihendi vahelt.
Tallinn 56285704
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Täitsa asjalik doc, tänud.
Õnneks aux.fan ei ole mitte sisend, vaid väljund süsteemis, seega ei tohiks otseselt antud põhjust tekitada.
Ventilaator küll alandab rõhku süsteemis, mida loeb rõhuandur kuivatil.
No-offence, aga pöörete tõstmine oleks praegu rohkem nagu "raiume pea maha, kaob ka peavalu" lahendus
IHKA annab päris täpset infot ja sellele on ligipääs. Loodetavasti saab välja lugeda infot, missugust koormust IHKA --> DME annab (kompressor ja aux.fan) rõhuanduri põhjal.
Õnneks aux.fan ei ole mitte sisend, vaid väljund süsteemis, seega ei tohiks otseselt antud põhjust tekitada.
Ventilaator küll alandab rõhku süsteemis, mida loeb rõhuandur kuivatil.
No-offence, aga pöörete tõstmine oleks praegu rohkem nagu "raiume pea maha, kaob ka peavalu" lahendus
IHKA annab päris täpset infot ja sellele on ligipääs. Loodetavasti saab välja lugeda infot, missugust koormust IHKA --> DME annab (kompressor ja aux.fan) rõhuanduri põhjal.
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Lase kliima rõhud üle vaadata, kui vent ei tööta, siis lööbki rõhud lakke ja kompressor hakkab plõksima sisse välja üritades õiget töörõhku (10-20 bar vahel) hoida. Sealt ka märgatav pöörete kõikumine.WhipLash kirjutas:Probleem:
Oskab keegi öelda, miks ja kuidas agregaat sellist anomaaliat põhjustab?
Teada on, et kliima ventilaatori pistik on mäda ning kliima ventilaator ei tööta.
Sellest tulenevalt öeldi puusalt tulistades, et tekib "ülerõhk", mida üritatakse kompenseerida.
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Tänud. Ma midagi sarnast ennustasingi vastavalt sümptomitele. Soojemaks läheb ja kliima naljatama hakkab, viskab kaabli külge.
Tekkinud on plaan asendada hoopis visco+aux.fan elektrilise ventika vastu radiaatori taga. Saan aru, et seal seadistatakse DME moodulis ventikas ja käivitatakse astmeliselt vastavalt temperatuurile. Kas see täpselt samat probleemi ei tekitaks?
Vaevalt see seisnud aux. vent enam jalgu alla võtab.
Tekkinud on plaan asendada hoopis visco+aux.fan elektrilise ventika vastu radiaatori taga. Saan aru, et seal seadistatakse DME moodulis ventikas ja käivitatakse astmeliselt vastavalt temperatuurile. Kas see täpselt samat probleemi ei tekitaks?
Vaevalt see seisnud aux. vent enam jalgu alla võtab.
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Elustaks vana teemat. Siiani lülitab konditsiooneeri ON-OFF perioodiliselt.
OEM toimiv fan paigaldatud suvel.
Mootoris ja IHKA plokis veakoodid täielikult puuduvad.
Tehtud IHKA LIVE andmete jälgimine + salvestamine, aga absoluutselt midagi ei täheldanud, kui pöörded reaalselt kõikusid.
Ühe korra oli näha, et rõhk langes 10bar -> 6.2bar ja siis lükkas uuesti pumba sisse ja hakkas tuuritama.
Lisan pildid analog input ja control values tabelitest sooja ning külma mootoriga.
Äkki keegi oskab antud andmeid täpsemini lugeda ja viga diagnoosida.
Rõhuandur näitas kõige rohkem 10.5bar. Alustaks sellest, et mis on lubatud normaalvahemik?
OEM toimiv fan paigaldatud suvel.
Mootoris ja IHKA plokis veakoodid täielikult puuduvad.
Tehtud IHKA LIVE andmete jälgimine + salvestamine, aga absoluutselt midagi ei täheldanud, kui pöörded reaalselt kõikusid.
Ühe korra oli näha, et rõhk langes 10bar -> 6.2bar ja siis lükkas uuesti pumba sisse ja hakkas tuuritama.
Lisan pildid analog input ja control values tabelitest sooja ning külma mootoriga.
Äkki keegi oskab antud andmeid täpsemini lugeda ja viga diagnoosida.
Rõhuandur näitas kõige rohkem 10.5bar. Alustaks sellest, et mis on lubatud normaalvahemik?
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Lase süsteem üle kontrollida, kas on piisavalt külmainet jne.
Buumer Auto / 56826000
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Mis mootoriga auto?
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
E46 M52TUB28
Vist tuleks. Pakuks rohkem, et külmainet liialt hoopis. Puhub suvel külma, mis jube.
Vist tuleks. Pakuks rohkem, et külmainet liialt hoopis. Puhub suvel külma, mis jube.
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Mina kirjutaks kõigepealt mootoriaju uuesti viimase tehasesoftiga üle.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1165
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel
Tehtud Patricku juures juba.
"Kus liigub võim? Kus liigub edu? Ikka mööda Laagna teed, madal bemm, tagavedu."