Autoks on uuema kerega E30 320iA -95kW. Sai mõni aega tagasi Truumu juures diagnostikas käidud ja sain teada, et lambdaandur on kutu omadega. Nüüd otsisin välja Haynesi manuaali ja kontrollisin lambdat selle järgi huvi pärast testriga. Huvitav on see, et andur näitab ebaühtlasi tulemusi (kõik mõõtmised tegin sooja anduri korral). Kui järsult gaasi anda, siis hüppab pinge hetkega üle 0,5V nagu peabki. Kui nüüd hoida stabiilselt mingi x pööret (gaasi sai lisatud kapoti all trossist ja seega pöördeid ei näinud), siis mõnikord näitas andur stabiilselt õiget näitu vahemikus 0,5..1V, mõnikord aga väga väikest pinget ~0,01..0,02V. Anduri kütet sai ka pistikus kontrollitud ja see töötab kenasti, kui mootor töötab (manuaal küll väidab, et küte peab töötama ka siis, kui lihtsalt süüde on sees ja mootor seisab, minu autol see nii aga pole).
Proovisin ka mõõta anduri soendusspiraali takistust, ent testri takistust mõõtev osa tundub olevat vigane (näitas mingit x numbrit) ja seega ei ole teada, kas spiraal on korras. Manuaalis ka kirjas pole, palju see takistus peab olema.
1) Kas korras lambdaanduri puhul peab pinge olema stabiilselt üle 0,5V, kui hoida pöördeid ühtlaselt?
2) On kellelgi E30, millel 4-juhtmega lambdaandur on kindlasti töökorras ning kes oleks nõus väikest mõõtmistesti tegema oma auto peal?
3) Kui suur peab anduri küttespiraali takistus olema?
Paar pilti kah:
Tõnu