E30 lambdaanduri kontroll testriga
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
E30 lambdaanduri kontroll testriga
Autoks on uuema kerega E30 320iA -95kW. Sai mõni aega tagasi Truumu juures diagnostikas käidud ja sain teada, et lambdaandur on kutu omadega. Nüüd otsisin välja Haynesi manuaali ja kontrollisin lambdat selle järgi huvi pärast testriga. Huvitav on see, et andur näitab ebaühtlasi tulemusi (kõik mõõtmised tegin sooja anduri korral). Kui järsult gaasi anda, siis hüppab pinge hetkega üle 0,5V nagu peabki. Kui nüüd hoida stabiilselt mingi x pööret (gaasi sai lisatud kapoti all trossist ja seega pöördeid ei näinud), siis mõnikord näitas andur stabiilselt õiget näitu vahemikus 0,5..1V, mõnikord aga väga väikest pinget ~0,01..0,02V. Anduri kütet sai ka pistikus kontrollitud ja see töötab kenasti, kui mootor töötab (manuaal küll väidab, et küte peab töötama ka siis, kui lihtsalt süüde on sees ja mootor seisab, minu autol see nii aga pole).
Proovisin ka mõõta anduri soendusspiraali takistust, ent testri takistust mõõtev osa tundub olevat vigane (näitas mingit x numbrit) ja seega ei ole teada, kas spiraal on korras. Manuaalis ka kirjas pole, palju see takistus peab olema.
1) Kas korras lambdaanduri puhul peab pinge olema stabiilselt üle 0,5V, kui hoida pöördeid ühtlaselt?
2) On kellelgi E30, millel 4-juhtmega lambdaandur on kindlasti töökorras ning kes oleks nõus väikest mõõtmistesti tegema oma auto peal?
3) Kui suur peab anduri küttespiraali takistus olema?
Paar pilti kah:
Tõnu
Proovisin ka mõõta anduri soendusspiraali takistust, ent testri takistust mõõtev osa tundub olevat vigane (näitas mingit x numbrit) ja seega ei ole teada, kas spiraal on korras. Manuaalis ka kirjas pole, palju see takistus peab olema.
1) Kas korras lambdaanduri puhul peab pinge olema stabiilselt üle 0,5V, kui hoida pöördeid ühtlaselt?
2) On kellelgi E30, millel 4-juhtmega lambdaandur on kindlasti töökorras ning kes oleks nõus väikest mõõtmistesti tegema oma auto peal?
3) Kui suur peab anduri küttespiraali takistus olema?
Paar pilti kah:
Tõnu
Driven by goa
Nii palju, kui olen ise lamdaga kokku puutunud ja teada saanud, on lamda andurit nii öelda kodusel teel võimalik mõõta otsillograafiga töötaval motol, kuid võimalik ka testriga. Probleem on ilmne, kui pinge töösooja lamda puhul kõigub, kuna aju ei suuda kõikuva signaali puhul parajat segu segada ning läheb "avarii" programmile üle. Pinge peaks tõusma pöörete suurenemisel sujuvalt, mitte hüppeliselt. Küttekehal oli vist kaks varianti, et kas töötab (näitab takistust) või ei tööta (ei näita takistust).
Noh selline jutt, kui sellest nüüd just abi oli?!
Noh selline jutt, kui sellest nüüd just abi oli?!
Boschi lambda peab pidevalt pendeldama 0.1V ja 0.9V vahel, vähemalt 3x sekundis. Mõõta saab ainult suure sisendtakistusega (parem digitaalse) voltmeetriga, sest see tsirkoonium-lambda on nõrk EMJ allikas.
Siemensi oma on titaan-lambda, mis on muutuv takisti.
Vt. ka
http://auto.howstuffworks.com/question257.htm
http://www.forparts.com/Bos02update.htm
http://www.forparts.com/Bos02update2.htm
Siemensi oma on titaan-lambda, mis on muutuv takisti.
Vt. ka
http://auto.howstuffworks.com/question257.htm
http://www.forparts.com/Bos02update.htm
http://www.forparts.com/Bos02update2.htm
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Minu autol on uus andur juba mitu kuud küljes , vana oli ikkagi läbi omadega.
Muidu järgmist teemat lugedes selgub, et on ka rikkis anduriga võimalik ülevaatuselt läbi saada:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
Tõnu
Kindla vastuse annab sulle diagnostika, pöördu nt Truumu poole.No üks selline küsimus et kui olen ülevaatuselt saanud ilusti läbi, heitgaasid normis, kas si võib ikka lamdaandur õhtal olla??
Muidu järgmist teemat lugedes selgub, et on ka rikkis anduriga võimalik ülevaatuselt läbi saada:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
Tõnu
Driven by goa
Paar postitust kõrgemalt ei viitsi lugeda?marks99 kirjutas:Mul samuti lambdaga probleemid ja vahel justnimelt Siemensi isend, mis UM-s ca 2800.- maksab. Mis sisulist vahet on Siemensi ja nt Boshi anduritel ? saab neid kuidagi asendada või ümber progeda?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Sinu postitusest loen, et Siemens kasutab titaan-lambda muutuva takistusega andurit, aga teise lingi alt leiab viis Boschi erinevat andurite tüüpi ja ka seal on takistuse muutumisel töötav titaan-type olemas. On nad selles mõttes kattuvad, et ma saaksin oma autole nt hoopis Boschi oma panna. Ei ole küll uurinud, aga arvan et viimane on nõksu odavam.priitv8 kirjutas:Paar postitust kõrgemalt ei viitsi lugeda?marks99 kirjutas:Mul samuti lambdaga probleemid ja vahel justnimelt Siemensi isend, mis UM-s ca 2800.- maksab. Mis sisulist vahet on Siemensi ja nt Boshi anduritel ? saab neid kuidagi asendada või ümber progeda?
Äkki siit leiad midagi:
http://www.olyonline.com/Bosch/Sensors/ ... ensors.htm
http://www.olyonline.com/Bosch/Sensors/ ... ensors.htm
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!