e30 soojendus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

e30 soojendus

Postitus Postitas Muhv »

Käisin täna üle pika aja oma e30-ga sõitmas. Mis pani imestama oli fakt, et nö keskmistest puhuritest salongi sooja ei tule. Ka teistest piludest ei tulnud eriti vägevalt. Tulem - pikemal sõidul kippusid külgaknad isegi kergelt härma minema ja kätel kergel jahe roolil.

Kas see on normaalne?

Hiljuti käis auto hoolduses, mille käigus vahetati ära ka tosool. Kas on võimalik, et kuskil on mingi õhk vms.? Kuidas seda kätte saada?
Termostaadi peal olevast niplist niriseb tosooli kui avada. paisupaak tunduks ka justkui leige olema (peale sõitu).
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Mul küll sellist probleemi pole..
Hästi teeb klaasid puhtaks isegi -25 c.
Aga vb mingi filter umbes bõi midagi külmunud...
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Kas peale hoolduses käiku ikka tuli sooja ?
Kuna süsteem sama mis e28-l siis mul kunagi juhtus nii, et käreda külmaga ei tulnud mitte sooja, sõitsin Prisma maaalusesse parklasse ja lasin üles soojeneda, vist oli kraaniklapp kinni jäänud suure külmaga ja ei lasknud sooja salongi. Kraaniklapp on üks igati nöök asi , kui ta ei tööta, romulast korralikku ei saa ja uus UM-is maksab pool auto hinnast.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Nagu ma ütlesin, siis sooja tuleb, aga mitte piisavalt. Nö näkku puhumis aukudest pea üldse mitte. Palju teda enne tuli lihtsalt ei mäleta. Kui viimati sõitsin, oli sula ilm ka.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

kunagi ühe tuttava e30 318´l oli sarnane probleem, et mootor läks soojaks ja midagi nagu tuli salongi ka, aga mitte piisavalt (ei läinud soojaks). kuna ei viitsinud lihtsalt tema autole kätt külge panna siis sõitis ta niimoodi paar talve. kuna ta mulle lõpuks hakkas selle probleemiga pinda käima siis sai asi ette võetud. lahti sai keeratud mõlemad voolikud mis läksid salongi radiaatorisse ja ülemisele keerasin otsa vooliku mis tuli kraanist (meil oli angaari seinal autopesuks ettenähtud 1/2" voolik). kuulkraan lahti.... ja siis hakkas sealt igasugu sodi välja lendama. minuti pärast kraan kinni ja vooliku ots ploki külge. kraan jälle lahti ja minuti pärast uuesti kinni. voolikud külge, tosool sisse ja auto välja. 5- 10 minuti pärast sisenes väljast õnnelik nägu kes teatas, et auto on soe :)
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
AndresS
Huviline
Postitusi: 776
Liitunud: 21.03.2003 11:52 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AndresS »

Niipalju kui minul E30-eid on olnud, on kõigil "näkkupuhumise" avadest jahedat ja värsket tulnud. Olen arvanud, et nii ongi ette nähtud? Igati hea minumeelest, kui aknale ja jalgadele tuleb sooja, hingamiseks aga jahedamat.
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Selliste probleemide puhul aitab loogiline mõtlemine kõige paremini.
...
Endal on nii et kui salongivent ei tööta siis ikka soojahingus tuleb edasi.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Keskelt tuleb kuuma kui temperatuurinupp maksimumi keerata. Muudes asendites tuleb sealt raamatu järgi kuuma ja külma segu, aga tegelikkuses külm õhk. Kühles Kopf, warme Füsse :cool:
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
reserva
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 07.02.2006 12:41 41
Peamine sõiduk: BMW 330CI
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reserva »

Täpselt nagu SvenP ütles, ainult temperatuurinuppu maksimumis hoides tuleb sealt sooja, muidu ikka pigem jahedat õhku.
Aga tervislikum ongi, kui jalad soojas ja pea jahedas :D
Follow the white rabbit | E46 | anu@planet.ee
Kasutaja avatar
alx
Huviline
Postitusi: 361
Liitunud: 24.09.2004 19:04 51
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas alx »

reserva kirjutas:Täpselt nagu SvenP ütles, ainult temperatuurinuppu maksimumis hoides tuleb sealt sooja, muidu ikka pigem jahedat õhku.
Aga tervislikum ongi, kui jalad soojas ja pea jahedas :D
Minul täpselt samuti.kui soojuse regulaator on põhja keeratud,tulb ka keskelt sooja.aga kui natukene maha keerata,tuleb jahedat.muidu kui soojendussüsteem on korras,läheb e30 kenasti soojaks...
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Ajaloo huvides olgu ära mainitud, et e30-l tuleb kõikidest aukudest vajadusel sooja eeldusel, et süsteem on korralikult õhutatud.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

kas pesu tegid? proovi tavalise veega läbi pesta (ära vala sinna vett, lase otse kraanist).
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Tõlge Muhvi tekstile: asi sai korda, hoolduses kus tosooli vahetati tehti poolikut tööd.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Hans kirjutas:Tõlge Muhvi tekstile: asi sai korda, hoolduses kus tosooli vahetati tehti poolikut tööd.
Jah, tosool ei jõua lihtsalt igale poole korraga:)
Aga siia soovitaks kasutada punase värvusega tosoole...
Sinine se tavaline on mõeldud traktoritele :D
ilma autota
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Tänud Hansule hea tõlke eest!
Siimule pean kurvastuseks mainima, et mu meelest loksub jahutussüsteemis sees hoopis roheline vedelik.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

dääm...... ja mina lootsin, et sain juba abiks olla :D
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Ega rohelisel ka häda pole, aga peab 2a tagant vahetama ja keemis temp on ca 100-105kraadi

Punast vahetad iga 5a tagant ja keemis temp. on ca 120kraadi, ning jahutussüsteemi sõlmedele mõjub paremini/määrivamalt...
Nii tehti mulle selgeks - ei ole ise tark/keemik :roll:
ilma autota
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Kas keegi oma E30 või E36 peal seda on proovinud?

BMW On Board Diagnostics

Did you know that your BMW 3 Series has an internal diagnostic program built into the computer? Not many people know about this. On the BMW 3 Series, there is a way that you can diagnose common engine problems without having to purchase a code tool or take it to the dealer to have it scanned. This is one of those neat little features of the Service Indicator Computer; the series of lights directly under the tachometer and speedometer that remind you to change the oil and perform service. In this tech article, I will provide you with the procedure for checking the fault codes and what the codes mean. This guide will help you to diagnose any possible problems with your car.

This article is written for both the BMW E30 and E36 3 Series cars (up to 95) and should work on both models where a Service Indicator Computer is used. I will go over the small differences between the early and late cars, as they differ slightly. Keep in mind that this procedure will not work on early cars with Motronic 1.1.

Now on the E30 models, get in the car and put the key in the ignition and turn it to the second turn or “ON” position, but do not start the car. Now, press the accelerator pedal all the way to the floor, then let it release all the way back. Now repeat the depress/release cycle 4 more times fairly quickly, but not too fast. It may take some time to get this timing down correct. It should only take you a few seconds to do this. What this does is activate the wide-open throttle switch and the idle switch 5 times. This then sends a signal to the Motronic ECU to send fault codes to the Service Indicator Light.

On the E36 models, the procedure works the same way, but the timing at which you press/release the gas pedal is faster than on the E30. Just keep at it, and you will eventually get the correct speed.

Watch the “Check Engine” light. It should blink once, and then start blinking a series of four numbers. For instance, say this is a sequence you see… the light blinks once, then twice, then four times and lastly four times. If you read it correctly this means that the SI light is reading out the code 1244 (faulty camshaft sensor) The codes appear as a series of flashes for each digit. The flashes indicating one digit are about one second apart, the next digit will appear after a couple seconds interval. If there are no faults in the car, the computer will flash out the number 1444.

Here is the list of codes and what they indicate.

1211 DME Control Unit
1215 Air Mass Sensor


1216 Throttle Potentiometer


1218 Output Stage, Group 1


1219 Output Stage, Group 2


1221 Oxygen Sensor 1


1212 Oxygen Sensor 2
1222 Lambda Control 1


1213 Lambda Control 2


1223 Coolant Temperature Sensor


1224 Intake Air Temperature Sensor


1225 Knock Sensor 1


1226 Knock Sensor 2


1227 Knock Sensor 3


1228 Knock Sensor 4


1231 Battery Voltage/DME Main Relay


1232 Throttle Idle Switch


1233 Throttle Wide Open Throttle Switch


1234 Speedometer A Signal


1237 A/C Compressor Cut Off


1242 A/C Compressor


1243 Crankshaft Pulse Sensor


1244 Camshaft Sensor


1245 Intervention AEGS


1247 Ignition Secondary Monitor


1251 Fuel Injector 1 (or group 1)


1252 Fuel Injector 2 (or group 2)


1253 Fuel Injector 3


1254 Fuel Injector 4


1255 Fuel Injector 5
1256 Fuel Injector 6


1257 Fuel Injector 7


1258 Fuel Injector 8


1261 Fuel Pump Relay Control


1262 Idle Speed Actuator


1263 Purge Valve


1264 EGO Heater


1265 Fault Lamp (check engine light)


1266 VANOS


1267 Air Pump Relay Control
1271 Ignition Coil 1


1272 Ignition Coil 2


1273 Ignition Coil 3


1274 Ignition Coil 4
1275 Ignition Coil 5


1276 Ignition Coil 6


1277 Ignition Coil 7


1278 Ignition Coil 8


1281 Control Unit Memory Supply


1282 Fault Code Memory


1283 Fuel Injector Output Stage


1286 Knock Control Test Pulse


1444 No Fault Codes
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

Esimest korda kuulsin, aga lähen juba gaasipedaali litsuma. ;)
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Anna siis tulemusest teada. Huvitab väga kas see ka toimib. Teeks paljudel E30/E36 omanikel elu lihtsamaks.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

See toimib ainult USA variantidel.

Õhutamisest niipalju, et BMW mootorid õhutuvad süsteemi täitmisel seisva mootoriga. Ainult rahulikku meelt on vaja.
Sõidurõõm
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Svenp kirjutas:See toimib ainult USA variantidel.

Õhutamisest niipalju, et BMW mootorid õhutuvad süsteemi täitmisel seisva mootoriga. Ainult rahulikku meelt on vaja.
No sama siin, et ei ole ka ise seda õhutamata jätmist kogenud, et valan peale ära ja nii kaua kui siis salongi soojendus voolikust tulema hakkab panen vooliku kini ja lasen tal kohal käija tiba ning teen ka sõidu lühema ja siis kui vaja, siis lisan ja siiani ok olnud...
ilma autota
Vasta