E30 318i mootoris ragin!!! Probleem??

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

E30 318i mootoris ragin!!! Probleem??

Postitus Postitas taarm »

Tere!

Probleem selles, et mootor ragistab seda üsna kõvasti, see ragin tuleb just mootori sellest poolest, mis jääb salongi poole (käigukasti poolsest otsast). Ragin kostub just nagu :?: mootori ülemisest otsast just nagu sealt viimase pihusti juurest või siis sisselaskeklapi juurest seal. Mootoril sai just nüüd lasta vahetada keti tald, pinguti ja veel seal ketiga seotud asju, nii et ketist see ka ei saa olla. Äkki nukkvõll, klapis asi või pihusti? Ei tea, kas diagnostika ka miskit näitab.
Mootoriks M10B18 (BMW 318i E30 1986)

Äkki targad mehed, ´te osikate miskit ka soovitada nii siin foorumi kaudu?

Olen tänulik!
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

äkki mingi viga siduri juures või hooratas lahti(see tekitab tegelikult juba väga suurt kolinat)
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Vat seda hooratast olen ma ka ise nüüd kahtlustama hakanud.
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

aga kas pööretel kaob see ragin ja kolin ära?
kui jah siis hooratas lahti
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Ei kao pööretel ära. Ragin käib pöörete kasvades pidevalt kaasa, see tähendab, et ragin on igal hetlel sees.
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

see et ragin tuleb hoorattast ei saa küll nii olla ,mul täpselt teeb ka mootor nii et ragiseb aga seni pole viga suutnud üles leida. see ragin ei tule ka klappidest sest klapid teevad hoopis teistmoodi häält. käimar oli just paar kuud tagasi maas ja sai kõik üle kontrollitud-hooratas sidur ja muud ninnu nännu. Ise hakkan juba pilku sinna keti poole pöörama et kas see kulund, aga imelik on see et kui sai see praegune mootor pandud üks 9 küüd tagasi(eelmine mootor ragises täpselt sama moodi)ei teinud ta algul nagu m.idagi. Kahtlustasin ka et liiga vedel õli seda põhjustab sest ketipingutus tald töötab ju selle pealt aga ei taha seda kohe mitte uskuda et see nii on et õli hakkab mootorile vastu töötama.Õli siis poolsünt (mobil). Kuna mull on seda raginat teinud mõlemad mootorid siis jääb üheks variandiks veel pritse süsteem et seal midagi peetis sest sai käidud just ülevaatusel ja seal öeldi et mootori heitkaasi sisaldus on üli hea et teeb silmad ette ka90 aastatest ülespoole liikujatest.Kütet võtab aga huvitaval kombel 11-14 ja see on mõistmatu.
Taarm kui palju sul kütet läheb kas on kõvasti väiksem näitaja kui mul.
truumu

Postitus Postitas truumu »

Huvitav, mis saab sissepritsel ragiseda?
Pihustid?
Olge nüüd mõistlikud...
Kui ragin mõlema mootoriga, jääb üle ainult kast või starter, mis peale jääb
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

No minu masin võtab linnas ka kuskil 11l ikka ära, võib-olla, et isegi sutsukese rohkemgi. See ragin on ikka suhteliselt nõme minu meelest, mul on kogu aeg sihuke hirm, et millal ta nüüd ikka laiali lendab (pakun muidugi ikka üle ka :lol: ). Aga jama jah selle asjaga, käsin siis mõnele lukksepale näitamas ka, üks ütles, et klapid, teine jälle, et kõik on korras, anna aga minna. Ei tea siis, tahaks muidu ikka sellele veale jälile saada. :|
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Aga kas nukkvõll ei või ka sellist asja teha?
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

mina julgeks pakkuda ilma seda asja kuulmata näiteks survelaagri ja sidurikorvi koostöö lõppema hakkamise algus.. endal volvol kunagi laager kiilus kinni ja siis hakkas lõpuks sidurikorvist ennast raginaga läbi sööma... lõpuks oli vaja vahetada korv, ketas ja laager
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

ma arvan siiski et see probleem on kusagil siduri juures
vb tõesti survelaager
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Olen ka ise mõelnud selle siduri variandi peale, sest mulle tundub ka, et sidur nagu natikese libiseks ka juba.
Peab vist siduri kallale minema :roll:
Äkki keegi pakub ka veel midagi?
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kas see ragin mingilgi määral muutub kui sa sidurit vajutad... sidur all kaasi lisad ja siis jälle jala kaasipedaalilt ära võtad või kõrgemate pööretega siduri alla vajutad ja lahti lased... ideepoolest peaks mingid helilised erinevused olema
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Vat seda ma pole proovinud, aga homme hommikul kohe proovin(ei viitsi enam garaaži ronida :) )
Siiamaani olen seda raginat kuulanud/lasknud kuulata tühikäigul, ise autost väljas olles.
Igatahes tühikäigul (ilma sidurit alla vajutamata) mootorile pöördeid lisades, suureneb ka ragin võrdselt mootori pöörete kasvades.
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

ja mul on ka see nii et mootori pöörete kasvades se ragin loomulikult suureneb, aga noh kui mootorit vahetasin või enne vahetust ostsin ka sidurisusteemi uue niiet ei tea mis pull on.Uus sai siduri ketas, korv ,survelaager jA kõik see jama sashi toodang ja seda firmat ma usaldan.
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Kaidu, kui sul sama probleem, mis minulgi, siis see vist ikka sidurist olla ei saa. Ma küll oma autol ei ole siduriga midagi ette võtnud, kuid tundub, et tal veel ressurssi on, õrnalt nagu libiseks, aga arvan, et see ainult tundub mulle.
Ma ikka ise arvan, et tegu on kas pihustitega/pihustiga, nukkvõll või siis klapid.
Äkki on klapipesad nii kulunud? Nookurid?
Kaidu, kas sul hakkab ta juba kohe külmast peast ragistama? Mul nagu minutikese külmalt käima pannes on vaikne (enam-vähem) ja siis kui poolsoe ja päris soe hakkab mõnusalt ragistama. Eks algul ole õlid paksemad jne.
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kas ragiseb või klõbiseb?
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Oeh, raske kirjeldada seda, aga rohkem ikka teeb sellist raginat või kõrinat nagu "kõrr-kõrrrr-kõrrr" või kuidagi "rr-rrak-rrrarr" :)
Enam-vähem sedasi.
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

jah mul ka nagu algul ei ragise siis kui soojaks hakkab minema siis järjest rohkem hakkab ragisema.Täitsa müstika mis selle vea põhjustab.
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Täpselt, mul on samuti nii, Kaidu. Müstika ka mulle, mis seal suhteliselt lihtsas M10 mootoris siis ikkagi ragiseb?
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Hollow kirjutas:

"kas see ragin mingilgi määral muutub kui sa sidurit vajutad... sidur all kaasi lisad ja siis jälle jala kaasipedaalilt ära võtad või kõrgemate pööretega siduri alla vajutad ja lahti lased... ideepoolest peaks mingid helilised erinevused olema"


Vastan, proovisin selle täna ära, aga ei muutunud asi absoluutselt midagi, ragistab ikka igatpidi ühtemoodi.
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

täpselt sama mul nii,et välistame siduri.
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Ehk aitab kõne bmw mootorite remontijale Valdekule tel 51900031 saate ehk vea teada ja siis ise edasi mõtelda mis teete.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

No tere jälle!
Õngitsesin siis vana teema ülesse ja asjalood on siis arenenud ainult nii palju, et olen käinud kõik oma kodulinna (Paide) teenindused läbi. Kahjuks ei ole keegi konkreetselt leidnud üles viga- regulleeriti klappe, kontrolliti nukkvõlli (imeväiksed soonekesed on sees, muidu pidi hea olema), vaadati üle nookurid, ka need olid korras. Leiti üles ainult see, et jagaja kuidagi nagu loksuks ja pakuti, et jagaja hammasratas on ilmselt kulunud. Muid vigu ei leitud ja selle ragina peale kehitatakse ainult õlgu :? . Samuti on paljud teenindused pakkunud ainult kuulamise järgi, et viga nagu oleks klappides (klapi kõrin). Ühes teeninduspunktis pakuti, et kas on klapipesad nii kulunud või on siis asi pihustites, aga pihustid ikka sellist häält vast ei teeks. :oops:
Täna käisin ülevaatusel ja co ning muud mootori näitajad (samuti veermik, puksid, pidurid, tuled jne) olid lausa väga head, kiideti veel, et nii heas korras E30-et ei ole nemad enam ammu näinud. :)

Ühesõnaga sõidan edasi ja äkki keegi siit oskab veel kedagi head mootori asjatundjat kuskil Kesk-Eesti kandis soovitada või ise midagi välja pakkuda.

Kõike head,
Tarmo
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

:?:
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

Kaidu, ega Sina kuskil teeninduses ei ole käinud asja uurimas või vahepeal selles osas targemaks saanud?
BMW= Sõidurõõm
Kasutaja avatar
taarm
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 16.12.2004 22:01 48

Postitus Postitas taarm »

lynx kirjutas:

"Ei tasu ka unustada seda et klappide otsad kuluvad ajapikku nõgusaks ja siis ei ole võimalik enam kaliibriga neid vahesid normaalmõõtu saada. Niiet klapid tuleks ikka uued osta või siis otsad siledaks lihvida."


Mis sellest arvata, äkki ongi nii :?:
BMW= Sõidurõõm
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

mul ei tule silme ette see neljapütase kaas aga näiteks meie firma sidrunil oli ühe klapi pesa lahti. ma küll ei kuulnud millist häält see mootor enne laialivõtmist tegi aga kindlasti ei midagi ilusat.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

:roll:
Viimati muutis kaidu, 30.05.2006 07:33 00, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu »

no kahel mootoril korraga ei saa ju klapi pesad lahti olla
Vasta