E36 sarniiri vahetus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
E36 318 ti
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 07.05.2006 12:13 54

E36 sarniiri vahetus

Postitus Postitas E36 318 ti »

Lugesin manuaalist et sarniiride vahetuseks on vaja ka spets riista..tegemist ratta poolsetega..kas saab ka ilma selleta ?kuidas teie vahetate oma suksudel?
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

Kasutaja avatar
KristjanSalu
Huviline
Postitusi: 183
Liitunud: 30.10.2006 09:54 15
Asukoht: Kehra

Postitus Postitas KristjanSalu »

mina teen nii et võtan õõtsad alt ära ja saadan sõbra töö juurde ja lasen ära vahetada.sul välimised sarniirid nagu ma aru saan jah.ise neid kahjuks ei vaheta sest need pressitakse sinna õõtsa sisse.kui vahetad siis vaheta kõik ära pärast sisemised pees ja jälle remonti.pole eriti kallis lõbu
sinka vonka minu bemm ei lonka
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Lisan, et sarniiri koonuse amordipüstikust kättesaamisega võib ka tegu olla. Heal juhul aitab haamriga pinnimine, aga mul oli näiteks nii kinni, et pidin kasutama spetsiaalselt sarniiritõmmitsat (sihuke hark). See sai kinni tõmmatud, et õlg raksus ja siis haamriga laks. Kõva pauguga ehmatas lahti. Tõmmits peab hea olema, mingi odav hiinakas oleks vist puru läinud. Et ole valmis ka selliseks asjaks.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
KristjanSalu
Huviline
Postitusi: 183
Liitunud: 30.10.2006 09:54 15
Asukoht: Kehra

Postitus Postitas KristjanSalu »

see on sarniiri kahvel!!ja ma tean et seda raske kätte saada pole palju vaja et vint peese keerata aga vaikselt ja rahulikult ning lõpuks käes.......:)
sinka vonka minu bemm ei lonka
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Svenp kirjutas:Lisan, et sarniiri koonuse amordipüstikust kättesaamisega võib ka tegu olla. Heal juhul aitab haamriga pinnimine, aga mul oli näiteks nii kinni, et pidin kasutama spetsiaalselt sarniiritõmmitsat (sihuke hark). See sai kinni tõmmatud, et õlg raksus ja siis haamriga laks. Kõva pauguga ehmatas lahti. Tõmmits peab hea olema, mingi odav hiinakas oleks vist puru läinud. Et ole valmis ka selliseks asjaks.
No seda peab igaüks korra omal nahal ära proovima, et järgmine kord ei pane uut sharniiri nii nagu juhtub (või ei kasuta töötuba, kus seda suvalt pannakse). :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E36 318 ti
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 07.05.2006 12:13 54

Postitus Postitas E36 318 ti »

vahetatud, tehti lojaalses töökojas..kui kiirelt peaks nad läbi minema kui valesti panna, või ei lähe nad muus asendis alla?
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Aare kirjutas:No seda peab igaüks korra omal nahal ära proovima, et järgmine kord ei pane uut sharniiri nii nagu juhtub (või ei kasuta töötuba, kus seda suvalt pannakse). :cool:
Hmm, ühte poolt polnud ma veel näppinud ja teine oli kunagi UMis tehtud. Täpsustan, et tõmmitsa all ei mõelnud mitte harki vaid spetsiaalset riista, mis liigendile peale läheb ja ülevalt pingutatakse. Mutter jäetakse otsa, siis ei vigasta keeret. Hargiga on vist liigendikummi vigastamise oht.
Sõidurõõm
straatus
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 07.06.2006 12:01 19

e 36

Postitus Postitas straatus »

mina olen oma bmw puksid ja sarniirid ja stabika vardad kõik ise kodus vahetand ja ka kõik on ok pole nagu probleemi. selle sarniiri lased fööniga kumaks ja välja.
Kasutaja avatar
djarx
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 01.05.2006 13:42 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas djarx »

njah mul pandi valesti...oli poolteist kuud ja murdus ära...
E39 530D
E36 318 ti
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 07.05.2006 12:13 54

Postitus Postitas E36 318 ti »

saan aru et sarniiri eemaldus on lihtam, aga paigaldus..ise kodus teha..mis tööriistu kasutasid paigaldamisel..to djarx ja kuidas see sai sul pooleks minna..see pidi siis kohe tunda ju andma..kas mitte ühes asendis ei lähe alla??
to straatus..kui oleks koht kus teha..oleks enamus remondiraha alles!
Kasutaja avatar
djarx
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 01.05.2006 13:42 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas djarx »

no kui sul kodus mingisugune press on olemas siis saab ka kodus teha...ja mul pressiti valesti ja see kumm läks puru ja hüppas pesast välja...
E39 530D
Kasutaja avatar
quattro
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 08.02.2005 00:00 23
Asukoht: tallinn 5254238

Postitus Postitas quattro »

isegi korra e 36 srniiri kodustes tingimustes äravahetatud aga jah hetkeks oligi selline tunne ,et auto jääb maale ja lasen linnas sarniiri sissepressida jne. üs ei soovita seda tööd ise teha aga kelel kannatust ja tahtmist proovige järgi :D
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

OK! esimesest saan aru aga kuidas tagumise /pika/ šarniiri kätte saab?
E36 318 ti
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 07.05.2006 12:13 54

Postitus Postitas E36 318 ti »

kas sa mõtled juppi nr3 ?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=30
mind huvitab nr 8-te vahetus..kas neid saab kodus tungiga vahetada??
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=30
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

Tere, mind huvitab ka väga selline asi, et kuidas saab antud jooniselt kätte lühema, mootoripoolse šarniiri.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4693
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Lühem on just välimine, amordipoolsem. Välja soovitaks ka ikka pressiga võtta, kõige kiirem ja mugavam. Kuumutades peaks ka vist osade jutu järgi saama, kuigi väga usku sellesse pole.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

Aga kas kaaludes ja haamriga aidates ei vopsa välja? Minu küsimus ikkagi selles, et ega seal kusagil mingit klambrit või mutrit ei ole ees.
Kasutaja avatar
virx1
Huviline
Postitusi: 390
Liitunud: 23.12.2006 16:51 33

Postitus Postitas virx1 »

Ei ole midagi ees. Haamriga pole mõtet vaeva näha, kuna ta üsna tihkelt seal sees.
E36 325i
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

virx1 kirjutas:Ei ole midagi ees. Haamriga pole mõtet vaeva näha, kuna ta üsna tihkelt seal sees.
Aga võta näpust. Mutter on täitsa olemas seal. Kui mutri ära keerad, siis on jah koonus ainuke asi, mis seda šarniiri hoiab.
Igaljuhul on RealOM-i jooniselt selgelt näha mutter.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4693
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Millest sa nüüd räägid: kas sarniiri kättesaamisest sillatalast või sarniiri eemaldamisest õõtshoovast?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Sinna lüüakse selline kahe haruline hark vahele. Aga siis pead selle sarniiri ka kindlasti uue panema, sest see kummikate läheb katki. Jutt siis pika sarniiri eemaldamisest, mis on sillatala küljes e. mootori poolne. Teise saab sarniiri tõmmitsagi ilusasti.
F11
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

Kalev kirjutas:Sinna lüüakse selline kahe haruline hark vahele. Aga siis pead selle sarniiri ka kindlasti uue panema, sest see kummikate läheb katki. Jutt siis pika sarniiri eemaldamisest, mis on sillatala küljes e. mootori poolne. Teise saab sarniiri tõmmitsagi ilusasti.
Jutt käib ikka mootoripoolsest nö pikast šarniirist. Seal on ots ilusti läbi sillatala ja seal otsas paiknes üks kena mutter, mille sai lahti keerata number 22 võtmega. Kummikattega ei juhtunud midagi, oli teine täie elu ja tervise juures. Vaadake eelpool toodud jooniselt detaili number 3, kui midagi ikka arusaamatuks jäi.
Terv, Janar.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4693
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Oleks siis kohe võinud öelda, et tahad õõtsa alt võtta. Ma sain aru, et sul õõts käes juba ja küsid, kuidas sarniir õõtsast välja suruda... Sel juhul võib jah pealt millegagi aidata, ennem siis mutter ülevalt lahti aga päris otsast ära lõpuni keera. Sinna vastu mingi kangiga üks litt ja kui veab, põrutab koonusest lahti ta. Haamriga vaevalt pealtpoolt ligi saad.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Janar_R
Huviline
Postitusi: 389
Liitunud: 04.08.2007 10:51 06
Asukoht: Tartu/Võru

Postitus Postitas Janar_R »

Jah, vabandan ebaselge väljenduse pärast. Igaljuhul on mul õõts käes nüüd ja mõlemad šarniirid vahetatud. Tänud vastanutele.
Vasta