Jahutusvedelik keeb!

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Mihkel_O
Huviline
Postitusi: 645
Liitunud: 15.12.2004 00:10 50
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel_O »

jah, aga sul ei läinud selle juures auto keema.. aga teema algatajale: ära jumalapärast enam keema lase, niikui näed, et hakkab kriitilisele lähenema, süüde välja. aga jah, kui võimalik, siis lase auto kuhugi sooja, lase üles sulada, kogu see ködi lase jahutussüsteemist välja ja uus sisse. siis õhutad.
Roman_V
Huviline
Postitusi: 380
Liitunud: 14.09.2006 11:07 12
Peamine sõiduk: Nissan X-Trail T31
Asukoht: Tallinn / Viimsi

Postitus Postitas Roman_V »

Kes oskab jahutus vedelikku tervelt ära vahetada? Seletage ära kuidas saab terve jah. vedelikku välja?
BMW E36 M52B28 142kW/ 280Nm [Müüdud]
Kontakt: Roman 55690463
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

eX-Clusive kirjutas:Kes oskab jahutus vedelikku tervelt ära vahetada? Seletage ära kuidas saab terve jah. vedelikku välja?
radikast kork lahti ning voolik lahti ja plokist kah välja (mingisugune poldipea taoline asi vist lahti keerata )
Kasutaja avatar
spcvnd
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 19.07.2004 23:10 00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas spcvnd »

MuiduMees kirjutas:
eX-Clusive kirjutas:Kes oskab jahutus vedelikku tervelt ära vahetada? Seletage ära kuidas saab terve jah. vedelikku välja?
radikast kork lahti ning voolik lahti ja plokist kah välja (mingisugune poldipea taoline asi vist lahti keerata )
radika kork lahti, siis radika vasakul (juhi pool) all nurgas (sinine) kork kruvikaga lahti keerata. voolikuid ja plokki küll ei ole vaja torkida!
süsteem tühjaks nõrgunud, siis alumine punn jälle kinni. edasi täitmine. täimise eel õhutuspunn eemaldada, et õhk sealt väljuda saaks. radikasse jahutusvedelikku valada kuni õhutuspunni august vedelik väljuma hakkab. korgid kinni ja valmis. kui rahulikult toimetad, jõuab õhk süsteemist väljuda seega salgongiradikast peaks kuuma puhuma. seega mootor tööle ja kontrolli, kas toast sooja tuleb. kui ei, siis õhk süsteemis ja vaja veel õhutada!
e36 325iA
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kuna endal sai just uus mootor peale pandud, siis võin öelda, et täiesti tühja systeemi läheb ~10 liitrit jahutusvedeliku.... kui sa aga ainult sellest sinisest korgist systeemi tyhjaks lased saad sa kuskil 6-6,5 liitrit kätte
Kasutaja avatar
kiiirus
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 22.02.2004 12:27 26
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas kiiirus »

Kas said korda???? Vaikus tundub olevat:)
Welcome to club.Mul oli sama teema.Kuna auto on Iirmaal siis kohalikud service vennad ytlesid et plokk k6ver ja too 1500eur ja teeme ara.Saatsin per.... ja leidsin leedukad ,kes tegid 2h korda ja kysis 40 eur:D Asi oli 6hus ja koik mis yle suurema mootoriga ehk rida 6 ,jaab 6hk sisse taha nurka ja katte saada suur jama.Kuid voimalik.Mul ei pysinud vedelik sees,valasin kylmalt normi ja siis kuumana ajas vahekoridorist uuesti v2lja koik.Seega langes alla kuni enam sooja ei puhunud sisse salongi.Sain tookord korda,aga see jama pole l6ppenud:) Sain 8kuud soita kui jalle 6hk sees-jalle kutid tegid korda.Seega oletan et bmw hakkab mulle narvidele kaima selle teemaga.Loen juba siin seda probleemi 3h ja tundub et selle 6huga on enamusel kokkupuudet olnud.Kaan ei lahe nii ikka k6veraks ja enda kindlustundeks lasin keemiliselt testida ja gaase pole sees,seega aegajalt p22seb 6hk systeemi sisse kuidagi ja sellele pole leitud lahendust veel.Miks ei tea ,aga nii see on kord.Eks midagi,lasen jalle 6hutada ja saab soita :)
eda koigile kellel see jama.Soovitan alati kellelegi viia kes jagab asja.Ise ka oli tark ja 6hutasin ,aga poisid naersid laginal.BMW rida 6 tahab nina vaga k6rgele taevasse et see viimane mull tuleks ara,seega kui estakaadi pole,siis ..... :)
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

seda estakaadi küll nii vaja ei ole, enda rahustuseks võid ta sinna ainult ajada :) saab täitsa kenasti ka ilma
ja kusjuures r6 mootor läheb suht kergesti kõveraks ;)
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

MuiduMees kirjutas:seda estakaadi küll nii vaja ei ole, enda rahustuseks võid ta sinna ainult ajada :) saab täitsa kenasti ka ilma
ja kusjuures r6 mootor läheb suht kergesti kõveraks ;)
läheb väga lihtsalt õhk vahel ja korra keema ja probleem võibolla juba käes.
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Täna avastasin et mootori temp kõvasti üle normi. Sai siis kohe auto välja suretatud. Autol hiljuti vahetatud radikas ja tosool. Lõpuks sain temperatuuri normi kui valasin vett juurde ja jätsin korgi õrnalt lahti et õhk välja saaks. Kuid seisma jäädes keerasin korgi maha ja oli näha et vesi nagu mulises ja tegi imelike hääli. Kas viga siis plokikaane tihendis või peab lihtsalt ära õhutama? Kuna peale vahetust jäi õhutamata.
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Põhimõtteliselt ise küsid ise vastad :!:

Kui jäi õhutamata, siis alusta sellest, et õhuta ära.
Ja kui sa pole kaant kõveraks lasknud siis peaks ju korras olema!!
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Cert85 kirjutas:Põhimõtteliselt ise küsid ise vastad :!:

Kui jäi õhutamata, siis alusta sellest, et õhuta ära.
Ja kui sa pole kaant kõveraks lasknud siis peaks ju korras olema!!
Küsisin nagu igaksjuhuks üle, et asi kindlam oleks. Kui mõne kilomeetri sõitsin selle kuuma tulise mootoriga ehk see ei löönd kaant kõveraks. Homme alustan siis õhutamisega ehk aitab, kui mitte siis vahetan blokikaane tihendi kui see ka ei aita siis vahetan veel midagi :)
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Nonii õhutasin siis süsteemi ära. Juurde kallasin ligi 4 liitrit jahutusvedelikku. Enam keema ei lähe ja sooja puhub ka kuid nüüd läheb mootor norm temperatuurini kohapeal seistes kuid maanteel sõites jahutab liiga palju ja temp langeb veerand kriipsuni. Eeldan et nüüd viga termostaadis või võib olla miski muu?
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4695
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Tõenäoliselt termostaadis jah. Ega survet jahutussüsteemis pole? Voolikud kivikõvad ei ole? (eriti just, kui mõned käigud peeneks oled eelnevalt lasknud)...
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Fred22 kirjutas:Tõenäoliselt termostaadis jah. Ega survet jahutussüsteemis pole? Voolikud kivikõvad ei ole? (eriti just, kui mõned käigud peeneks oled eelnevalt lasknud)...
Eile kui keema läks siis oli surve sees kuid jahtudes surve kadus ja voolikud tunduvad pehmed. Ja täna õige temperatuuri juures ka survet polnud. Sain umbes 130km maha sõita ja praegu näitas et temp koguaeg normis. Jahutusvedeliku tase püsib ka normis. Üle enam ei kuumene pigem jahtub liialt. Peab vist veel termoka ära vahetama ehk siis saab täitsa korda :)
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1168
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Ma vahetasin sellel autol termostaati, täpselt sama jama oli.
Koguaeg langes, kohapeal oli OK. v-aa juhul kui puhuri tööle panin, kohe langes. Vahetasin termostaadi, õhutasin ja oligi soe majas.

Sa panid teise mootori ja paistab, et tõesti termostaat tuksis.

Õlijama ikka veel?



zeron, loe mu PSi ka :)
zeron
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 02.08.2005 17:26 26
Asukoht: Pärnu mk

Postitus Postitas zeron »

Miks surve all peab olema? Olen just aru saand et kui surve sees siis plokikaane tihend läbi!
Minevik: Ford Scorpio 2.0 89a 85kW, BMW 320 110kW 91a, Toyota Corolla 1.3 89a, BMW 524 TDA 85kW 90a, BMW 316 75kW 92a
Olevik: BMW 318i 83kW 92a
Vasta