E36 klõbin mootoris

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
ktmracer2
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 30.06.2004 21:32 30

Postitus Postitas ktmracer2 »

kahjuks ei saa sellel autol klappe reguleerida sest kõigil e36 mootoritel on juba hüdratõukurid :) , Muidugi kui sul m3 ei ole :D
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Postitus Postitas jargo »

mis õli sisse panid .äkki on aeg minna üle poolsündile.hoiab tõukuritel paremini survet sees.pihustid pidid ka tiksuma hakkama, ise ei ole kuulnud ;)
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

jargo kirjutas:mis õli sisse panid .äkki on aeg minna üle poolsündile.hoiab tõukuritel paremini survet sees.pihustid pidid ka tiksuma hakkama, ise ei ole kuulnud ;)
õli on mul poolsüntetiline ja seda sai ka alles hilja aegu vahetatud :( aga mida saaks veel teha ,et hommikul ei tiksuks nii paar min :shock:
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Tiksumine kaob siis, kui õlisurvega on hüdrotõukurid jälle õliga täidetud.
Järelikult võiks arvata, et kas hüdrotõukurid äkki vajaksid vahetamist või ei jõuta õlisurvet korraga vajalikul määral üles lüüa.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Postitus Postitas jargo »

kas klõbiseb täpselt nii kaua kuni õlituli kustub või ka hiljem.kui peale õlitule kustumist ka klõbiseb siis tõukurid(vähemalt mõned)läbi.kui ka õlituli kustub suht hilja siis õlipump juba hõre(või saaled või ms)
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
razor
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 04.02.2008 00:06 55
Asukoht: Tallinn, Narva

Postitus Postitas razor »

Tere!
Minul on e36 318i 1991a. 83kw, mootoriks m40, hammasrihmaga. Endal ka mootor hirmsasti klõbises. Lasin ära vahetada klapisääre tihendid, kompensaatorid, tõukurid ja nukvõlli. Nüüd ei tiksu enam midagi, ainult sportpüti häält on kosta.
Minu masin. Pühitsetud olgu sinu mootor, sinu kiirendus tulgu, sinu kummid kulugu asfaldil. Meie igapäevane käivitus, anna meile esimesel katsel, ja anna meile andeks meie kiirendused linnas.
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

jargo kirjutas:kas klõbiseb täpselt nii kaua kuni õlituli kustub või ka hiljem.kui peale õlitule kustumist ka klõbiseb siis tõukurid(vähemalt mõned)läbi.kui ka õlituli kustub suht hilja siis õlipump juba hõre(või saaled või ms)
tänud vastamast aga klõbiseb ka peale tule kustumist natuke aega :( õlitulega ei ole probleeme ,aga kust saaks kindlaks teha mis on viga ja mis võiks selle parandamine maksma minna umbes oleks kena kui keegi oskab vastata ise olen tallinnast NB. ja kus oleks kõige mõttekam seda tln. teha korda . :shock:
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

razor kirjutas:Tere!
Minul on e36 318i 1991a. 83kw, mootoriks m40, hammasrihmaga. Endal ka mootor hirmsasti klõbises. Lasin ära vahetada klapisääre tihendid, kompensaatorid, tõukurid ja nukvõlli. Nüüd ei tiksu enam midagi, ainult sportpüti häält on kosta.
aga mis sul see terve remont maksma läks :shock: oleks lihtsalt hea teada kui peaks ise ka seda kõike tegema :)
razor
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 04.02.2008 00:06 55
Asukoht: Tallinn, Narva

Postitus Postitas razor »

kaso1 kirjutas:
razor kirjutas:Tere!
Minul on e36 318i 1991a. 83kw, mootoriks m40, hammasrihmaga. Endal ka mootor hirmsasti klõbises. Lasin ära vahetada klapisääre tihendid, kompensaatorid, tõukurid ja nukvõlli. Nüüd ei tiksu enam midagi, ainult sportpüti häält on kosta.
aga mis sul see terve remont maksma läks :shock: oleks lihtsalt hea teada kui peaks ise ka seda kõike tegema :)
Lisaks mainitule võeti plokikaas maha, hõõruti pastaga kõik klapid üle, uus plokikaane tihend läks ka vahele. Töö läks maksma 1800.- Narvas. Kõik mainitud osad olid B osad. Nukvõll ja tõukurid maksid kokku peaaegu 4000.-, siis veel klapisääre tihendid paar soti vist, ja kompekad olid ka kallid mingi 1600.-, plokikaane tihend paar soti. Aga kapoti alla enam pole vähemalt enam asja, peale vedelike kallamise.
Minu masin. Pühitsetud olgu sinu mootor, sinu kiirendus tulgu, sinu kummid kulugu asfaldil. Meie igapäevane käivitus, anna meile esimesel katsel, ja anna meile andeks meie kiirendused linnas.
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

razor kirjutas:
kaso1 kirjutas:
razor kirjutas:Tere!
Minul on e36 318i 1991a. 83kw, mootoriks m40, hammasrihmaga. Endal ka mootor hirmsasti klõbises. Lasin ära vahetada klapisääre tihendid, kompensaatorid, tõukurid ja nukvõlli. Nüüd ei tiksu enam midagi, ainult sportpüti häält on kosta.
aga mis sul see terve remont maksma läks :shock: oleks lihtsalt hea teada kui peaks ise ka seda kõike tegema :)
Lisaks mainitule võeti plokikaas maha, hõõruti pastaga kõik klapid üle, uus plokikaane tihend läks ka vahele. Töö läks maksma 1800.- Narvas. Kõik mainitud osad olid B osad. Nukvõll ja tõukurid maksid kokku peaaegu 4000.-, siis veel klapisääre tihendid paar soti vist, ja kompekad olid ka kallid mingi 1600.-, plokikaane tihend paar soti. Aga kapoti alla enam pole vähemalt enam asja, peale vedelike kallamise.
:o ok tänud sulle
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Postitus Postitas jargo »

m50 tüübi mootoril on kolm korda rohkem tõukureid ja seega ka kõvasti kallim... 352.96*24=8471.04 eek(um-i hind)+vahetus
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

jargo kirjutas:m50 tüübi mootoril on kolm korda rohkem tõukureid ja seega ka kõvasti kallim... 352.96*24=8471.04 eek(um-i hind)+vahetus
:? aga kuidas ma teada saan milline mootor mul on :?: :oops:
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

kaso1 kirjutas:
jargo kirjutas:m50 tüübi mootoril on kolm korda rohkem tõukureid ja seega ka kõvasti kallim... 352.96*24=8471.04 eek(um-i hind)+vahetus
:? aga kuidas ma teada saan milline mootor mul on :?: :oops:
No üks võimalus on minna http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi ja trükkida sinna auto VIN koodi 7 viimast numbrit. Seda muidugi juhul, kui auto mootorit vahetatud pole.
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

Reintz kirjutas:
kaso1 kirjutas:
jargo kirjutas:m50 tüübi mootoril on kolm korda rohkem tõukureid ja seega ka kõvasti kallim... 352.96*24=8471.04 eek(um-i hind)+vahetus
:? aga kuidas ma teada saan milline mootor mul on :?: :oops:
No üks võimalus on minna http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi ja trükkida sinna auto VIN koodi 7 viimast numbrit. Seda muidugi juhul, kui auto mootorit vahetatud pole.
tänud teile :) aga kas oskab keegi öelda kus saaks tln seda kontrollida ja remontida normaalse hinna eest :shock: :?: :idea:
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

M40 mootori kohta (316 ja 318)

Kui mootor klõbiseb külmalt(mul lõpuks hakkas sõites ka klõbisema) ja nukkvõllil kulumisjälgi pole, alustaksin mina hüdrotõukurite vahetamisega. Vahetus lihtne ca. 30 minutit. Tõukurid maksid mingi 1700.- Nukkvõlli nende vahetamiseks maha ei pea võtma. Peale vahetust peab laskma 30minutit seista enne käivitamist. Endal oli täpselt sama probleem, autoga kaasa saadud paberites oli märgitud, et uus nukkvõll ja nookurid paigaldatud, aga tõukurid olid arvatavasti vanad jäetud. Peale vahetust mootor igati vaikne.
F11
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Kalev kirjutas:Kui mootor klõbiseb külmalt(mul lõpuks hakkas sõites ka klõbisema) ja nukkvõllil kulumisjälgi pole, alustaksin mina hüdrotõukurite vahetamisega. Vahetus lihtne ca. 30 minutit. Tõukurid maksid mingi 1700.- Nukkvõlli nende vahetamiseks maha ei pea võtma.
Kas nookurite vahetamiseks peab nukkvõlli maha võtma? Mul tahavad hüdrotõukurid vahetamist ning mõtlesin, et vahetaks siis ühtlasi ka nookurid, kuid nuka kallale ei taha omapead veel minna.
Ning M40nel on nookureid ja hüdrotõukureid kumbagi kaheksa, onju? :roll:
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Nookurid saab niisama kätte,kui viisaka abinõu teed.
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Vahetasin siis nädala alguses hüdrotõukurid ära. Kuna klapisääre tihendid olid ka täiesti läbi, siis sai need ka uued pandud. Nüüd on kohe rõõmus meel, kui külmalt käivitades enam ei klõbise. :) Panin korraliku Castroli õli ka sisse.
Pihustid tiksuvad ka, aga nendega ma hetkel midagi ette võtta ei kavatse.
Läheb küll veits teise teemasse, aga nüüd ma saan aru, miks mootori pesu kahjulik võib olla. Endal oli ka enne mootori lahti võtmist sisepesu mõte, aga kui ma oleks selle kõntsa, mis mootori seintel kõik kinni oli, millegagi lahti pesnud, siis see oleks kindlalt õlituskanalid ummistanud. :? Seda oli seal ikka lademes.
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

Reintz kirjutas:Vahetasin siis nädala alguses hüdrotõukurid ära. Kuna klapisääre tihendid olid ka täiesti läbi, siis sai need ka uued pandud. Nüüd on kohe rõõmus meel, kui külmalt käivitades enam ei klõbise. :) Panin korraliku Castroli õli ka sisse.
Pihustid tiksuvad ka, aga nendega ma hetkel midagi ette võtta ei kavatse.
Läheb küll veits teise teemasse, aga nüüd ma saan aru, miks mootori pesu kahjulik võib olla. Endal oli ka enne mootori lahti võtmist sisepesu mõte, aga kui ma oleks selle kõntsa, mis mootori seintel kõik kinni oli, millegagi lahti pesnud, siis see oleks kindlalt õlituskanalid ummistanud. :? Seda oli seal ikka lademes.
:shock: kas neid on ka raske vahetada hüdrotõukurid :?:
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Ma ei ütleks, et see raske on, aga korralikke tööriistu on vaja. Kalev siin ennist rääkis, et seda on võimalik teha ilma nukka maha võtmata, aga ma pean tunnistama, et ei kujuta ette, kuidas ta nookurid nuka alt kätte sai. Vajutas millegagi klapi alla ja siis võttis nookuri vahelt ära?? Mina igatahes võtsin nukkvõlli maha, mis eeldas omakorda nukkvõlli otsas oleva rihmaratta maha võtmist ning seetõttu oli pärast kõike kokku ladudes vaja spets rakiseid, millega ajastused jälle paika saada.
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

Reintz kirjutas:Ma ei ütleks, et see raske on, aga korralikke tööriistu on vaja. Kalev siin ennist rääkis, et seda on võimalik teha ilma nukka maha võtmata, aga ma pean tunnistama, et ei kujuta ette, kuidas ta nookurid nuka alt kätte sai. Vajutas millegagi klapi alla ja siis võttis nookuri vahelt ära?? Mina igatahes võtsin nukkvõlli maha, mis eeldas omakorda nukkvõlli otsas oleva rihmaratta maha võtmist ning seetõttu oli pärast kõike kokku ladudes vaja spets rakiseid, millega ajastused jälle paika saada.
:shock: nii,et siis ikka oleks paras jama sellega kui ei juhtu olema korralike tööriistu :?: :idea: ega sa ei viitsi kirja panna mis võtmeid oleks vaja ,et seda kergem oleks vahetada :?: tänud
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Padrunvõtmete komplekt, E12 padrun (Torx suurus 12), kuuskant võtmed. Pärast ajastuse paika saamiseks vaja rakist hooratta lukustamiseks, mis näeb välja selline http://inpcars.com/engine-tools/assenma ... ty-uce.jpg ja nukkvõlli lukustamiseks http://www.technictool.com/images/BMW/b ... %20web.jpg. Kokku ladudes tasub muidugi panna ka nukkvõllile uus simmer ning klapikambri kaanele uus tihend. Rohkem vist ei olnud midagi. Ja see jutt käib siis M40 mootori kohta. Ülejäänute kohapealt ma ei tea.
Viimati muutis Reintz, 29.05.2008 19:05 01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
kaso1
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 06.05.2008 21:01 48

Postitus Postitas kaso1 »

[quote="Reintz"]Padrunvõtmete komplekt, T12 padrun (Torx võti suurus 12), kuuskant võtmed. Pärast ajastuse paika saamiseks vaja rakist hooratta lukustamiseks, mis näeb välja selline http://inpcars.com/engine-tools/assenma ... ty-uce.jpg ja nukkvõlli lukustamiseks http://www.technictool.com/images/BMW/b ... %20web.jpg. Kokku ladudes tasub muidugi panna ka nukkvõllile uus simmer ning klapikambri kaanele uus tihend. Rohkem vist ei olnud midagi. Ja see jutt käib siis M40 mootori kohta. Ülejäänute kohapealt ma ei tea. :shock: ok tänud
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Vahetus tõesti väga lihtne, suusakepist saab väga lihtsa abimehe, lõikad paraja pikkusega jupi ja teed nookuri järgi sälgu sisse relakaga, selle toetad klapivedru peale ja surud puust kaikaga(hööveldatud/lihvitud et puru ei ajaks) surud klapi alla, kaika ühe otsa toetad sisselaske kollektori alla ja vajutad peale. Kahekesi hea teha, üks korjab nookureid ja teine hoiab klappe all.
F11
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Kaval :) Tänan hea idee eest. Järgmine kord teen samamoodi. Siis ei ole vaja Torx võtit, uut nukkvõlli simmerit ega neid spets rakiseid. Ja isegi padrunvõtmetest on vaja ainult ühte, millega klapikambri kaas lahti saada.
ARDO90
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 06.06.2008 12:35 51
Asukoht: jõgeva
Kontakt:

aga

Postitus Postitas ARDO90 »

aga kas kardaan on sirge oled seda proovinud vahetada ja kas kõi katted on põhja all kinni ja ega mingist asja ümber kardaani pole
Kasutaja avatar
Raudjalg
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 23.08.2007 11:36 55
Asukoht: Jõgevamaa

Postitus Postitas Raudjalg »

Dannu kirjutas:
Snuff kirjutas:selline küss tekkis ,et kui sul seal enamvähem 5 l õli puudu oli ,kas siis armatuuris mingi tuluke ei läinud põlema ?
Yhtegi tuld põlema ei hakanud.
nüüd, 2 nädalat hiljem on õlitase siiamaani sama mis oli kui uuesti õli lisasin, tundub, et töökoja viga ja unustasid midagi..
(Y) :D :D :D :D
Huumor:D
Kasutaja avatar
Dannu
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 06.03.2005 13:35 17
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Dannu »

Raudjalg kirjutas:
Dannu kirjutas:
Snuff kirjutas:selline küss tekkis ,et kui sul seal enamvähem 5 l õli puudu oli ,kas siis armatuuris mingi tuluke ei läinud põlema ?
Yhtegi tuld põlema ei hakanud.
nüüd, 2 nädalat hiljem on õlitase siiamaani sama mis oli kui uuesti õli lisasin, tundub, et töökoja viga ja unustasid midagi..
(Y) :D :D :D :D
Huumor:D

Huumor jehh, kusjuures sai nüüd viimati jälle käidud samas töökojas plokikaant lihvimas ja muid jubinaid vahetamas. Seekord unustati jahutusvedelikku piisavalt sisse valada. Peale töökojast ära toomist sain mina veel oma 9L sinna sisse ära mahutada.
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

viimane aeg töökoda vahetada
Kasutaja avatar
Dannu
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 06.03.2005 13:35 17
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Dannu »

vull kirjutas:viimane aeg töökoda vahetada
Tõsi mis tõsi. Kyllaltki marru ajab küll, kui ikka unustatakse selliseid mootori jaoks vägagi tähtsaid asju lisada.
Peale selle läks neil veel plokikaane lihvimise peale 2 nädalat, sest umbes poolteist nädalat ei saanud nad autot käima jne. Auto lõpuks kätte saanud, ei töötanud enam signalisatsioon, mootorikatte oli alles lahti, kere oli igasugust laiali hõõrutud õli täis. No maitea. Tšeki peal oli veel kirjas et nad olevat lisanud 10L bensiini kuna see olevat otsas olnud, auto kätte saanud, polnud sellest 10 liitrist enam haisugi seal. Ei tahaks küll pahasti öelda aga sellise ala spetsialistid võiks oma tööd paremini teha!
Veits OT aga loodan et pole hullu!
Vasta