Arnis, paar küsimust sulle. Räägin vaid diislitest.
Olles 100 000km diisliga maha sõitnud ja seejuures investeerinud vaid 1% kütuserahast mootori remondile-hooldusele? Kuidas sa selle saavutasid või kust need numbrid tulevad. Tahaks ka nii sõita.
Võtame sinu jutust, et auto ei võta rohkem, kui 7l/100km kohta.
See teeb siis: 7000l/100000km kohta
Rahas on see 1,3x7000= 9100 €
1% 9100-st on 91€
Kas tõesti saab sellise summaga hakkama mootori remondi osas, kui sõita 100k km?
Kuna arutelu käib siin foorumis ja on näha, et peaaegu keegi meist ei oma 2010+ sõidukeid, siis räägime siiski oma kogemustest ja autodest 2000+
Juba sellise kilometraaži sisse mahub 10x õlivahetus. Lisaks mootori korrektseks tööks rullikute, rihmade, õhufiltrite, eelsüüteküünalde, pihustite, turbode jm sellise hooldus.
Ainuüksi õlivahetused võtavad kütuse eelarvest 10%
Minu 320d 110kw 2003 aasta. Ostsin üliheas seisukorras auto. Sõitnud hetkel 90 000 km pea 2 aasta jooksul. Keskmine kulu jääb 6l /100 km ( isegi veidike vähem). Ei sõida põhjagaasiga. Olen suht rahulik liikleja.
Õlivahetus iga 10 k km tagant või ajaliselt 6 kuud. (keskmiselt iga 2,5 kuu tagant)
väntvõlli rihmaratas, rullikud, generaator, veepump, vedelikud-filtrid-tihendid. Pean suht korrektset remondiajalugu, seega sealt väljavõtte tehes olen ainult kapotialusele kremplile suutnud investeerida (kelle jaoks kulutada) ca 2400 €.
Minu arvutused:
6l/100 km kohta
5400 l kütust= 7020 €
Remont 34% kütuse rahast.
Kui võtan ka muud hooldused (sillad, keredetailid, klaasid, tuled, elekter) Siis neid kuluarveid on kokku ca 3000€
Üldine hooldus versus kütus: (5400€ vs 7020€)
77% kütuse maksumusest.
EDIT: Ja kui ma lisan siia juurde ka rehvid, mille olen selle ajaga läbi sõitnud, siis lisandub siia veel ca 2000€.
Üldine vs kütus(7400 vs 7020€)
105 % kütuse maksumusest.
kuid see, et
E34/E36/E39/E46 on "raskesti ülalpeetavad", sellist jama ma küll kuulata ei taha.
Kas sina investeerid remonti igal aastal pmst 50% auto väärtusest? Arvan, et mitte.
Ehk siis kelle jaoks on raskesti ülalpeetav, kelle jaoks mitte. Paljud ostavad ja sõidavad 6 kuud ilma midagi remontimata ja müüvad edasi. Nii on muidugi "kergelt ülalpeetav"
Ei arva ma, et bensumootoriga oleks mul odavam sõita. Hooldaksin täpselt samamoodi.
Ja nüüd kõik, kes väidavad, et diislitega sõidavad vaid mingit rotid ja koonerid, need andku nüüd tulla. Mina oma diislit bensiinimootori vastu küll vahetama ei hakka. Olgu see disla hooldus nii kallis kui tahes.
Mul on vaja liikuda punktist A punkti B ja ei ole vahet, kas mul on kapoti all 110 kw diisel või 200kw bensiinimootor.