2. leht 2-st

Postitatud: 23.02.2007 18:12 15
Postitas aise
hollow kirjutas:see 0,75L 1000km kohta tähendab seda, et see on ka viimane piir sellele mootorile.... kui võtab juba 0,8L 1000km kohta siis on see mootor omadega nii kohvi ja hõre, et selle võib maha kanda või kapremonti saata. normaalne on see et õlivahetus välba jooksul sa õli lisama ei pea ja õli ei lange alla MIN. kriipsu mina pean seda normaalseks. arvutuslikult võiks see siis olla kuskil 0,7L/10000km jooksul
miks ta kohvi peab kohe olema :lol: klapisääretihendid reeglina läbi lihtsalt

Postitatud: 23.02.2007 19:05 32
Postitas hollow
aise kirjutas:
hollow kirjutas:see 0,75L 1000km kohta tähendab seda, et see on ka viimane piir sellele mootorile.... kui võtab juba 0,8L 1000km kohta siis on see mootor omadega nii kohvi ja hõre, et selle võib maha kanda või kapremonti saata. normaalne on see et õlivahetus välba jooksul sa õli lisama ei pea ja õli ei lange alla MIN. kriipsu mina pean seda normaalseks. arvutuslikult võiks see siis olla kuskil 0,7L/10000km jooksul
miks ta kohvi peab kohe olema :lol: klapisääretihendid reeglina läbi lihtsalt
no ongi kohvi siis... enamikel 1992-3 aasta masinatel ei ole klapisääretihendeid vahetatud... aga siin käib jutt 2001 aasta autost kui ma õigesti mäletan

Postitatud: 23.02.2007 19:18 23
Postitas truumu
antud mootori juures peab tehas normaalseks kuni 0,75L 1000km kohta
Võibolla siiski 10 000km?
Muidu peaks ju välpade vahel 11,25l juurde valama :shock:

Postitatud: 23.02.2007 19:28 20
Postitas aise
truumu kirjutas:
antud mootori juures peab tehas normaalseks kuni 0,75L 1000km kohta
Võibolla siiski 10 000km?
Muidu peaks ju välpade vahel 11,25l juurde valama :shock:
ei ikka 1000km kohta öeldakse UM´s, e39 M5´l oli see vist 1L 1000km kohta lausa :D suht müstiline

Postitatud: 23.02.2007 19:32 43
Postitas hollow
aise kirjutas:
truumu kirjutas:
antud mootori juures peab tehas normaalseks kuni 0,75L 1000km kohta
Võibolla siiski 10 000km?
Muidu peaks ju välpade vahel 11,25l juurde valama :shock:
ei ikka 1000km kohta öeldakse UM´s, e39 M5´l oli see vist 1L 1000km kohta lausa :D suht müstiline
UM ütlebki, et see on normaalne, sest see läheb veel lubatud piiridesse, et ei mõjuta hetigaase ja muid eluks vajalikke parameetreid... aga see ei ole normaalne kui iga 1000km kohta liiter õli sisse valama peab... nagu truumugi ütles kunagi... mina küll rahulikult magada ei saaks kui nii palju õli läheks... ideaalne on siis kui üldse õli ei võta (need kes ytlevad, et uus mootor võtab ka õli pangu oma loll jutt suhu tagasi ja väitku seda mõnele eile sündinule)
Hea on siis kui auto ei võta rohkem õli kui õli välba jooksul MAX märgist MIN märgini. Kui peab aga välba jooksul juurde valama, siis on midagi mäda ja see ei ole normaalne.... kuigi õlikadu on nii väike, et ta ei ole veel kati ja lamda tööd segama hakanud

Postitatud: 23.02.2007 20:16 12
Postitas aise
kas ma väitsin, et see on normaalne :D loomulikult ei ole, sellepärast tulebki mootor korda teha.

Postitatud: 23.02.2007 20:48 19
Postitas ...:::Freementar:::...
0,75L 1000 KM kohta ? siin tundub tõesti et üks 0 on puudu. Näide minu 328-lt kus ma kordagi ei lisanud õli 10 000 km jooksul. Nii kuis panin sisse, pea max, siis ka 10 000 km pärast oli ka.

Postitatud: 24.02.2007 13:02 42
Postitas aise
...:::Freementar:::... kirjutas:0,75L 1000 KM kohta ? siin tundub tõesti et üks 0 on puudu. Näide minu 328-lt kus ma kordagi ei lisanud õli 10 000 km jooksul. Nii kuis panin sisse, pea max, siis ka 10 000 km pärast oli ka.
no sul on võimalus UM´st üle küsida.

Postitatud: 26.02.2007 14:52 59
Postitas ...:::Freementar:::...
jutu jätkuks. Nädalavahetus siis kontrollisin taas õlitaset peale kolmapäevast veerand liitri lisamist. Seis oli keskmine ehk MIN ja MAX vahepeal. Kuid peale auto sõitu hakkas taas õlituluke põlema. Ala kontrolli ja lisa. too oli vist 2 korda ning nüüd kadunud.
Aga Õlikork on küll omadega õhtal. Nimelt mootoripealne õline ja pühapäev oli kork kinni jäätunud. (Korgivahel ja korgiall oli konkreetselt jää) Korgivahelt ju siis ikke immitses õhku. Täna UMist korki ostma, mille maksumus 78 eeku.

Postitatud: 28.02.2007 07:20 23
Postitas corpse1
No ma tean seda et kui õlivahetusest õlivahetuseni langeb õli min. siis on väga hea, kuna siis ei pidanud mootor kiirelt kuluma!!! Aga yle selle hakkab minema siis läheb juba jamaks!!! Ja nt. turboga mootorid võtavadki vähe rohkem...kui kihutada!!!

Postitatud: 28.02.2007 07:44 10
Postitas truumu
No ma tean seda et kui õlivahetusest õlivahetuseni langeb õli min. siis on väga hea, kuna siis ei pidanud mootor kiirelt kuluma!!
Veel üks linnalegend :D

Iga tilk liigset õli, mis põlemiskambrisse satub on igal juhul mootorile, küünaldele, katile ja lambdale KAHJULIK
Õli koht on karteris ja liugpindade peal peene kilena, mitte põlemiskambris
Ja mida õhema kihi õli hõõrdepindade peale moodustab, seda paremini talub survet(kiilu efekt)
Siin tulebki välja üks sünt. õli eelis mineraali ees
Vähemalt niimoodi sain mina sisepõlemis mootorite kursusest aru koolipingis :)

Postitatud: 05.03.2007 18:43 37
Postitas ...:::Freementar:::...
Täna käidud Truumu juures ja küünalde järgi öeldi probleemiks klapisääred.

Postitatud: 03.04.2007 08:39 03
Postitas ...:::Freementar:::...
Pärast pikka probleemi otsingut pean tõesti tunnistama 330 suurt õlikulu. Klapisääre tihendid olid täiesti ok.

UMi väitel on 0,25 l /1000 km kohta õlikulu.

Postitatud: 03.04.2007 09:08 29
Postitas priitv8
No proovi siis lõpuks normaalset õli.

Postitatud: 03.04.2007 15:51 08
Postitas ...:::Freementar:::...
priitv8 kirjutas:No proovi siis lõpuks normaalset õli.
Seekord panen tõesti 5w-40 sisse 0W-30 asemel.

Postitatud: 03.04.2007 15:59 07
Postitas ...:::Freementar:::...
Ryan küsis PS teel et äkki mul on karterituulutusklapp katki, kuid see on täiesti terve. Kui too klapp katki siis peaks ikke kusagilt see õli jooksma. Mul seda polnud, kõik põles sisemiselt ära.

Plaanin panna kas Motuli või Mobili 5w-40 suveks. Praegune 0W-30 on liialt vedel jah, osaline kadu kindlasti ka sealt, soojas aurab vast kergemini ära ?

Postitatud: 03.04.2007 16:02 55
Postitas ryan
Kui sul kolvirõngad nagu aisel siis pole ka tolku paksemast õlist.Aga proovi paksemat õli ja vaata mis teeb.Muidu ei saagi teada.

Postitatud: 04.04.2007 09:43 20
Postitas Ilves
ryan kirjutas:Kui sul kolvirõngad nagu aisel siis pole ka tolku paksemast õlist.Aga proovi paksemat õli ja vaata mis teeb.Muidu ei saagi teada.
Mis tal nende kolvirõngastega siis oli?

Postitatud: 04.04.2007 21:53 11
Postitas M4rt
4. ja 6. Silinder oluliselt nõrgemate kompresioonidega, klapid peavad. Suruõhku silindrisse lastes kohises õhk karterisse..

Postitatud: 05.04.2007 09:39 56
Postitas aise
M4rt kirjutas:4. ja 6. Silinder oluliselt nõrgemate kompresioonidega, klapid peavad. Suruõhku silindrisse lastes kohises õhk karterisse..
kahjuks nii jah. 4 silinder oli vist 10 või 10,5 bar ainult :)

Postitatud: 05.04.2007 09:40 42
Postitas Ilves
M4rt kirjutas:4. ja 6. Silinder oluliselt nõrgemate kompresioonidega, klapid peavad. Suruõhku silindrisse lastes kohises õhk karterisse..
Ai ai ai, tunnen kaasa. Tundub, et kompressioonitest peaks ka uuemate autode toomisel kohustuslikuks saama.

Mootor osadeks ja korda?

Postitatud: 07.04.2007 21:24 22
Postitas meph
10,5 on täiesti sõidetav veel... mul oli 3 :P Siis läheb veits hapuks juba :)