2. leht 3-st

Postitatud: 19.04.2007 20:54 32
Postitas vull
hollow kirjutas:see et sumpsist tuleb vett... oleneb mis koguses ja kas see on lihtsalt vesi... võib olla kondents võib olla jahutusvedelik... ma arvan, et pigem kondents

kui õlivarras on mingi valge asjaga koos... võib tekkida sellest et sõidad ainult lyhikesi otsi... aga võib olla ka sellest, et plokikaane tihend on kutu... või plokikaanes mõrad sees.... kas jahutusvedeliku kaob ka ära?

karterituulutus... no kui ta on sinna tekitatud... juu ta peab seal ikka olema
see vast jah kondents siis. tsipake tilkus seal... ja lühikesi otsi sõidan jah suht tihti :-P jahutusvedelik paistab ka normis olevat. paisupaagis oli ühe lühikese otsa järel mingi veerand paaki väljas.
a selle vooliku pean uue vaatama kuskilt. võtsin otsa maha, aga uuesti kinnitades läks jälle lõhki..
tänks aitamast :p kui mingi aeg normaalsed veljed alla saab (peale mootoripesu jms), siis panen vast paar pilti ka üles =)

Postitatud: 02.05.2007 14:19 01
Postitas vull
nüüd on veel paar küsimust :)

1. et kapoti alt tuleb sellist kõrinat sisse vahest - kas need on mingid rullikud? ja need tuleks koos veepumbaga kindlasti ära vahetada? ja kui rullikute vahetamiseks juba läheb, siis peaks vist otsima 3rd party metallist juppidega, mitte plastmassist?

2. kas selle õlivarda pealt saab ka välja lugeda mitu liitrit õli sees on? et kui on näiteks nende kahe kriipsu vahel õli joon, siis on mingi 5L sees ja kui on ülemise kriipsu juures, siis 6L vms?

3. ja kui küünlaid vahetada, kas siis peaks küünalde juhtmetest pinget ka kontrollima ja vajadusel need juhtmed ka ära vahetama?
Küünlad paneks NGK Iridium IX-id - andvat sujuvust juurde. Samas kui juba sellised küünlad panna, siis peaks juhtmed kindlasti ära vahetama?

4. Mis õlid oleks soovitatav ära vahetada peale ostu? mootori, piduri, roolivõimu, käigukasti? ja mis õlid üldse kuhugi lähevad? mootorisse valan vast Castrol GTX Magnatec SAE 10W40. A palju 325i seda õli üldse võtma peaks? ühes kohas öeldi, et 7 liitrit vähemalt.

5. Mis filtrid üldse olemas on peale õhu, õli ja kütuse? Need tahaks ka ära vahetada

6. mootori kõrvalt jookseb üks peenike metalltoru - mis ülesannet see täidab? (realoem-ist ei leidnud). ma vaatasin, et selle toru otsas (mootori eesotsas) oli kinnikeeratava metallist rõngaga üks kummivoolik ja see vist laseb mingit vedelikku sealt metallrõnga koha pealt läbi - kas seal peabki rõngaga kinni olema või on voolikut üritatud elus hoida?
karterituulutuse vooliku ostsin mingi aeg uue...

oleks tänulik, kui saaks kõikidele küsimustele vastuse - tahan oma tibukesele ikka parimat :)

Postitatud: 02.05.2007 18:29 48
Postitas elm
Toksi auto seitse viimast vin'i numbrit sinna, tuleb tarkust juurde, ka küünalde (suvaküünlaid mitte toppida) ja juhtmete (mida pole) koha pealt... ja neid õliteemasid siin ka lademetes olnud - otsing igati kasulik leiutis.

Postitatud: 08.05.2007 16:57 50
Postitas vull
nüüd siis õlid ja filtrid vahetatud, vaatab kuidas masin liikuma hakkab ja kas see plõgin tekib ikka veel.
mingi aeg saabuvad Iridium küünlad ja siis saab juba sõitma hakata :D

ja 6. küsimusele vastates: see peaks ka olema karteri tuulutusega seotud.

ja samas laseb roolilatt vist õli läbi - kus seda parandada annab? käigukastist tuleb ka tsipa õli välja, kuid siimaani oli õlitase normis - kes seda tihendit seal vahetab ja palju siuke töö maksab? ja plokikaane tihend vist laseb ka tsipa mahla välja, kuid mitte metsikult

Postitatud: 08.05.2007 17:11 16
Postitas elm
UM'is roolilati rem. kompl. olemas. Plokikaane :roll: - või klapikaanetihend?

Postitatud: 08.05.2007 18:01 43
Postitas vull
elm kirjutas:UM'is roolilati rem. kompl. olemas. Plokikaane :roll: - või klapikaanetihend?
palju see komplekt maksab?
ja siit pildilt paistab see
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/m/52.png
nr3 olevat, mis vasakult (pildil taga) tsipa välja ajab miskit. samas ma ei tea mis perioodil see sinna tekkinud on.. ja seal on lihtsalt väiksed pruunid porilaigud.
mootorisse läks täissünt, vaatab mis teeb.

Postitatud: 08.05.2007 18:25 42
Postitas elm
913eek ja tellida. Klapika tihendite vahetus pole kõige suurem töö vast.

Postitatud: 13.05.2007 22:54 16
Postitas vull
tänks.
a ma nüüd vahetasin küünlad iridium-ite vastu ära - sõit ja tunne mitte ei tundu sujuvam, vaid seda ta ongi :)
samas oli kõige tagumine küünal üldse pesast väljas vist (selle seibi ülemise osa jagu) - seib oli nii kõvasti kinni, et ei lasknud küünalt allapoole keerata:
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_9195.jpg
mingit sodi on ka seetõttu silindrisse vist sattund :cry:

õli mul küünalde pesades polnud õnneks tilkagi - seestpoolt paistis tihend ka täitsa uus.
vanad küünlad olid sellised kõik:
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_9193.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_9194.jpg

ja enam gaasi maha võttes sellist jõnksu sees pole. nüüd laseb sujuvalt edasi
kusjuures see turbo vilin salongist kadus ka küünalde vahetamisega ära :roll: ma mõtlesin algul, et mingi vilin on peidetud kuskile, aga seda häält tegi siis silinder "lahtise" küünlaga?

Postitatud: 21.05.2007 10:12 13
Postitas vull
toom kirjutas:Võibolla jääb pidur peale. Pärast sõitu vaata, kas mõni ketas tuline ka on.
kusjuures selles oligi ikka probleem. mu enda viga - varem pole viitsind seda ketast katsuda. a eile peale üht äkkpidurdust kiilus vasak esiratas kinni ja tuli jälle siuke rooli värin sisse, ketas läks suht tuliseks kah :P seda värinat olen varem ka peale pidurdamist tundnud, ainult et siis on kohe ära kadunud - sellepärast mõtlesingi, et tee on ebaühtlane vms. mingi aeg võtan selle klotsi lahti siis - seal vist mingi support-i kolv vms kinni kiilund?

Postitatud: 25.05.2007 13:17 46
Postitas vull
nonii. võtsin kõik suppordid igaksjuhuks küljest ja tsekkisin üle. alustasin sellest esipoolsest-vasakust - sellel oligi tolmukumm lahti ja tuulutusdüüsilt oli ka kumm pealt ära. oli roostes ka veits. nüüd aga küsimus, et mismoodi ma selle tolmukummi sinna kolvi külge tagasi saan?

Postitatud: 02.07.2007 14:08 15
Postitas vull
njah. pidur sai ka korda...
aga eitea kust sellist juppi saaks?
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_0117.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_0118.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_0119.jpg
see pesuri düüs, mis kapoti külge käib on uus. see vanem jupp on see, mis selle uuega ei ühildu. realoem-ist vaatasin VIN-i järgi ning tellisin ära. Ja 0119 pildilt on näha, et sellesse külje-konarusse peaks juhe minema - mõlemal pool samasugune - ega see juhuslikult soojendusega pole? vähe imelik küll, et 2 traati suudab seda soojendada :|
siuke süsteem veel kapoti all:
http://vull.planet.ee/pemm/002.jpg

Probleem.

Postitatud: 02.07.2007 14:31 26
Postitas päkapikk
Sorry vull,et trügisin sinu teemasse,kuid ei tahtnud teha selle jaoks eraldi teemat.

Autoks mul 11/93 e36 318i m43 mootoriga.

Käivitades külma mootoriga,siis ei võta nagu mootorit taha......ketran starterit,aga pöörded ei tõuse.
Lõpuks kui saan pöörded taha,siis pean gaasiga hoidma pöördeid ise üleval,kuna gaasi lahti laskes pööded langevad kuni auto välja suremiseni.
Tagant viskab välja päris jubeda pahmaka musta suitsu.......kuni mootor veel külm,ning gaasi anda siis auto jubedat moodi loksub ja vibreerib.
Kui veidi aja pärast mootor natuke üles soojeneb,probleemid kaovad.....must suits kaob,vibreerimine kaob,pöörded stabiliseeruvad.

Olen küsinud paari inimese käest kes asja veidi jagavad-------üks soovitab küünlad ära vahetada,teine soovitab starteri ära vahetada,kolmas rääkis midagi,et süütepool jne.

Diagnostika ei näidanud peale temperatuuri anduri vea mitte ühtki viga.

Kas oskab keegi aidata??Tahaksin enne jälile jõuda kui probleem süveneb.

Ette tänades-päkapikk.

Postitatud: 02.07.2007 15:19 53
Postitas vull
las olla jah, siis ei teki neid teemasid siia mustmiljon.
aga mul üks küssa veel :)
nimelt, et misasi see mul nii retsilt õli välja laseb? pics:
http://vull.planet.ee/pemm/015.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/016.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/019.jpg

Postitatud: 02.07.2007 15:28 51
Postitas JD
vull kirjutas:njah. pidur sai ka korda...
aga eitea kust sellist juppi saaks?
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_0117.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_0118.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/IMG_0119.jpg
see pesuri düüs, mis kapoti külge käib on uus. see vanem jupp on see, mis selle uuega ei ühildu. realoem-ist vaatasin VIN-i järgi ning tellisin ära. Ja 0119 pildilt on näha, et sellesse külje-konarusse peaks juhe minema - mõlemal pool samasugune - ega see juhuslikult soojendusega pole? vähe imelik küll, et 2 traati suudab seda soojendada :|
Millist sa tahad siis, soojendusega või ilma? Kui sul on kapoti all juhtmed soojendusega düüside jaoks olemas ja oled nõus veidi rohkem maksma, siis võta soojendusega. :cool:

Postitatud: 02.07.2007 15:40 27
Postitas vull
JD kirjutas: Millist sa tahad siis, soojendusega või ilma? Kui sul on kapoti all juhtmed soojendusega düüside jaoks olemas ja oled nõus veidi rohkem maksma, siis võta soojendusega. :cool:
sorry, ma mingi aeg muutsin posti :P
http://vull.planet.ee/pemm/002.jpg - need on siis juhtmed soojenduse jaoks?

Re: Probleem.

Postitatud: 02.07.2007 15:41 36
Postitas elm
päkapikk kirjutas:...Diagnostika ei näidanud peale temperatuuri anduri vea mitte ühtki viga...
Kas võib eeldada, et vahetasid anduri ära, aga viga ei kadunud?

Postitatud: 02.07.2007 15:54 23
Postitas JD
vull kirjutas:
JD kirjutas: Millist sa tahad siis, soojendusega või ilma? Kui sul on kapoti all juhtmed soojendusega düüside jaoks olemas ja oled nõus veidi rohkem maksma, siis võta soojendusega. :cool:
sorry, ma mingi aeg muutsin posti :P
http://vull.planet.ee/pemm/002.jpg - need on siis juhtmed soojenduse jaoks?
Pigem vist mitte..
Värskendasin netis veidi oma mälu ja mul olid sellised düüsid Pilt St et sul peaks vastava otsaga juhtmed kapoti all olema.

Re: Probleem.

Postitatud: 02.07.2007 16:07 36
Postitas päkapikk
elm kirjutas:
päkapikk kirjutas:...Diagnostika ei näidanud peale temperatuuri anduri vea mitte ühtki viga...
Kas võib eeldada, et vahetasid anduri ära, aga viga ei kadunud?
Ei vahetanud,kuna diagnostika tegija väitis,et selles ei saa probleem olla.Kas saab??

Postitatud: 02.07.2007 16:29 25
Postitas elm
Kui jutt siin välistempi andurist, siis see tõesti mootori tööd ei mõjuta.

Postitatud: 02.07.2007 17:43 38
Postitas päkapikk
elm kirjutas:Kui jutt siin välistempi andurist, siis see tõesti mootori tööd ei mõjuta.
Aga kui jutt on mootori temperatuuri andurist??Kas on võimalik,et andur väidab mootori nii külm olevat,et viskab liiga palju kütust peale......st. et küünlad märjad.Tuleb meelde,et eelmine omanik miskit sellist väitis.

Postitatud: 02.07.2007 17:55 55
Postitas vull
JD kirjutas: Pigem vist mitte..
Värskendasin netis veidi oma mälu ja mul olid sellised düüsid http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... 50-355.jpg St et sul peaks vastava otsaga juhtmed kapoti all olema.
a uvitav mille jaoks mul need juhtmed seal on üldse? ja mul on näiteks ainult 1 otsik, kuhu see voolik panna, sul on 2. mille jaoks neid 2tk vaja on? Pilt

Postitatud: 02.07.2007 18:01 49
Postitas elm
päkapikk kirjutas:...andur väidab mootori nii külm olevat,et viskab liiga palju kütust peale...
Bingo :!:

Postitatud: 02.07.2007 18:54 52
Postitas päkapikk
elm kirjutas:
päkapikk kirjutas:...andur väidab mootori nii külm olevat,et viskab liiga palju kütust peale...
Bingo :!:
Tänan,et viitsisid vastata :) Hakkan probleemiga esimesel võimaluse tegelema.

Postitatud: 02.07.2007 18:55 29
Postitas JD
vull kirjutas: a uvitav mille jaoks mul need juhtmed seal on üldse? ja mul on näiteks ainult 1 otsik, kuhu see voolik panna, sul on 2. mille jaoks neid 2tk vaja on? Pilt
Hea küsimus :) Mul on küljes ainult üks voolik, teine ots on kasutamata. Võimalik et see on vee tagasivooluks? Düüside soojendus mul talvel igatahes ei töötanud. Tõenäoliselt on nende temperatuuriandur otsad andnud või hoopis ära kadunud, sest üles pole ma seda leidnud. :|

Juhtme kohta oskab ehk keegi teine midagi kosta.

Postitatud: 05.07.2007 14:17 13
Postitas vull
see teine mulk olevat tulepesuri jaoks. ilmselt peaks siis sellise süsteemiga tööama, et kui klaasi pesed, pritsib tulede peale ka miskit. aga imelik veitse, et ta otse paagist ei lähe, vaid läbi kapotialuse düüsipesa :?
sul võibolla laseb pool vett välja siis? :P

Postitatud: 05.07.2007 16:22 05
Postitas R3
Vabandan et võõrasse teemasse kirjutan kuid mul tekkis seoses siin arutatuga küsimus..
vull kirjutas:okei.
a ma nüüd vaatasin, et päris sealt mootori eesotsast, ülevalt nurgast, tulevad mingisugused voolikud välja. üks on peenem, teine ~2x jämedam - milleks need on? see peenike on mul otsast lõhki igastahes - hoiab veel kuidagi kinni, aga see metallist düüs vms on küljepealt näha.
hollow kirjutas:karterituulutus
Küsimuseks oleks siis, mis on karterituulutuse ülesanne? Kas on võimalik, et mingil põhjusel võib visata sealt bensiini-õli segu terve läraka tänavale..

Sest just selline olukord mul üks hommik oli peale seda kui auto oli paar päeva sõitmata maja ees seisnud. Käivitades ja mootori töötades midagi eripärast ei olnud aga bensuhais käis üle pea. Keerasin süüte uuesti välja ja läksin ümber auto nuuskima - ja oh imet kuskil karteri juures (ühesõnaga juhi jalge kandis kuskilt - autoks 325 e36) oli kena lombi maha visanud. Bensupump on veel küll vahetamata kuid sealsed voolikud/lõdvikud tunduvad silmaga vaadates normaalsed (et noh viskaks kuskilt prao vahelt survega või midagi).

Peale seda kui auto uuesti seisnud oli mõnda ega mõtlesin et proovin veel kord (et ehk on näha kust tilgub vms) - sel puhul alt midagi välja ei visanud. Ehk keegi oskab midagi tarka soovitada..

Postitatud: 05.07.2007 18:12 21
Postitas vull
ma rääkisin muidu nendest voolikutest:
http://vull.planet.ee/pemm/020.jpg

Postitatud: 11.07.2007 16:10 03
Postitas vull
1 küssa veel üleval:
vull kirjutas:las olla jah, siis ei teki neid teemasid siia mustmiljon.
aga mul üks küssa veel :)
nimelt, et misasi see mul nii retsilt õli välja laseb? pics:
http://vull.planet.ee/pemm/015.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/016.jpg
http://vull.planet.ee/pemm/019.jpg

Postitatud: 17.07.2007 00:36 41
Postitas vull
võibolla on see roolivõimuga miskit seotud?

Postitatud: 17.07.2007 08:40 41
Postitas elm
Siis peaks ju õlipotsik tühjenema pidevalt.