4. leht 4-st

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 04.03.2016 10:13 50
Postitas illukas316
Laena kuskilt alalisvoolu ampertangid ja löö soojendi otsale peale. Kui ei tarbi, siis mine uue järgi.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 06.03.2016 14:51 35
Postitas martinlink
Sain ampertangid ja testisin asja ära. Väljas oli anduri järgi +3 C.

Kui panna kliima 32 peale, ei võta asi voolu sisse. Pöörded ei muutu.
INPAga käima sundides 80% juures tarbib 90A, 20% juures 17A. Pöörded ei muutu.

Ehk siis soojendi ise on töökorras, kuid kliima või DDE ei anna talle käsku mingil põhjusel.

ECU karbis kaitse nr. 4 (10A) sai vahetatud. Teisi kaitsmeid antud seadmele ei tohiks olla WDS järgi.

IHK-s on EL_ZUHEIZER aktiv. Kas kuskil on veel mingi kodeering, mis võib selle soojendi välja lülitada? Auto ise on pärit Itaaliast ja kasutatud enamus oma elust Belgias, seega pole arvatavasti väga kasutust saanud. Samuti võidi peale vana eelsoojendi plahvatamist selle kasutamine välja kodeerida...?

Palun kiiret abi, hetkel veel ampertangid minu käes ja saan igasugu variante testida! :)

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 06.03.2016 21:20 55
Postitas illukas316
Käsk järelikult tuleb, kui tarbimine muutub.
martinlink kirjutas: INPAga käima sundides 80% juures tarbib 90A, 20% juures 17A. Pöörded ei muutu.
Ehk siis soojendi ise on töökorras, kuid kliima või DDE ei anna talle käsku mingil põhjusel.
Kodeerimise koha pealt ei oska aidata. Omal Saksa päritolu M47 millel soojendeid vahetanud 2 korda, aga mõlemad hakkasid kohe õigesti tööle.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 06.03.2016 21:29 08
Postitas martinlink
Käsk tuleb, aga ainult siis kui see ise anda. Kui IHKA panna soojemaks kui 16 C peaks tema ka selle käsu samamoodi andma aga lihtsalt ei anna :(
Lasin DDE tarkvara stocki (chip maha) ja IHKA nullisin ka ära tehaseseadesse, ikka sama lugu.

Kas vahetatud soojendite vahel esines ka HW erinevusi? Inglise foorumis pandi just HW muutumise süüks see mittetoimimine, kuigi juhtimine toimub ju PWM kaudu neil kõigil...


Järgmiseks proovin aku täis laadida, kuigi alles hiljuti sai korralik Tartu-Tallinn-Tartu ots tehtud ja aku võiks nagu täis olla. Aga lihtsalt mõistus otsas :roll:

Kui kellelgi mingigi aimdus tekib, võib kohe kirjutada ja jooksen proovima. Külm on :lol:

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 06.03.2016 21:33 11
Postitas illukas316
martinlink kirjutas:Kas vahetatud soojendite vahel esines ka HW erinevusi?
Jap, 01'lt 03'le.
Midagi meenub ka ähmaselt, et lisaveepump (soojaklappide juures) oli asjaga seotud. Kas äkki lükkas ta soojendi tagant ära kui selle pistik lahti võtta? Võin ka pange panna praegu.

Igatahes aamen on, et kui lisapump on kutu, siis läheb soojendi puuduliku jahutusvedeliku voolu tõttu varsti sama teed.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 06.03.2016 21:37 41
Postitas martinlink
Selle lisapumba ma tegin eelmisel aastal korda omal, kuna see andis ka viga (arvatavasti selle tõttu eelmine otseses mõttes plahvataski). Peale seda pole viga tagasi tulnud ja pumpa on kuulda, et ta reaalselt töötab. Homme vaatan ta juhtmed igaks juhuks üle.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 07.03.2016 08:45 06
Postitas martinlink
Teab keegi, kas see IHKA ja DDE vaheline ühendus (roheline-valge juhe) on veel mingi funktsiooni jaoks vajalik välja arvatud eelsoojendi käitamiseks ja mootori pöörete tõstmiseks?
Ja kas selle katkemine annaks viga arvutis?

Mõlemad funktsioonid algatatakse IHKA poolt ja viiakse läbi DDEs, seega kahtlustakski nende ühendust, kuigi viga hetkel pole.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 07.03.2016 10:28 27
Postitas illukas316

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 07.03.2016 23:39 14
Postitas martinlink
Sai see juhe üle mõõdetud, andis ühendust küll.

DISis leidsin selle soojendi käivitustingimuste täitmist kontrolliva lehe, kus siis IHKA välja lülitamisel ütles:
"Switch-off conditions currently active: No request from air conditioning"

Kui IHKA panna 20 kraadile, muutub kiri:
"No cutout conditions are currently active"

Ehk siis kõik tingimused asja edukaks toimimiseks on täidetud :roll:


Märkasin ka, et 03.2002 muutus WDS järgi see klemm, mille külge IHKAst tulev juhe läheb - enne seda aega oli see nr 11, pärast nr 12. Konkreetne masin on täpselt sellel kuul ja aastal välja lastud ja juhe kinnitub klemmile 11. Vaevalt et 2010. aastast pärit DDE tarkvara uuendus muutis ära klemmi, millelt DDE ootab IHKAlt soojendi käivitussignaali...?

Ja lisaks jõudis kohale, et DDE 5.0 kasutab õhutemperatuuri määramisel sisselaske õhutemperatuuri, mitte enam välisõhu temperatuuri. See number on tavaliselt märkimisväärselt kõrgem kui välistemperatuur, kuna õhk liigub läbi turbo ja soojeneb.
Kas on mingi viis, kuidas seda sisselaske temperatuurisensorit panna lugema madalamat temperatuuri kui reaalsus, et välistada see kui põhjus?


(Ja ühes teises keskkonnas väidetakse mulle, et praegu viimaste nädalate ilmadega ei lüliti ka neil see soojendi sisse - alles siis kui väljas on -3 ja rohkem. Vastab see tõele?
Ja kas sul, illukas, esineb mootori pöörete tõusmine soojendi rakendudes?)

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 08.03.2016 16:23 37
Postitas illukas316
Mul tõstab pöörded üles ilusti. Ka 12C õhutemperatuuriga garaažis võtab järgi kui soojendus kõrgemale keerata. Kusjuures kui eelmine oli rikkis, siis pulseeris iga sekundi tagant sisse-välja st. tühikäigu pöörded käisid ka üles-alla.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 08.03.2016 16:59 01
Postitas martinlink
Tänan!

Asi hakkab natuke selgemaks saama. Mul ei kõigutanud ta pöördeid ka katkise soojendiga.

Täna käis DIS küljes ära ja tulemused siis sellised:

Pilt
Pilt

Esimene tühikäigul, teine kohapeal gaasi all hoides. Olgu mainitud, et aku laadis toas öö läbi ja oli hommikuks hoolduslaadimisel, 100% täis. Imelikuks teeb asja see, et genekas annab ikka välja 14.2v ja väidab DDE-le, et on pidevalt 100% koormuse all. See on ka arvatavasti põhjus, miks kliimapaneelilt temperatuuri tõstes generaator soojendile voolu ei taha loovutada.

Ampertangidega teisi juhtmeid mõõtes tuleb külma mootoriga kokku genekast ~25A, ehk tegelikult on "alternator load" heal juhul umbes 15%.

Autol on hetkel küljes 170A Valeo genekas 535xi pealt nagu ma teada sain. Sellele on pandud sama masina tablett, kusjuures pesa on natuke ümber tehtud, et konnektor sisse sobiks. Samas sees on neil ühtemoodi 2 klemmi, mille numbrid klapivad.

Kas on õige oletada, et see uuema masina tablett on liiga "tark" selle vana DDE jaoks ja annab talle valeinformatsiooni?
Viitsib keegi enda töötava soojendiga masinale DIS korra taha visata ja järgi vaadata, kas see "alternator load" on muutuv väärtus ja ei püsi 100% peal pidevalt?
(Service functions -> DDE -> Show measured values vms on see leitav; Tartus saan ise oma seadmega vaadata, vastuteenena väike vigade lugemine näiteks ;) )

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 08.03.2016 20:27 18
Postitas teet82
martinlink kirjutas:Imelikuks teeb asja see, et genekas annab ikka välja 14.2v ja väidab DDE-le, et on pidevalt 100% koormuse all.
Mulle on natuke segane, et mille põhjal auto seda geneka koormust hindab. Otseselt ampreid ju auto ise ei mõõda, lähtub siis ainult laadimispingest?

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 08.03.2016 20:36 07
Postitas martinlink
Minuteada annab see pingeregulaator läbi BSD natuke rohkem infot kui ainult laadimispinge, läbi ülisalajaste kalkulatsioonide mida ma ei WDSist ega Googlest leida pole suutnud.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... NGBSDG.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 08.03.2016 21:05 39
Postitas teet82
Midagi keerulisemat seal tõenäoliselt toimub jah, võib-olla loetakse pingeregulaatori sekkumise kordi või midagi sellist, ampreid arvatavasti mitte. Igal juhul tundub see süsteem segast panevat, kui 100% koormust näitab 25A väljundi juures. Kas mingeid teste pole DIS-is, et näeks seda genekalt tulevat infot?

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 08.03.2016 21:26 29
Postitas martinlink
Ei ole jah kahjuks :( Kõik nad eeldavad selle GT1 komplekti kuuluva "multimeetri" olemasolu.
Kas selle geneka 2-klemmise ühenduse pahupidi keeramisest saab miskit väga viltu vedada? Peal oleva geneka tabletti oli lõigutud, et konnektor sisse mahuks (e60-l need plastikust nagad seal sees vastupidi, 2 üleval ja 1 all), seetõttu võiks nagu kahtlustada et ka klemmid on vastupidi? :roll:

Kindlam variant muidugi mudelikohane tablett peale panna nii et kellel vedeleb kulunud harjadega jupp, võib pakkuda :)

(Ega sellest miskit pole kui 170A genekale 150A-le mõeldud tablett peale panna? Väliselt identsed asjad)

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 09.03.2016 10:17 18
Postitas illukas316
Mõõdetakse tõenäoliselt ergutusmähisele antavat pinget ja sellest arvutatakse mähiste koormus.

Kui data ots on tagurpidi sees, siis jookseb data signaal otse massi ja võib olla täiesti vettpidav seletus 100% koormusele. Pistik ümber keerata võib isegi aidata, aga sellisel juhul peab olema 100% kindel, et DDE sisendid ja väljundid on kaitstud massiühenduse vastu.

Samuti puusalt tulistades võib eeldada, et 140A geneka tablett ei hakka vale genekaga õigesti tööle, kui mähiste induktiivsus ja mahtuvus erinevad oluliselt sellest, mis talle ette on nähtud. Kui oled julge mees, siis proovi ära, aga mina vastutust ei võta kui auto tuleroaks läheb. :lol:

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 16.05.2016 10:18 18
Postitas martinlink
Nagu ikka, rautan rege suvel - sai lõpuks mudelikohane genekas (koodi lõpp 223) koos värske tabletiga külge. Nüüd on aga mure selles, et väljas on küllalt soe, et see asi ei rakendu iseenesest. Samas tahaks ta kuidagi ära testida, kas ikka toimetab nii nagu ette nähtud. On mingi nipp selleks, või peab talve ootama jääma? :D

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 16.05.2016 11:17 13
Postitas Martin_U
Pead kuidagi autole arusaadavaks tegema et väljas miinuskraadid. Kui välistempi anduri tagant ära tõmbad siis peaks -40 peale viskama välistempi.

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 16.05.2016 11:55 25
Postitas martinlink
DDE5.0 käib see reguleerimine läbi sisselaske õhutemperatuuri (IAT) ja sellepärast langeb see lihtne variant ära... Õhulugeja (mille sees IAT sensor on) küljest ära võtmine vist sama efekti ei anna? :(

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 16.05.2016 15:45 21
Postitas illukas316
Võta suvaline sprei (Deodorant?) ja keera pea alaspidi. Õige külm gaas tuleb välja. Väike sutsakas õhulugeja pihta ja peaks korras olema.

(Kui raha tahad raista, siis elektroonikapoest saad külmutusspreid ka. Sisuliselt süsihappegaas purgis.)

Re: E46 elektriline eelsoojendi

Postitatud: 27.12.2018 22:58 35
Postitas MortenS
Tervist, ei hakka uut teemat tegema vaid trügin siia.
e46 320d 2004

Pool uniste silmadega üritasin lugeda kuid täpset vastust ei leidnudki. :roll:

Külma/pool sooja mootoriga lainetab koha peal kergelt, probleem lisasoojendis kuna kui sellelt pistik küljest võtta siis tühikäik normaalne - samas tundub et soojendi iseenesest toimib kuna mootor läheb selle koostööga märgatavalt kiiremini soojaks.

Kas vajab ahju välja vahetamist või mis tal häda?