4. leht 4-st

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 31.10.2020 12:15 53
Postitas ttsys
See on suvaline CBS pilt pelicani kataloogist ja see madala pinge teade seal ei ole üldse oluline... see oli mõeldud näo ette kuvama CBS teadet "vehicle check", mille alt tööde nimistusse kuulub aku kontrollimine. Loomulikult avatakse selle jaoks istas PM ja vaadatakse histogrammi ja energia taset... Mitte midagi ei pea otseselt viga olema.
Samas on see elementaarne seos ka E9* BPM-JB-le, et "süsteem on üleval" ja kontrollib pardapinget. Selle üle käib kogu teema. Ilma IBS-ta pidavat auto nn lauajalg olema ja suva...
Ega ei olegi rohkem või vähem, kui autole "valetamine", mis on võrde auto omanikule/vastutavale kasutajale valetamine.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 31.10.2020 16:04 30
Postitas TheDiegoMedia
ttsys kirjutas: 30.10.2020 09:18 32 Sellepärast, et APM "küsib" alusandmed IBS-lt. Kui APM süsteemilt on IBS ära võetud siis loomulikult viga sees ning süsteemi korda tegemiseks ongi vajalik IBS install.
E92 on üldsüsteemi põlvkonnas E9* LCI. BPM kirjeldatakse kataloogi järgi põlvkonnas, mis enne LCI. Olen palju E9*, "E89" näinud, millel BPM üle JB ja kõigil on see EM süsteem sama näo-pildiga. Selles võib mingi moment olla, kuid ei ole eluliselt usutav, et põlvkond uuem auto on "rumalam". E92 kuni 2010 sama moodul; https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=61359364821
Junction box for electronics 3;
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=61359364819
Sama dokument, mis siit teemast korduvalt läbi käinud.
JB = Junction Box (E82, E88, E89, E9x, E7x, F0x); Battery diagnosis;
Pilt
Oskad ka põhjendada, miks ibs veaga autopuhul (ibs küljes, aga vajab vahetust) laadimisajalugu siiski näite näitab?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 31.10.2020 16:20 41
Postitas ttsys
Oleneb IBS veast. Diagnostika teema. Temp ahela..., kontrolleri viga jne, mis ei sega süsteemi osalist tööd.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 02.11.2020 08:31 18
Postitas patrik
Pilt
Kas me selles osas oleme ühel meelel et pildil on nn battery diagnostics tabel? Ei/ja?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 02.11.2020 10:00 15
Postitas ttsys
Pildil on sisenetud Layer4 taseme esimesel real olevale rakendusele. Tegemist on andmete kogumisega, mis on funktsionaalse tegevusena "Battery diagnosis"- seega JAH.
Nagu näha on samal Layeril veel: Register battery replacement.
Pilt

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 02.11.2020 16:46 40
Postitas patrik
Pilt

kas me oleme selles asjas ühel meelel et antud pildil BPM tabelis Battery diagnosis kohal rist puudub? ei/ja?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 02.11.2020 16:58 50
Postitas ttsys
Jah. Endiselt on teema all E90. E53 ei huvita.
Kas järgmine küsimus tuleb tabelist puuduva APM kohta?
Või tuleb küsimus, kas JB on ikka üks mitmest energiajuhtimise süsteemidest?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 09:00 30
Postitas patrik
Ei :mrgreen:
Millisesse juhtplokki kogutakse energiatasakaalu andmeid?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 13:26 10
Postitas ttsys
Lk 38 on see selgitatud. See on BPM ja APM sama.
Mul on huvitavam küsimus: mis on BPM süsteemis kasutatud muutujad, et arvutada aku temperatuur? Mis moodulis tehakse arvutused?

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 20:50 59
Postitas patrik
ttsys kirjutas: 03.11.2020 13:26 10 Lk 38 on see selgitatud. See on BPM ja APM sama.
Mul on huvitavam küsimus: mis on BPM süsteemis kasutatud muutujad, et arvutada aku temperatuur? Mis moodulis tehakse arvutused?
Mis moodulis siis? Sinu vastus on hetkel arusaamatu

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 21:10 05
Postitas ttsys
Avad sama dokumendi lk38 ja kõik on selgelt kirjas.
Tegele ka võrrandi lahendamisega ja vasta minu esitatud küsimustele.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 22:38 03
Postitas PeeterA
The BPM is identical to the basic energy management in other BMW vehicles.
Lk.38: Selle kohaselt E90 BPM identse lihtsa ülesehitusega nagu nt. E53 puhul.
The BPM controls the voltage at the alternator depending on the temperature. The input variable here is the outside temperature. This input variable is used in the power manage-ment system to calculate the battery temperature.
Lk. 39 kohaselt kasutab BPM välistempi faktorina laadimispinge reguleerimisel.

Algne vaidlus põhines hoopis sellel, et kas BPM süsteemil on vaja akut registreerida. Hr ttsys väidete kohaselt on vaja -järelikult aku tüüpi ja mahtuvust võetakse arvesse. Miks aga seal lk 38 kujutatud BPM skeemil puudub siis Battery data? Miskipärast on see kujutatud üksnes APM skeemil lk39.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 23:16 21
Postitas ttsys
Nii. Soe. Ja miks on vaja arvutada aku temp? Kus see arvutus tehakse? See on sisend kuhu? Milleks on seda vaja?
PeeterA kirjutas: 03.11.2020 22:38 03
The BPM controls the voltage at the alternator depending on the temperature. The input variable here is the outside temperature. This input variable is used in the power manage-ment system to calculate the battery temperature.
Lk. 39 kohaselt kasutab BPM välistempi faktorina laadimispinge reguleerimisel.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 03.11.2020 23:29 44
Postitas PeeterA
Madala välistemp. juures vaja kõrgemat laadimispinget.

Mis teema siis selle battery data puudumisega on BPM joonisel. Selle konspekti koostajad unustasid lisada? :mrgreen:

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 06:54 21
Postitas ooDDoo
Kui linnukest pole siis polegi seda süsteemi. Nii lihtne see ongi.. pole vaja mingeid võõrsõnu lisada, et inimesed sellest kuidagi valesti veel aru hakkaksid saama. Ja veel ekslikult midagi ette kujutama endale midagi kakkaksid. Teemas võiks lihtsalt olla see tabel. Inimesed saajsid palju lihtsamalt aru juidas süsteem toimib.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 08:23 17
Postitas priitv8
PeeterA kirjutas: 03.11.2020 22:38 03 Lk. 39 kohaselt kasutab BPM välistempi faktorina laadimispinge reguleerimisel.
Sama jutu kohaselt on see ka ainus parameeter, mida arvestatakse. Ehk BPM toimib ainult kaudsel põhimõttel.
Veel saan ma aru, et BPM toimetab ainult töötava mootoriga.
Töötava mootoriga on pardapinge muutumise järgi muidugi võimalik aku seisukorda kaudselt hinnata.
Seega mõtlen mina, et isegi kui BPM korral tehakse aku vahetuse registreerimine autos, on see ainult linnuke kalendris.
Võib-olla aitab päevade teadmine aku seisukorra kaudse hindamise algoritmile kaasa.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 10:17 20
Postitas ttsys
Veel soojem. Mõõtmised toimuvad auto "ärkvel" oleku ajal ning mootori töötamine seda ei salva, sest vaja on andmed kuni "magama" jäämiseni. Need kantakse registrisse, millest perioodilise oleku tulemus määrab histogrammi.
Jõudsite sinna, et eksisteerib algoritm.
Süsteemil on alusandmed ja muutujad. Alusandmed on Ah, aku tüüp. Need "istuvad" algoritmis paigal. Muutväärtused integreeritakse; pinge, temperatuur ja histogramm-vanuse aktiviteet. Kokku on saadud suhteliselt tark aku laadimine.

Selle jaoks ei ole vaja IBS-i, et jälgida ning analüüsida voolutugevuse kõrvalekallet (tingimus; tarbimine terminali kontaktidel, kui sõiduk "magab" ning loomulikult generaatori väljundpinge = 0V). See on ilma IBS-ta sõiduki seljast;
Pilt

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 13:03 56
Postitas PeeterA
Ju siis tõesti selle BMW koolitusdokumendi koostajad unustasid olulised detailid lisada :lol:

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 14:46 56
Postitas priitv8
ttsys kirjutas: 04.11.2020 10:17 20 See on ilma IBS-ta sõiduki seljast;
Pilt
See on kõik tore. Nüüd oleks vaja teada, kuidas ma saan seda 80-200mA perioodi pikendada nt 10 tunni peale nii, et sellest CC teadet ja 30F maha tõmbamist ei tekiks?
Kiire vaatlus DME kodeeringutes ei reeda midagi.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 16:41 21
Postitas ttsys
Mõtle "kastist välja". 10h ja seade küsib kuni 200mA... miks minna nn kirvega kallale elusale süsteemile, mis teeb seda mida peab tegema(?)
Mis asi see on, mis seal istub või kui nõudlik see on, et seda ei saa näiteks autonoomsele toitele riputada? 14V, 0,2A on seega ligikaudu 2,8W tarbija ehk selle 10h katab sellele Kustile mingi back-up 3000mAh LiPO. Loomulikult ka vastav toiteahel, mis välistab konflikti.

Re: e90 aku vahetus

Postitatud: 04.11.2020 22:52 42
Postitas priitv8
Kaalusin seda lipo varianti. Kuna kaameraid on 2, tuleks kõik need ka topelt panna. Akud, kusjuures on kallimad, kui minu kaamerad.
Pole veel jõudnud nende tegeliku tarbimise mõõtmiseni. Mind üllataks, kui see 200mA kanti kisub. Aga eks kõik ole võimalik.
Praegu tundub kuskil 6-6,5 tundi taluvat.