325i (n52b25) e90 vanose probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

Autoks 325i (n52b25) e90.
Mure selline, et külmkäivituste korral esineb mootori soojenemise režiimis mootori töös aegajalt tõsiseid häireid:

tühikäik muutub äärmiselt ebaühtlaseks, pöörded hüplevad, kogu auto kere väriseb, kohati sureb välja;
kohalt ära minnes on jõudu vähe ja tahab rohkem pöördeid, gaasi vajutades kostub väljalaskest kohati paukuvat heli;
sujuva hooga liikudes on tunda kerget jõnksutamist, gaasi vajutades katkumist;
sõites ja mootori tühikäigule minnes, sureb välja, vältida saab seda vaid gaasi peal hoides;
sümptomid kaovad enamasti peale mõningast sõitmist ja seejärel seismist;
sooja mootoriga probleeme ei esine, va mõnikord kohatine katkumine kiiremal gaasipedaali vajutamisel kõrgema käigu, st madalamate pöörete korral.

Ülalkirjeldatud sümptomid korduvad ebakorrapäraselt (vahest nädalase vahega) ja ainult peale pikka (~8 tundi) seismist ning pigem madalamate temperatuuride puhul.

Diagnostika on korduvalt andnud veateateid seoses kinnikiilunud VANOSEga ja sellest tulenevalt muude sellega seonduvate häiretega.

Peale mõningast uurimist ja puurimist leidsin BMW tehnilise bulletin'i (misiganes eestikeelne vaste sellel on), milles kirjeldatakse täpselt samade sümptomite puhul n52 mootorite puhul teostatavaid töid - http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bul ... 10505g.htm

Kokkuvõttes on probleemi lahendamiseks vajalik ikkagi VANOSe sisse- ja väljase ära puhastada jm sinna juurde kuuluv vahetada (tihendid). Lisaks soovitatakse uuendada mootori juhtelektroonikat, mis lisab miski täiendava VANOSe klappide puhastusrežiimi (UM küsib ainult tarkvara uuendamise eest "kõigest" 2,5 kilo :shock: ).

Väga põhjalik M52 mootori (ei ole kindel, kas see on N52 lahendusega identne) VANOSe lahtivõtmise ja teostatavate protseduuride juhend koos pildimaterjaliga on kättesaadav - http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

Esialgu ei julgeks omalkäel hakata mootorikomponente lahti lammutama (kuigi juhendi järgi tundub täitsa lihtne/põnev olevat ;) ), mistõttu siit küsimus, kus oleks mõistlik lasta nimetatud tööd teha (esialgu va UM) ja mis see maksma võiks minna?
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas toivoku »

Julgen soovitada Valdekut ja Patrikut, nemad kindlasti saavad hakkama.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

Oskab keegi öelda, kas peale UMi suudab/tahab veel mõni ettevõte/üksiküritaja e90 juhttarkvara uuendada? :idea:

Mingil hetkel ühe alternatiivse teenusepakkuja käest (ka siin foorumis ära märgitud) küsisin ja vastus oli umbes, et oskan ja saan aga vot ei julge ja ei taha ning midagi sellist :roll: ?
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

diislijoodik...
Ei maksa nüüd siis nii tõsiselt võtta. :) Ei olndu üldse eesmärk kedagi süüdistada. Ja ilma rahata ma ka midagi ei nõudnud. :cool:
UMi alternatiivne arvamus igaljuhul mingit ohtu tarkvara uuendamises ei osanud kommenteerida, millest ka segased tunded :roll: , aga võibolla polnud UMi vastaja kõige pädevam.

Kokkuvõttes ju ma siis ei saanud tookord telefoniteel päris samamoodi asjadest aru, kui vastaja arvas.

Kui muud üle ei jää, eks tuleb ikkagi sammud UMi poole pöörata.
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

Võtan teema kokku.

Tänaseks on UMis ära käidud ja esimeses postituses viidatud BMW tehnilises bulletin'is kirjeldatud toimingud (VANOSE sisse- ja väljalaske solenoidide puhastamine ning auto juhtelektroonika uuendamine) teostatud.

Paari nädalase kogemuse põhjal saan öelda, et sümptomeid rohkem esinenud ei ole (ptüi, ptüi, ptüi).

Loodan, et teemast on abi ka teistele tänastele ja tulevastele n52 mootoriga BMW omanikele.
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas aise »

BMW ei õpi ka kunagi... neil on hunnik aastaid kogemusi selle vanussiga ja ikka kordub sama ila :D
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas raimo_r »

Mis see töö seal siis maksis. Sinu enda viidatud tehniline bülletääni link ütleb:

WARRANTY INFORMATION
Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.

Seega UM võiks soodustust teha sellise valmistaja probleemi puhul.
Huvi pärast võid uurida kuidas USAs diiler/BMWNA selliseid probleeme on lahendanud. Ma ei imesta kui seal BMWNA (NA - North America) sellised asjad tasuta ära teeb.

Siin võiks paralleeli tõmmata sellega, et Toyota parandab ära kõikide autode vigased gaasipedaalid, mitte ainult nendel millel veel garantii on. See on küll ohtlikum viga aga põhimõte on sama, BMW lihtsalt ei taha kulukat recalli teha.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

vastuseks raimo_rile
Autol ei ole/olnud enam kehtivat garantiid, seega ei oska kommenteerida.
Keegi igaljuhul ei pakkunud midagi ja tagasihoidliku kodanikuna ;) ei küsinud ka.

Ilmselt oli see Toyota gaasipedaali trall veidi teise kaliibriga, ja hirm ulatuslike kahjunõuete ees sundis "ninjadel" jalad kõhu alt välja võtma ning otsustavaid käike tegema :D .
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas raimo_r »

Sellepärast lastaksegi kõik üle, sest keegi ei julge suud lahti teha (mitte solvuda).
Enamus teeks ilmselt nii :shock: kui viitsiks lugeda milliseid tehase vigu mitte garantiilistel autodel USAs kohtukeisi kartuses tasuta remonditakse.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

diislijoodik
Nii palju kui erinevatest BMW foorumitest uuritud sai, siis esines sarnaseid probleeme tõesti ka ~20 tuh sõitnud isenditel, kuigi enamasti oli tegemist 335i-tega (n54), mis on märkimisväärselt (otsesissepritse, turbod jms) keerulisemad mootorid kui n52.
Bulletin'is kirjeldatud võimalike võõrkehade/osakeste osas vanose kanalites minu auto puhul info puudub, pigem oli ikka probleem õlituskanalite ummistumises (eelmiste omanike sõitmisharjumusi ja õlivahetamise ideoloogiat ma kommenteerida ei oska). Igaljuhul miski õlituskanalite jutt on ka e90post.com või mõnest sarnasest foorumist meelde jäänud.

Eks neid tehnilisi jamasid kipub kõigil tootjatel olema ja ennekõike rohkem nendel, kes püüavad turul esirinnas olla, mida BMW ju kindlasti on. Enda kogemuse alusel saan väita, et Jaapani BMWdega :P (Honda) on võimalikke tehnilisi ootamatusi küll palju vähem, kuid muud omadused jälle veidi teise ideoloogilise lähenemisega. Eks kõik on omavahel tasakaalus.
------------------------------------------------

Igaljuhul, eks see on ikka nii, et sellel hetkel kui miski ei toimi, ajab kurjaks küll :evil: , aga iga kord kui kõik jälle korras on :cool: ja esimesed kaks käiku (sealt edasi läheks juba liikluseeskirjaga pahuksisse ja seda isegi Tartu maanteel :) ) saab tühjaks sõita, on taaskord nägu naerul :D ja adrenaliin laes.
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
ronnie
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 26.07.2010 16:58 56

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas ronnie »

Tere,

Mul on E90, 2005, 2liitrine bensukas. Ma ei tea mis selle mootori tähis on. läbisõit läheneb 70'nele tuhandele.

Ma just soetasin selle ja nüüd tegelen selle masinaga seotud murede lahendamisega.

Mured algasid sellega kui ühel pikemal otsal hakkas konsoolil põlema kollane mootorituluke (nüüd on seda juhtunud iga pika otsaga). Kui ma UM'is sellega käisin siis nad alguses rääkisid midagi katalüsaatorist ja siis hakkasid mulle rääkima, et vanoses on mingi häda. Sündroomid on - madalatel pööretel (käikudel) vähe jõudu ja hakkaks nagu välja surema (mida on ühe korra teinud ka), kapoti alt tuleb aeg-ajalt klobinat mis meenutab mulle väga minu esimese BMW '83 518 klappide klobinat - plekine plõgin. Samas pole ma suutnud seda plekist plõginat ja efekte näidata UM'is kuna siis kui auto on nende käes siis ta ei tee neid asju. Loogiline.

Rääkisid nad mulle ka midagi õlivahetusest mida võiks peale vanose maintenance tegemist ära teha, sest mõnikord ei pidavat asjad korda minema kui õli lisaks juurde ei vaheta - samas on õlivahetus tehtud see aasta juba mais. Igal juhul ma suutsin juba väga murelikuks muutuda selle jama peale, sest arvasin, et mootoris on mingi tõsisem kamm, aga tundub hetkel, et võimalik, et saab lihtsamalt hakkama. Kuigi jah, see-et mõnedel on vanoses mured juba kuskil 20kls peal võiks olla tõsiseks bemmi ämbriks - niiet nende vanostega mured tunduvad olema built-in featuurid.

Kas te olete oma vanosed korda saanud? Kas te olete kõik UM'is käinud selle asjaga või oskate soovitada ka siia kõrvale kedagi teist kellele seda asja näidata? Teine täiesti võhiklik küsimus on mul see, et milliseid otseseid või kaudseid väärtusi annab mulle juurde kui võtta ette ka masina softi uuendamine?


ette tänades,
r


PS. Erinevalt Hondast on BMW mõeldud inimeste jaoks. :)
Raxman
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 21.04.2006 13:14 10
Asukoht: Keila

Re: 325i (n52b25) e90 vanose probleem

Postitus Postitas Raxman »

Minul tänaseni praeguse autoga(325i e90) rohkem probleeme ei ole esinenud.

Omasin umbes aasta ka 320i e90 ja tookord sai ka mingil hetkel konkreetse mootori võimalikke vigasid uuritud (http://www.e90post.com jne). Mäletamistmööda oli foorumites põhiprobleemiks mootoritöö stabiilne juhtimine (vanos, valvetronic, jne). Ja kusagilt koorus välja, et eriti palju jama oli just automaatse start-stop (EfficientDynamics) lisaga autodel (see on see lahendus, kus foori taga seistes lülitatakse mootor automaatselt välja ja lisaks on vist miskid muud imevidinad veel, millega kütust säästetakse). Minu autol seda lisa ei olnud, võimalik seda hakati pakkuma alates 2006 lõpust.
Igaljuhul soovitan veidi foorumeid läbi kammida, vahest on täitsa abi ja saab asjatu juppide vahetamise pealt kokku hoida.

Üks juhuslik tulemus 320i mootori probleemi osas:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f12 ... ld-t49964/

Minu auto (320i e90) mootori töö osas probleeme ei olnud. Veidi häiris vaid see, et mootor tekitas tühikäigul miskit kõrinat. Igaljuhul see pidi olema selle mootori puhul ok.
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11
Vasta