1. leht 1-st

e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 19.09.2010 21:38 19
Postitas Kondimurdja
Kui külmast pärast käima panen siis läheb käima ja on okei. Mootor natuke väriseb see tähendab, et ei käi õieti aga see selleks. Kui mootor soe on ja käima panen siis hakkab jubedalt putertama ja ei taha käima kuidagi jääda. Siis julmalt gaasitan ja mängin siis lõpuks jääb käima nii, et ei pea gaasi hoidma.
Ja kui sõidan siis üldse pole jõudu. Mööda sõidul ei saa kiirendada üldse vaid ootad kuidas auto tasapisi kogub kiirust.

Käisin siis diagnostis ja seal öeldi, et õhuklapiseguandur ei tööta. Ostsin lammarist teise ja ikka sama moodi. Siis sain veel ühe. Ikka sama moodi. Lampta on korras.

Veel proovisin nii, et panin anduri pistiku otsa ühe anduri ja regullisin seda käsitsi ja muutsin asendit jne...siis nagu mootor käimine pisut muutus. See ju tähendab, et ikkagi andur peaks töötama.

Või kuidas selle anduri tööpõhimõte on?

Muidugi võib juhus olla,et kõik katkised, mis ostsin ja sain aga ikkagi mis võib seal veel viga olla, mis võib tekitada sellise jama.

Loodan, et keegi sai aru ja saab aidata. :roll:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 22.09.2010 07:40 52
Postitas Kondimurdja
Aidakeee....pliiiis :cry:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 22.09.2010 16:17 47
Postitas teet82
Kondimurdja kirjutas:Aidakeee....pliiiis :cry:
Mina pole kuulnud sellise nimega andurist :D
Äkki käib jutt seguklapi asendiandurist või potensiomeetrist, ei tea kumba kasutatakse sellel autol..
Need vidinad tuleb esiteks täpselt õiges asendis külge kruvida, et tühikäigu kontaktid oleks suletud õigel ajal jne.

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 22.09.2010 19:09 20
Postitas Kondimurdja
teet82 kirjutas:
Kondimurdja kirjutas:Aidakeee....pliiiis :cry:
Mina pole kuulnud sellise nimega andurist :D
Äkki käib jutt seguklapi asendiandurist või potensiomeetrist, ei tea kumba kasutatakse sellel autol..
Need vidinad tuleb esiteks täpselt õiges asendis külge kruvida, et tühikäigu kontaktid oleks suletud õigel ajal jne.
okei ma ei teadnud õiget nimetust andke andeks :oops:
Aga kuidas siis pannakse ta õigesse asendisse :?:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 23.09.2010 22:25 24
Postitas Kondimurdja
See andur on siis selline.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kuidas ma saan ta õigesti paika? Mida tegema peaks? JA kuidas see tööpõhimõte seal käib?
Seal on ju ainult kaks võimalust tal. Kas hoiab sellel väiksel kiibil nuppu all või siis teisel pool, et vasest kontaktid on koos.
????????

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 24.09.2010 17:08 48
Postitas teet82
Ühed kontaktid siis tühikäigu anduri omad ja teised täiskoormusel segu rikastamiseks(gaas põhjas kontaktid koos) Peab siis olema reguleeritud nii, et kui gaasipedaali ei puutu, peavad tühikäigu kontaktid suletud olema ja kui natuke gaasi puutud, siis kohe avanema. Saab seadistada näiteks testriga, kui see takistuse mõõtmise peale keerata, vaadates kuna tekib ühendus ja kuna kaob.
Tõbma endale näiteks E34 Service Manual ja vaata sealt Throttle position switch checking M20 ja M30, põhimõte täpselt sama. Saab siit: http://pdftown.com/
Tegelikult on kahtlane, et selle vidina viga nii rängalt mootori tööle mõjub. Kuidas see probleem üldse tekkis, kas pole mootorit vahepeal lahti võetud või mingeid muid asju tehtud? See veakood võib tekkida ka puhtalt sellest, et mõned armastavad gaasitrossist reguleerides pöördeid tõsta, selle tulemusena aga tühikäigu kontaktid enam ei sulgu..

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 24.09.2010 19:06 28
Postitas Kondimurdja
teet82 kirjutas:Ühed kontaktid siis tühikäigu anduri omad ja teised täiskoormusel segu rikastamiseks(gaas põhjas kontaktid koos) Peab siis olema reguleeritud nii, et kui gaasipedaali ei puutu, peavad tühikäigu kontaktid suletud olema ja kui natuke gaasi puutud, siis kohe avanema. Saab seadistada näiteks testriga, kui see takistuse mõõtmise peale keerata, vaadates kuna tekib ühendus ja kuna kaob.
Tõbma endale näiteks E34 Service Manual ja vaata sealt Throttle position switch checking M20 ja M30, põhimõte täpselt sama. Saab siit: http://pdftown.com/

Tegelikult on kahtlane, et selle vidina viga nii rängalt mootori tööle mõjub. Kuidas see probleem üldse tekkis, kas pole mootorit vahepeal lahti võetud või mingeid muid asju tehtud? See veakood võib tekkida ka puhtalt sellest, et mõned armastavad gaasitrossist reguleerides pöördeid tõsta, selle tulemusena aga tühikäigu kontaktid enam ei sulgu..
Ma ei tea kuidas see tekkis. Ostsin ta sellisena. Öeldi, et mootor on vahetatud. Auto 90 aasta aga sisselaskekolektori pealt lugesin, et mootor 89.a. Ju siis on vahetatud.
Mis siis edasi võiks uurida?

Lisaks siis veel: Proovisn siin kiirendada. Üle 110 ei tahnud neljandaga hästi minna pidin viienda panema, et siis edasi läheks. Vot siis selline näide veel :cry:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 29.09.2010 23:23 26
Postitas Kondimurdja
Kas tõesti keegi ei oska enam aidata :cry:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 30.09.2010 20:17 50
Postitas Kondimurdja
Kuno_T kirjutas:
Ja kui sõidan siis üldse pole jõudu. Mööda sõidul ei saa kiirendada üldse vaid ootad kuidas auto tasapisi kogub kiirust.

Kütusepump õhtal ja / või ka kütusefilter umbes. Samas need suht kallid asjad, oleks vaja kas teisi proovimiseks või diagnostika abi.
okei
tänud.
Uurin asja. ;)

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 30.09.2010 22:14 33
Postitas teet82
Kütuse rõhu kontrollimine pole halb mõte, samuti võiks kontrollida kompressiooni silindrites, rihmamärke...
Ei mäleta täpselt, kas oli see m40 mootoril aga: Nukkvõlli rihmaratta sees olev kiilusoon on oluliselt laiem kui kiil ise ja kui rihmaratta kinnituspolt suvalises asendid kinni tõmmata, siis võib juhtuda , et eriti üle 100 minna ei jõua (nukkvõlli ajastus liiga hiline, kuigi rihmamärgid on koos)
Klapikambrikaas maha, rihmaratta TORX-peaga polt natuke lahti keerata, nukkvõll kandilisest osast suure võtmega võimalikult varajaseks keerata ja TORX-polt uuesti kinni. Hammasrihma ei ole selle käigus vaja näppida

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 01.10.2010 18:32 12
Postitas Kondimurdja
teet82 kirjutas:Kütuse rõhu kontrollimine pole halb mõte, samuti võiks kontrollida kompressiooni silindrites, rihmamärke...
Ei mäleta täpselt, kas oli see m40 mootoril aga: Nukkvõlli rihmaratta sees olev kiilusoon on oluliselt laiem kui kiil ise ja kui rihmaratta kinnituspolt suvalises asendid kinni tõmmata, siis võib juhtuda , et eriti üle 100 minna ei jõua (nukkvõlli ajastus liiga hiline, kuigi rihmamärgid on koos)
Klapikambrikaas maha, rihmaratta TORX-peaga polt natuke lahti keerata, nukkvõll kandilisest osast suure võtmega võimalikult varajaseks keerata ja TORX-polt uuesti kinni. Hammasrihma ei ole selle käigus vaja näppida
Aitäh teet82. Nüüd tean mida edasi vaadata ;)

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 03.10.2010 19:41 20
Postitas truumu
Klapid häält ei tee?
Ehk on ülemine ots juba nii kulunud et täituvus olematu?

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 06.10.2010 19:48 09
Postitas Kondimurdja
truumu kirjutas:Klapid häält ei tee?
Ehk on ülemine ots juba nii kulunud et täituvus olematu?
Minu arust ei tee. Mis ülemine ots kulunud?

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 08.10.2010 12:30 59
Postitas truumu
Mootori ülemine ots ehk siis nookurid, hüdrotõukurid, nukkvõll

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 16.10.2010 00:21 05
Postitas Kondimurdja
Käisin targema diagnostiku juures uuesti ning seal vaadati igasugu asju. Lõpuks öeldigi, et põhjus on märkides. Märgid paigast ära.

Kuidas see märkide paika panemine täpselt siis käib?
Kus on väntvõlli märk ja kuidas siis see nukkvõll paika pannakse :?: :?: :?:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 16.10.2010 08:02 13
Postitas teet82
Ideaalselt paika saamiseks on siis vaja selliseid abivahendeid, kui on ikka M40 mootor:
http://www.lelong.com.my/bmw-m40-m70-ca ... Sale-P.htm
Nukkvõlli polt lahti natuke, et saad liigutada käega rihmarattast nukkvõlli peal edasi-tagasi. Pulk hoorattasse väntvõlli lukustamiseks ja plaadiga nukkvõll lukku. Hammasrihm parajalt pingule ja alles siis nukkvõlli polt tagasi kinni.
Kui pole abivahendeid, siis väntvõlli märk paika( oli vist olemas väntvõlli rihmarattal), nukkvõlli kandiline osa paralleelseks plokikaane ja klapikambrikaane lahutuspinnaga, rihm pingule ja seejärel nukkvõlli polt kinni.

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 20.10.2010 23:25 42
Postitas Kondimurdja
Tekkisid uued mured :cry:

Kõigepealt küsimus. Kas nukkvõlli esimene nukk peab otse üles olema ja... teine variant siis nagu teet82 ütles: nukkvõlli kandiline osa paralleelseks plokikaane ja klapikambrikaane lahutuspinnaga.

sain siis kokku pandud ja...Keerasin paar ringi mootorit võtmega vändamutri otsast. Nii igaksjuhuks. Kõik oli okei.
Noh siis istusin autosse ning hakkasin käivitama. Käian ja käian ja...tundub kuidagi kergelt käib mootor ringi. Umbes nii nagu poleks küünlaid peal. Mis see siis nüüd tähendab :cry:
Vaatasin, et säde oli nagu olemas ja....kui küünlad maha keerasin siis olid küünlad märjad :roll:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 21.10.2010 05:43 41
Postitas teet82
Ma spetsiaalselt rõhutasin , et pole vaja hammasrihma näppida. Oled selle järelikult maha võtnud ja nukkvõlli üldse teise asendisse keeranud.. Kiilu lõtk ei võimalda küll 90 kraadi põõrata :D

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 21.10.2010 12:49 02
Postitas Kondimurdja
"Kust sa selle lolluse üldse võtsid, et 1. nukk peab üles vaatama?" bemmi esindusest öeldi :mrgreen:

Ok nüüf ms vist hakkan taipama :D eks näis. Tänud praegu :)

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 25.10.2010 08:49 35
Postitas truumu
Kuno_T kirjutas:(kui veel pole tehtud).
Millegipärast arvan, et juba on...
Inimestel ikka meeldib näppida asju, millest ei jaga tuhkagi :)

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 01.11.2010 21:53 35
Postitas Kondimurdja
truumu kirjutas:
Kuno_T kirjutas:(kui veel pole tehtud).
Millegipärast arvan, et juba on...
Inimestel ikka meeldib näppida asju, millest ei jaga tuhkagi :)
Tere üle pika aja :lol:
Mõtlesin et annan teada, mis saanud on. Kui ma seal näpisin ja paika panin oma arust siis oli nii, et kontrollides võtmega(lehtvõtmega) kuidas mootor käib ringi. Siis iga ringi peal esimesed klapid tegid klõps, kui nad kinni läksid aga ülejäänud klapid ei teinud. Ok vaatasin siis et mootor käib ringi ja kinni ei jää, et mis seal siis ikka. LAsin siis starteriga ning natukese ajapärast kadus esimeste klapide klõbin ära :lol: see oli siis kui tuli välja, et ikka on süsteem valesti ehk klapid olid valel ajal lahti ja see lasi mootoril hästi kergelt ringi käia. OK see selleks siis.

Kui hakkasin otsast pihta siis kontrollisin igat moodi. Esimese kolvi olekud siis hooratas paika ja siis need nukid nii nagu öeldi, et V-kujuliselt. Neli kandi panin ka nii täpselt kui sai mingisuguse nurgikuga. Sai siis märgid paika, panin kokku, igaksjuhuks lehtvõtmega kontrollisin, kas käib ilusti ringi ja siis andsin starterit ning auto käis :) Sellega sain auto jõu ja mineku/kiirenduse tagasi ainult jäi ikkagi üks aga....See et soojast pärast käima pannes ikka hakkab algul putertama :( Miks ikkagi :?: Kas siis ikka võib olla üks hammas vale?

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 02.11.2010 12:34 37
Postitas teet82
Miks sa arvad, et üks hammas vale? Kas sa üldse nukkvõlli rihmaratta kinnituspoldi lõdvaks lasid vahepeal? Kas hooratta panid lukku? Kui panid lihtsalt nukkvõlli kandilise osa paika ja seejärel hammasrihma peale venitasid, siis pole päris õigesti tehtud. Aga kui sul oli rihm pingul, väntvõll paigas ja nukkvõlli kandiline osa "loodis" ning seejärel nukkvõlli poldi kinni keerasid, siis peaks kõik korras olema. Kontrolli uuesti üle märgid (pead saama korraga paika päripäeva pöörates. Kui hooga üle läheb, siis pead uuele ringile minema, sest tagurpidi tagasi pöörates ei saa täpset tulemust) Kui kõik on paigas, siis tuleb viga mujalt otsida :D

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 02.11.2010 12:56 51
Postitas jõmmu4
[quote="Kondimurdja"]See andur on siis selline.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Olin ka kunagi selle anduriga hädas.Sama moodi puterdas ja ei tahtnud edasi minna,aga minu autol oli viga selles pistikus mis sinna külge käib.Lükkasin siis sinna ühe jupi kummi voolikut vahele nii,et ta väheke pingesse jääks ja viga oli kadunud.Hiljem vahetasin pistiku ära.Vot selline juhus oli siis minul.

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 02.11.2010 18:05 33
Postitas Kondimurdja
teet82 kirjutas:Miks sa arvad, et üks hammas vale? Kas sa üldse nukkvõlli rihmaratta kinnituspoldi lõdvaks lasid vahepeal? Kas hooratta panid lukku? Kui panid lihtsalt nukkvõlli kandilise osa paika ja seejärel hammasrihma peale venitasid, siis pole päris õigesti tehtud. Aga kui sul oli rihm pingul, väntvõll paigas ja nukkvõlli kandiline osa "loodis" ning seejärel nukkvõlli poldi kinni keerasid, siis peaks kõik korras olema. Kontrolli uuesti üle märgid (pead saama korraga paika päripäeva pöörates. Kui hooga üle läheb, siis pead uuele ringile minema, sest tagurpidi tagasi pöörates ei saa täpset tulemust) Kui kõik on paigas, siis tuleb viga mujalt otsida :D

Lihtsalt niisama arvasin, et üks hammas vale. Kunagi golfil oli üks hammas vale ja jõnksutas, kui sõitsin. Hiljem diagnostik ütles, et kuidas ta sul üldse käib. Noh sellest mõtlesingi, et äkki üks hammas bemmil ka vale. :lol:
Aga muidu ma tegin nii jah nagu õpetasite. Lasin isegi treialil teha väga täpsete mõõtudega pulga hooratta jaoks. Rihma ratta polt oli lahti siis kui nukk võll sai paika aetud ning rihm ära pingutatud. Viimasena siis keerasin poldi kinni tagasi.

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 02.11.2010 18:11 23
Postitas Kondimurdja
jõmmu4 kirjutas:
Kondimurdja kirjutas:.................Olin ka kunagi selle anduriga hädas.Sama moodi puterdas ja ei tahtnud edasi minna,aga minu autol oli viga selles pistikus mis sinna külge käib.Lükkasin siis sinna ühe jupi kummi voolikut vahele nii,et ta väheke pingesse jääks ja viga oli kadunud.Hiljem vahetasin pistiku ära.Vot selline juhus oli siis minul.
Kas ta ei andnud siis lihtsalt ühendust????
Aga ma ei usu et mul saab olla sest diagnostiku juures käisin ning ta uuris siis ütles, et see oli paigast ära keeratud ja pani õigesti tagasi. No see peaks siis vist tähendama seda, et oli korras.

Ei tea, mida edasi teha :( Tahaks ikka sellest putertamisest lahti saada. :roll:

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 02.11.2010 19:30 26
Postitas jõmmu4
Ju siis ei andnud jah.uue pistiku panemisega viga kadus.

Re: e30 316 90.a Miks mootor ei käi hästi.

Postitatud: 03.11.2010 08:09 25
Postitas truumu
Kondimurdja kirjutas:....Siis iga ringi peal esimesed klapid tegid klõps, kui nad kinni läksid aga ülejäänud klapid ei teinud....
Mõõda silindrisurved ära