2. leht 2-st

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 07.11.2015 21:02 09
Postitas arnis
farmer kirjutas: Mingil põhjusel ei toeta webasto sellist varianti, et ta suhtleks kliimaga k-siini pidi ja telestardiga analoogsignaalidega.

E39 puhul just nii käibki. Sõidusoojendi on standardvarustus diislitel 1999-2004, suhtleb AINULT
k-busi läbi. KOMBI vastutab suhtluse eest, äratab kogu auto ülesse. Kliima ärkab kohe (hakkab
sisetemperatuuri mõõtma), kuid puhuma hakkab tükk maad hiljem.
Kui tehasest on seisusoojendi peal või retrofititud hiljem siis see paigaldatakse ALATI
esimesele klemmile 12V vastu võtma telestart moodulilt (siiski k-busile kodeeritud). Webasto äratab auto K-busi kaudu ülesse, sh kliimaploki.

Kui 12V katkeb, siis E39 webasto saadab kliimapaneeli magama.
Kui telestart toidab 12V aga webasto ei saa luba k-busi kaudu (kliimapaneelis vead/pole ühendatud) siis
webasto ei käivitu.

Enne 1998 E39 puhul oli kasutusel veel webasto neljas pin kliimale tagasisideme andmiseks,
kuna siis kliimapaneeli ei juhitud k-busi pidi (ja kliima peab kuidagi veenduma, et W käivitus).
Sel versioonil oli ka kliimapaneeli ja Telestart mooduli vahel juhe, ei tea mis pidi seal signaal liigub.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 08:01 22
Postitas farmer
Arnis tahab oma jutuga ilmselt lisada k-busitamise plussina aku säästmise, kuna ventikas käivitatakse alles siis kui vesi on juba leige.

Arnis, kas k-bus w eelsoojenduse puhul seadistati kliima automaatselt min kiirusega, max temperatuuriga akendele puhuma? See oleks küll mugav, kui seda ei pea iga õhtu käsitsi tegema. Seda ma olen nõus isegi katsetama.

Pelgalt aku säästmiseks peaks kliima analoogkäivitamise relee toite laskma läbi 30C termopaar lüliti, mis mõõdab jahutusvedelikku. Patrolil teen selle kindlasti ära.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 14:13 20
Postitas arnis
E39 kliimaautomaatik töötab veeklappide abil, mis kas takistavad veevoolu
salongiradikasse (pingestatud) või ei takista (pingestamata) või kordamööda.
Energiatarve käivitamise hetkel on veidi kõrgendatud (25A) küünla pärast.
Kliima hakkab puhuma siis kui vedelik kliimaradikas on saavutanud teatud
temperatuuri (+10C vms). Korduval käivitusel hakkab näiteks kohe puhuma.
Põhimõtteliselt võib öelda, et energiasääst on marginaalne (7A max mõni minut).

E39 kliimapaneel ignoreerib salvestatud seadeid ja olenemata kõigest* ei pingesta
veeklappe (maksimaalne vee vooluhulk). Ventilaator ei tööta minimaalse kiirusega.
Eesmärgiks on siiski salong soojaks saada ja klaasid puhtaks. Kõrva järgi kiirus
on dünaamiliselt muutub, algab kusagil 1/5 hiljem stabiliseerub 1/3-l. Kogu jääksoojus
läheb mootori eelsoojendusele. Õhku puhutakse ka jalgadele. Õhku ei puhuta keskelt,
kuna on võimalik, et keskmiste restide rullik oli jäetud külma peale (see on ainuke
õhuvoolutee, mis saab vältida salongiradiaatorit). Praeguse ilmaga retsirkulatsioon
ei ole sisse lülitatud (võimalik et pakasega on).

Ehk lühidalt, E39 automaatkliimapaneel on täielikult ettevalmistatud Webasto
eelsoojendusega koostööd tegema ja nii head automaatikat arduinoga vaevalt
kergelt ära teeb. Kui ahjusüsteem on mõnel autol kangidega, siis tempvalik/suund
tuleb enne ette valmistada ja kui puhur on astmeline, siis ka see tuleks valida
mõistlik (teine kiirus). Kui on automaatne kliimapaneel, mis ei oska
teha koostööd eelsoojendusega (kasutab viimati valitud sätteid kui paneel
lihtsalt pingestada) siis peab õhtul klõbistama. Kui ahjusüsteem töötab klappidega,
nagu E39-l, siis saab kas a) relee abil takistada nende sulgemist või b) lisada
möödapääsuklapp (nagu ka BMW-l originaalis).

Energiatarve stabiilsel soojendamisel on 12,5A, millest 1A on auto enda moodulid.
Kui nüüd rehkendada, siis <10Ah 90-110Ah akule on "lebo ots", eriti AGM akule.
Pealegi on W-l piir ka pingelanguga. Väsinud aku siiski sel momendil enam ei käivita.
AGM aku imeb väga edukalt särtsu, peale Webasto kasutamist näiteks 100A-ga.
Soe vedelaku on ka üsna viisakas, kuid ainult soojana.

Ei saa märkimata jätta endiste BMW inseneride geniaalsust. Aku kõikidel E39-tel asub
taga parema koopa taga, täpselt seal kus salongist õhk välja lastakse. Aku on
konkreetselt kupatatud sooja õhku kui eelsoojendus on aktiivne. See minimaalne aku
soojendamine mõjub hiljem aku laadimise vastuvõtmisele positiivselt, sh ilma W-ta.
Ja suvel kliima kasutamisel vastupidi, pikendab tavaakude eluiga jahutamise abil.

*kliima reguleerib salongi temperatuuri kui süüde on sees

Kui ma ei eksi, siis kui W on kodeeritud töötama ainult analoogselt, siis ta ei küsi luba
töötamiseks. Ainukesteks sisenditeks on siis integreeritud temperatuuriandur ja pinge,
mis saabub toitele ja teavitus, et W on sees mööda neljandat pinni.
Kui W on kodeeritud töötama ka K-busil, siis saadetakse seadmete
vahel telegramme (luba käivituda ja käsk lõpetada, muidugi ka veepump sisse käsk),
kuid käivitada saab mõlemal meetodil alati.

farmer, kas sa oled sirvinud BMW W ühendusskeeme (tehase lahendused) WDS lehel?
Päris mitu erinevat lahendust, ilma k-busita 1998+ on kõige lihtsam juurde tuunida.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Java (vanem väljalase+ allowed sites), SVG viewer (zoomimine)

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 17:50 23
Postitas farmer
Tänud arnis, selgituste eest.
Skeeme olen uurinud palju.
Aga kuna minu naine lihtsalt ei viitsi nuppudega iga kord pärast sõidu lõppu jännata siis proovin k-siini telestardi kindlasti ära.
Ehk kui kasutada analoogjuhtimist ja kliima ei ole seatud 32C peale, siis hakkab kliima mingil hetkel veeklappi kinni keerama ja w lülitub 50% võimsusele või lülitub üldse välja.
Arduinoga paremat süsteemi ei ehita aga ta suudab lugeda w veakoode ja katsetamiseks on ta 10x odavam. Analoogsüsteemi hakkasin kasutama kuna aastal 2011 oli k-siini telestart minu jaoks liiga kallis ja arduino ei olnud veel minu sõber. Arduino võib webastole edukalt esineda ka telestardina (F3), mitte Thetmotestina (F4).

Õhku on ainult jäänud kõige esimese postituse küsimus: kuidas käitub kliima, kui on kodeeritud nii elektriline sõidusoojendi kui ka k-bus webasto?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 18:10 32
Postitas arnis
See probleem tekib E46-l või Patrolil?
Kui E46, siis milline paneel sul on seal on, et veeklappe piirama hakkab :?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 19:07 37
Postitas farmer
E46, digitaalne paneel jõuga käivitatuna kui paneel on seadistatud 20C.

Patrolil ei ole can- ega k-bus'i, see ei ole selle foorumi teema. Patrolil ei piirata vee voolu temperatuuri seadmiseks, vaid segatakse külma ja kuuma õhku.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 19:52 05
Postitas arnis
Kas W on kodeeritud muidu k-busiga käivituma (ehk siis minu jutust
võttes see versioon, mis ootab k-busilt luba käivituda?)

Oled proovinud W analoogkäivitust nii pin1 pinge ja pin3 massiga?
Analog activation via lines

Analog activation is realized by means of a switched ground supply at plug connector X764 Pin 3 on the auxiliary heater.

The AUXILIARY HEATER ON request is sent by the heating/air conditioning control unit via the K-bus to the auxiliary heater . The auxiliary heater now switches on and sends a feedback via the K-bus to the heating/air conditioning control unit. If the feedback is not recognized by the heating/air conditioning control unit within the next few seconds, the switching procedure is interrupted.
Muideks kliimapaneelis on kaks valikut seoses webastoga. Oled proovinud nii analoogkäivitust kui kbusi käivitust? Lisaks on veel mingi releevalik. Mõlemal juhul ühed vaikimisi diislitel, teised bensukatel.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.11.2015 20:09 55
Postitas arnis
Kui kõik töötab ja ainuke probleem on selles, et kliimapaneel ei oska veeklappe lahtisena hoida,
siis võibolla ikkagi minna kergemat vastupanuteed ja kas
a) lisada möödapääsuklapp veesärki (nagu E39-l tehas paigaldas just sellesamuse probleemi tõttu)
või
b) webasto telestardi signaaliga toita releed, mis katkestab veeklapi töövõime.

Teise variandiga võib tekkida kliimapaneelil paranoia ja hakkab liiga kõvasti puhuma (salongis
on liiga palav, valik on 20C, olenemata sellest, et salongiradikas on 60C hakkab kõvemini puhuma).
Seda saab väga kergelt proovida, ühendades katse käigus veeklapilt pistik lahti.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 10.11.2015 03:38 51
Postitas farmer
Järgmine nädal olen Eestis tagasi ja katsetan k-busitamist. Windows läpaka peab veel kuskilt leidma.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 30.01.2017 09:11 15
Postitas oke139
Teeksin ka siis veidike ÜKT-ed ja täiendaks ka oma 2-sendiga seda teemat, võib-olla pole just päris kõige õigem teema/koht aga jäi silma.
Mul on sama aju täpselt mis kasutajal Farmer-il, auto on 02/99 E46 320d 100kw, tehase webasto. Ostes oli toite juhe maas ja nüüd olen veidike pusinud sellega. Aju andis vigadeks veepumpa, selle võtsin maha ja ka mingis osas lahti. Veepump hakkas liikuma ainult teatud kindlast asendist(1/2), samas kui vuras siis töötas ilusasti. Hetkel asendasin takistiga(vist 100oomi, vahet suht pole) ja kustutasin vead ära, see kadus ära seega trans oli okei. Teine viga oli teada tuntud Glow plug/Flame Detector aga huvitaval kombel oli mul tüüpilise "short to ground" asemel "open circuit". Testisin küünla takistuse ära ja vastas normile 0.4oomi, seega oli küünal ise terve. Võtsin aju maha ja nüüd eile pusisin sellega toas, väliselt väga puhas ja pole viga midagi. Jõudsin järeldusele et mosfet mis peaks toitma küünalt on läinud läbi just selliselt, et source ja drain on omavahel lühises(Tüüpiline mosfeti läbiminemise viis, ehituslik omapära). Kui keegi seda loeb siis kõige lihtsam selle testimise viis on testriga toite pistiku Pin1 ja küünla Pin2 kontrollimine, juhul kui seal kontakt siis on probleem selles. See on ka muidu loogiline, sest aju kasutab küünalt kahel otstarvel: Läbi jõutransi lükkab küünla soojaks ja hiljem läbi teise ahela annab kergema voolu küünlale peale ja läbi selle mõõdab küünla takistust(takistus suureneb soojenemisega), mille tulemusel mõõdab ta küünla temperatuuri ja ka kaudselt seda kas kambris on leek(flame ist valid). Seega oli veakoodi põhjus ilmne, kivi üritas transi välja lülitada ja minna monitoorimis reziimi, oodates pingelangu aga kuna mosfet heasti toitis seda tagant pidi siis arvas et tegemist on avatud ahelaga ja lülitas kohe ahju välja.
Transi tüübiks on BTS141 ja tegemist pole mitte tavalise Mosfet transistoriga vaid Siemensi(Nüüd infineon, sama asi) targa transistoriga, milles on ülepinge, temperatuuri kaitse ja muud vigurid sisse ehitatud. Samuti peab ka ära märkima et tegemist on loogika level transistoriga ehk seda juhitakse 1.3-2.3V pingega, seega tavalist 2-4V mosfetit proovimise mõttes kasutada kahjuks ei saa. Surfasin oomipoe lehel sisuliselt kõik transistorid läbi ja kohapeal polnud kusagil ühtegi sobiliku, samas oli see sama BTS141 tellitav kuskil 6 euri eest(Infineon-i toodang, Siemensi transistori osakond 99aastal muutus selleks, andmelehed on 1-1 koopiad). Nädala lõpuks saan transistori kätte, tinutan ära ja eks annan tagasisidet. Nüüd veel vaja hankida kusagilt veepump ja mõtlema mis pidi seda kasutama hakkan kas seisusoojendina või siis sõidu.
Lisaksin ka palju otsitud skeeme, mis leidsin idanaabrite foorumitest.
Suur skeem: https://www.upload.ee/image/6615801/BMW_TTC.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Väiksem skeem: https://www.upload.ee/image/6615803/webasto1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Loodan et on kellelegi tulevikus abiks...
Kergem OT: Arnis sa olid see kellel facebook ei ole ja kellega eelnev suvi sai ühte 330D vaatamas käidud, kelle omanik ähvardas lõuksi anda, sest su observatsioonid olid liiga detailsed? :lol: :lol:

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 03.02.2017 09:21 53
Postitas oke139
Nonii the plot thickens. Nüüd open circuit errorist sain lahti aga asemele sain "short to ground" flame detector, mis on tüüpiline ja vaatan kas viitsin otsida lahendust sellele. Muidu mul masin aastast 02/99 ja kirjas et park heating... Käima pannes igatahes saab "turn on" signaali. Muidu nüüd on näha ka et ta pollib/sampib küünalt, sest on näha webasto status-e all kuidas pinge dropib iga natukese aja tagant märgatavalt...
" onclick="window.open(this.href);return false;

Katsun veel skeeme pusida ja tinutada veidike aga samas uurin ka uue webasto poole, pole kordagi veel minu käes see töötanud...

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 04.02.2017 11:42 40
Postitas oke139
Kokkuvõttes tööle seda aju ei saanud, siin kaks päeva pusinud sellega. Kõik takistid vastavad oma väärtustele, transistorid tunduvad et lasevad ka läbi kenasti pinget, suured kondekad testitud ja hoiavad pinget... Tüüpvigasid ka ei leidnud ja üleüldse pole kusagil mingeid visuaalseid kahjustusi. Küünla kontrollahela rajad ja takistid vastasid kõik väärtustele, pinge liigub üle kenasti, kahjuks ossi pole et käia ajupoolne juhtimine üle. Dioodid tundusid ka okei-d, vähemalt pingestamata. Põhimõtteliselt asi vist mul siiski kusagil SMD kondekas või siis tõesti mõni smd trans/diood on kuidagi viisi läbi läinud, ilmsetel põhjustel ei tasu vaeva ära neid uupi maha joota ja asendada/testida.
Ühesõnaga jääb hetkel see aju mul kappi kas siis varuosadeks või ootab aega millal jõuan/leian ossi. Hetkel katsun leida uue aju kusagilt, kasvõi kahjustatud, arvan et koos webastoga, sest veepumpa nvn tarvis. Siis arvatavasti läheb conventional reziimi ja ebay-st mingisugune veel mõtlemisel juhtimisskeem.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 04.02.2017 20:20 08
Postitas farmer
Interneedusest leiab ka kolmandate tootjate ajusid webastole, osad on kohe puldiga.
Näiteks googeldades fraasi "aftermarket webasto ecu".
http://www.ebay.com/itm/Aftermarket-con ... 936241617

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 07.02.2017 20:28 30
Postitas oke139
Kusjuures leidsin neid aga siin vahepeal pakuti tervet töötavat webastot 80-100 euri nii et pigem võtaks selle. Praegu kui reaalselt kohe võtaks siis pole muidugi ühtegi saadaval...
Kuidas sa lõpuks jätsid endal selle nö kaugkäivituse? Annaks vast arduinoga ka nö "sundida" sisse üle K-linei selle nt sama commandiga mis inpa talle saadab "Activate" vms? Kuulab ta ju k-linei ka ilma süüteta... Kusagilt kätte saan siis võtan tõsisemalt selle teema käsile, elektroonika meeldib.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 07.02.2017 21:19 58
Postitas farmer
Kaugkäivitus: Arduino PRO Micro + A6gsm module + K-line adapter. käivitab suht suvalise Webasto, näiteks Range Roveri Webasto Nissani küljes. Täpsemalt loe:https://github.com/stuartpittaway/Webas ... oInterface. Mina ise ei viitsinud nii keerulist süsteemi teha, vaid tegin Arduinole mikroprogrammi: vastamata kõne käivitamiseks ja peatamiseks.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.02.2017 19:38 58
Postitas oke139
Esialgu arvan lükkan ka conventionali ja üritan lihtsalt "park"-is ta tööle saada, siis hakkan K-busitama.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 18.02.2017 16:58 58
Postitas oke139
Nonii kergem uuendus. Nii head kui halba juhtus siis.
Vahepeal kasutaja Gorqn müüs mulle väidetavalt töötava webasto suht soodsa hinnaga, vist 39 pealt. Igatahes sumpa kinnituskoht oli erinev(mul pika kaelaga, see oli lühikesega), siis otsustasin lihtsalt veepumba ja aju ümber tõsta. Muidugist aju kinnituspoldid läksid kenasti puruks seega tagastusvõimalus koheselt ka ju läinud. Aju sai ümber tõsta ja muidugi ei töötanud seal miski. Koheselt 3 erinevat viga... Ventilaatori tagasiside, küünlatagasiside ja ka mingisugune triviaalsed K-busi vead. Veepump muidugi oli ka veas, tundub et sama efekt nagu mul et teatud asendist hakkab vurama ja kui vurab siis töötab aga kui seisma jääb vales asendis siis on jälle viga käes. Sai siis aju jälle tuppa võetud ja kolm takistit + üks kondekas olid läbi, kusjuures kõik erinevad ahelad seega polnud mitte mingit võimalust et see oleks töötanud, usun et juba aastaid polnud see ahi töötanud, sest kui juba üks ahela osa otsad annab siis webasto enam tööle ei lähe ja tõenäoliselt ülejäänud takistid läbi läinud lihtsalt aastatega. See selleks.
Nüüd igatahes peale tinutamist oli aga rohkem õnne, jäi ainult pumba viga alles. Panin takisti vahele jällegist ja nüüd uuesti koodid ära kustutades ja auto käima pannes läks ahi esimest korda tööle korraliku suitsupahmakaga, lasin tal veits aega käia ka aga nüüd siis vaja veepumpa, et edasi midagi teha.
Sisuliselt kui kellelgi vaja siis võin mingil määral hakata tegelema ka nende ajude parandamisega.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 19.02.2017 23:03 50
Postitas oke139
Tuunisin täna igavusest vana aju ja sain selle ka tööle. Et siis nüüd on üks üle.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.12.2021 21:12 57
Postitas allstarz
Kas kõik e39 webasto ajud on võimalik ümber kodeerida analoog käivitusele?
Pärit 2002a auto pealt.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.12.2021 21:45 26
Postitas farmer
Teoreetiliselt peaks saama.
Mis webasto see täpsemalt on? Osad webastod on nimelt ainult sõidusoojendiks loodud ja ilma veepumbata!
Kõik K-liini webastod on võimalik diagnostika jalast käima saada väikese mikrokontrolleriga. Näiteks töötas 2007. a. Landroveri CAN-bus webasto väga edukalt 2001. a. Patroli küljes.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.12.2021 22:19 19
Postitas PeeterA
Can-bus pole ju analoogkäivitus. Peeti silmas ilmselt tavalise 12 voldiga aktiveerimist. Netist leidsin selle pildi. Seal nagu oleks peale K-bus ka +12v ja massiga käivituse pinnid. Kindel muidugi pole, kuna pole kunagi vaja olnud testida.
Pilt

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.12.2021 22:51 43
Postitas allstarz
Kas oleks infot selle mikrokontrolleri kohta? Seisab mul 4 webasto aju mis on erinevatelt autodelt mille juhtimine läbi can. Tsirkupumba käitamine ei oleks keeruline eraldi teha.
Ehk siis valikus ongi kas leida analoog (+12) juhtimisega, ja kuuldavasti pidi olema võimalik e39 aju ümber kodeerida k-busi pealt analoog juhtimise peale.
Kuid kui leidub ka kontroller millega anda käivitus ja lõpetus käsklus webastole siis see huvitaks samuti.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.12.2021 11:32 18
Postitas farmer
Jään kõige eelpool öeldu juurde.
Kõik k-liini webastod saab diagnostika jalast käima.
Webasto standard lahendus on T91 kaugkäiviti ja 1533? kell (peab kontrollima T90 ja 153... olid analoog süsteemis?)
Sõber googel leiab ka veel paar krõbeda hinnaga gsm varianti.
Või https://www.prokes-auto.com/module-for- ... o-top-c-z/
Aga et Webasto esindus saaks oma tooteid hooldada ja remontida on olemas tagauks, mis töötab sõltumata automargist ja canbus'ist.
Nimelt on olemas universaalne ThermoTest tarkvara ja kui nüüd jälgida k-liini telegramme siis:
start {0x83, 0x51, 0xf1, 0x31, 0x22, 0x01, 0x19}
stop {0x83, 0x51, 0xf1, 0x31, 0x22, 0xff, 0x17}; //heater stop
keep1 {0x83, 0x51, 0xf1, 0x2a, 0x01, 0x01, 0xf1}; //keep alive1
keep2 {0x83, 0x51, 0xf1, 0x2a, 0x01, 0x02, 0xf2}; //keep alive2
keep3 {0x83, 0x51, 0xf1, 0x2a, 0x01, 0x05, 0xf5}; //keep alive3
info {0x82, 0x51, 0xf1, 0x3c, 0x00, 0x00};
Loe edasi: https://sourceforge.net/projects/libwbus/
2002 vist ei ole w-bus aga selle kohta on mul ka lahendus.
Õhtul otsin lingid.
Oma teemat olen hakanud risustama ;)

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.12.2021 14:59 21
Postitas allstarz
Thermo test arvutis täitsa olemas ja võimalik webastoga ühenduses olla ja käitada. Vaja veel tutvuda lähemalt.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.12.2021 21:02 37
Postitas farmer
See teema tähistas hiljuti 10.juubelit. Pean endale tuhka pähe raputama ja teatama, et lingid algallikatele ei ole minu arvutis säilinud aga olemas on Arduino kood w-bus webastotele ja ThermoTop c e aftermarket... variandile. Soovijatele võin neid jagada. Siin foorumis ei tahaks hakata sadade ridade viisi koodi lahkama, see ei ole enam BMW vaid mõne elektroonikafoorumi teema(github, sourceforge...).

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 06.01.2022 15:37 11
Postitas jaguar3
Tere. Olen küll Land Roveri mees, aga ahjud on meil samad. Vaatan et siinne seltskond tunneb teemat. Mul teema järgmine: Land Rover Range Rover 2011a., originaal Webasto Termo Top C peal. Koguaeg oli mingi jama, ei jõudnud enam neid vigasid kustutamas käia, küll oli küünla viga, küll pumba jne, läks tihti lukku ühesõnaga, või siis lihtsalt ei läinud käima vea tõttu. Ja kui käiski - tööaeg kliima poolt oli piiratud 20min, ei jõudnud suurt midagi eelsoojendada selle ajaga. Võtsin ette ja viskasin vana Webasto välja sealt, panin uue analoog Termo Top C peale. Telestardilt jäi käivituse signaal + lüliti panin salongi ja nii ta mul töötab niikaua kui +12V pin 1-le tuleb. Pin 2 läbi lõigatud ja juhe salongi veetud, vigade lugemiseks tulevikus või originaal süsteemi taastamiseks. Eelsoojendab ainult mootorit loomulikult. Salongi eelsoojendab elekktripuhur 230V, läbi relee mis samuti Telestardilt rakendub (kui juhe seinas loomulikult). Sõidu ajal hoian ka Webasto töös kuni temp. seier töötemperatuurini tõuseb. Kui unustan peale - Webasto oskab ise ka omapäi temperatuuriga toime tulla. Positiivne on asjal see, et nüüd iga poe juures seisma jäädes jääb Webasto käima, ei klõpsi sisse-välja koguaeg nagu ta originaalis tegi. Kõik toimib, aga tunnen et mul süsteem pole küll paha, aga siiski kuidagi poolik, igal pool ei ole 230V salongi jaoks võtta. Kui saaks selle kliima ka kuidagi üles äratada. Võin ju võtta näiteks vana Webasto aju ja ühendada see paralleelselt süsteemi, sealt pin 2-lt K-line kliimasse ja ongi tehtud. Pelgan vaid seda et kui Webasto aju ei näe Webastot ennast ja kõiki komponente (pumbad-küünlad jne) kas ta siis ikka saadab kliimale äratuse? Läheb lukku ära ja ongi kõik. Saab ka nii et lähen salongi ja aktiveerin "Timed climate - ventilation", siis puhub 20min. Aga miks ma siia kirjutan? Järsku keegi teab, ehk on olemas mingisugune adapter mis oskab kliimat äratada? Võtaksin näites pin 4-lt äratuseks signaali (sinna tuleb +12V kui veetemp. teatud tasemeni jõuab), aga kuidas +12V kliimale arusaadavaks äratussignaaiks muuta?
Tänud

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 06.01.2022 20:27 50
Postitas BumBum
Ma olen arusaanud, et nii peabki toimima. Kõigepealt soojendatakse vesi üles ja siis lülitub salongis alles kliima tööle. Ehk see sama äratuse signaal tuleb ühendada kliimaploki taha. Kas siis 12v või mis seal on. Audidel teevad samamoodi. Seda kui kaua Webasto töötab saab reguleerida.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 12.01.2022 18:58 51
Postitas marx666
Land Roverile pakutakse sellist Easy IPCU moodulit:
https://altox-europe.eu/product/altox-e ... easy-ipcu/
Peaks suht Plug and Play olema.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 16.01.2022 10:47 06
Postitas jaguar3
marx666 kirjutas: 12.01.2022 18:58 51 Land Roverile pakutakse sellist Easy IPCU moodulit:
https://altox-europe.eu/product/altox-e ... easy-ipcu/
Peaks suht Plug and Play olema.
Midagi taolist ma pidasin silmas jah. Paraku see mudel on mõeldud Discoverile ja RR Spordile. Nendel mudelitel ei ole tehase poolt salongi soojendamine ette nähtud (ainult mootor), ja selle kitiga saaks ka selle käima. Mul on Range Rover, ja sellel oli juba tehase poolt kliima käivitus olemas. Mul aga paigaldatud järelturu analoog Webasto, see ei oska kliimaga suhelda. Vb. saab ka seda konreetset kitti ümber ehitada mulle, aga Plug and Play ta minu auto puhul ei ole.
Aga sest ei ole hullu, eelsoojendan salongi 230V elektripuhuriga, käima panin ta paralleelselt Webastoga läbi relee, mis toitub samuti pin1-lt. Ehk kui puldist panen Webasto käima, läheb ka puhur järgi. Tulen autosse - tuba soe ja mootor soe. Lisaks panin ka lüliti pin1 sunniga toitmiseks, et sõidu ajal ka Webasto jätaks tööd.
230V kiti ostsin lisaks, puhur 2,1kW + akulaadija + relee puhurile. Kõik töötab, tuba ja mootor soe, mina rahul.