M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Bluedogster
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 09.12.2008 02:07 20
Asukoht: Kodumaa

M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Bluedogster »

Ok targad onud ,räägiks siis sellisest teemast. Kuna tundub ,et talvel läheb auto kohendamiseks ja järgmisel suvel tahaks sõita niimoodi ,et teepeale raudselt ei jääks ning kui mõnest rajapäevast osa võtta ,siis ei tekiks ka ühtäkki mõnda üllatust ja power oleks tasemel, hakkasin mõtlema lisaks veermiku tegemisele ka südame remondile. Ja ei ,ma ei ole loll ,edasine teema ei tule stiilis: Bläd mõli et suskaks turbsi vahele :D , ei ei ei ,ma sooviks töökindlamalt N/A jõudu saada. Kuna varem pole seda mootorit seespoolt näinud ja üleüldiselt jääb kapoti aluse remont tasemele ''teoreetselt on kõik võimalik'' ,siis nõu on igati teretulnud.
Ühesõnaga mida saaks paremaks ja töökindlamaks teha? Ise olen mõelnud ,et no raudselt kakuks kaalika maha ,uus tihend ja kaalikas lihvi, peaks juba see paremaks asja tegema ning tänu lihvimisele peaks ka ju väike powergain tekkima ,surveaste ju tõuseb ja mütakas parem? Ma kunagi kuulsin ,targad onud rääkisid niimoodi. Nüüd aga küsimus selles ,et kuidas teha kindlaks ,et juba pole lihvitud ning kui lihvi saata ,palju võib maha võtta, liiga palju pole ka kindlasti hea onju? Ok järgmiseks siis see ,et lisaks klappide jne tegemisele ,kas saaks vähe mürtsu paremaks sellel motol kui sisse/väljalaske avad lihvida/poleerida ,jällegi teinud ei ole ,aga targad onud juutuubis 100 videot teinud kus väidavad ,et kõva tünung on. Kahjuks aga ei ole leidnud konkreetse mootori tegemise kohta ühtegi videot :?
Järgmine küsimus. Kui teha ise(mitte rocket science mõõtudega jne) võimalikult korralikult torukolle ,kas see annaks midagi juurde.
Siis veel selline teema. Kui panna vabalthingavale cooler vahele ja koonus ehitada ka sellise kohapeale kust saaks vaid värsket külma ,kas see annab midagi? Või piisaks ainult koonuse tõstmisest võimalikult külma koha peale.? Kuna sisselaske kolle näeb sellel eriti imelik :D välja ,siis mida sellega teha annaks? Oleks raha taskus ehitaks muidugi eraldi throttle body'de peale ,aga see pole vist minu jaoks :D ? Ühesõnaga sooviks nõu siis ,et mida võiks ja mida mitte ,millest on kasu ja millest mitte?
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Cert85 »

Alguses ja nö peale remont teha. Uurida, mis seisus on silindriseinas, kolvid, kolvirõngad saaled ja vänt.
Selle cooleri jätaksin panemata, usun, et sellest kahju pigem. N/A'l pigem, et mida lühem tee õhul, seda parem.
Võid panna eraldi throttled, nende otsa ruuporid, kaotada õhulugeja, panna lairiba lambda ja progetav aju, millega siis piiraja sinna 8k prm'i juurde ajada, kui mootor korras.

Kergemad kolvid panna. Kolvid ja kepsud ning väntvõll tasakaalustada. Hooratas treida kergemaks.
Surveaste sul juba tõuseb, kui kaant lihvid. Veel saad silindreid hoonida, millega siis lähevad remontmnõõdus asjad sisse ja mille tulemusena sedasi võidad natukese kubatuuris.

Eest kaotada ventilaator ja panna elektriline (selline asi oli ka endal plaanis).
Nagu ütlesid, siis ka väljalaskesse torukolle ja korralik summuti.

Kindlasti annab ka kanalite poleerimine voolavust juurde "peas".
Usun, et pöörised silindris toimuvad juba niigi head kõrgemate pöörete juures, et hea segunemine kütuse ja õhuga toimuks.

Võid veel lasta pihustid puhastada, et pihustus võimalikult peeneks osutuks ja vajalikus koguses.
Ehk annab ka kütusesurve tõstmine midagi juurde. Aga seda näeks juba lairiba lambdaga, et segu samas ka võimalikult hea jääks.

Teravamad nukid siis lisada juba, kuigi nendega madalamalt vast natukese uimasemaks asi muutub.


JNE JNE. Eks miskit on kindlasti veel teha.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Jaanus K
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 17.07.2007 19:07 46
Asukoht: Tallinn

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Jaanus K »

Kui sul on plaanis rajapäevadel osaleda, nagu sa kirjutasid, siis esimese asjana soovitaks mootor rahule jätta. Alustuseks osta korralikud rehvid ja vedrustus, vaheta puksid ja sõida. Seejärel vaata, mida sa pead veermiku juures veel muutma ja seadistama, et asi parem oleks.

Kui ikka näpp sügeleb mootori ehitamise järgi, siis enne kui hakkad midagi tegema mõõda kompressioonid silindrites ära - saad ülevaate silindrite ning kolbide seisukorrast ja kaane pidavusest.
Kui mootor remonti ei vaja, siis ainus asi mis oleks mõistlik teha on karterisse vaheseinad, et õli asemel õhku kurvis sisse ei tõmbaks.
Bluedogster
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 09.12.2008 02:07 20
Asukoht: Kodumaa

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Bluedogster »

Veermik on iseenesest nagu isegi korras, vedrustus jäik ja auto madal. Ees on bilsud ,taga kyb amordid ja korralikud madaldus vedrud. Amatöörile käib kah. Pukside poolelt on kõik ok ,hetkel on nad kõik täiesti korras. Mille kindlasti lisaks ,on strutbar nii ette kui taha ja karterile kaitse ,muidu aga jätaks veermiku rahule. Mind aga hirmutabki rohkem see ,kui sõidad a'la pärnusse rajale ja tuled köie otsas tagasi ,sest mootor sai otsa. Ning põhimõte ongi nagu selles ,et kui juba moto kallale ronida ,siis miks mitte juba paremaks teda teha.... Igatahes olen selle niimoodi läbi mõelnud ,et ostab paarisajaga ühe projekti mootori kõrvale hetkel ,nii pole vaja muretseda ,et remondi tõttu auto kuskil seisaks. Ja rehvid ,ma ei muretseks rehvide pärast nii palju. ;)
Maxer1
Huviline
Postitusi: 149
Liitunud: 18.05.2009 19:35 47

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Maxer1 »

Bluedogster kirjutas:Mind aga hirmutabki rohkem see ,kui sõidad a'la pärnusse rajale ja tuled köie otsas tagasi ,sest mootor sai otsa. Ning põhimõte ongi nagu selles ,et kui juba moto kallale ronida ,siis miks mitte juba paremaks teda teha.... . ;)
Ja sa arvad, et remonditud mootori korral ei saa seda mitte kuidagi juhtuda?
Jaanus K
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 17.07.2007 19:07 46
Asukoht: Tallinn

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Jaanus K »

Bluedogster kirjutas:Veermik on iseenesest nagu isegi korras, vedrustus jäik ja auto madal. Ees on bilsud ,taga kyb amordid ja korralikud madaldus vedrud. Amatöörile käib kah.
Ees bilsud ja taga kyb tähendab juba seda, et vedrustusega pole asi kaugeltki korras...

Enne kui hakkad midagi tegema, mõtle välja mis on sinu eesmärk.
Kui sinu eesmärk on näha mis selles mootoris sees on ja kui suure summa sa selle peale kulutada suudad võimalikult lühikese aja jooksul - ehita mootorit.
Kui eesmärk on rajapäevadel kiireid aegu sõita, siis veendu, et mootor on korras (surved ok, vedelikke ei leki, andurid töötavad, filtrid ja vedelikud on vahetatud, võõraid helisi ei kostu) ning tee alusvanker korda, võta mõni kogenud juht kõrvale ja sõida, seadista, sõida, seadista, sõida.

See on väga positiivne, et sa tahad rajapäevadest osa võtta. Lihtsalt ära alusta valest otsast nagu paljud seda teevad või on teinud (mina kaasaarvatud) :D
Bluedogster
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 09.12.2008 02:07 20
Asukoht: Kodumaa

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Bluedogster »

Maxer1 kirjutas:
Bluedogster kirjutas:Mind aga hirmutabki rohkem see ,kui sõidad a'la pärnusse rajale ja tuled köie otsas tagasi ,sest mootor sai otsa. Ning põhimõte ongi nagu selles ,et kui juba moto kallale ronida ,siis miks mitte juba paremaks teda teha.... . ;)
Ja sa arvad, et remonditud mootori korral ei saa seda mitte kuidagi juhtuda?

Saab ikka, ka pmst täiesti korras moto võib pilbasteks lennata.
Aga % on väiksem kui ta on korras ja meelerahu ,see on mulle oluline.

Ei muidu aga väga head soovitused ,eks ta vast õige on ,et ei tasu hakata powerit taga ajama ja peaks esialgselt tegema ära asjad mis aitavad paar ringi lihtsalt rajal püsida ja venitaks üle eesti koju tagasi ka peale sõitu. Küll ,aga leian siiski ,et kui raha tilk üle jääb ,ostan siiski ühe projekti moto ,neid läheb siin foorumis juba al 200.- ja isegi vähema eest... mainimata jäi muidugi üks väga oluline osa, pidurid. Kuidas nendega on ,kas need originaal kettad/klotsid kannatavad paar 3 ringi nt audrul sõitu või mis? Või peaks hakkama neid tuunima esimesena. Kuna ok ,mulle pole niivõrd oluline see ,et kere kaldub halva vedrustuse pärast ja kaotan kurvis hunniku aega ,aga kui pidama ei saa ,siis on paha paha.

Krt teema kakub võssa ära, no aga mis teha kaua sa ikka unistad ,tahaks lõpuks ometi vajutada :D
Kasutaja avatar
Martin1
Huviline
Postitusi: 1726
Liitunud: 30.06.2010 01:25 55
Peamine sõiduk: F31
Asukoht: Tallinn/Laulasmaa

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Martin1 »

Nii, praktikas kogemust erilist pole aga teooria on tugev :mrgreen: , ehk siis targutan ka pisut.

Mina teeks nii. Mootor, kõigepealt remont, plokk ülepuurida ja remont mõõdus kolvid sisse. Need ilusti tasakaalu ajada. kepsud tasakaalu ja siledamaks(poleerida), kaant veidi lihvida ja 98ga edasi sõita. Lisaks soovitan kindlalt selle raske hoorattaga miskit ette võtta. Uuri äkki annab M50l kompunnida mingi teise mootori ühemassilist hooratast ja sidurikomplekti külge või siis lase treida. (käib kiiremini pöördesse ja esimeste käikudega teravam).

Pidurite kohapealt nii palju et uued kettad, uhkemad klotsid (ferodo ds2500 vms) ja korralik pidurivedelik mis keema ei läheks paugutades.

A ja see vahejahuti unusta ära :mrgreen: see takistab aint õhuvõttu su massinal. Kui koonust tahad panna siis uuri mingi korralikum ja eralda mootori ruumist kuumatõkkega ära. Filtrit ennast ju ei peagi kuskile stange alla viima, selleks võtad nt ventilatsiooniks mõeldud painduvat toru, millega õhu filtri juurde juhid.

Äkki oli abi.
Bluedogster
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 09.12.2008 02:07 20
Asukoht: Kodumaa

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Bluedogster »

Niimoodi saab päris hea plaani isegi kokku panna ,kui on palju erinevaid ideid. Saab sellise optimaalse lahenduse äkki. Koonuse suhtes mõtlesin ise ,et vb kui ehitada klaasriidest täpselt ühe neeru tagant selline custom toru ,peaks vast päris hea saama. Ei tahaks seda toru väga madalale ka nagu panna ,kuna ei taha väga vihmavett jms jama otse koonuse peale. Vaat ,aga hoorattaga kui sellisega on mul endal ka teooria kõva taga :D Nimelt kas teema pole mitte nii ,et ok teed ratta kergemaks ja saad esimese kahe käiguga jah vb kiiremini piirajani, aga samas nt raskema rattaga on see ,et kui juba pöörded kõrgemal ,ehk siis ütleme et suudad enne kurvi optimaalselt käigu alla viia ,on inertsiga kurvist välja tulemine(eriti tõusudel muide) tiba parem? A ja siis see ,et kas siis sellel m50'l on kahemassiline? Huvitav millega seda asendada üldse annaks?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas raimo_r »

Ma saan küll aru, et talveõhtud on pikad ja pimeded ning noor mees ja veri vemmeldab sees aga enne kui sa hakkad suvalised auto kallal rapsima, annan paar näpunäidet.

Kõigepealt küsi, kas su eesmärk on ikka ringrada sõita?
Kõigepealt mine sõida paar üritust ära ja siis mõtle see punkt uuesti läbi. Üsna tõenäoline, et su autoga ei juhtu mitte midagi.
Kui see on tõesti su eesmärk ja see meeldib sulle, siis nr1 asi mis sa tegema pead, on teise auto ostma.
Fakt on see, et tänavasõiduautod on konstrueeritud mugavalt, turvaliselt ja sportlikult koos mõistlike hoolduskuludega igapäevaselt liiklema. Seega on silla seaded kardinaalselt erinevad sellest, mida üks ringraja kiiresõiduauto vajab.
Kui see tundub ulme ja mõtled et ok, ma nii kiiresti ei tahagi sõita, ainult mõne võrra kiiremini kui praegu, siis tuletan meelde, et Eestis on ainult üks ringrada. Kõik teised on kardirajad ja oma igapäevasõiduauto saab seal väga kergesti ja üsna kapitaalselt ära lõhkuda.
Alustada võid jah praeguse autoga aga kui on selge, et tõesti niiväga meeldib, siis osta ikkagi teine auto.
Teisele autole saab juba esimese "tuuninguna" teha kaalutuuningu, mis mitte midagi ei maksa. Viskad kõik kiirestisõitmiseks vajaliku välja. Paned aeglasema peaülekande. Paned sillad paika rajasõidujaoks, mis annab päris palju kurvikiirust juurde (sirgel oskab igaüks pedaali tallata). Jne.
Samuti pole vähetähtis see, et sellise auto saad hiljem rajaautona maha müüa. Mingite igapäevaauto-rajaauto ärapaarutatud hübriidi ei taha sult pärast keegi

Kui su eesmärk on lihtsalt mootorit forsseerida, siis nii kirjutagi siia.
Selle kohta võib lühidalt öelda nii, et vabalthingava mootori forsseerimine on üsna kulukas ja tuntavat jõulisa saad sa juurde ainult pööretevahemiku ülemises otsas. Seega selle jõu tundmiseks pead sa pidevalt rullnoka moodi paarutama. Sealjuures on väga suur hulk uuemaid autosid ikka kiiremad.
Kuna tänavasõidul kõrgeid pöördeid ei kasutata, siis kehtib põhimõte "there is no replacement for displacement" ehk töömaht ruulib (loe: paigalda suurem mootor).
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Bluedogster
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 09.12.2008 02:07 20
Asukoht: Kodumaa

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas Bluedogster »

raimo_r kirjutas:Ma saan küll aru, et talveõhtud on pikad ja pimeded ning noor mees ja veri vemmeldab sees aga enne kui sa hakkad suvalised auto kallal ''''rapsima'''', annan paar näpunäidet.

Kõigepealt küsi, kas su eesmärk on ikka ringrada sõita?

(sirgel oskab igaüks pedaali tallata).


Seega selle jõu tundmiseks pead sa pidevalt rullnoka moodi paarutama.

"there is no replacement for displacement" ehk töömaht ruulib (loe: paigalda suurem mootor).

Mõnes osas võiks nüüd isegi nõustuda ning by god i love me some tough love. Aga siinkohal pean ütlema ,et yu so wrong. Suvaliselt auto kallal rapsimisest ei ole mitte gramm juttu olnud ning palun mind mitte ka sassi ajada iga teise tavalise ''rullnokaga''(hea sõna ikka) ,kes oma vana bemmirondiga emme issi rahakotilt juppe vahele laoks ja seda ka valesti. Ei ,nii kahju kui mul sellest ka pole siis minul jätkuks raha vaid läbimõeldud asjade peale mida oma bemmirondiga teha...

Eesmärk kui selline ei olnud ka ju välja kirjutatud kujul ''tahan õudsalt rinkat paugutada'' ,ei ''mõnest rajapäevast tahaks vaid osa võtta'' ning sellejuures võiks auto ühestükis ise ka teisest eesti otsast tagasi sõita. Sinu võrdlus oli hetkel umbes selline ,et ah mine kõigepealt proovi võta oma auto ja lase torud tühjaks ''äkki ei juhtu midagi''.. No ma ei tea, kas ikka tasub?

Sirgel pedalit pressida.. Ei ei ,kurvi ikka külg ees ,ikka külg ees ,milleks mul see bemar siis üldse on :D

Ja usu mind ,tagumikuga on juba ammu ammu jõunumbrid ,pidamine ja seisuteekond järgi proovitud ,jääbki vaid järgi ainult paremaks teha. No ja kasutades vana head hüüdnime ''rullnokk'' I guess i am. indeed.

''No replacement for displacement'' Ei vaidle vastu ,4L v8 ,yes please.. Oleks vaid seda füüri piisavalt.

Kokkuvõttes palju vastu ei vaidle ,aga ütleks vaid niipalju ,et hetkel kirjeldasid sa rohkem oma lähenemist asjale oma künka otsast ,aga künkad on erinevad ja inimesed nende otsas veel erinevamad.
Mina soovin enda autost teha tasapisi töökindla igapäevaliikuri ,millega paar korda aastas mõnest ''rajapäevast'' osa võtta, sina sooviks kohe proffesionaalsemat lähenemist.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: M50B25 Jõulisemaks ja teravamaks.

Postitus Postitas raimo_r »

Tavaline E30 325 kõlbas küll Audru ringil peeneks lasta terve päev läbi. Siiani pole need rajale jõudnud E36 ka kehvemad olnud. Samuti on rajapäevadel käinud kõikvõimalikud autod alates tavalisest mossest, peugeot-est, opelitest jne. Enamik on neist tervelt lõpetanud. Mootoriga tekib probleeme neil, kellel need juba varem olemas olid.

Selleks paariks rajapäevaks on sellele autole vaja maksimaalselt karterisse vaheseinu ja paremaid piduriklotse esisillale. Selle ütles Jaanus juba ära, muud ei olegi siin rohkem arutada.
Muidugi võiks vaadata juurde sportlikud tänavarehvid, mis aitaks natukenegi stabiilselt sõita.
Külg ees sõitmiseks on vaja vihma või lund, kuna 141kw on selleks kuiva asfaldi peal ikka üsna jõuetu. Tuunida pole vajagi.

Kuna targad hakkasid siin kohe mootorit tuunima, siis saigi öeldud, et enne rapsima hakkamist tuleks ikka läbi mõelda, mis see eesmärk ikkagi on.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Vasta