1. leht 1-st

E36 M40B16 Plokikaane tihend läbi?

Postitatud: 25.12.2011 12:12 51
Postitas illukas316
Sümptom on üks ja väga lihtne, masin ajab valget suitsu välja nagu vanakurat.

Enne ilmnemist tehtud tööd: Uus termostaat, uus(kasutatud) salongiradika klapp, uus tosool.

Õhutamise käigus keerasin õhutusnipli radikal katki ja asendasin hariliku poldiga. S*tt mõte, sest paisupaagi kork ei reageerinud ülerõhule ja aur tuli välja igalt poolt mujalt. Katkise radika valasin kurguni täis ja sõitsin kuskil 15km sedasi. Temp näidik püsis keskel ja kapoti alt auru välja ei visanud.

Hiljem sai vahetatud ka radikas ja seekord õigesti õhutatud. Auto läheb soojaks ja kõik on tip-top, välja arvatud meeletu valge suits tagant. Paistab, et mootori temperatuurist see suurt ei sõltu, võib-olla veidi jääb vähemaks sooja mootoriga.

Nii palju taustaloost, nüüd küsimus spetsidele: Kas katkisega radikaga sõites võis siiski mootor kuuma saada ja seetõttu lõppes näiteks otsa plokikaane tihend või võis ta üldse kõik jutud kõveraks tõmmata?

Teine küsimus: Mis sellise mure lahendamine endas hõlmab ja palju see kino maksma võib minna?

Re: E36 M40B16 Plokikaane tihend läbi?

Postitatud: 25.12.2011 19:22 45
Postitas bumps
Samas, kui tihend läbi, kaan kõver siis kipub keema auto minema. Hetkel pole õues külm ka.
Tiksub kohapeal siis temp üle keskmise tõuseb? Jahutusvedelikus õli on?

Re: E36 M40B16 Plokikaane tihend läbi?

Postitatud: 25.12.2011 19:29 44
Postitas illukas316
Homme lasen ta korralikult soojaks, siis selgub. Õli sai just vahetatud, seega kui seal midagi on, peaks kohe näha olema. Ega seal muud ohtu vist polegi, et uus õli saab tosooliga rikutud?

-edit-

Proovisin nüüd järgi. Külma mootoriga pole mingit suitsu, nina järgi ütleks, et gaasid korras. Kui temp seier kerkis nullist paar mm üles poole, kadus üks silinder vahelduva eduga tagant. Natuke veel soojendes jäi kuidagi väga häda vaevu turtsuma vahelduva eduga silindreid taha võttes. Gaasi andes töötab stabiilselt, aga kui pedaali paigal hoida või jalg pealt ära võtta, siis törtsutab täiega.

Kui ma nüüd Motronicu süsteemist õigesti aru saan, siis törtsutamine tekib umbes sellel hetkel, kui lambda on soojenenud ja peab hakkama näitu edastama. Arvestades tekkivat suitsu ja jõhkrat toore bensiini lõhna taga, siis võib vist eeldada, et hoopis lambda on kuidagi otsa saanud ja aju ei oska enam õiget morssi kokku segada?

Huvitav on see, et enne kuumutamist ja õli vahetust ei olnud mingit häda, sõitis nagu antsu viiul...

Re: E36 M40B16 Plokikaane tihend läbi?

Postitatud: 27.12.2011 17:50 21
Postitas Heix
illukas316 kirjutas:Homme lasen ta korralikult soojaks, siis selgub. Õli sai just vahetatud, seega kui seal midagi on, peaks kohe näha olema. Ega seal muud ohtu vist polegi, et uus õli saab tosooliga rikutud?

-edit-

Proovisin nüüd järgi. Külma mootoriga pole mingit suitsu, nina järgi ütleks, et gaasid korras. Kui temp seier kerkis nullist paar mm üles poole, kadus üks silinder vahelduva eduga tagant. Natuke veel soojendes jäi kuidagi väga häda vaevu turtsuma vahelduva eduga silindreid taha võttes. Gaasi andes töötab stabiilselt, aga kui pedaali paigal hoida või jalg pealt ära võtta, siis törtsutab täiega.

Kui ma nüüd Motronicu süsteemist õigesti aru saan, siis törtsutamine tekib umbes sellel hetkel, kui lambda on soojenenud ja peab hakkama näitu edastama. Arvestades tekkivat suitsu ja jõhkrat toore bensiini lõhna taga, siis võib vist eeldada, et hoopis lambda on kuidagi otsa saanud ja aju ei oska enam õiget morssi kokku segada?


siis võta lamda pistik tagant ja proovi ilma...ja kui ikka siis mõõda kompressioon kõigil silindritel ära ja pilt kohe selge..
Huvitav on see, et enne kuumutamist ja õli vahetust ei olnud mingit häda, sõitis nagu antsu viiul...

Re: E36 M40B16 Plokikaane tihend läbi?

Postitatud: 27.12.2011 21:17 19
Postitas illukas316
Sai asi korda, urraa!

Lambda oli tõepoolest kuidagi üle öö totaalselt ära surnud. Väljund täpselt 0,00V ja diagnosti aparaat näitas ka kohe, et jama küljes.

Autoint avitas uue anduriga ja masin täitsa sõidab.

Case closed.