1. leht 1-st

E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 09:10 03
Postitas Jecky
Õhukululugeja vahetatud, karterituulutusklapp vahetatud, sisselaskekollektor maha võetud ja puhastatud, vaakumvoolikud vahetatud, egr klapp maha võetud ja puhastatud, egr solenoid vahetatud, intercooler maha võetud ja puhastatud, õhufilter vahetatud ja kontrollitud. Aga mida paika ei saa on õhukulu - tühikäigul on ideaalne aga kõrgetel pööretel 20% vale, saab liiga vähe õhku. Prooviti ka teist õhulugejat, et ehk oli praak - tulemused samad. Mõõdeti ka lahtise sumpaga, aga ei midagi. Mingit tuuningboxi ega chippi pole minuteada autole pandud. Turbo rõhk on hea. Auto siis E46 2004a 320d.

Praegu on kaks õlekõrt: kas on vale kubatuur motol, või siis aju. Täna katsume kontrollida kas soft on õige peal. Ideid?

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 10:27 52
Postitas Bronco
Turbo ja pihustid on veel füüsiliselt kontrollimata :lol: Saab reaalselt rohkem, kui loeb siis? või loetakse 20% rohkem kui reaalselt mootorisse jõuab?

Milles probleem muidu avaldub? Ajab musta? Lööb mootoritule põlema vms?

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 10:41 16
Postitas Jecky
Turbo lõtk pidi normipiires olema, rõhk hea aga õli pidi ajama. Viga avaldus et mootorituli hakkas põlema. Pihusteid füüsiliselt ei ole kontrollinud. Mismoodi õhukulu pihustitega seotud on?

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 11:06 20
Postitas Jecky
Parandus: saab liiga VÄHE õhku

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 11:36 29
Postitas Bronco
Pihustite mõte käis läbi seoses sellega, et äkki vananedes/kuludes hakkavad veidi rohkem peale andma ning seetõttu on kütust rohkem ning mootoriaju arvab, et õhku on vähe? Kuigi siis võiks see avalduda ka tühikäigul.

2004 mudelil on juba elektriliselt juhitava geomeetriaga turbo ning ka lambda andur. Geomeetria osa toimib ja ei ole kinni tahmanud vms? Sest turbo on ju see, mis tõmbab õhu läbi õhulugeja ja siis surub selle sisselaskesse. Või äkki lambda annab valet informatsiooni?

Igastahes on probleem huvitav ja ma pole kindlasti mingi ekspert, lihtsalt üritan kaasa mõelda. Kui mure lahendatud saab või üles leitakse põhjus, anna palun siia ka teada :)

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 12:16 49
Postitas Jecky
Lambda ei pidavat õhukuluga seotud olema, mehaaniku arvamus. Turbo kohta ei oska muud öelda, kui et loks on lubatud piires, rõhk on väga hea, pritsib õli kõrgetel pööretel. Samas mootori õlitase on viimased 5000km tiba üle max (paradoks!!), castrol 5w-40.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 14:13 07
Postitas Jecky
Kaameraga uurides selgus, et kanalid korralikult täis tahmanud. Ilmselt tuleb mootor lahti võtta.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 03.02.2012 18:25 41
Postitas TimoA
Sellele autole on nii mitu erinevat softi ette määratud (iga pisikese muutuse kohta erinev soft) et päris valus hakkas kui seda listi vaatasin. Kindlasti kontrolli et õige soft peal on.
Teine asi on see et sellele autole on ka kaks erinevat õhulugejat ette nähtud. Oled kindel et sul on õige õhulugeja.

Millal sul see jama pihta hakkas, millega kontrolliti et õhukulu on 20 prossa vale jne jne jne, iga väike info on abiks, et sellisele asjale natukengi adekvaatsemat vastust anda.

Oleks hea kui saaksid oma vin koodi 7 viimast ühikut siia kirjutada. siis näeks täpsemalt mis variandid sellele autole veel saaks olla, softi ja õhulugeja kohapealt.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 05.02.2012 11:36 25
Postitas Jecky
Vin PP20470. Õhulugeja kood 0928400529 Bosch, on see õige? Sai proovitud ka teist õhulugejat, tulemus sama. Kui vähegi võimalik siis mootori kallale ei tahaks minna.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 07.02.2012 13:50 34
Postitas Jecky
Oskate soovitada kedagi, kes suudaks softi lugeda ja öelda kas on õige peal?

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 07.02.2012 14:18 51
Postitas TimoA
igaüks kellel on inpa, või gt1 võibolla saab millegagi veel.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 07.02.2012 19:45 35
Postitas Jaan_S
Vaata turbosse minevad õhulõdvikud ja nende ühendused üle.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 07.02.2012 20:31 37
Postitas martinr112
Kas kontrolliti ja vajadusel puhastati ka EGR jahuti?

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 29.05.2012 09:27 56
Postitas Jecky
Lõdvikud on üle vaadatud ja korras. EGR jahuti kohta praegu ei oskagi vastata, pean mehaanikuga arutama.

Probleem endiselt aktuaalne! Minu tähelepanek on, et soojemate ilmadega on rohkem tahmama hakanud, 1. ja 2. käiguga kiirendades paiskab korraliku pilve tagant välja, varem ma seda ei täheldanud. Kas see võib olla kuidagi seotud pöördsiibrite/tangensiaalklappide eemaldamisega?

Rääkisin tahmamisest sama mehaanikuga, tema pakkus et ikka turbo, enne turbo kallale asumist soovitas korra veel diagnostikat.

Softi ma veel kontrollinud ei ole, kuna ei tea kus seda teha.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 29.05.2012 09:42 50
Postitas TimoA
Vaata esialgu mis sul on Mootori aju peal kirjas.
Kas selle peal on kirjas sinu auto vin kood.
Ja mis on kirja pandud Basic dde control unit ja mis on kirjas programmed dde control unit.
Mis numbrid nende taga kirjas on. Diagnostik peaks saama siuksed asjad välja lugeda.
Kui saad siis vaata kas sul vaakum turboni jõuab ja mitu millipaskalit seda sinna jõuab.
kui ei jõua siis äkki solenoid klapp otsad andnud mis juhib turbo tööd.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 04.06.2012 21:07 24
Postitas headache
Kas see võib olla kuidagi seotud pöördsiibrite/tangensiaalklappide eemaldamisega?
Oma kogemuse põhjal ütlen et selles su probleem küll pole, endal eemaldatud ja auto kui suitseb minimaalselt siis maanteel kui pikemalt sõidad ja mööda minema hakates tuure saab. Muidugi kasutan ka lisandeid väga tihti aga see ei mõjuta nii palju.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 06.06.2012 13:47 42
Postitas Jecky
Vea otsimine jätkub... aju koodid on kontrollitud ja kõik õige. Sai uuesti diagnostiku juures käidud ja luges et õhukulu kõrgetel pööretel ikka ca 20% vale (vähe õhku). EGR jahuti ja üldse EGR klapi töö viga pidi olema välistatud, kuna testi tehakse ilma klapita. EGR näidud ise olid paigas.

Üllatuseks saime turbo rõhu isegi parema kui eelmine kord, rõhk väga hea. Seega tahaks nagu turbo vea välistada. Diagnostik ütleb et järgmisena peaks juba mootori poole vaatama. Mis teha? See et kiirendades tossab, on ilmselt vale õhukulu tagajärg.

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 06.06.2012 15:55 56
Postitas Tauri_J
Mis need õiged õhukulu numbrid peavad siis olema?

Re: E46 320d õhukulu

Postitatud: 06.06.2012 16:13 42
Postitas Jecky
Täpseid numbreid ei mäleta, aga õige kulu pidi olema midagi üle 400 (kas 420 vms), mul oli aga midagi 370.