BMW 316 E36 M40 suurtel kiirustel kaob tosool

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

BMW 316 E36 M40 suurtel kiirustel kaob tosool

Postitus Postitas pec »

käisin pühapäeval Tartus Raadi lennuväljal kiiremat sõitu proovimas. suur oli mu üllatus, kui peale 150 km/h sõitmist hakkas kapoti alt auru tulema. kapott lahti ja vaatama, et mis värk. kogu mootor auras kusagilt sealt alt poolt. alguses ei saanud aru, mis värk on, aga pärast tosooli taseme kontrolli oli asi selge.
paistab, et suurematel kiirustel läheb siis jahutusvedeliku süsteemis rõhk nii suureks, et hakkab kusgilt välja pressima otse mootori peale. ilmselt on kõige mõttekam kõik need kummilõdvikud ära vahetada, aga ma tahtsin igaks juhuks enne siit foorumist ka üle küsida, et ega seal vist muud probleemi kui katkine lõdvik või ühendus olla ei saa? auras kogu mootor, mitte lihtsalt üks konkreetne koht seal. samas oli seda auru piisavalt palju, et mitte aru saada, kust kohast see täpselt tuli.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
325 ix
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 27.06.2004 20:01 40

Postitus Postitas 325 ix »

Ehk hakkab veepump lõppema.
Bmw remont Tartus. 50-97478.
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

kui veepump hakkab lõppema, kas siis see ei tähendaks, et jahutusvedelik ei käi piisavalt ringi? või võib ta mingi imenipiga ka ülerõhku tekitada? kas on ka mingi kindel viis aru saada, et veepump läbi on? niisama ehku peale ei taha jubinaid ostma ka hakata.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

käisin täna Tartu UM-is uurimas nende jahutusvedelike voolikute hindasid. algul mõtlesin, et vahetaks korraga kõik ära, mis seal on, aga siis näitati mulle kui paljudest osadest see süsteem tegelikult koosneb ja ma sain aru, et niisama ei ole mõtet kõike vahetama hakata. hindadeni ei jõudnudki. lisaks, kui ma olin probleemi ära kirjeldanud, siis pakuti, et võib olla on plokikaanes mõrad sees, aga seda ma ei taha hästi uskuda, sest kuu tagasi sai nagu mootorile kap remont tehtud ja siis ei olnud selles mingeid mõrasid. ja keema ka ei ole mootorit lasknud.
samas viimase paari-kolmesaja kilomeetriga on õlitase langenud umbes 3 millimeetrit, kui enne püsis kenasti ühtlasel tasemel. ei oskagi nüüd nagu enam midagi peale hakata.
kas keegi Tartus on võimeline lokaliseerima vea asukoha, siis saaks nagu ka midagi remontima hakata?
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

kui alles kap tehtud siis esialgne suurem õlikulu pidavat vist normaalne olema. Samas kui enne kap-i jahutusvedelikuga mingeid anomaaliaid ei olnud ja nüüd on siis pakun, et kas tihendid vahetamata vms. igatahes mootorist jõuab surve jahutusüsteemi- kontrolli ka jahutusvedelikku ega sinna õli pole sattunud- kokkuvõtteks mine selle venna juurde kes su mootori pulkadeks kiskus ja tagasi kokkupani- viga asub seal!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

enne kapi oli ka tosooli kadu (tegelt isegi samas suurusjärgus umbes). lihtsalt ma ei olnud varem nii suurt kiirust proovinud. nüüd kui proovitud, siis oli tulemus kohe silmaga näha.
peale kapi kusjuures õlitase mul mingi kuu aega püsis kenasti maksimumi kriipsu peal ja ei kadunud kuhugi. nüüd viimasel paaril nädalal (kus olen ka suuremaid kiiruseid proovinud) panin tähele, et on natuke langenud. võib olla see tõesti ei ole mingi probleem (loodan väga :D ), aga mõtlema pani küll.
hetkel siiski kahtlustan, et kusagilt lõdvikuvahelt ajab tosooli mootori peale, aga ei suuda kindlaks teha, kust kohast täpselt.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

asi nüüd selge ja loodetavasti ka korras. viisin tuttava remondimehe juurde asja uurima ja tuli välja, et mootori tagumisest osast väljuva "kolmikvooliku" ühenduse tihend oli ära kulunud ja eelmine omanik oli seda hermeetikuga parandanud, mis nüüd siis ära hakkas rebenema. ja oligi nii, et kui rõhk suureks läks (suurtel pööretel), siis hakkas sealt vahelt mootori peale tosooli pritsima. viga sai parandatud, seekord läks hästi.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
Vasta