1. leht 2-st

Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 17:53 28
Postitas rmartin
Tere. Täna käisin sõitmas ja tundsin, et salongi tuleb korralikult bensiinihaisu, just puhuritest kui need järgi panna. Tegin kapotialuse lahti, tundus olema kuiv kõik, kuid eriti tugevat bensiinilõhna oli tunda radika juures. Oskab keegi arvata, kust midagi lekkida võib? On mõned sellega seotud tüüpvead sellel mootoril?

Teine küsimus tekkis jahutusvedeliku kohta. Sai paar nädalat tagasi tosool normi valatud, vahepeal on sõidetud vb 15 km ja nüüd tosool jälle suhteliselt otsas, sellest radika läbipaistvast osast on näha umbes 5 cm jagu põhjast. Enne tosooli normi valamist oli tase sama nagu praegu umbes. Võtsin õlikorgi maha ja klapikambrist tuli auru, kuid ma usun, et see vist suhteliselt loogiline ja ei tohiks midagi halba tähendada. Õli oli ilusti puhas. Lugesin foorumist, et kui tosool kaob ja autol tuleb tagant valget auru, siis on tosool silindrites. Tagant valget auru mul tuleb, just kohapeal tiksudes. Sama oli vanal autol(mitte BMW), kuid sellel püsis tosool alati normis. Soetasin selle auto alles hiljuti ja ei ole eriti pädev veel BMW vallas. Äkki oskab keegi nõu anda.

Ette tänades,
Roland

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 19:16 05
Postitas JUNK
vaata radika korgi alla, kas tihendid terved. või siis lekib kuskilt välja. hetkel väljas nii külm on küll, et auto peabki kohapeal käies aurama. benast ei oska muud arvata, kui tagasivoolu torud vigased vms. ehk mõni kunn parandab mind

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 19:24 33
Postitas rmartin
Unustasin lisada, et kohapeal tiksudes läheb küttekulu seier üle 30. Muidu nagu töötab. Nüüd on võimalus, et seier mängib lolli või on kohapeal millegipärast ülisuur kütuse pealeandmine ja kuskilt lihtsalt hakkab välja ajama... Radika kork käib tihedalt peale, eks ma valges vaatan visuaalselt tihendid üle.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 19:32 24
Postitas jõmmu4
Kütusekulu seier peabki tühikäigul sinna paremasse nurka ära kaduma.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 19:38 04
Postitas Cert85
Aknad ei kisu uduseks muudkui?
Ehk salongiradiaator lekib ja see hais on hoopis aurustunud jahutusvedelik.

Enda masinal samuti lekib ja nii kui rohkem pöördeid annad, siis on hais sees ja aknad udused.

Kuigi ei haise nagu bensiin, lõhn ikka jahutuse oma.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 19:56 08
Postitas rmartin
Aknad on udused küll, aga puhub ikka 15-20 minutiga puhtaks, tagumised jäävad väheke niiskeks. Eks kuna auto seisab enamuse ajast, tekib sisse ka niiskus. Ma ütleks, et see on ikka täiesti bensiinihais. Kui kapoti alla nina panin, oli tunne nagu oleks bensukanistrisse nina toppinud. Sooja puhub ka korralikult, mitte küll väga tugevalt, aga eks see on teine teema juba. Tahakski esialgu tosoolilekkest ja bensiinihaisust jagu saada. Kas asja võib mõjutada see, et tal on temperatuuri andur vigane? See mis temp. näidikut toidab, kui panen auto käima, on pm kohe soe seieri järgi.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 20:04 34
Postitas Cert85
Kui mootor soe, siis segu läheb just lahjemaks. Kütusehaisu ikka ei tohiks olla.
Ma ei tea, kus kütusefilter sellel masinal, aga 2,5l see ka kapoti all.
Vaata kütusetorustik üle, mis saab alguse juba kütuselatist ja hakka sellest muudkui paagi poole minema. Võid mootori käima panna, siis on ka näha, kust lekib. Kui kaua seisnud, siis kütus võib juba aurustunud olla.

Ehk mõni voolik vanaka jäänud juba ja lekib.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 25.11.2012 20:20 50
Postitas rmartin
Selge, pean omale kapotialuse selgeks tegema, et kus mis on ja siis hakkama otsima. Kahjuks olen kogu valge aja tööl ja garaaži pole hetkel :( seega arvatavasti enne uut nädalavahetust targemaks ei saa

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 30.11.2012 19:07 52
Postitas rmartin
Nii, väike update. Käisin täna liiklemas autoga, bensiinilekke leidsin. Mootori tagant otsast tulevad põhja alt 2 kummivoolikut ning lähevad üle metallvoolikuteks. Sealt klambrite vahelt immitseb.
Ilmnes aga teine anomaalia. Selle eellugu on selline, et autol käsipidur väga ei tööta, kipub peale jääma. Seda küll korraks kohalt võttes mõnikord, aga siiski jääb peale ning seega kahiseb vahel. Täna sõitsin kogemata sügavamast august läbi ning käis mingisugune mütsatus. Autol on madaldusvedrud ja arvasin, et küllap summuti või midagi käis vastu maad. Läksin vaatama põhja alla, kõik tundus terve, aga summuti keskosa on kahtlaselt eemal põhjast. Sõitsin edasi ning kohati hakkas kostuma nagu raginat või kolkse kõrvalistuja poolt(seal pool ka käsipidur jamab). Päris selgelt aru ei saa, võib olla tuleb heli ka kardaani kandist. Ma tean, et küllaltki raske on niimoodi pika ja ebatäpse jutu peale midagi öelda, aga kas kellelgi on kogemusi, et summuti käib kuidagi kardaani pihta, on mingid muud hoovad/talad vms vastu kardaani või võivad ragiseda ja kolksuda pidurid? Kardaaniristi võiks välistada, sest kohapealt minnes kolksu pole. Äkki kardaanippukk? Ehk oskavad targad midagi öelda. Üritan homme või ülehomme auto üles ka tõsta ja täpsemalt vaadata, mis seal põhja all toimub.

Ette tänades,
Roland

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 30.11.2012 20:56 49
Postitas rmartin
Täheldasin, pole ära märkinud, mis aparaadiga täpsemalt tegu. Autoks siis '93. aasta 318iS kupee

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 30.11.2012 22:13 54
Postitas Cert85
Ma ei tea, kas sellel ketaspidurid taga või mitte. Aga võib ka olla, et käsipidril klotsidel kate maas ja see ragiseb seal vahel või jääb kuidagi kinni sinna jne.
Targem oleks see trummel/ketas maha võtta ja vaadata, mis seal viga on. Kas jääb tross kinni või on konn või kuidas seda nimetatakse asi seal kinni ja kas klotsid terved.

Minu masinal oli see konn nii kõvasti kinni et midagi ei toimunud ennem, kui selle välja rookisin ja puhtaks tegin ning alles kruustangide vahel selle liikuma sain.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 30.11.2012 22:20 00
Postitas rmartin
Selge, üritan homme asja lahti lammutada. Ketaspiduritega isend on. On selle ketta mahasaamine väga keeruline teema? Mingeid nippe? On erilisi võtmeid ka vaja?

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 30.11.2012 22:34 13
Postitas Cert85
Ei olnud. Vaja oli vist 7st kuuskanti, et sadul maha saada. Ei mäleta, kas ketas ka oli kinni veel mingi kuuskandiga või mitte. Kui on, siis loodetavasti pole see väga kinni roostetanud.

Või ****, äkki oli ka support tarvis maha kerida. Enam ei mäleta.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 30.11.2012 22:44 40
Postitas rmartin
Ootan homset päeva, loodan targemaks saada. Peaasi, et mingi kardaaniteema pole. Olen lugenud, et see väga odav lõbu ei ole.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 01.12.2012 14:44 47
Postitas rmartin
Tere jälle. Selgus, et autot enne järgmist nädalavahetust ülesse ei saa. Samas täna ei kostunud ühtki kolksu ega midagi. Tekkis selline küsimus, et mis otstarbel bemmil ees kaks ventikat on? Uurisin täna vähe kapotialust ja see välimine, stangepoolne ventilaator käib väga raskelt ringi. Seega võib oletada, et see ei tööta seal. Millal see üldse käivitub?

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 01.12.2012 15:36 24
Postitas Cert85
See on elektriline ja see on kliima jaoks. Üldjuhul need ongi nö pees.
Vaiskem kiirus peaks kohe tööle hakkama, kui kliima järele lükatakse. Kiirem kiirus siis, kui vajadus. Aga seal peaks läheduses olema veel selline roheline takisti, ka need mädanevad tihti. Siis mäletamisega puudus aeglane kiirus ja vent rakendus aegajalt kiiremal kiirusel, siis kui kiiremat kiirust jahutuseks tarvis.
Aga sellise ilmaga sul vaevalt enam kliima järele tuleb.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 02.12.2012 09:01 17
Postitas rmartin
Selge, siis see ei ole probleemiks hetkel. Suured tänud, sain targemaks! :) Endiselt saab hoolega tosooli peale valada, aga auto alla loiku ei teki. Paisupaak tundub ka okei olema. Tuttaval siin BMW reasneljasega sama jama, ükskõik kui palju sisse valab, pressib teatud piirin välja. Loodan, et leian lekke kui auto üles saab ja hoian pöialt, et tosool silindritesse ei kao.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 02.12.2012 12:33 13
Postitas --Alo--
Käsipiduri klotsidel on kate maha jooksnud arvatavasti või on klotsid stopperitest lahti tõmmanud.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 02.12.2012 13:45 58
Postitas rmartin
Arvan ise ka, et küllap peab see jama olema käsipiduriga seotud. On neil lahtistel osadel seal reaalne võimalus midagi elutähtsat ära ka lõhkuda? Rattalaager kuidagi?

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 02.12.2012 13:51 44
Postitas Chris_P
kui silindritesse jookseb siis peaks sumpsist magusat tulema? või eksin? :shock:

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 02.12.2012 14:16 43
Postitas Cert85
Summutist peaks magusat tulema küll ja ka küünlalt peaks näha olema, et seal põletatakse ka miskit muud peale kütusesegu.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 02.12.2012 14:21 41
Postitas rmartin
Magusat ei aja ja auru ka ei tule metsikult. Küünlad peab siis mingi päev üle vaatama, mis nägu nad on.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 03.12.2012 18:16 03
Postitas rmartin
Tere jälle. Täna töölt tulles nägin, et lõpuks on autol ikkagi loik all. Sai uurima mindud ja jooksnud on tosool radika alumisest osast(radika alumine äär on kõik märg). Võib arvata, et siis radikas lekib ning tuleb see ära vahetada. Seega läks hästi ja võiks välistada, et tosool silindritesse läheb. Natuke mõtlema pani nüüd see, et kui ma siin tosooli juurde valasin, oli paisupaak praktiliselt tühi ja põhjast paistis, nagu oleks sinine tosool olnud ja valasin rohelist peale(lugesin et rohelist sinisega võib kokku panna). Nüüd aga auto alt lumi roosa, seega on seal kunagi punane tosool sees loksunud. Kuskilt kunagi silma jäänud, et tosool pidi klimpi minema kui sinine punasega kokku panna, aga mul paistab ilusti vedel kõik olema. Kui suur probleem see nüüd võib olla, et valed tosoolid kokku on saanud?

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 15.12.2012 20:06 03
Postitas rmartin
Tere. Nüüd oleks küll kiirelt tarkade abi vaja. Auto jäi sõidu pealt seisma, algul käivitus, lötutas kohapeal, tuuri anda ei lubanud, nüüd ei käivitu enam üldse. Kas on kunagi kellelgi olnud kogemus, et auto jääb seisma ummistunud bensiinifiltri pärast? Kui sage selline nähtus bensiinikatel on?

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 16.12.2012 14:27 59
Postitas Cert85
Pump reaalselt töötab?
Aga lati küljest voolik lahti ja vaadata, kas kütust tuleb.
Peale auto ostu tasub alati filtrid ja vedelikud vahetada.
Need ei ole kallid aga nende mitte vahetamine võib kalliks minna.

Samas võib filtris vett olla, mis nüüd külmadega lühtsalt külmub.

Nüüd kui võimalus, tee autole hooldus:
Vaheta filtrid, õlid, jah.vedelik jne. See kokku pole kulukas, aga annab kindlustunde, et miskit tehtud.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 16.12.2012 17:30 38
Postitas rmartin
Tänud vastuse eest :) Täna sai paagipump maha võetud ja akult otse pumbale voolu andes, ei teinud pump piuksugi. Seega võib suht kindel olla, et pump kutu. Teisipäeval saab uue pumba. Õlid on vahetatud, muud hooldused on kindlasti kohekohe plaanis kui koju saan.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 16.12.2012 17:31 40
Postitas rmartin
Küsiks veel, et kas keegi oskab öelda, kus täpsemalt ja milline on E36 bensiinipumba relee? Sõber internet väga ei aidanud.

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 17.12.2012 10:13 30
Postitas crapss
Sinine.
http://www.google.ee/imgres?imgurl=http ... CEEQ9QEwAw" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 17.12.2012 17:38 02
Postitas rmartin
Suured tänud crapssile :)

Re: Mured 1,8 iS'iga

Postitatud: 03.01.2013 13:21 35
Postitas rmartin
Tere üle pika aja. Teen siis update'i teemale. Enamus ilmnenud mured on lahendatud, jäänud on vaid tosoolileke. Välja jookseb ainult pool liitrit umbes, siis lekkimine kaob. Õnneks koht on teada, kättevõtmise asi korda teha. Tehtud sai siis:
1)uus paagipump
2)tagumine ketas maha, klotsid lahti tõepoolest, sellest ka kolksud
3)uued geneka ja roolivõimu pumba rihmad
4)küttetoru klambrid ära vahetatud, bensiinihais kadunud

Tänud kõigile nõuandjatele! :)