E46 õlileke

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
xrax
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 07.02.2008 17:54 32
Asukoht: Tartu, Põlva

E46 õlileke

Postitus Postitas xrax »

Autoks E46 coupe, peal 2,5l 141kW moto. Täna maanteel sõites tahavaatepeeglisse vaadates oleks äärepealt infoarkti saanud, kuna tohutu sinine pilv oli taga. Peatasin auto ja kapoti alt tuli suitsu. Pärines see väljalaskekollektori peale pritsinud õli. Armatuuris õlituli põlema ei läinud, aga varrast kontrollides ei näidanud see midagi. Mootori töötamisel hääl oli küll ok, ei mingit klõbinat, aga autoga edasi sellegi poolest ei sõitnud. Klapikambrikaane tihend oli ümberringi õline ja nii palju, kui pealt näha oli, oli väljalaskekollektorite peale õli pritsinud, koopasein oli õline ja kogu vasakpoolne mootori ja kere vaheline osa õliga koos. Mootor eest ja rihmad kuivad, sinna polnud pritsinud. Seisma jättes õli kusagilt ei lekkinud, loiku alla ei tulnud, ja korraks proovisin ka mootori töötamise ajal vaadata, siis kusagilt enam õli ei lekkinud.

Homme tuleb auto töökotta küll viia, aga valmistaks ennast enne natuke ette, et millega ja mis summadega peaks hakkama arvestama. On kellelgi varem midagi taolist juhtunud või teab öelda, mis on põhjustajaks ning kust õli tulla sai? :roll:

Tänud ette!
E39 528 iA '96; E46 325 Ci '01 Shadowline
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E46 õlileke

Postitus Postitas Mürka »

Karterituulutus jäätus kinni või siis ummistus aja jooksul kogunenud sodist ja surve karteris lõi õli klapikambrikaane tihendi vahelt välja.

Võrdlemisi tavaline juhtum BMWde puhul. Remont võib piirduda uue klapikambrikaanetihendi ja karterituulutuse süsteemi puhastamisega, samas võib töökoda sulle ka hunnikus uusi torusid ja voolikuid sinna juurde pookida ja sel juhul hind suureneb.
Kasutaja avatar
xrax
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 07.02.2008 17:54 32
Asukoht: Tartu, Põlva

Re: E46 õlileke

Postitus Postitas xrax »

Mürka kirjutas:Karterituulutus jäätus kinni või siis ummistus aja jooksul kogunenud sodist ja surve karteris lõi õli klapikambrikaane tihendi vahelt välja.

Võrdlemisi tavaline juhtum BMWde puhul. Remont võib piirduda uue klapikambrikaanetihendi ja karterituulutuse süsteemi puhastamisega, samas võib töökoda sulle ka hunnikus uusi torusid ja voolikuid sinna juurde pookida ja sel juhul hind suureneb.

Ühesõnaga kõige hullem stsenaarium on siiski, et saab hakkama klapikambrikaane tihendi vahetusega., äärmisel juhul ka klapikambrikaane vahetamisega, see mul isegi täitsa olemas. Ise pole sellel autol karterituulutusel ühtki osa vahetanud, kuigi tundub, et vajab see ka üle vaatamist. Just hakkab koitma, et suure külmaga kippus õlikorgi alla kondesi tekkima.

Selle pärast õnneks ei muretse, et töökoda mingit jama pähe hakkab määrima, olen kõik oma hooldused ja remondid aastate jooksul Tehase Autos teinud ja tean sealseid mehi.
Kuno_T kirjutas:See tihend kaane soonest välja ronida ei saa, kuid ülesurve tõttu võivad kaane keskmise rea poltide juurde plastikusse tekkida praod. Pragusid tuleb kahtlustada, kui süütepoolide juures on õli. Variant on ka, et tihend on lihtsalt kõvaks muutunud. Kahjuks ka originaaltihend on sõnnik ja lekketa üle paari aasta ei kesta.
Nii palju, kui pealt paistis, siis ei olnud küll näha, et tihend oleks kusagilt välja roninud, pigem oli lihtsalt värske õliga ümberringi koos, mitte nagu lekkega tihendi puhul, aga just sellise värskelt välja ajanud õli. Eks täna võtan plastikud mootori pealt maha, siis on näha, mis seal all on ja kust õli tulnud. Kui mujalt, kui klapikambrikaane vahelt, siis vast ei hakka rohkem torkima. Kui sealt, siis uus tihend UM's 50€, paneb selle vast peale.

Aga tundub siiski, et kui selle asjaga korras, ehk tihend vahetatud, siis peaks laskma kindlasti karterituulutuse puhtaks teha või vooliku vahetada, muidu võib asi korduda, sest põhjus väga muus olla ei saaks?
E39 528 iA '96; E46 325 Ci '01 Shadowline
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E46 õlileke

Postitus Postitas Mürka »

Jah, klapi võiksid üle kontrollida ja ära puhastada, samuti voolikud. Võimalik on, et aja jooksul on kummist voolikud ära väsinud ja ei ole enam väga kasutuskõlblikud. Üks oluline punkt oli ka õlivarda toru ja sellega ühenduva vooliku puhastamine, see koht pidavat üks probleemi allikatest olema.

UMi tihendi järgi minna on mõttetu. Nagu Kuno_T väitis, siis on ka esinduse originaaltihend paras sõnnik ja leket üle paari aasta ei pea. Kindlasti on odavam osta kvaliteetne B osa kuna tulemus saab täpselt sama. Soovitan vaadata Victor Reinzi tihendit.
Kasutaja avatar
xrax
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 07.02.2008 17:54 32
Asukoht: Tartu, Põlva

Re: E46 õlileke

Postitus Postitas xrax »

Mürka kirjutas:Jah, klapi võiksid üle kontrollida ja ära puhastada, samuti voolikud. Võimalik on, et aja jooksul on kummist voolikud ära väsinud ja ei ole enam väga kasutuskõlblikud. Üks oluline punkt oli ka õlivarda toru ja sellega ühenduva vooliku puhastamine, see koht pidavat üks probleemi allikatest olema.

UMi tihendi järgi minna on mõttetu. Nagu Kuno_T väitis, siis on ka esinduse originaaltihend paras sõnnik ja leket üle paari aasta ei pea. Kindlasti on odavam osta kvaliteetne B osa kuna tulemus saab täpselt sama. Soovitan vaadata Victor Reinzi tihendit.

Eile realoem'is skeeme uurides vaatasin ise ka seda õlivarda toru juurde minevat voolikut ja sügasin kukalt, eks võtan selle ka kindlasti lahti ja puhastan ära. Selle Victor Reinzi tihendi ilmselt näppu võtangi, vanal autol läksid ka alati need tihendid külge. Õhtupoolikul, kui garaazis pea kapoti alla pistan, siis paistab, mis saama hakkab.

Iga juhul tänud Mürka ja Kuno_T.
E39 528 iA '96; E46 325 Ci '01 Shadowline
Kasutaja avatar
xrax
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 07.02.2008 17:54 32
Asukoht: Tartu, Põlva

Re: E46 õlileke

Postitus Postitas xrax »

Pikka aega pole enam seda autotki käes ja remondist omajagu aega möödas, aga kotermann, mis siis kallal käison senini meeles. Igatahes kasutajal Mürka on mõnes mõttes õigus. Karteri tuulutuse vooliku oli keegi omal heal ajal, kui lahti võttis, hermetsiga otsa tagasi ühendanud ning sealt oli mingisugune klomp voolikusse pääsenud. Selle jama järel tekkinus survest hakkas siiski klapikambrikaane tihendi vahelt, just väljalaskekollektori kohalt, õli kollektorile pritsima. Tihend ise oli soones, aga kusagilt see sealt välja pääses. See rändas lõpuks voolikus nii kaua kuni põlve kohale kinni takerdus ning tuulutuse ära ummistas. Lahti kakkudes oli küll terve kaane alune ning tuulutuse torustik paksult valget sülti täis. Ilmselt, kui vaataks ülepäeviti õlikorgist sisse, siis ainult sellisel moel oleks saanud sellist asja ära hoida. Päädis asi sellega, et voolikust takistus eest, kogu valkjas süldivärk sai korralikult välja pestud, läks külge uus filter, uus klapikambrikaane tihend ning sisse uus õli. Paar kuud hiljem vahetasin ka klapikambri kaane, just sel põhjusel, et ühe silindri süüteküünla ümbrus oli pidevalt õline, oli tekkinud surve ka sinna mõra sisse teinud. Õnneks oli tihend veel ok ja sai sama tihendiga uus kaas peale ning kõik pärast seda lahendatud!

R.
E39 528 iA '96; E46 325 Ci '01 Shadowline
Vasta