1. leht 1-st

E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 26.07.2013 14:22 15
Postitas Writech
Tegu siis E46 330D 3.0 M57 1999 aasta mudeliga, manuaalkastiga ning tagaveoline.

Probleem selles et käigukast otsustas esimese käigu peal kinni kiiluda. Käigukangi annab mingil määral liigutada kuid esimesest käigust välja seda ei saa, logista ja lokusta palju tahad - on lihtsalt kinni. Käiguvahetus varras, see mis siis põhja all käigukangist käigukasti ühendub tundub olevat ühendatud, sest käigukangi saab viiendasse käiku pmst poole peale lükata (on tunda sellist pehmet takistust nagu alati, kui viiendasse lükkad), kuid rohkem edasi ei lähe. Ka on viiendast poole pealt kangi tagasi tõmmates kuulda klõpsu, muul hetkel kangi liigutades seda ei toimu.
Netist leidus ka et mõned väidavad et see on sidurijama, kuid see tundub väga ebatõenäoline, sest auto liigub ilusti kui sidur lahti lasta, st. lahti ühendamine ja haakumine toimib pedaali vajutamisel korralikult.

Enne remonti viimist sooviks ise ka veidi asjast teada, et mida spetsialistid arvavad palju sellise vea korda tegemine maksab ja mis ligikaudselt võib selle vea põhjuseks olla? Auto hetkel Jüris (Tallinna külje all) ning kaalun kas anda see kohaliku remondimehe kätte või viia mõnda korralikumasse töökotta?

Tänud asjalike vastuste eest!

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 27.07.2013 22:50 39
Postitas bmwRe39
ei hakka ennustama aga kui viga kkastis siis selle remonttimise asemel oleks soodsam soetada kasutatud kkast kusagilt lammarist..

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 29.07.2013 18:12 49
Postitas Writech
Njah, täna tõstuki peal selgus et liigend on kasti küljes kinni, seega viga kastis sees. Ning öeldi kah et odavam ja lihtsam tuleb kasutatud kast leida kui hakata olemasolevat remontima, arvati et ehk on kastis kahvel puruks vms.
Oskab mõni spetsialist (pole ise autode alal eriline asjatundja) öelda kas antud mudelile:
BMW E46 3.0 M57 330D (tagavedu) | Väljalase: 1999/12 | VIN 7 viimast märki FS03439
sobivad ka hilisema väljalaske ajaga eelnevalt kirjeldatud E46 mudeli manuaalkastid või esineb uuematel erinevusi kinnitustes vms?
Kuna nüüd otsin kasutatud kuid korras kasti, siis võib sobiva kasti olemasolul pakkumised teha siia teemasse: LINK
Või kui julgete soovitada mõnda korralikku/usaldusväärset romulat või lammutust siis olen info jagamise eest tänulik.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 29.07.2013 21:07 37
Postitas toivoku
http://www.carway.ee" onclick="window.open(this.href);return false; pakub garantiiga asju.


Edit: ja nagu nõaväel sattus selline asi müüki :) viewtopic.php?f=56&t=182835" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 29.07.2013 21:29 50
Postitas Tauri_J
m57-l on 5 käiguga kast

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 31.07.2013 20:24 06
Postitas Writech
Kast sai vahetatud, lisaks sellele ka siduri survelaager. Käiguvahetus on isegi parem/pehmem/sujuvam kui enne.
Kuid nüüd mingi jama selle kastivahetusega kaasa tulnud - lähen homme hommikul kohe tagasi ja lasen üle vaadata - olgugi et see kasti viga pole, aga ilge värin ja mürin on nüüd salongis kui mootor töötab, eriti mingi 1000 pöörde kandis hakkavad kere ja istmed kõik tuntavalt värisema, sellist asja enne polnud. Ka kadus kiirendus täielikult kuhugi, sekundiks või sekundimurdosaks tõmbab edasi korralikult kui gaasi anda aga kohe selle järel kaob jõud ja edasi liigub tasa ja targu, möödasõidukiirendusest ei maksa rääkidagi.
Värin ja mürin on vast tingitud summuti vigasest kinnitamisest? Mootoriruumist on kuulda ka vilisevat/susisevat häält, äkki turbo? Kui remonti sõitsin kinnise esimese käiguga siis sellist häält ja mürinat küll polnud, need kõik peale kastivahetust ilmnenud.
Kas võib olla et mingi turbo voolik või asjandus on lahti tulnud või kinnitamata jäetud?

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 31.07.2013 20:33 56
Postitas toivoku
Kui mootor kapoti all läks oma "tööasendist" välja siis vbla mõni vaakum voolik läks katki, samas võis ta ka rebestada vanad ja kulunud mootoripadjad ja nüüd värin kandub keresse edasi.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 31.07.2013 20:45 09
Postitas Writech
Et ehk siis jõu kadumine võib olla tingitud katkisest vaakumvoolikust? Ning värin rebenenud mootoripatjadest?
On siis tõesti võimalik summuti eemaldamisel ja kasti lahti keeramisel vaakuvoolik ja padjad nii räigelt ära rebestada?
Ega see töökoda kah mingi esinduslik polnud, selline nurgatagune. Kuid kuna esimese käiguga liikudes oli see lähim siis sinna viisingi.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 31.07.2013 21:18 54
Postitas toivoku
Writech kirjutas:Et ehk siis jõu kadumine võib olla tingitud katkisest vaakumvoolikust? Ning värin rebenenud mootoripatjadest?
On siis tõesti võimalik summuti eemaldamisel ja kasti lahti keeramisel vaakuvoolik ja padjad nii räigelt ära rebestada?
Ega see töökoda kah mingi esinduslik polnud, selline nurgatagune. Kuid kuna esimese käiguga liikudes oli see lähim siis sinna viisingi.
no tegelt ei pea summutit üldse eest ära võtma :) . aga jah vaakum kontrollib turbotööd sellel autol, ja kui padjad olid vanad ja väsinud ja kast allapoole lasti siis nad läksidki katki. Kui peaks olema viga patjades siis remondimees selles küll süüdi ei ole,et padjad vanad ja väsinud olid.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 01.08.2013 23:08 00
Postitas Writech
Probleemiks oli et remondimees jättis esisilla ja mootori vahele väikese puulaua, mis hoidis mootorit käigukasti eemaldamisel veidi viltu ning sinna jäetuna kandis see töötava mootori vibratsiooni üle terve auto kere peale. Mootoripadjad olid täiesti terved.
Jõu kadumine oli tingitud rabedaks muutunud mootori õhufiltrist tuleva suure-laia plastiktoru (mis ühendus turbosse) katkisest kinnitusest mistõttu oli kinnitus õhufiltri juures veidi lahti, sellest ka kõva vilisev heli - turbo tõmbas tekkinud avausest õhku sisse.

Hetkel liigub jälle normaalselt, kuid nüüd vaja aga eelnevalt kirjeldatud plastiktoru ära vahetada. Ka oli näha et õhufiltrit pole vist kunagi sel autol vahetatud, seega läheb ka see esimesel võimalusel vahetusse.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 15.08.2013 17:25 01
Postitas Writech
Nüüd jälle jama. Kiirendamisel teise/kolmanda käiguga kuskil 20-50km/h 1500-2500 pöörde vahel tekib kõva kolin põhja all, justkui midagi taoks vastu kere kiiresti. Sellist jama jällegi enne käigukasti vahetust polnud. Pole hetkel tagasi sinna töökotta läinud, kuid lähiajal lähen näitan. Kolin tekib just kõval kiirendamisel või näiteks kui pidurdamisel 50km/h või vähema pealt käik allapoole vahetada ja sidur ühendada, siis tekib jällegi sama kolin.

Ka tekkis eile mingine kriuksumine, selline nagu kahte kummi hõõruks üksteise vastu (või nagu puuduks mingite metallist hõõrduvate detailide vahel määre/õli), kriuksumise sagedus ei sõltu mootori pööretest (ühendasin siduri lahti ja andsin kaasi, sagedus ei muutunud) vaid kiirusest ning see ei esine alati, mingi suvalisel hetkel tekib. Näiteks kui mingist tee ebatasasusest üle sõita siis hakkaba pihta ja kestab niikaua kui kiirust kõvasti vähendan ja uuesti kiirendan.

Põhja alusest kolinast lugesin et süüdi võivad olla nii mootoripadjad, käigukastipadjad, kardaani vahemuhv/vahepukk/tugilaager/esiliigend/vahelaager (kas kõigi nende all on ühte ja sama detaili mõeldud?!), kardaani ja käigukasti vaheline leevendi, suure loksuga väntvõlli rihmaseib.

Ka pakuti välja et tegu võib olla töömehe lohakusega, st. kardaani ärakeeramisel ei olnud seda midagi all toetamas ning kukkus siis kolinaga vastu maad ning läks kõveraks?

Lisaks selle lugesin et viga võib olla ka kardaani vales kinnitamises.

Kuna mul tekkis ka see kriuksumine põhja all siis ehk on tegu selle eelnevalt kirjeldatud kardaani detailiga (vahemuhv/vahepukk/tugilaager/esiliigend/vahelaager)? Kui ma masina nüüd tagasi sinna töökotta viin siis oleks hea kui teaksin ka teiste spetsialistide arvamust.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 17.08.2013 13:43 56
Postitas Teijo
Writech kirjutas:Nüüd jälle jama. Kiirendamisel teise/kolmanda käiguga kuskil 20-50km/h 1500-2500 pöörde vahel tekib kõva kolin põhja all, justkui midagi taoks vastu kere kiiresti. Sellist jama jällegi enne käigukasti vahetust polnud. Pole hetkel tagasi sinna töökotta läinud, kuid lähiajal lähen näitan. Kolin tekib just kõval kiirendamisel või näiteks kui pidurdamisel 50km/h või vähema pealt käik allapoole vahetada ja sidur ühendada, siis tekib jällegi sama kolin.

Ka tekkis eile mingine kriuksumine, selline nagu kahte kummi hõõruks üksteise vastu (või nagu puuduks mingite metallist hõõrduvate detailide vahel määre/õli), kriuksumise sagedus ei sõltu mootori pööretest (ühendasin siduri lahti ja andsin kaasi, sagedus ei muutunud) vaid kiirusest ning see ei esine alati, mingi suvalisel hetkel tekib. Näiteks kui mingist tee ebatasasusest üle sõita siis hakkaba pihta ja kestab niikaua kui kiirust kõvasti vähendan ja uuesti kiirendan.

Põhja alusest kolinast lugesin et süüdi võivad olla nii mootoripadjad, käigukastipadjad, kardaani vahemuhv/vahepukk/tugilaager/esiliigend/vahelaager (kas kõigi nende all on ühte ja sama detaili mõeldud?!), kardaani ja käigukasti vaheline leevendi, suure loksuga väntvõlli rihmaseib.

Ka pakuti välja et tegu võib olla töömehe lohakusega, st. kardaani ärakeeramisel ei olnud seda midagi all toetamas ning kukkus siis kolinaga vastu maad ning läks kõveraks?

Lisaks selle lugesin et viga võib olla ka kardaani vales kinnitamises.

Kuna mul tekkis ka see kriuksumine põhja all siis ehk on tegu selle eelnevalt kirjeldatud kardaani detailiga (vahemuhv/vahepukk/tugilaager/esiliigend/vahelaager)? Kui ma masina nüüd tagasi sinna töökotta viin siis oleks hea kui teaksin ka teiste spetsialistide arvamust.

Ei oska nõu anda aga paistab et nurgatagused remonditöökodasi tuleks küll vältida kui remontimise asemel läheb auto tehniline seisukord hullemaks.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 11.09.2013 22:32 55
Postitas Writech
Täpsustan juhuks üle et mitte halba tagasisidet tublile remondimehele anda. Nimelt täiesti puruks oli kardaani vahepukk (detaili number 26122282496).
Sellest ka eelnevalt kirjeldatud "kriuksumine" ning vähene värin kõvemal kiirendamisel mis ajapikku läks täiesti jubedaks kolinaks kätte, nii et ainus võimalus auto remonditöökotta saada oli teokäigul kiirust koguda, iga väiksemgi kiirendus ja pidurdamine mootoriga põhjustas kohutava kolina.

Kirjutan juhuks kui kellelgi peaks sama viga tekkima ja soovib teada põhjuseid.

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 13.09.2013 09:31 32
Postitas Heix
Writech kirjutas:Täpsustan juhuks üle et mitte halba tagasisidet tublile remondimehele anda. Nimelt täiesti puruks oli kardaani vahepukk (detaili number 26122282496).
Sellest ka eelnevalt kirjeldatud "kriuksumine" ning vähene värin kõvemal kiirendamisel mis ajapikku läks täiesti jubedaks kolinaks kätte, nii et ainus võimalus auto remonditöökotta saada oli teokäigul kiirust koguda, iga väiksemgi kiirendus ja pidurdamine mootoriga põhjustas kohutava kolina.

Kirjutan juhuks kui kellelgi peaks sama viga tekkima ja soovib teada põhjuseid.

jama on muidugi see,et vahetatakse kast ning ei anta teada muude detailide seisukorrast(vahepukk ja ka leevendi-mõlema seisukorda saab hinnata kui kasti vahetad......

Re: E46 330D manuaalkasti jama

Postitatud: 22.11.2013 18:53 49
Postitas Writech
Ju see kardaani vahepuki kummiosa oli mahavõtmisel veel terve kuid niivõrd rabe et mahavõtmise ja pealepanemise käigus purunes see veidi. Võibolla ka seetõttu ka ei märgatud kohe esimese hooga midagi.