E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Lazyguy
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 30.10.2011 10:27 35

E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Lazyguy »

Üritan siin siis tagumist juhipoolset laagrit vahetada .. kuna seda pole kaua tehtud siis oh seda õnne ... kogu teema on roostest moonutatud ja aru pole saada kus on ots ja kus äär. olen otsa mutri kahest kohast läbi puurinud ja peksnud ja tampinud ja puurinud ja peksnud ja tampinud.. kasutegur aga null .. kuidas ma selle poolenisti lõghutud kolaka kiiremini küljest ära saaks :) ? või äkki on kellelgi pilti milline see kupatus seal sees olema peaks ? :|
Pilt
Viimati muutis Lazyguy, 05.08.2013 21:14 27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Heix »

Lazyguy kirjutas:Üritan siin siis tagumist juhipoolset laagrit vahetada .. kuna seda pole kaua tehtud siis oh seda õnne ... kogu teema on roostest moonutatud ja aru pole saada kus on ots ja kus äär. olen otsa mutri kahest kohast läbi puurinud ja peksnud ja tampinud ja puurinud ja peksnud ja tampinud.. kasutegur aga null .. kuidas ma selle poolenisti lõghutud kolaka kiiremini küljest ära saaks :) ? või äkki on kellelgi pilti milline see kupatus seal sees olema peaks ? :|

peaks miskit sellist olema
Pilt

mina koputasin äärte vahele kruvika ja peale seda keerasin lahti nagu poolmuidu...
E36 m50b20
Lazyguy
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 30.10.2011 10:27 35

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Lazyguy »

see on sedaani tagasild.. Compactil on seal miski väärareng mis näeb hoopis teisiti välja aga aitähh sellegi eest :) sellise systemiga tegelesin oma E46 juures nädal tagasi :D
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Heix »

Lazyguy kirjutas:see on sedaani tagasild.. Compactil on seal miski väärareng mis näeb hoopis teisiti välja aga aitähh sellegi eest :) sellise systemiga tegelesin oma E46 juures nädal tagasi :D

Compactil peaks pm e30 tagasild olema.....aga põhimõte peaks ikka samaks jääma,veovõlli ongi võimalik ainult kas poldi või mutriga kinnitada.....
E36 m50b20
Lazyguy
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 30.10.2011 10:27 35

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Lazyguy »

jamh aga paraku ei tule see mutter sealt välja .. vb lähen garaazi ja teen pildi sellest rooste käkist ;)
Lazyguy
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 30.10.2011 10:27 35

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Lazyguy »

Kuno_T kirjutas:Õngitse plekist stopper augu põhjast välja ja kasuta varuosakataloogi koostu detailide vaatamiseks.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=40" onclick="window.open(this.href);return false;
ime kombel pole sellel mutril mis seal hetkel küljes on isegi mitte kärne peale löödud .. aga aitähh siiski .. hetkel lähen sinna .. siis teen sellest lõhutud asjast pildi .. :)

EDIT: Pilt postituses :)
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Heix »

Kuno_T kirjutas:Naerukoht, 1-st mutrist terve teema tehtud. Pöördu töökotta, seal keeratakse see suruõhuvõtmega lahti, laagri välja- ja sissepressimiseks on nagunii rakiseid vaja. Õngitse kitsa meisli, kruvikeeraja vms-ga plekist stoppper välja, siis läheb pilt palju selgemaks. Kuid nagu ütlesin, varsti oled järgmise takistuse ees. Siis tulevad uued teemad: appi, kuidas laagrit kätte saada, kuidas kinni roostetanud pooltelge kätte saada, kuidas uut laagrit tagasi panna, kuidas, kuidas, kuidas. Ja viimaks- miks poole aasta pärast uus laager jälle karjub, kuna on kuidagi kirvega paika pekstud.
Vale on ka su eeldus, et seda mutrit kärnitakse- ei. Tema fikseerimiseks on see sama plekist stopper, mille olemasolust sa ei jaganud.

Jah Kuno,võimalik,et Sa oled tark....kuid siiski ei peaks sa nii ülbe olema!

Antud juhul pole ju splinti nähagi ning ainuvõimalus oleks tõesti sinna mõni padrun peale sokutada ja lahti keerata,peale vahetust kindlasti uus mutter+splint,veovõlli otsast läbiminev splindiauk puhtaks teha ja kõige lõpuks kindlasti määrida,et järgmine kord sama jama poleks.
Uue laagri saab kannatuse ja oskustega ka ilma rakiseta hakkama...kui vastavad tööriistad puuduvad kasuta uue laagri paigaldamisel vana laagri kesta..Jälgi,et laager ei läheks ei kuidagi moodi viltu,kindlasti puhasta pinnad ja määrdeainete kasutus tuleb ainult kasuks...

DIY leiad ka googlest.
E36 m50b20
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Heix »

Kuno_T kirjutas:Heix, kui sa heidad ette mulle ülbust, siis ära kirjuta lollusi. Näiteks pole seal mutri fikseerimiseks splinti (kas tead ikka, mis see on?), kusjuures ma esitasin joonise, kirjutasin mitu korda, millega mutter stoperdatakse jne. Näha on, et sa pole sellise bemmi laagrisõlme eluseeski lahutanud, ei lugenud mu juttu, ei viitsinud kataloogi viidet vaadata või ei saanud neist aru ja muudkui kirjutad.

Näita seda DIY-d Googlest, mis oleks ka TIS-i kohane. Kui ei, siis ära sellist jama siia produtseeri, hoiame ikka mingit normaalset tehnika remondi taset.


Ma ei näe mõtet sinuga vaidlemisel..Eksisin splindi osas,andke andeks minu vale sõnastus.
Kuid sellegipoolest on võimalik seda laagrit vahetada ilma rakiseta.
Loomulikult ei ole DIY identsed TIS antud õpetustega,peamine on siiski ju see,et laager saaks vahetatud ilma laagrit kahjustamata ja et laager jääks pidama&üldjuhul ongi DIY´des välja mõeldud alternatiivid originaaltööriistade asenduseks.
Viimati muutis Heix, 06.08.2013 00:33 20, muudetud 1 kord kokku.
E36 m50b20
Kasutaja avatar
Heix
Huviline
Postitusi: 1611
Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Heix »

Kuno_T kirjutas:Haloo, ma ei oodanud loba, vaid konkreetset viidet.


Usun,et Google leiad isegi üles :)
E36 m50b20
Lazyguy
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 30.10.2011 10:27 35

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas Lazyguy »

Kuno_T kirjutas:Naerukoht, 1-st mutrist terve teema tehtud. Pöördu töökotta, seal keeratakse see suruõhuvõtmega lahti, laagri välja- ja sissepressimiseks on nagunii rakiseid vaja. Õngitse kitsa meisli, kruvikeeraja vms-ga plekist stoppper välja, siis läheb pilt palju selgemaks. Kuid nagu ütlesin, varsti oled järgmise takistuse ees. Siis tulevad uued teemad: appi, kuidas laagrit kätte saada, kuidas kinni roostetanud pooltelge kätte saada, kuidas uut laagrit tagasi panna, kuidas, kuidas, kuidas. Ja viimaks- miks poole aasta pärast uus laager jälle karjub, kuna on kuidagi kirvega paika pekstud.
Vale on ka su eeldus, et seda mutrit kärnitakse- ei. Tema fikseerimiseks on see sama plekist stopper, mille olemasolust sa ei jaganud.
arusaadav aga laagri enda koha pealt küsimust ei teki :)
Kasutaja avatar
pikkpold
Huviline
Postitusi: 339
Liitunud: 10.05.2012 19:18 12
Peamine sõiduk: BMW 740i
Asukoht: soome/võrumaa

Re: E36 316i 1996 Compact pooltelje otsa mutter.

Postitus Postitas pikkpold »

Olen ise kodus vahetanud mõlemad pooled samal õhtul. Ei kasutanud ma mingeid rakiseid....
esmalt eemaldasin pooltelje täiesti. diffri küljest ja ketta juurest.
Mõõtsin uue laagi läbimõõdu, otsisin sama suure toru (about 20cm pikk) Panin selle sisse poole ja hakkasin välja taguma. Kui vana sai eemaldatud siis puhastasin pesa ilusti ära.
PS! isegi kui see tavaline uus laager näeb väga lihtne välja on ta ikkagi koonuse kujuline, yhest äärest 0,5-1mm välimine kest väiksem kui teine ots. seega pead panema ta õiget pidi sisse( ylimalt lihtsalt läheb siis)
võtsin laua pala millele puurisin peale vastava suurusega augu et ei hakkaks pressima laagri keskosa vaid ääri. Panin puupala laagri peale täpselt et jääks laagriauk nägevile puupala august ja kummihaamriga hakkasin taguma. Lõpuks kui laager on peaaegu täiesti sees siis võtad viimaseks vana laagri kesta ja sellega teed lõpp viimistluse et splint mahuks laagri ette. Pooltelje kinnikeeramisel kasutasin veel sellist trikki, et keerasin selle suure mutri nii kõvasti kinni kui jõudsin ja siis lasin veerand pööret lõdvemaks, et ta ei hakkaks laagri peale pressima ( kui keerad liiga kõvasti kinni siis võib juhtuda et järgmine aasta hakkad uuesti vahetama)
Seda kõike tegin ma 4a tagasi ja praeguseni pole pidanud veel sellel autol laagreid vahetama. Ju siis läks kõik korda.
Vasta