K: E36 salong ei lähe soojaks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

K: E36 salong ei lähe soojaks

Postitus Postitas Vector »

sirvisin küll siinseid teemasid kuid adekvaatset vastust ei saanud. NImelt läheb autol mootor ilusti soojaks (ka näidik näitab seda) aga salongis puhub ikka ainult leiget soojust. Väga pika aja peale hakkab natuke sooja tulema aga siiski vähe (seda kui autoga sõita), paigal seistes(kui auto) käib puhub ainult külma..
Kas või asi vajada õhutamist, on asi veepumbas või milles võib asi veel olla?
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Postitus Postitas priitb »

vanal kolmesel tegi nii, siis kui vett oli vähe. soenduse radikas oli kõrgemal kui muu jahutussüsteem.
BMW f31 325d 160kw 2014a
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Re: K: E36 salong ei lähe soojaks

Postitus Postitas hollow »

Vector kirjutas:sirvisin küll siinseid teemasid kuid adekvaatset vastust ei saanud. NImelt läheb autol mootor ilusti soojaks (ka näidik näitab seda) aga salongis puhub ikka ainult leiget soojust. Väga pika aja peale hakkab natuke sooja tulema aga siiski vähe (seda kui autoga sõita), paigal seistes(kui auto) käib puhub ainult külma..
Kas või asi vajada õhutamist, on asi veepumbas või milles võib asi veel olla?
termostaadis võib asi olla
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Ei või. Kui asi termostaadis, siis just vastupidi, kohapeal tuleb sooja, aga sõites jahtub maha.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mul just oli sama teema ja oli tingitud kusagil liitrist puuduvast tosoolihulgast. Sama jama võib tekitada ka lõpukorral veepump (labad katki või siis laseb võlli peal ringi)
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

aga kui veepump on otsakorral peaks ta ju ka mingit imelikku häält tegema või ma eksin?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ei pruugi.. kui mingi n hulk labasid on aidaa lasknud, siis miks ta peaks teistsugust häält tegema hakkama.

Veepump ise näeb selline välja:
Pilt

Ja kui sealt seda plastmassi peaks kaduma minema, siis ta on ise nii pisike, et selline balansist väljaajamine tõenäoliselt teda veel häälitsema eriti ei aja.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Kusjuures mu venna E36-l sama häda, et kohapeal puhub konkreetselt külma, vbl peaks ka nats süvenema põhjalikumalt...
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Kui vedeliku tase normis ja süsteem õhutatud, siis on kõige tõenäolisemalt probleemiks ikka veepump, mis ei löö jahutusvedelikku ringi. Tühikäigul siis üldse harilikult sooja ei tule. Variant on ka, et keegi on mingisuguse möginaga üritanud lekkivat radikat lappida ja see on nüüd soojendusradika ummistanud.
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

oskab keegi öelda mismoodi see õhutamine käib (BMW-ga pole varem kokku puutunud ja seepärast ei tea) :oops:
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

radika korgi kõrval (paremal) on väike kruvipeaga plastik kork.. keera see maha ja pane auto käima.. ja pane koguaeg vedelikku radikasse niikaua kui sealt august hakkab vedelikku tulema. ;)
Snow
Huviline
Postitusi: 775
Liitunud: 20.12.2005 23:05 02
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Snow »

Mul oli täpselt sama jama....vahetasin soojendus kraani ( täpset nimetust ei tea aga asi avab ja sulgeb seal seda soojendus värki) ära ja nüüd nagu saunas....lammaris maksis 200 eeku ....ja muidugi salongis olev soojendusradikas võib ka umbes olla kui on kasutatud mingit lekkimis vahendit
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

niisis täna üritasin asja õhutada mis tõenäoliselt ka õnnestus aga tulemus ikka sama..samas võtsin ka salongi radika küljest voolikud lahti ja sealt tuli välja leiget tosooli..seega see umbes ei tohiks olla?...aga mis oli imelik oli see, et radika küljes see alumine lõdvik ei läinud soojaks...et kas siis ikkagi veel õhk vahel või on termostaat/pump kutu?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kui kaua oli mootor käinud enne selle alumise lõdviku kontrollimist? Üldiselt see viitaks nagu rohkem termostaadile.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Olen mephiga (jälle :D) samal arvamusel ;)
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

kui kohapealkäies lõdvik soojaks ei lähe, kas siis ikka on termostaadi probleem??? Kui termostaat oleks kogu aeg avanenud (ehk läbi), siis läheksid jahutusradika lõdvikud autot kohapeal soojendades vaikselt järjest soojemaks. Kui termostaat toimib, siis võtab külma ilmaga väga palju aega, et lõdvikud soojaks läheks ehk suur ring avaneks. Kui lõdvik külm on, siis viitab sellele, et termoklapp ei ole veel avaneńud, st et termostaat peaks idee järgi töötama.
Parandage kui ma eksin...
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Tuksis termostaadiga peaks töösooja mootori puhul radika alumine pool külm olema...
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

AARE530 kirjutas:Tuksis termostaadiga peaks töösooja mootori puhul radika alumine pool külm olema...
Mina seda ei mõista... :roll:. Kui termo katki ja avanenud kogu aeg, siis peaks kogu aeg vedelik radikast läbi käima ju. See tähendab, et kohapeal auto töötades peaks mõlemad lõdvikud ju soojaks minema...
Kui termostaat sulgenud olekus kinni on jäänud, ehk siis ka katki oleks, siis oleks küll lõdvik külm, aga siis peaks olema ka mootori ülekuumenemise probleem ning salongi peaks kütma ikka.
ZENDER
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 14.12.2005 02:46 41

Postitus Postitas ZENDER »

Mul selline jama ,et puhub aga puhub nõrgalt sooja
jj siis vell selline küsimus ,et kus kohapeal salongi õhu filter asetseb?
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

pane otsingusse teema kas "mikrofilter" või "salongifilter" ja peaksid põhjalikke teemasid leidma mõlema probleemi osas.
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

aga mootori temp on normis seega ei tohiks ju termostaadi viga olla?
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

sain vea kätte..asi oli ikkagi selles ahjukraanis..nimelt oli sellel üks juhe lahti tulnud ja ta ei avanenud..tinutasin selle juhtme kinni tagasi ja asi toimib..kuigi praegu teda üldse vahel pole ja talvel pole vajagi:)..kui ilmad hakkavad soojemaks minema panen selle tagasi...
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Kuidas te selle kraani kätte saate ma ei saa aru. e34 oli kõik lihtne aga
e36 on se ju siselaske kolle ja piduri süsteemi all.

Jama mul igatahes selline, et sooja ei tulnud ei eile ega ka täna, kuigi mootor ammu soe. Alles siis kui 1h oli garaazis seisnud hakkas tööle.
Radika kõik kolm voolikut olid kuumad aga kraani mõlemad voolikud külmad. See ju viitab kraani mitte toimimisele?
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

kontrolli mis temperatuuri sul jahutusvedelik kannatab.
Mul oli e30 kunagi selline probleem , et salongiradikas oli konkreetselt jääs.
auto seisis garaasis ja mootori sain tööle ja kõik oli tore aga sooja sisse ei tulnud.
Siis sai seda salongiradikat kuumafööniga soojendatud ja sain sealt selle jää välja.

Peale seda valasin konsentraati sisse ja sain asja ilusti toimima.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Tarmo kirjutas:kontrolli mis temperatuuri sul jahutusvedelik kannatab.
Mul oli e30 kunagi selline probleem , et salongiradikas oli konkreetselt jääs.
auto seisis garaasis ja mootori sain tööle ja kõik oli tore aga sooja sisse ei tulnud.
Siis sai seda salongiradikat kuumafööniga soojendatud ja sain sealt selle jää välja.

Peale seda valasin konsentraati sisse ja sain asja ilusti toimima.
Olen sama jama läbi elanud eelmisel talvel, kui saksast toodud masina ostsin. Kui -15 viskas oli jahutussüsteemis sült ja sooja ei tulnud kusagilt. Aitas samuti soe garaaž ja jahutusvedeliku vahetus.
Kui masin on äsja Eestisse toodud ja siin talve näinud pole, siis alustagi sellest, mida Tarmo soovitas.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

vahetasin ära niipalju kui välja tuli ehk siis ~5l
aga probleem ikka mujal vist, sest peale vahetust koju sõites tuli ainult väga leiget, kuigi nupp oli põhjas.
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

ka mul endiselt probleemid jätkuvad..arvasin et sain korda aga nii se siiski pole...nüüd siis selle kraani võtsin üldse vahelt ära ja asi nagu paranes..nüüd enamvähem sooja tuleb aga vähe. na nüüd selgus veel see et sõites puhub oluliselt rohkem kui paigal seistes. kas se viitab siiski veepumbale?
alcatel
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28.12.2005 19:08 47

Postitus Postitas alcatel »

Minul on 318 TDS. mootor on soe aga salongis on jahe, sõidu ajal tuleb sooja. Võtsin selle "kraani" lahti, see on ehitatud nii, et kui selle mähis on läbi või ei anna ühendust, siis klapp on avatud asendis, kui see pole just kinni kiilunud, mis on vähe tõenäoline. Aga koonusklapp istub oma raskusjõul augu peal ja pump peab selle surve jõul üles tõstma. Ma võtsin selle klapi seest välja ja panin süsteemi tagasi. Sama asi, tõenäoliselt pump ei suuda tööd teha, aga kui seal on mõni laba katki, siis kuhu see võib rännata? Pump on ~ 600.- EEKI. Ju siis liigub vedelik seal kiiremini kus kergem, mööda jämedamaid torusid. Või on järsku veel mõni BMW elektrooniline leiutis kusagil vahel? Audil oli lihtne (siiber kinni ja lahti, soe sisse ja välja).
Kas TDS-il on ka õhu lugeja, kus võib olla selle asukoht?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

ma kordaks küsimust, et mis nipiga te selle kraani kätte saite?
ise võtsin kojamehed maha ja selle katte sealt alt ning sealt alt veel tule seina aga sellest polnud eriti abi.
Sisselaset te ju ometi maha ei kiskunud :shock:
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

ei sisselaset ei võtnud maha...aga voolikud võtsid mõlemad küljest ära ja ikka eimahu? minul igatahes tuli kui kõik asjad sealt küljest ära võtsin..aga jah parajalt sikutamist tahab..üsna kitsas seal..
Vasta