E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas teet82 »

Nii see kohe kindlasti pole, diislil ja bensiinimootoril on need klapid erineva eesmärgiga. Diislil pannakse madalatel pööretel üks sisselaskekanal pöördklapiga kinni, et kogu õhk peaks minema ainult läbi ühe sisselaskekanali ja õhu liikumise kiirus suureneks, põlemisprotsess oleks parem jne.. Võiks ikka enne selgeks teha endale, et mis ja milleks, välja on neid kõik kõvad mehed võtma, sest foorumis ju soovitatakse seda :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas ooDDoo »

just nimelt roheluse pärast need seal ongi nagu ka kat dpf egr ning teised 3 tähelised lühendid.
autotootja suurim huvi on eritada võimalikult vähe co emissiooni. see tähendab vähem makse uue auto pealt .
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Dreamon »

:D Muudabki mootori dünaamikat ehk sisselaske kanali pikkust, et saada parem väände graafik! Rohelisusega ei ole mingit pistmist, mida see klapp sul seal rohelisemaks muudab? Miks siis osadel e46 automaatidel on ja manuaalidel need puuduvad. Aga noh arvake kuidas tahate :)
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas teet82 »

M57 mootoril on kaks sisselaskeklappi, ühe juurde läheb "kandiline" auk plokikaane külje pealt ja teise klapi juurde läheb ümmargune kanal ülevalt läbi klapikambrikaane. Pöördklapp on ainult "kandilise" augu ees. Kui Sa väidad, et muutub kollektori pikkus, siis peaksid need kaks kanalit plokikaane sees omavahel ühenduses olema. Ausalt öeldes pole ma seda kontrollinud, aga eeldan, et seal ei ole ühendust. Ja kanali pikkuse muutmine on nn. akustiline ülelaadimine, see on üldse teine teema.
Viimati muutis teet82, 13.12.2015 14:03 59, muudetud 2 korda kokku.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas ooDDoo »

miks mingil ajal klappi kinni hoitakse? selleks et vähem co emissiooni oleks
Kui roheluse teemat poleks võiks ju üleüldse mitte neid klappe olla ja koguaeg olla parem vääne.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Dreamon »

:D Arvake kuidas tahate. Kollektori pikkust muudetakse vastavalt pööretele kui tahad teada miks siis soovitan seda uurida !
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Ma®tin »

Need asjad on ju omavahel seoses M47/M57 mootoritel. Klapid kinnises asendis = efektiivsem põlemine (madalamad heitgaasid) ning tänu kiiremini põlemiskambrisse jõudvale õhule parem dünaamika hetkel, kui turbo pole veel jõudnud rõhku üles saada.
Ilma DPF-ita autodel on täiesti tüüpiline gramm jõukadu ja väike tahm kohapealt põhjagaasiga startides, kui pöördklapid eemaldatud ja tarkvaras muudatusi tehtud pole.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Tauri_J »

Pöördklappidest on kasu tõesti ainult madalatel pööretel. Eesmärk on tekitada turbulentsi(õhupööriseid) et mootor madalalt pööretelt saaks rohkem õhku ja tekiks põlemisel vähem tahma. Seega saab öelda, et tõesti teeb see auto rohelisemaks.

Sisselaske pikkuse jms ei oska kommenteerida kuna õnneks ei ole ühelgi bmw-l mul neid eemaldada vaja olnud
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas teet82 »

Dreamon kirjutas::D Arvake kuidas tahate. Kollektori pikkust muudetakse vastavalt pööretele kui tahad teada miks siis soovitan seda uurida !
Ma ei arva, ma tean. Juba 10 aastat tagasi sai arvutaud kollektorite pikkusi TTK-s. Aga see ei ole praegu see teema seoses diisli pöördklappidega. Nagu eespool kirjutasin, siis Sinu teooria kohaselt peaksid need kaks kanalit olema omavahel ühenduses plokikaane sees. Aga võta siis kollektor maha, viska mutter plokikaane ülemisest ümmargusest august sisse ja vaata kas tuleb külgmisest kandilisest välja.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Riivo »

üldiselt kui on valida kas mootorivahetus või pöördklappide eemaldus siis ilmselgelt valin viimase variandi, enamus samamoodi...mida siin vaielda on mis nendega on või ei ole...
´17 4Drive
voss123
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 03.10.2015 16:59 01
Peamine sõiduk: E46

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas voss123 »

teine variant on iga 10k pealt vahetada, on pill hea ja ei pea (loodetavasti) sissekukkumist ka kartma :idea:
voss123
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 03.10.2015 16:59 01
Peamine sõiduk: E46

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas voss123 »

teine variant on iga 10k pealt vahetada, on pill hea ja ei pea (loodetavasti) sissekukkumist ka kartma :idea:
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Dreamon »

Ma ei arva, ma tean. Juba 10 aastat tagasi sai arvutaud kollektorite pikkusi TTK-s. Aga see ei ole praegu see teema seoses diisli pöördklappidega. Nagu eespool kirjutasin, siis Sinu teooria kohaselt peaksid need kaks kanalit olema omavahel ühenduses plokikaane sees. Aga võta siis kollektor maha, viska mutter plokikaane ülemisest ümmargusest august sisse ja vaata kas tuleb külgmisest kandilisest välja.[/quote]

Päris kohatu on mutrit visata sisselaske kanalisse :D Jõudsimegi sinnamaani, et klapid ikkagi annavad mootorile madalamalt jõudu juurde mida ma ka algul väitsin. Rohelisust ei komenteeri.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas teet82 »

Riivo kirjutas:mida siin vaielda on mis nendega on või ei ole...
See pole esimene kord siin foorumis sellel teemal vaielda. Kui võtta näiteks TDI kollektor, siis on pöördklapiga ja ilma selleta augud üksteise kõrval reas ja kõik saavad töö põhimõttest aru. Aga BMW-l on need kahes erinevas reas ja keegi ei saa midagi aru enam, neid ümmargusi auke ei panda üldse tähelegi.

Ma arvan, et kui inimene auto juures midagi teeb, siis võiks ta ka aru saada, et mida ta seal tegelikult teeb. Ja kui aru ei saa, siis ära näpi :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
TELK
Huviline
Postitusi: 1620
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Uus Saue vald

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas TELK »

Tead keegi kas pöördklappe müüakse eraldi ka või ainult koos kollektoriga.
Erki_E
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 23.08.2007 23:34 34
Peamine sõiduk: 330Cd
Asukoht: Harjumaa

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas Erki_E »

https://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap" onclick="window.open(this.href);return false;

"Swirl flap position is adjusted by an electrical or vacuum-activated servo mechanism which is under the control of the engine management system. In a typical implementation the flaps will be closed at idle speed, creating additional turbulence in the intake. As engine speed increases, the flaps are gradually opened until, at around 2,000 rpm, they are parallel to the airflow and present virtually no resistance. Their purpose is to ensure that the air entering the cylinder is sufficiently turbulent for good fuel-air mixing even at low engine speeds. This aids in reducing certain toxic emissions and may also improve low-end power and torque."
Kasutaja avatar
T525T
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 13.08.2012 10:37 37
Peamine sõiduk: E38 730d

Re: E46 sisselaske pöördklapid M57 ATM

Postitus Postitas T525T »

Mis aastast need pöördklapid tulid nendele mootoritele ? Olen kuulnud, et kõigil M57 neid klappe pole juba originaalis.
Vasta