BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
-Priit-
Huviline
Postitusi: 689
Liitunud: 26.02.2009 20:26 19
Peamine sõiduk: E91 325d LCI '08
Asukoht: Põlvamaa/Tartu

BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas -Priit- »

Tere, selline mure, et mootoris on mingi plagin sees. Sai alguses kahtlustatud kepsusaalesid, aga nüüd sai veel uuritud ja kuulatud ning tundub rohkem ülevalt poolt tulevat see hääl. Et siis keti juurest. Võtsin pealt klapikambrikaane ja keti ülemise mootorikatte ka maha. Hääl tuleb sisse kuskil alates 2700 pöördest. Vahepeal gaasiga mängides kaob ära. Tühikäigul käib ilusti.

Sealt oli näha, et kett liigub suht palju hammasratta peal, logiseb. Väntvõlli ratast päripäeva keerates on kett küll enamvähem normaalne, aga siiski on mingid kindlad kohad kust võiks olla rohkem pingul. Ketti käega liigutades plagiseb vastu leevendit neis kohtades. Kas kett peabki selline olema?

Kas võibolla, et kett on liialt välja veninud ja pinguti ei jõua seda enam piisavalt pingutada? Võib viga olla ketis, pingutis või leevendis?

Kas võib üldse kett seda plaginat teha või peaks ikka kuskilt mujalt otsima?

Autoks on BMW e36 318i 85 kW 1997a, M43B18

Asjaga on kiire.

Tänades,
Priit
BMW E91 325d LCI '08, BMW E30 320i '84
Kasutaja avatar
-Priit-
Huviline
Postitusi: 689
Liitunud: 26.02.2009 20:26 19
Peamine sõiduk: E91 325d LCI '08
Asukoht: Põlvamaa/Tartu

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas -Priit- »

Nii nüüd on kett ja ketipinguti vahetatud. Kett on ilusti ketirataste peal ja lõtku midagi ei ole. Ketipinguti liigub ka tihkemalt.

Aga mootorit käima pannes on viga ikka endiselt olemas, et kuskil 2700 pöörde juures tuleb mingi plagin sisse. Tühikäigul käib väga ilusti, paremini kui enne.

Homme mõõdab ka õlirõhu ära, et võibolla on see pööretel liiga madal. Kas INPAga ka on võimalik sellel autol õlirõhku mõõta?

Oskab keegi aidata, et milles võib viga olla?
BMW E91 325d LCI '08, BMW E30 320i '84
Kasutaja avatar
tiibur5
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 14.07.2013 18:18 25
Peamine sõiduk: e46

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas tiibur5 »

viewtopic.php?f=38&t=188352&p=14843979#p14843979" onclick="window.open(this.href);return false;

Ehk on abiks, tuttava autol oli siis sama jama, kahtlustas ketti. Tuli välja et saaled läbi .. läks kapp remonti. kuula kas on videos sarnaseid helisid.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas Svenp »

Kui sellel mootoril on ketipinguti kork mootori küljes olemas, siis sealt pealt stetoskoobiga kuulates saab asjast aimu: kui kõvasti taob, siis võib viga olla ketiajamis. Kui ei ole tugev heli, siis on viga mujal. Kuna Sul kett ja pinguti on juba vahetatud, siis seal ei tohiks viga olla. Saalesid soovitati vanasti mootori ploki külje pealt kuulata.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
-Priit-
Huviline
Postitusi: 689
Liitunud: 26.02.2009 20:26 19
Peamine sõiduk: E91 325d LCI '08
Asukoht: Põlvamaa/Tartu

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas -Priit- »

Keti pingutile ei pääse ligi ega näe siin kuidagi enne kui alumise ketikaane maha võtab. Aga hääl ise tuleks nagu ülevalt keti juurest.

Täna sai õlirõhk ka ära mõõdetud enne ja pärast filtrit. Tühikäigul oli asi normaalne, kuskil 4 bari. Pööretega oli kuni 6 bari, mis peaks ka normaalne olema, aga panime veel tähele sellist asja, et see rõhk kõigub 4 - 6 bari ringis, kui ühtlaselt gaasi peal hoida.

On see normaalne? Kas võib see tekitada probleeme, mis põhjustab millegi klõbinat?

Aga ega ei jää muud vist ikka üle kui homme karter maha kakkuda.


Edit 01.02.2014

Täna sai karter maha võetud ja selguski, et ikka kepsusaalede viga arvatavasti. Loodan, et midagi muud enam ei ole. Oleks pidanud ikka endale kindlaks jääma, kuigi see pettis ära, et hääl tuli ülevalt keti juurest. Igatahes esimese kepsu saaled on ringi käinud. Teised on enamvähem, aga lähvad ikkagi vahetusse.
Kuna nädalavahetus tuli vahele, siis uued saaled saab kätte alles teisipäeval.

Oli näha, et ka varem on seal midagi tehtud. Ju paberit vahele topitud, sest vahetatud neid igal juhul ei ole. Ei teagi kas Eestis enne müüki või siis Saksas tehtud. Eestis olen esimene omanik ja ostetud on turupealt.
BMW E91 325d LCI '08, BMW E30 320i '84
Kasutaja avatar
-Priit-
Huviline
Postitusi: 689
Liitunud: 26.02.2009 20:26 19
Peamine sõiduk: E91 325d LCI '08
Asukoht: Põlvamaa/Tartu

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas -Priit- »

Küsimus veel selline, et kui uued kepsusaaled kätte saan, mõtlesin panna kõik uued. Ülejäänud peale esimese, mis ringi on käinud, on sellised veidi kulunud.

Kas uued B varuosa (kui neil on mingit erinevus originaal detailidega) asjad on ikka vastupidavad, või on soovitavam jätta need vanad kulunud saaled mootorisse?

Ise eelistaks küll uusi, aga ei taha varsti uuesti vahetama hakata, juhul kui nad peaksid kiiremini kuluma kui originaalid.
BMW E91 325d LCI '08, BMW E30 320i '84
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas redline »

Kui saale juba ringi on käinud, siis tuleb ka kepsu vahetada ja ilmselt pole ka väntvõll enam korras?
56792145
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas redline »

Keps kus saale juba ringi käinud on kindlasti möödust väljas, pole minu silm näinud veel kepsu mis peale saale ringi käimist mõõdus oleks :lol: Vb olen lihtsalt vähe näinud sellisel juhul...
56792145
Kasutaja avatar
-Priit-
Huviline
Postitusi: 689
Liitunud: 26.02.2009 20:26 19
Peamine sõiduk: E91 325d LCI '08
Asukoht: Põlvamaa/Tartu

Re: BMW e36 M43B18 mootori kett, plagin sees.

Postitus Postitas -Priit- »

Eks nad kindlasti ole juba mõõdust väljas, ma ei väidagi vastupidist. Aga igaljuhul sai mootor täna kokku laotud ja need uued saaled läksid kepsudesse ikka tihkelt sisse. Mõõta ei saanud kahjuks kepsu üle, kuna ligipääsemiseks ruumi oli väga vähe. Väntvõlli mõõt jäi normaalsuse piirdesse.

Aga eks see näha ole kaua vastu kestab. Loodan, et ikka kestab. Väike proovisõit sai tehtud, umbes 30 km, väga palju veel gaasi ei tahtnud/julgenud vajutada, aga klõbinat igaljuhul praegu ei olnud.
BMW E91 325d LCI '08, BMW E30 320i '84
Vasta