E36 1996 kliima paigaldamise võimalikus???
E36 1996 kliima paigaldamise võimalikus???
küsimus lihtne, kas e36le millel ei ole kliimat on seda võimalik paigaldada, seda muidugi mõistliku vaeva juures. on äkki kellelgi kogems, ja kui palju see kõik maksma võiks minna?
Tänades;
riho
Tänades;
riho
No põhimõtteliselt on jah kõikseparem see mõte ära unustada ja järgmine masin juba kliimaga soetada.
Selleks, et seda paigaldada on vaja teadmisi, kogemusi, aega, tervet süsteemi(kompressorit, radikat, juhtsüsteemi, voolikuid, niiskuseeemaldajat, salongiradikat koos ventilaatoriga jms)
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=60
Selleks, et seda paigaldada on vaja teadmisi, kogemusi, aega, tervet süsteemi(kompressorit, radikat, juhtsüsteemi, voolikuid, niiskuseeemaldajat, salongiradikat koos ventilaatoriga jms)
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=60
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8462
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Patrik kunagi pani e30 nele konti peale ja ütles et sai odavalt kätte aga siis kui oli vaja sinna uusi juppe ja asju ostma hakata et süsteem tööle saada siis kadus asjal mõte ära.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
ma praegu taastasin e36 kliimat enda autol. katki olid kaks toru, radikas ja ventikas, salongiahju korpus, kliimapumba ratas ja üks andur.
torusid ja radikat kasutatuna ei saanud, samuti ostsin uue ventika. sauelt siimu käest sain mingi pumba kust sain rihmaratta. ratta laager tegi veidi häält ning vahetasin ka selle ja rihma rulliku samuti.
2 toru 2500.-
radikas mingi 2000
vent mingi 2000
andur- pole veel ostnud
ratas-500
rullik mingi 500
laager 250
täitmine ja kontroll ligi tuhat
salongiahju remont- armatuur maha ja lappisin ära ($$$$ kui töökojas teed)
kokkuvõtteks läks ligi kümme tuhat ja mul oli enamus juppe olemas, pluss töö tegin ise, kogu kliima paigaldus oleks läinud u5-6000
torusid ja radikat kasutatuna ei saanud, samuti ostsin uue ventika. sauelt siimu käest sain mingi pumba kust sain rihmaratta. ratta laager tegi veidi häält ning vahetasin ka selle ja rihma rulliku samuti.
2 toru 2500.-
radikas mingi 2000
vent mingi 2000
andur- pole veel ostnud
ratas-500
rullik mingi 500
laager 250
täitmine ja kontroll ligi tuhat
salongiahju remont- armatuur maha ja lappisin ära ($$$$ kui töökojas teed)
kokkuvõtteks läks ligi kümme tuhat ja mul oli enamus juppe olemas, pluss töö tegin ise, kogu kliima paigaldus oleks läinud u5-6000
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8462
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
küll on hea kui keegi mees oskab alati korralikult koos hindadega jutu kirja panna.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Mul tekkis üks teistlaadne küsimus. Nimelt mu autol ostes kliimaradikat polnud (väike õnnetus oli sellega, ülejäänud süsteem olemas), aga nüüd oleks soov see paigaldada uuesti. Aga ma ei saa aru, miks realoem.com mu auto (328, 96 aasta) kohta kliimaradika ventikat ei näita, samas kui 320-l ta seda teeb. Oskab keegi midagi öelda?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60
tuleb hiirega klikkida lihtsalt rohkem
tuleb hiirega klikkida lihtsalt rohkem
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kui Sul see süsteem kõik see aeg lahtisena seisis (kokkupuutes õhuga), siis on ta ka suure tõenäosusega p****s. S.t. korrodeerunud.Fred22 kirjutas:Mul tekkis üks teistlaadne küsimus. Nimelt mu autol ostes kliimaradikat polnud (väike õnnetus oli sellega, ülejäänud süsteem olemas), aga nüüd oleks soov see paigaldada uuesti.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Süsteem peaks olema õhutihedalt suletud. Pead ei anna, aga kui töökotta viin uue radika paigaldamiseks, siis saab 100% teada.priitv8 kirjutas:Kui Sul see süsteem kõik see aeg lahtisena seisis (kokkupuutes õhuga), siis on ta ka suure tõenäosusega p****s. S.t. korrodeerunud.
EDIT: Tundub, et polnud jõudnud veel korrodeeruda, toruotsad olid kilega kaetud ka. Eks näis, kaua külmaine sees püsib.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kui sul on juba kont siis pead ära vahetama armaturi all oleva soojendussüsteemi. Konditsioneeri osa peaks neil sama olema ja juhtmestik on ka neil sama. Järelikult pead doonorautolt saama töötava kliimaploki ja soojenduse siis lihtsam. Põhimõtteliselt tükk auto lammutamist ning plug and play.[/quote]Mul üks küsimus.
Väga ei tunne kliima ja kondi tehnilise poole erinevusi, seega küsin.
Kui patriku jutust sain aru, et ta pani kondi autole peale, millel seda varem polnud, siis kui autol on konditsioneer, siis kas selle asendamine kliimaga on sama lootusetu ettevõtmine? Tegu E36-ga 1995.
- Pavel_V
- Huviline
- Postitusi: 3538
- Liitunud: 09.12.2006 20:05 46
- Peamine sõiduk: BMW E46 330 ///M-Pakett
- Asukoht: Helsinki Finland. Jõgeva, Estland!
- Kontakt:
E36 1996 kliima paigaldamise võimalikus???
E36 on võimalik paigaldada kliimaseadet. Spets firmadest ei ole midagi
kuulnud. Hind sõltub sõiduki varustusest ja soovitava kliimaseadme tüübist.
kuulnud. Hind sõltub sõiduki varustusest ja soovitava kliimaseadme tüübist.
thx
panen siia miskit kirja, sest teistel paistab ka huvi olevat
sander_k on põmst kõikidele mu küsimustele vastanud, niiet tänage ka teda
jutt käib konditsioneerist, mitte kliimast:
vaja läheb siis:
1. kahe klapiga kraani, et töötaks kahepoolne soojendus:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0126/
parem oleks, kui saaks kohe need voolikud ja värgid ka kõik. 2tk peaks vist puhuriga masinatel juba olema
2. kondikasti armatuuri alla kogu juhtmete ja trossidega + paneel siis.
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0648/
mul läks vaja kondikastile veel eraldi aju:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0559/
vana ja vale info -> selline eraldi ajuga süsteem on vist veidi lihtsam ka, sest sander_k jamab praegu sellega, et saaks auto ajus kondi enabletud
õige info -> kliimal polegi eraldi aju. kõik on paneeli sees vist
3. kompressorit:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0754/
4. kompressori rihma mingit pingutit/leevendit (ehk flantsi?) ja rihma ennast siis:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0562/
5. radikat+ventikat (ning seda kinnitustala):
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0718/
6. kuivatit:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0163/
+ kõiki neid torusid, kumme jms, mis seal pildil on
7. kolme toru, mis ühendavad vajalikke seadmeid
2tk läheb mootorist vasakulepoole kuivatisse ja radikasse. kolmas läheb pumbast radikasse
8. õhutorusid ja nende üleminekuid jalgade kohale (armatuuri küljes ja vaiba all on täpselt samad puhuriga variandil, niiet neid pole vaja) - nr 5-9:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0161/
+ seda keskmist õhuava, millel on 2 keeratavat nuppu ja asub raadio kohal - nr2:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0757/
9. kondikastile kindlasti ka tihend, mis kere ja kasti vahele läheb - nr6:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0648/
10. kliimapumba rihma jaoks ühte rullikut, mis asub väntvõlli otsas (pikemate poltidega(6tk) kui seal stockis on)
11. radika ette igasugu plastikvidinaid/õhusuunajaid
12. kõrvalt vaatamiseks ühte kondi/kliimaga masinat, mille pealt hea vaadata kuhu miski käib :p
13. lõpuks vajab ka täitmist.
14** käigukasti kohalt tuleb kondentsvee luti jaoks mõeldud auk sealt lahti lüüa - tehases on väike plekk ette lastud. sama ka aju ja vurri vahel oleva kereplekiga - sinna käib üks alumiiniumist torudega vahelüli kondikasti ja kahe pika toru vahele.
15* soovitaks tihendid kõik uued panna ning poltidele seibid ka vahele. kui polte/seibe pole piisavalt, siis balticbolt-ist saab osta
Sander rääkis veel, et peab väheke mingit PEG õli ka lisama igasse seadmesse, aga hetkel ei oska kommenteerida. uude radikasse peaksin küll panema, aga seda uurib veel hiljem.
aga põmst kui mõnel doonoril on mootor maha võetud, siis on kondi mahavõtmine ja hiljem peale panemine väga kerge, sest mahavõtmisel juba näed kuhu miski käib.
soovitaks ainult mutrid/poldid eraldi kilekottidesse panna. siis hiljem veel lihtsam
panen siia miskit kirja, sest teistel paistab ka huvi olevat
sander_k on põmst kõikidele mu küsimustele vastanud, niiet tänage ka teda
jutt käib konditsioneerist, mitte kliimast:
vaja läheb siis:
1. kahe klapiga kraani, et töötaks kahepoolne soojendus:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0126/
parem oleks, kui saaks kohe need voolikud ja värgid ka kõik. 2tk peaks vist puhuriga masinatel juba olema
2. kondikasti armatuuri alla kogu juhtmete ja trossidega + paneel siis.
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0648/
mul läks vaja kondikastile veel eraldi aju:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0559/
vana ja vale info -> selline eraldi ajuga süsteem on vist veidi lihtsam ka, sest sander_k jamab praegu sellega, et saaks auto ajus kondi enabletud
õige info -> kliimal polegi eraldi aju. kõik on paneeli sees vist
3. kompressorit:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0754/
4. kompressori rihma mingit pingutit/leevendit (ehk flantsi?) ja rihma ennast siis:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0562/
5. radikat+ventikat (ning seda kinnitustala):
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0718/
6. kuivatit:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0163/
+ kõiki neid torusid, kumme jms, mis seal pildil on
7. kolme toru, mis ühendavad vajalikke seadmeid
2tk läheb mootorist vasakulepoole kuivatisse ja radikasse. kolmas läheb pumbast radikasse
8. õhutorusid ja nende üleminekuid jalgade kohale (armatuuri küljes ja vaiba all on täpselt samad puhuriga variandil, niiet neid pole vaja) - nr 5-9:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0161/
+ seda keskmist õhuava, millel on 2 keeratavat nuppu ja asub raadio kohal - nr2:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0757/
9. kondikastile kindlasti ka tihend, mis kere ja kasti vahele läheb - nr6:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-64_0648/
10. kliimapumba rihma jaoks ühte rullikut, mis asub väntvõlli otsas (pikemate poltidega(6tk) kui seal stockis on)
11. radika ette igasugu plastikvidinaid/õhusuunajaid
12. kõrvalt vaatamiseks ühte kondi/kliimaga masinat, mille pealt hea vaadata kuhu miski käib :p
13. lõpuks vajab ka täitmist.
14** käigukasti kohalt tuleb kondentsvee luti jaoks mõeldud auk sealt lahti lüüa - tehases on väike plekk ette lastud. sama ka aju ja vurri vahel oleva kereplekiga - sinna käib üks alumiiniumist torudega vahelüli kondikasti ja kahe pika toru vahele.
15* soovitaks tihendid kõik uued panna ning poltidele seibid ka vahele. kui polte/seibe pole piisavalt, siis balticbolt-ist saab osta
Sander rääkis veel, et peab väheke mingit PEG õli ka lisama igasse seadmesse, aga hetkel ei oska kommenteerida. uude radikasse peaksin küll panema, aga seda uurib veel hiljem.
aga põmst kui mõnel doonoril on mootor maha võetud, siis on kondi mahavõtmine ja hiljem peale panemine väga kerge, sest mahavõtmisel juba näed kuhu miski käib.
soovitaks ainult mutrid/poldid eraldi kilekottidesse panna. siis hiljem veel lihtsam
Viimati muutis vull, 24.01.2010 22:27 17, muudetud 6 korda kokku.
ideaalis peaks veel suure radika ka ära vahetama, et selle topelt-temp-anduri saaks sinna kinni keerata. sander_k(ja ma ka vast) pani selle sinna plastmassist lohku, mis on sama koha peal, ainult et kinnituskeeret pole.
õmm... siis veel raadio kohale ka teistsugust õhuvõret vaja - neid kondi omasid ka vist kahte varianti - üks juhtmega, teine trossiga.
õmm... siis veel raadio kohale ka teistsugust õhuvõret vaja - neid kondi omasid ka vist kahte varianti - üks juhtmega, teine trossiga.
Re: E36 1996 kliima paigaldamise võimalikus???
KAs torude pikkusel on mingi vahe kah, kui kont on võetud kupee pealt ja panna seda sedaanile ?
Bmw E30 318i (M40B18) coupe '90a; Bmw E36 318is (M50B28 stroker/turbo) coupe driftcar '93a; GSM 58044713
Re: E36 1996 kliima paigaldamise võimalikus???
P2hkel kirjutas:KAs torude pikkusel on mingi vahe kah, kui kont on võetud kupee pealt ja panna seda sedaanile ?
said enamvähem infi teada?:p ma sain omal tööle jah
kondi juppide vahe oleneb ainult mootoritüüpidest(r6 või r4 (hiljem selgus veel et m43 ja m40 on pumba kinnitusflantsil ka vahe//mootor ketiga või ilma). kere tüüp pole kondi puhul oluline
siit saab kõige parema infi, kas jupp sobib v mitte:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=&showeur=on
pumpasid on kahte sorti - seiko ja mingi teine. kui saad pumba koos õige kinnitusflantsiga, siis ei tohiks probleeme tekkida.
kuivati lüliteid on ka kahte varianti. vanema tüüpi pistik on kahe eraldi otsikuga ja uuema tüübi oma on ühega
Re: E36 1996 kliima paigaldamise võimalikus???
Kont on pärit muidu sõbra endise 91 e36 kupee 1.8 is pealt ja tahaks paigaldada 92a sedaan 1.8-le ja nuh sain aru jah mida vaja eks ma pean üle vaatama kas kõik asjad ikkagi olemas.
Ja samas vennal e36 2.8 sedaan kliimaga ja sealt pealt saan kah vaadata kuida see värk kõik ühendatud on kapoti alt.
Samas ma ise kookisin selle sõbra autolt maha ligi aasta tagasi, aga enam eriti meeles ei ole kuhu mis käis, aga eks ma vaikselt hakkan leiutama kui ilmadsoojemaks lähevad, ja kui seda tegema hakkan siis võin teha pilte ja üritan siia kah ülesse panna detailselt mis teha vaja oli.
Ja samas vennal e36 2.8 sedaan kliimaga ja sealt pealt saan kah vaadata kuida see värk kõik ühendatud on kapoti alt.
Samas ma ise kookisin selle sõbra autolt maha ligi aasta tagasi, aga enam eriti meeles ei ole kuhu mis käis, aga eks ma vaikselt hakkan leiutama kui ilmadsoojemaks lähevad, ja kui seda tegema hakkan siis võin teha pilte ja üritan siia kah ülesse panna detailselt mis teha vaja oli.
Bmw E30 318i (M40B18) coupe '90a; Bmw E36 318is (M50B28 stroker/turbo) coupe driftcar '93a; GSM 58044713