1. leht 2-st

E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 23.01.2015 18:16 07
Postitas siml
Mure e46 323i 1999, armatuuris põleb kaigukasti vea tuli. Inpas naitab piduriluliti viga. Vahetasin ara esialgu kasutatud luliti vastu, kuid viga jai alles. Ostsin uue piduriluliti ja naitab sama viga. Kaigukastis naitab piduri can viga. Ka pusikiirusehoidja ei toota.
Kust hakata viga otsima?
Vabandan tapitahtede puudumise parast.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 23.01.2015 20:49 06
Postitas siml
Veakoodid sellised:
Pilt
Pilt

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 01:48 48
Postitas arnis
Proovi vahetada kaitset nr9.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 11:03 43
Postitas siml
Selge, proovin! Pidurituli ise toimib muidu. Pusikiiruse hoidja tuli lulitab ka sisse kuid ei lase fikseerida kiirust.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 13:50 42
Postitas siml
Kaitse nr. 9 on korras

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 16:16 12
Postitas PeeterA
INPA'ga näed pidurilüliti testsignaali olekut DME status menüüst digital valikute alt. Vaata, mida näitab tavaolekus ja piduripedaali vajutades.

http://www.meeknet.co.uk/e38/e38_brake_light_system.pdf

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 17:36 32
Postitas siml
Pilt
Kui see on see koht, siis näitab et mõlemad on väljas

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 17:43 25
Postitas arnis
Juhendi alusel peaks need kordamööda põlema. Kontrolli multimeetriga lüliti klemmidelt.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 17:47 08
Postitas siml
Takistust või mida? Siiamaani olen proovinud kolme erinevat lülitit, üks nendest uus. Kõigiga täpselt sama jama. Kui vead kustutada kastist ja mootorist, siis saab sõita umbes 2 minutit enne kui uuesti kasti tuli põlema läheb

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 24.01.2015 18:38 36
Postitas teet82
Kasutaja PeeterA antud lingil on ju vajalik info olemas, võiks süveneda natuke. Üks lüliti on normaalselt suletud olekus ja teine avatud, pedaalile vajutamisel muutub asi vastupidiseks. Ühendad testri kummagi lüliti külge kordamööda, üks peab pedaalile vajutamisel sulguma ja teine avanema, testri keerad takistuse või "piiksumise " peale.
See piduritule lüliti probleem on väga levinud VAG diislitel, neil hakkab eelsüüte spiraal konstantselt vilkuma selle jama korral. VAG-il on mõlema lüliti signaal arvutiga näha ja ümberlülitus peab toimuma samaaegselt mõlemal lülitil. Ei oska öelda, kas ka BMW puhul peab see nii täpselt toimuma.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 27.01.2015 18:11 08
Postitas siml
Kuno_T kirjutas:Kuidas see viga tekkis, kas keegi on kasti juhtplokki asendanud?
Mina ei ole kasti juhtplokki vahetanud. Tean et eelmine omanik kas vahetas kasti või lasi vana korda teha, seda umbes 1,5 kuud tagasi. Auto on minu käes olnud kuu aega ja eelmise nädalani oli kõik korras ja toimis ilusti.
Kas kasti juhtplokist tuleb see viga. Minul on mõistus otsas ja ei oska kuskilt enam otsida.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 28.01.2015 22:20 15
Postitas siml
Uuendasin dme softi ja kirjutasin üle kasti softi. Kasti soft oli sama, kuid mootoril uuem. Probleem jäi endiselt alles.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 08:13 25
Postitas teet82
Miks te asja nii keeruliseks ajate kohe, võiks ju alustuseks kindlaks teha, kas pidurilüliti signaalid jõuavad vastavate moodulite klemmidele. Pole ise skeemi vaadanud, ei viitsi võidelda selle WDS-i avamisega, keegi võiks selle skeemi visata siia. Veakood tundub olevat ju mootoriajus üldse?

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 09:35 48
Postitas teet82
Üks INPA pilt tundub olevat kastiajust ja teine mootorist. Ja konkreetne veakood on ikka mootoriajus, pidurilüliti signaal pole "usutav". Loogiline oleks ikka elektriskeem ette võtta, vaadata kuhu kumbki lüliti ühendatud on ja kas vastav aju saab õige signaali oma klemmidele.

VAG-il saab süsteem aru ka näiteks sellest, et vale pirn on pessa keeratud, mõlema lüliti ahelad jooksevad läbi mootoriaju. Kunagi sai pikalt otsitud seda viga, kõik oli õige aga ikka andis veakoodi. Lõpuks selgus, et auto omanik oli kahe niidiga pirni kruttinud piduritule pessa ja mõlemad niidid põlesid üheaegselt.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 15:50 18
Postitas teet82
Teema autoril on õige koht INPA-s ees, aga tema vastusest ei saa aru, et kas muutus midagi seal pedaalile vajutamisel või mitte.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 15:59 37
Postitas siml
Ei muutu midagi, test lülitis on koguaeg off. Milliste kerede pealt ja millise mootori pealt see mootori aju peaks olema, et interfacid tööle saada?

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 16:15 55
Postitas arnis
Selle jaoks, et teada saada, kas on kindla peale elektroonika süüdi, tuleb mõõta takistusi
moodulipoolsetest klemmidest, mitte piduripedaali lüliti pealt.
Vastavalt siis WDSi skeemidele kas käigukasti/mootoriaju/tuledemooduli klemmidelt.
Ja massi kvaliteeti ja toidet tuleks siiski ka mõõta, seda siis tõesti pidurilüliti pealt.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 16:36 36
Postitas siml
Panin uuesti arvuti taha ja vaatasin mootori ajust piduri lüliti seisu.
Kui vajutada ühe korra pedaali, siis ei muutu midagi test lülitis. Kui aga piduri pedaali kiiresti järjest vajutada, siis vahepeal viskab test lüliti ON asendisse

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 29.01.2015 21:34 43
Postitas teet82
Kas tulede lüliti reageerib samal ajal õigesti pedaalile vajutamisel, see on ju ka INPA-s näha kõrvuti test-lülitiga? Eespool on juba mitu korda vihjatud, et elektriskeemi põhjal tuleks mõõta vahetult aju klemmidelt, ega seal muud polegi teha. Kui kõik tundub õige, siis järgmine võimalik probleem võiks aju ise olla.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 30.01.2015 11:33 28
Postitas siml
Lüliti reageerib õigesti alguses, kuid kui hoida piduri pedaali all siis hakkab vilkuma test lüliti input ja lõpuks ei reageeri üldse. Siis natuke aega seisab jälle ja siis reageerib uuesti natuke aega

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 30.01.2015 13:00 28
Postitas arnis
Millal sa multimeetriga asjad ära mõõdad ;) :?:

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 30.01.2015 14:02 25
Postitas siml
Järgmine nädal saan vast multimeetri. Aga ma ei ole veel täpselt aru saanud mis mõõta. Kahjuks ei oska veel skeeme väga lugeda.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 31.01.2015 08:31 07
Postitas teet82
Võtsin suvalise E46 DME skeemi, ei pruugi olla täpselt selle auto kohta. Üldiselt on need WDS-i skeemid parajalt nõmedad, oleks võinud kontaktide asetuse ka joonistada sinna lüliti "kasti" sisse.

Pilt

Kui õigesti aru sain, siis piduritule lüliti INPA-s toimib õigesti ja testlüliti paneb segast?
Sellisel juhul tuleks kontrollida ainult testlüliti (S_BLTS) ahelat. Kasutaja PeeterA antud lingil on kirjas, et testlüliti on ühendatud "plussiga" ja pedaalile vajutamisel on see lüliti suletud. Ehk siis kaitsmelt F9 peab tulema aku pinge aju klemmile nr 28 kui pedaali vajutada. Vähemalt nii sain mina aru asjast, eks keegi parandab mind kui eksin :D

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 13:11 59
Postitas siml
Asjast kaua aega möödas ja nüüd sain lõpuks aega sellega tegeleda. Mõõtsin ära kas tuleb sinna aku pinge peale. Kui pedaal on alla vajutatud siis on seal 3.5v ja kui pedaal ülesse lasta siis tuleb akupinge ajuklemmile number 28. Üle on ka kontrollitud juhtmed multimeetriga, ning need on korras. Seega jääb ainult üle see, et mootoriaju on ise vigane? Millise ajuga ma seda proovida saaks, kas kõigi m52 mootori ajudega?

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 13:22 47
Postitas siml
arnis kirjutas:Selle jaoks, et teada saada, kas on kindla peale elektroonika süüdi, tuleb mõõta takistusi
moodulipoolsetest klemmidest, mitte piduripedaali lüliti pealt.
Vastavalt siis WDSi skeemidele kas käigukasti/mootoriaju/tuledemooduli klemmidelt.
Ja massi kvaliteeti ja toidet tuleks siiski ka mõõta, seda siis tõesti pidurilüliti pealt.
Sai ka takistust mõõdetud mootori aju klemmi nr 24 ja 28 vahel, kuid see puudub. Oletan, et nende klemmide vahel peab olema takistus?

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 14:31 04
Postitas teet82
siml kirjutas:Kui pedaal on alla vajutatud siis on seal 3.5v ja kui pedaal ülesse lasta siis tuleb akupinge ajuklemmile number 28.
See on siis vastupidi eespool pakutule. Kas ajul oli pistik küljes mõõtmise ajal või mitte, võib-olla tuleb see 3.5V ajust endast. Aga kui tuleb kusagilt mujalt, siis äkki see väike pinge ei meeldi ajule ja sellepärast hädaldab. Arvan, et 24 ja 28 vahel ei pea ühendust olema kui mõõta juhtmete poolelt, need on eraldi lülitid ja ei tohiks kokku puutuda omavahel.

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 15:16 08
Postitas siml
Pistik oli küljes ja mõõtmise ajal

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 21:39 37
Postitas siml
Sai proovitud teist mootoriaju, ei aitand mitte midagi. Kuid siis proovisin teist kasti aju ja asi hakkas tööle. Ehk oskab keegi öelda mis kerede ja mootorite pealt leidub sama aju? Millist üldse otsida, kas sama tootekoodiga?

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 22:43 09
Postitas siml
Kas tarkvara ümber kirjutamine on kindlalt vajalik?

Re: E46 piduritule viga inpas

Postitatud: 16.04.2015 22:49 32
Postitas teet82
siml kirjutas:Kuid siis proovisin teist kasti aju ja asi hakkas tööle
See on küll huvitav lahendus probleemile, kui pidurilüliti on ühendatud mootoriajuga ja kastiaju saab veast teada CAN-i teel. Või jookseb siiski juhe lülitilt ka kastiajusse, mingid hargnemispunktid tunduvad olevat skeemil. Kui viitsimist on, siis vaata mida näitab INPA pidurilüliti asendite kohta kui kastiaju on tagant ära ühendatud, lihtsalt huvi pärast.