1. leht 1-st

E91 N47 el. turbo geomeetria võlli liikuma saamine!

Postitatud: 27.04.2015 21:23 43
Postitas ImreR
Täpsemalt ei oskagi õelda, mis võiks viga olla. Eelmine aasta sai käidud BM Autos geomeetria võlli nö. liikuma panemas(kas, kuidas seda tehti ning kas oli kinni või mitte, ma ei teagi). Võeti turbo maha ja vaadati ka üle. Turbo ise oli muusosas korras. Umbes pool aastat peale seda hakkasin tundma sarnaseid sümptomeid ja veel mõni aeg edasi tuli ka maantee sõidul reducced power kiri armatuurile. Eriti jõuetu ta ongi suurematel kiirustel 5, 6 käiguga kiirendamisel. Turbo rakendub tavaliselt tahhoka järgi umbes 2300 rpm-i juures. Sedagi mitte eriti agressiivselt.
Veakoodid järgmised: 4990 - Exhaust -gas pressure sensor before turbocharger, plausibility;
4530 Charge -air pressure control, control deviation.
BM-ist öeldi, ja ka Jaak Kuul kinnitas, et sellisel juhul kui juba korra on võll kinni olnud, tasuks turbo välja vahetada. Samas olen kuulnud selliseid arvamusi minu kirjeldustele: 1. elektriliselt juhitav geomeetria ei saa olla nii, et vahest töötab ja vahest mitte, kui kinni, siis lõplikult; 2. Need vead viitavad hoopis DPF-i jamadele pigem?; 3. Vabalt võib olla mõne anduri viga; 4. Lisaks võib olla tuulutus kinni. Mida järeldada: vahetada tuleks välja pool mootorit?
Igatahes DPF-i põletab keskeltläbi, tuntavalt, 3-4 korda kuus. Kuna hommikuti tööle ja õhtul koju selline 18 km ots, siis pole ka imestada. Samas eks ta on pooleli jäänud ka mitmeid kordi. Olen muidugi seda täheldanud, et kui jääbki pooleli, siis lõpetab uuesti sõitma hakates siiski protsessi ära tavaliselt.
Ideid/soovitusi?

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 27.04.2015 21:32 53
Postitas Tauri_J
Ma alustaks turbo rõhutestist, et paljuga ta siis üldse puhub. Selleks aga vaja DISi või ISTAt.

Kui DPFi põletab siis peaks korras olema. Muidugi võid vaadata palju vasturõhku on.

Mul endal on ka nädala sees hommikul ja õhtul 15 km-ne ots. Nädalavahetustel teen ka pikemaid otsi.

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 28.04.2015 14:14 20
Postitas Ma®tin
Töökaaslase 525d elektrilise turbo juhtimisega oli sarnane lugu, vahepeal oli, vahepeal polnud. Lõppes turbo vahetusega. Ehk siis, geomeetria pole sul vb füüsiliselt kinni jäänud, aga elektrooniline juhtimine võib käituda nii nagu ise heaks arvab.

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 28.04.2015 21:46 43
Postitas ImreR
Turbo on korra maas käinud, siis pandi BM autos väidetavalt võll korralikult liikuma. Kas ja kui kinni ta oli, seda mulle ei õeldud. Kuno, kas selleks et seda jama näha, on vaja rohkem lahti kiskuda? Seal igatahes öeldi, et muusosas olevat turbo täitsa elujõus.
Igatahes panin neljapäevaks BM-i diagnostika aja kinni, vaatavad siis üle, kas ja kui palju puhub, mis andurid viga annavad ja kuidas DPF toimetab.
Edit. Seda peaks saama sunniga liikuma panna, võlli siis, diagnostika seadmega. Proovivad ilmselt seda ka teha.

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 30.04.2015 23:35 46
Postitas ImreR
Võll jäigalt kinni, liikus vaevaliselt heebli abiga. Kuna igaltpoolt tuleb juttu, et antud turbol ei saa sellega ise midagi teha(kuigi neid ju ometigi taastatakse), siis hakkan kaaluma ja vaatama erinevaid variante uue/taastatud turbo otsingutel ilmselt. Muidu võiks ju üritada ise, aga kuna asjast mütsigi ei jaga ja oht on et hiljem ei võeta seda ka enam vahetusfondi, siis peab käed üles tõstma :(
DPF on korras, vasturõhk tühikäigul 15 mbar-i, 35 lubatud.

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 14.05.2015 22:56 32
Postitas ImreR
Teema võib vast ära kustutada. Lahendus leitud!

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 15.05.2015 03:50 12
Postitas arnis
2200 postitust ja veel ei tea, et siin foorumis tehnilisi teemasid ei kustutata?

Kui lahenduse kirja paneksid, siis saaksid teised võibolla isegi 10 aasta pärast teema üles kaevata
ja oma mure lahendada kergemini.

Re: E91 mootor jõuetu

Postitatud: 15.05.2015 08:39 40
Postitas ImreR
Võibolla suudab Härra andestada?
Lühidalt asjast siis. Turbo maha, suht. lihtne ja õnneks on ruumi palju. Kuumkoda lahti(märgid peale, et saaks samamoodi tagasi, kuigi seal on tapp mis peaks valesti kokkupanemist vältima). Seejärel geomeetria välja ettevaatlikult. Seal on liikuvad osad( kergelt õhuga tahmast puhtaks, ka ettevaatlikult). Geomeetriale võib ka märgi teha, kuigi samamoodi on seal tiftid õigeks paigalduseks. Kõik detailid puhastasin cleaneriga ära tahmast. Siis asusin võlli lahti leotama, aineteks nb tooted rost loose, ptfe lube ja trill oil. Aeg-ajalt andsin ka korralikult tuld. Soovitan peale seda kui asi ilusti näpuga juba liigub kõik ained vahelt ära põletada, et vältida tahma kittimist uuesti sinna vahele. Seejärel kokku pannes tuleb olla väga ettevaatlik, et võll saaks geomeetria suhtes õigesse kohta ja liigutaks seda vabalt. Samuti peab siis proovima, et turbo enda võll ei jääks kuidagi halvasti liikuma. Õlitusava oleks soovitav kinni katta tööde ajaks. See järel kui turbo koos, tagasi peale ja peaks hea küll olema.

Re: E91 N47 el. turbo geomeetria võlli liikuma saamine!

Postitatud: 15.05.2015 19:39 58
Postitas arnis
Tubli.