E91 N47 el. turbo geomeetria võlli liikuma saamine!
Postitatud: 27.04.2015 21:23 43
Täpsemalt ei oskagi õelda, mis võiks viga olla. Eelmine aasta sai käidud BM Autos geomeetria võlli nö. liikuma panemas(kas, kuidas seda tehti ning kas oli kinni või mitte, ma ei teagi). Võeti turbo maha ja vaadati ka üle. Turbo ise oli muusosas korras. Umbes pool aastat peale seda hakkasin tundma sarnaseid sümptomeid ja veel mõni aeg edasi tuli ka maantee sõidul reducced power kiri armatuurile. Eriti jõuetu ta ongi suurematel kiirustel 5, 6 käiguga kiirendamisel. Turbo rakendub tavaliselt tahhoka järgi umbes 2300 rpm-i juures. Sedagi mitte eriti agressiivselt.
Veakoodid järgmised: 4990 - Exhaust -gas pressure sensor before turbocharger, plausibility;
4530 Charge -air pressure control, control deviation.
BM-ist öeldi, ja ka Jaak Kuul kinnitas, et sellisel juhul kui juba korra on võll kinni olnud, tasuks turbo välja vahetada. Samas olen kuulnud selliseid arvamusi minu kirjeldustele: 1. elektriliselt juhitav geomeetria ei saa olla nii, et vahest töötab ja vahest mitte, kui kinni, siis lõplikult; 2. Need vead viitavad hoopis DPF-i jamadele pigem?; 3. Vabalt võib olla mõne anduri viga; 4. Lisaks võib olla tuulutus kinni. Mida järeldada: vahetada tuleks välja pool mootorit?
Igatahes DPF-i põletab keskeltläbi, tuntavalt, 3-4 korda kuus. Kuna hommikuti tööle ja õhtul koju selline 18 km ots, siis pole ka imestada. Samas eks ta on pooleli jäänud ka mitmeid kordi. Olen muidugi seda täheldanud, et kui jääbki pooleli, siis lõpetab uuesti sõitma hakates siiski protsessi ära tavaliselt.
Ideid/soovitusi?
Veakoodid järgmised: 4990 - Exhaust -gas pressure sensor before turbocharger, plausibility;
4530 Charge -air pressure control, control deviation.
BM-ist öeldi, ja ka Jaak Kuul kinnitas, et sellisel juhul kui juba korra on võll kinni olnud, tasuks turbo välja vahetada. Samas olen kuulnud selliseid arvamusi minu kirjeldustele: 1. elektriliselt juhitav geomeetria ei saa olla nii, et vahest töötab ja vahest mitte, kui kinni, siis lõplikult; 2. Need vead viitavad hoopis DPF-i jamadele pigem?; 3. Vabalt võib olla mõne anduri viga; 4. Lisaks võib olla tuulutus kinni. Mida järeldada: vahetada tuleks välja pool mootorit?
Igatahes DPF-i põletab keskeltläbi, tuntavalt, 3-4 korda kuus. Kuna hommikuti tööle ja õhtul koju selline 18 km ots, siis pole ka imestada. Samas eks ta on pooleli jäänud ka mitmeid kordi. Olen muidugi seda täheldanud, et kui jääbki pooleli, siis lõpetab uuesti sõitma hakates siiski protsessi ära tavaliselt.
Ideid/soovitusi?