1. leht 1-st

E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 22.09.2015 13:07 25
Postitas martin471
Probleemi iseloom on lihtne, masinal on tahm taga ja kütust võtab rohkem kui peaks, samuti näitab kompuuter ligi 2l väiksemat kütusekulu, kui on reaalsus. Tahmab juba suht mõõdukal kiirendamisel, peale mõneajalist rahulikku sõitu järsult kiirendades on pilv selja taga veel eriti tume. Sellest järeldan, et mootor tahmab ka rahulikul sõidul, tahm koguneb summutisse ja järsul kiirendamisel väljutatakse kogu kraam atmosfääri. Mootor käivitub normaalselt, tühikäik on hea ja minek on tillukese mootori kohta kohe ütlemata hea!

Ei taha huupi asju vahetama hakata, seega leiaksin pigem pädeva diagnostiku, kes jagab selle mootori hingeelu enam kui hästi. Eelkõige on vaja veenduda pihustite, õhulugeja ja sisselasketorustiku korrasolekus. Seetõttu otsin diagnostikut, kes juba teab, palju on selle mootori puhul normaalne õhulugeja näit tühikäigul ja koormusel, milline on normaalne turborõhk, selle graafiku tõus ja maksimum, millised on õiged pihustite näidud tühikäigul ja koormusel jne. Näite lugeda oskan isegi, kuid kuna varasemaid kokkupuuteid selle mootoriga ei ole, siis näitude põhjal õigeid järeldusi teha ei oskaks.

Foorumi pädevaimad tegijad, andke endast märku!

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 22.09.2015 13:27 50
Postitas Alari.
Soovitan soojalt Patricut.Juhul kui ole Tallinna inimene.
Kuigi jah pihustite 100% täpsust arvutiga teada ei saa.
Just maadlesin 330d täpselt sama probleemiga.
Arvutiga jälgides sai süüdistada 4 ja 5 silindrit mis täiskoormusega ära kukkusid.
Maha sai siiski võetud kõik pihustid ja enamus täiskoormusega peksid täiega üle.
Seega 5otsa vahetus ja ühele tõsisem remont.Peale seda suht täpne obd kütusekulu näit ja tagant väljub kerge pilv musta põhja kaasiga.
Muidugi tasuks ka lasta survestada turbo süsteem.Võib vabalt olla mingi leke.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 22.09.2015 14:53 38
Postitas martin471
Kuno_T kirjutas:EGR võib lollitada, turbo puudulik või pihustid vigased. >Äraaetud masinal tavaliselt vigade kogum.
Masin tuli otse Saksast, tehniline osa on väga eeskujulik, hooldatud on autot heaperemehelikult. Turbo on tõesti mineku peal, kuna undab juba tublisti, kuid see selleks. Läbisõit kellal on 220 000km, kui see isegi reaalne oleks, siis oleks ka mõistetav, miks hakkab turbo eluiga otsa saama.

Aga las need teemad praegu olla, küsimus on hoopis muus. Mis probleeme võib EGR tekitada? Jätab klapi pööretega ja mootori suurel koormusel lahti?

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 22.09.2015 19:49 40
Postitas prelude20
Mul küll tds aga vilises nagu turbo küpse, linnas 15 sajale, mõõduka kiirendused peeglist enam miskit ei näind kuna kõik oli must , dünaamika 0 jne kõik paremad palad. Peale igasuguseid hulle mõtteid oli katki hoopis turbo ja cooleri vaheline lõdvik :D
Nii,et variant väga palju.
Pöördu pädevasse töökotta.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 22.09.2015 19:57 29
Postitas martin471
prelude20 kirjutas:Mul küll tds aga vilises nagu turbo küpse, linnas 15 sajale, mõõduka kiirendused peeglist enam miskit ei näind kuna kõik oli must , dünaamika 0 jne kõik paremad palad. Peale igasuguseid hulle mõtteid oli katki hoopis turbo ja cooleri vaheline lõdvik :D
Nii,et variant väga palju.
Pöördu pädevasse töökotta.
Mul see lugu, et minek on just väga hea. Turbo aga on reaalselt nahkas, katsusin lõtku, ristilõtk on veel okei, aga pikilõtk on juba nii suur, et külma koja tiivik käib korpusesse ja undab. Korra kontrollisin sõites turbo rõhku ka, kui ei eksi, siis 1,3 bari lõi mingil hetkel ära küll.

Pädevasse töökotta tahaks pöörduda küll, kuid kes on nii pädev mees, et annaks õiged vastused juba esimesel korral? Remondikohtade vahet ei viitsi tõesti jooksma jääda, pole selleks isegi füüsiliselt aega.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 25.10.2015 08:51 51
Postitas martin471
Nonii, aeg on edasi läinud, esitaks veel mõningaid küsimusi. Nimelt kui suur on teistel sellistel masinatel reaalne kütusekulu? Mina sain viimase 1000km keskmiseks 8,1l (mitte kompuutri järgi, vaid reaalselt arvutades), mul automaatkastiga isend, linn ja maantee on kuskil 50-50, pigem linna isegi rohkem.

Teine küsimus oleks pihustite kohta, sai korra arvutiga vaadatud - kolm pihustit on tühikäigul miinuses, üks plussis. Kui käigu ja piduriga mootorit koormata, jäävad kolm tükki miinusesse, kuid plussis olev tõuseb tugevalt veel rohkem plussi. Mida sellest järeldada, kas kolm pihustit pihustavad liiga palju kütust ja neljas üritab neid kompenseerida või just vastupidi - kolm pihustit on korras ja üritavad seda ühte nahkas pihustit kompenseerida?

Mootori hääl ja käik on ühtlane, ei jõnka, ei tiksu ega ei esine ka muid anomaaliaid.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 25.10.2015 09:15 06
Postitas arnis
Kui pihusti pluss läheb tühikäigul üle +2 ja koormusel üle +3 on kindel, et pahasti on.
Üle +5 on totaalselt piixus.

Kütusekuluga on selle mootoriga mingi suur jama, enamik ei saa mitte midagi head.
Mul on ainult üks tuttav, kel on 110kW manuaal, 6-käiku, tema maantee oli 4,5.
Kõik siin foorumis väidavad, et 8 liitrit on norm.
viewtopic.php?f=5&t=21701&start=1110" onclick="window.open(this.href);return false;

Küttekulu keskmist ei saa mõõta linnas, maanteele mine, nulli ära sooja mootoriga,
sõida vähemalt 10km ühtlaselt 90-ga. Aga ära vaeva ennast, pihustid enne korda.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 25.10.2015 09:50 23
Postitas martin471
Kuno_T kirjutas:Kas mootori käivitamine on ühtlane? Küsimuse mõte on, et kui pole, siis tuleb konbtrolliks ka kompressioon mõõta või plussis pihusti ringi tõsta ja uuesti vaadata. Kogu jutu mõte on, et võib olla kolb sulanud, mis on CR diislitel VÄÄGA tüüpiline.
Käivitumine on tõesti ühtlane. Usun, et kui ühes silindris oleks kompressioon maas, oleks kuulda ebaühtlust ka mootori hääles ja samamoodi väljenduks probleem mitte nii heas minekus. Mootor on väga ergas, kõik paistab töötavad nii nagu peab, kuid lihtsalt tahmalont on taga. Ise kahtlustan, et mingil põhjusel pihustatakse siiski silindritesse liialt palju kütust.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 25.10.2015 10:11 44
Postitas martin471
Kuno_T kirjutas:Siis lase kõik pihustid stendist läbi ja miinuses olevad pihustid võivad olla kulunud. Ka väga tüüpiline.
Kui tahad odavalt selgust saada, vaheta alguses plussis pihutil mõne teisega kohad nagu enne ütlesin, saad hakata järeldusi tegema.
Tundub mõistlik lahendus olevat. Lähiajal lasen niikuinii turbo maha võtta, kui juba kapoti all lammutamiseks läheb, siis lasen vast paar pihustit ka ümber tõsta.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 25.10.2015 17:20 58
Postitas m1k0
ma pakun, et saksas chipitud. sellest on julm lont järgi.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 25.10.2015 17:45 24
Postitas martin471
m1k0 kirjutas:ma pakun, et saksas chipitud. sellest on julm lont järgi.
Chippimine autot suitsema ei pana, küllap ikka tegu muu probleemiga.

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 26.10.2015 22:26 26
Postitas guits000
Mul täpselt samad sümptomid, tahmab nii nagu varem kirjeldatud ja kulu sinna 8 kanti, muidugi mingit öko sõitu pole ka harrastanud. Aga mootori töös mingeid kuuldavaid, tuntavaid vigu pole, ülevaatusel ka ei minit probleemi. Kui oma veale jälile saad, siis info väga teretulnud :D

Re: E46 320d 110kw tahmab liialt palju, kütusekulu suur

Postitatud: 26.10.2015 22:57 28
Postitas martin471
Minu auto probleem sai täna loodetavasti põhimõtteliselt lahenduse. Paistab, et asi on siiski EGR-is. Võtsin vaakumi vooliku lahti ja voilaa, tahm kadus. Samuti on kuulda, et turbo ei tee enam nii valju häält. Küll aga hakkas mõne aja möödudes mootorituli põlema, paistab et see auto on juba nii tark, et saab aru, kui EGR on "kahjutuks" tehtud.

Minu loogiline seletus asjale oleks see, et EGR klapp oli mingil määral avatud ka koormatud mootoriga, seega pääses osa sisselaskepoole rõhust otse summutisse. Nii luges õhulugeja tõenäoliselt suurema koguse õhku, kui reaalselt silindrisse jõudis, kuid kütust anti peale siiski loetud õhukogusele vastavalt. Ka turbo valju hääle põhjus on lihtsasti seletatav - kuna sisselaskesse proovitakse vaatamata lekkele tekitada soovitud rõhku, siis lastakse muutuva geomeetriaga turbo oluliselt rohkem pöördesse. Minu autol on vahe eriti hästi kuulda, kuna turbo on mineku peal ja undab üsna valjult (uus juba tellitud, nii et saab seegi probleem kohe-kohe lahenduse :) ).

Selgeks sai see, et viga oli EGR-is, kuid põleva mootoritulega kaua edasi sõita ei plaani, proovin siiski EGR-i osa korda teha. Positiivne on vähemalt see, et viga pole pihustites, ega muudes olulistes komponentides.