1. leht 1-st

K: Jahutusvedelik keeb

Postitatud: 14.05.2006 21:42 55
Postitas Inz222
Selline probleem, et masin 318i 91'
Eile õhta masin käis kohapeal ja äkki läks keema.
Täna sai sõidetud aga esimese valgusfooritaga juba keegi.

Millest tuleks alustada, et saaks probleemile lahenduse?

Postitatud: 14.05.2006 21:45 01
Postitas redline
tõenäoliselt termostaat

Postitatud: 14.05.2006 23:11 34
Postitas meph
Ventilaatori termosidur ka võimalus.

Postitatud: 14.05.2006 23:45 13
Postitas Tom
Ja veepump.

Postitatud: 15.05.2006 13:59 33
Postitas Inz222
Kus kohas termostaat ennast peidab 318-l. 2,0il teadsin aga sellel ei tea. Ei tahaks kõike päris lahti kiskuda.

Postitatud: 15.05.2006 14:49 03
Postitas marek555
318l asub termostaat põhimõtteliselt umbes samas kohas kus 320il. Ehk siis selle ventilaatori juures oleva plastkatte all, millest jookseb lõdvik kõrvalistuja poolsesse radiaatori nurka.

Postitatud: 15.05.2006 16:50 31
Postitas Mirko
marek555 kirjutas:318l asub termostaat põhimõtteliselt umbes samas kohas kus 320il. Ehk siis selle ventilaatori juures oleva plastkatte all, millest jookseb lõdvik kõrvalistuja poolsesse radiaatori nurka.
91 aasta isendil peaks termostaati kattev kaan olema alumiiniumist

Postitatud: 16.05.2006 13:08 47
Postitas Inz222
redline kirjutas:tõenäoliselt termostaat
Huvitav on see, et termostaat oli eemaldatud üldse autol. Aga siis tekib küsimus, et kui asi oli termostaadis, siis miks ta mul paar nädalat lasi rahulikult sõita ja siis ükspäev hakkas keetma.

Täna panin uue termostaadi ja praegu tundub enam-vähem. Osuti näitab pisut üle keskmise.

Postitatud: 16.05.2006 13:16 48
Postitas redline
Inz222 kirjutas:
redline kirjutas:tõenäoliselt termostaat
Huvitav on see, et termostaat oli eemaldatud üldse autol. Aga siis tekib küsimus, et kui asi oli termostaadis, siis miks ta mul paar nädalat lasi rahulikult sõita ja siis ükspäev hakkas keetma.

Täna panin uue termostaadi ja praegu tundub enam-vähem. Osuti näitab pisut üle keskmise.
kui termostaat puudu siis peaks just mootor jahedam olema :D
aga kuidas sa talvel ilma termostaadita sõita said :?: :shock:
natuke külm ei hakanud we? :D

Postitatud: 16.05.2006 13:32 47
Postitas saavaste
Mul enam-vähem sama värk. Varem polnud sellist asja esinenud aga eile läks asi tühikäigul keema. Radikas katsumisesl kuum ei olnud. Kas võin ka päris kindel olla et termostaat või on veel variante? Auto muidu samuti E36 91.a.

Postitatud: 16.05.2006 13:41 29
Postitas Inz222
Auto omanik olen ma olnud vaid 3 nädalat. Seega pole ise külma saanud tunda sellega. Samas öösel sõitnud ja siis on salongi soendus küll töötanud. Anomaalia ongi selles, et järelikult on miskit veel tuksis. Sad

Postitatud: 16.05.2006 13:58 13
Postitas Tom
Veepump või õhk sees või termosidur.

Postitatud: 16.05.2006 14:14 04
Postitas hollow
Tom kirjutas:Veepump või õhk sees või termosidur.
või radikas umbes ja kogu jahutusvedelik käib ikakgi mööda väikest ringi

Postitatud: 16.05.2006 15:16 43
Postitas Inz222
Milline on väike ring ja milline suur ring? Radikas peaks ise olema suht uus.

Nüüd siis jälle tiirutatud. Ja ikka läheb osuti vägisi punase peale. Ei aidanud see termostaadi vahetus.

Postitatud: 16.05.2006 18:48 22
Postitas redline
Inz222 kirjutas:Milline on väike ring ja milline suur ring? Radikas peaks ise olema suht uus.

Nüüd siis jälle tiirutatud. Ja ikka läheb osuti vägisi punase peale. Ei aidanud see termostaadi vahetus.
väike ring on see kui vedelik rongleb ainult plokis ja suur kui vedelik rigleb läbi radika ja ploki :lol:
aga ma kaldun arvama et veepump siis :D
ise jäin nagu mõtlema et kas see termosidur on seal nii suur tegur...ise oma 2.8 sõitnud ilma tiivikuta juba päris palju aga ülesoojenemist pole veel näinud :) aga vb see tingitud ka sellest et mul 3.5 radikas :lol:

Postitatud: 16.05.2006 20:27 42
Postitas saavaste
kas keegi saaks veel kord üle seletada kust ma termostaadi kätte saan ning kas pean selleks kogu tosooli välja laskma? E36 1.8
91.a

Postitatud: 16.05.2006 20:31 47
Postitas saavaste
kas keegi saaks veel kord üle seletada kust ma termostaadi kätte saan ning kas pean selleks kogu tosooli välja laskma? E36 1.8
91.a

Postitatud: 16.05.2006 21:18 12
Postitas Mirko
Termostaat on sellel pildil ese nr 7.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Asub ta seal kus radiaatori juhipoolne lõdvik läheb mootori külge, see kaas kuhu see lõdvik kinnitub, see võta ära ja seal ongi termostaat. Kui selle lõdviku lahti teed siis jookseb tosool radiaatorist välja. Hiljem asenda väljajooksnud tosool.

Postitatud: 16.05.2006 22:51 58
Postitas saavaste
Suured tänud! Kakkusin juba termostaadi maha ja keetsin prooviks. Oligi viga käes. :D Aga suured tänud abi eest.

Postitatud: 19.05.2006 10:46 21
Postitas Inz222
Mul nüüd siis termostaat vahetatud ja teisipäeval läheb vahetusse ka termosidur. Aivar Riia tn-s tegi auto kiirelt niipalju jonksu, et enam ei lähe keema. Aga samas olen täheldanud rohkem valget suitsu tagant välja tulemas. Täna hommikul käima pannes viskas ikka tõsise pilve üles.

Et nüüd siis probleem, Valge Suits?

Postitatud: 19.05.2006 11:40 41
Postitas Tom
Valge suits oleneb, täna on vähemalt Tallinna ümbruses suht külm ja vihmane seega on suits normaalne.
Üldiselt kui kuiva ilmaga ka peale pikemat sõitu suitseb on arvatavasti plokikaas peetis.

Postitatud: 24.05.2006 19:31 21
Postitas weyler007
tõenäoliselt termostaat


Huvitav on see, et termostaat oli eemaldatud üldse autol. Aga siis tekib küsimus, et kui asi oli termostaadis, siis miks ta mul paar nädalat lasi rahulikult sõita ja siis ükspäev hakkas keetma.

kui termostaat välja võtta siis läheb ikka keema. mul oli kunagi 2,0 mootoril sama jama. võtsin termostaadi välja ja ikka keeb. point! kui termost. väljas siis veepump lükkab ikka jahutusvedelikku väikesele ringile. sest see väiksem ja seda lihtsam ringi ajada. mina panin väikese/paraja puupunni väikesele ringile ette ja voilaa mootor ei läinudki enam soojaks. :P

Postitatud: 24.05.2006 20:23 09
Postitas hollow
weyler007 kirjutas:
tõenäoliselt termostaat


Huvitav on see, et termostaat oli eemaldatud üldse autol. Aga siis tekib küsimus, et kui asi oli termostaadis, siis miks ta mul paar nädalat lasi rahulikult sõita ja siis ükspäev hakkas keetma.

kui termostaat välja võtta siis läheb ikka keema. mul oli kunagi 2,0 mootoril sama jama. võtsin termostaadi välja ja ikka keeb. point! kui termost. väljas siis veepump lükkab ikka jahutusvedelikku väikesele ringile. sest see väiksem ja seda lihtsam ringi ajada. mina panin väikese/paraja puupunni väikesele ringile ette ja voilaa mootor ei läinudki enam soojaks. :P
kui ta sul ikkagi läheb väiksele ringile, siis see viittab sellele, et radikas on umbes ja lihtsam on ajada torsooli ringi väikest ringipidi... see et punn ette... see on sama lahendus nagu pihku löömine... ajab natukeseks ajaks asja ära aga ikka pole see mis peab

Postitatud: 25.05.2006 00:56 55
Postitas weyler007
kui ta sul ikkagi läheb väiksele ringile, siis see viittab sellele, et radikas on umbes ja lihtsam on ajada torsooli ringi väikest ringipidi... see et punn ette... see on sama lahendus nagu pihku löömine... ajab natukeseks ajaks asja ära aga ikka pole see mis peab
aga kui panin termostaadi sisse ja linna tsüklis suvel ka ei läinud grammigi soojemaks kui tavaliselt siis ei ole asi radikas nii et see pihku löömine aitab veel kauemakski :!:

Postitatud: 25.05.2006 09:58 39
Postitas meph
Jah, sest siis plokeeris termostaat väikese ringi ära ja veel ei olnud kusagile mujale kui suurele ringile minna. Mis samas ei tõesta seda, et radikas umbes ei oleks. Lihtsalt pole veel nii umbes, et vett üldse läbi ei laseks.

Postitatud: 25.05.2006 17:34 20
Postitas hollow
ml naise õe viiesel läks rädikas vahetusse... sellepärast, et radikas oli altpoolt natuke katki... vsi läbi ei jooksnud aga tosool küll...

sai see vanni tõstetud ja kraanist vesi lastud sinna ylemisse pealevooluaugust sisse... ja alumisest august hakkas vesi välja jooksma umbes 15sekundit hiljem... ylemisest august hakkas yle ajama, sest vesi ei läinud nii kiiresti läbi kui kraanist vesi jooksis... nii et umbes radikas ei ole yldse mitte võimatu... vaata lase omal tosool välja... pane radika alumine auk kinni ja vala ylemiset august vesi sisse... pärast vaata palju seda sul sinna radikasse yldse sisse mahtus... ja siis võid seda läbivoolavust ka proovida... selle proovimine ei maksa materjaalselt sulle midagi... aga kui sul plokikaane sisse mõrad tulevad ylekuumenemisest, siis saab see kallislõbu sul olema.