E30 - Sportsummuti liiga vali - katalüsaatori asemele resona

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

E30 - Sportsummuti liiga vali - katalüsaatori asemele resona

Postitus Postitas murjam »

Tervist!

Vana tagumine pütt oli väga roostes ja sai ostetud uus - otse-läbi summuti. Ilus näeb välja ja teeb mõnusat häält, aga teatud pööretel (~1500) on müra liiga kõva, tagaistmel lausa väljakannatamatu.

Küsimus ongi selles, et tahaks kuidagi vaiksemaks saada, aga samas ei tahaks tagumist pütti vahetada. Kas on võimalus panna ettepoole vahele mingi summuti või midagi sellist ning kus seda teha / osta saaks?

Praegune väljalaske skeem on lihtne: katalüsaator, tagapütt. Mootor 2.5i

LISA: Surfisin otsingu läbi, kuid ikka jäi ebakindlaks, kas tasub vahetada katalüsaator resonaatori vastu. Passis katalüsaatorit märgitud ei ole, autol on lambdaandur ja tühikäigul kostab auto alt klõbinat. Idee on siis vahetada katalüsaator resonaatori vastu - saaks vaiksemaks ja kaoks ka klõbin. Kas sellega pole tavaliselt probleemi või on enamasti vastupidi [pean silmas näiteks lambda ümberpaigutamist]?

Tänud!
Viimati muutis murjam, 22.07.2006 15:53 02, muudetud 3 korda kokku.
Impreza STI
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Heiki_L »

vb aitab mürasummutus matt pagasi põhja panna. tean et laugpära autodel aitab see. proovitud nissan sunny gti 2.0 peal.
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Mürasummutusmatt.. hmm. Kuigi tõesti on eriti hästi tajuda, et hääl tuleb just tagant (justkui olekski mootor taga) ja mürasummutusmatt kindlasti aitaks midagi, paneksin siiski meelsamini mingi püti vahele, et vaiksemaks jääks.
Aga kust neid mürasummutusmatte muidu saab ja palju need maksavad?

Päikest!
Impreza STI
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Ülevaatuse kohta

Postitus Postitas murjam »

Kuidas ülevaatuses kõva mürina peale üldiselt suhtutakse? Kas mõõdavad ka konkreetseid detsibelle? Tulebki selle kuuga ära teha, muu peaks olema kenasti korras..
Impreza STI
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kui liiga vali tundub, siis võivad detsibelle ka mõõtma hakata jah.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Samas nii suurt müra ei tee ükski sportsummuti, et läbi ei saaks.
Sest piir oli vist kuskil 100db millegagi ja sellist müra teevad ringraja autod ;) Aga ma soovitan ka müramatte vahele panna.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mind on korra ähvardatud juba detsibellide mõõtmisega :P

Ja ei usu eriti, et see piir oleks 100dB, tundub liiga palju.
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Tänud soovituste eest. Aga jah, käisin täna töökojas ja öeldi, et liiga vähe on vaba toru-ruumi, et midagi vahele panna, ainus võimalus tagapütt ära vahetada.

Ilmselt lähen siis niisamuti, nagu praegu on, peale. Eks näis, mis öeldakse. Ilmselt midagi ikka öeldakse, sest auto teeb ikka tõesti kõva häält, eriti veel ruumis sees.
Impreza STI
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kas sumpsi torud ulatavad ilusasti stange alt välja? Kui palju? Palju on pütist väljatuleva toru läbimõõt ja mis on ta üldpikkus pütist?
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Päris täpselt ei saanud pihta, milleks see oluline on, aga umbes sedasi on asi:

Stange alt ulatub kenasti välja, kuid samas on stange kõige kaugemast kohast ~1 cm seespool (vastu seina sõites puutub esmalt stange), pütt ise on stange taga..
Pütist tulevad välja kaks toru, väga - lausa ülepingutatult - suure läbimõõduga (laienevad). Praegu mõõtma ei jookse, kuid silma järgi ütleksin, et püti ääres on torude läbimõõt ~7cm ja otsapool umbes ~10cm.
Impreza STI
Eastsider
Huviline
Postitusi: 268
Liitunud: 26.10.2005 14:53 02

Postitus Postitas Eastsider »

Kui sõber pani oma 2,3 bmw le täispikkuses sportsumpa, siis ülevaatuse onud keeldusid oma mõõteaparaati selle peal kasutamast. Öeldi ainult, et tule peale sumpa vahetamist tagasi. Sai üks pütt veel vahele pandud ning jäi vaiksemaks ning läks läbi.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Ma arvan et need nn. pasunad sul tekitavadki seda ebameeldivat heli. See tuleb resonantsist. Proovi korra sellist lahendust:

Otsi kaks ühepikkust torujuppi mis oma välisläbimöödu poolest sobiks olemasoleva toru sisse. Pikkust võiks olla torujuppidel nii palju et ulataks olemasolevatest otsadest välja. Proovi mis siis teeb. Kui asi muutub heaks siis pead pütile lihtsalt uued väljuvad torud vaatama mis oleks algusest lõpuni konstantse diameetriga. Võid vabalt panna ka 7cm torud - seal viimases otsas ei anna see 7 vs. 10cm enam mitte mingit jõulisa...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Kui sõber pani oma 2,3 bmw le täispikkuses sportsumpa, siis ülevaatuse onud keeldusid oma mõõteaparaati selle peal kasutamast. Öeldi ainult, et tule peale sumpa vahetamist tagasi. Sai üks pütt veel vahele pandud ning jäi vaiksemaks ning läks läbi.
Tohohh! Just täna käisin töökojas ja mulle öeldi, et seal ei ole ruumi, kuhu panna [Kusjuures töömees auto alla ei vaadanudki, vaid vaatas kataloogi pildi järgi]. Ise ka üritasin talle selgitada, et seal kataloogis on ju neljaukselisel ja kaheukselisel sama pilt, kuid tegelikkuses peaks neljaukselisel ju ometi pikem toru olema.. Ühesõnaga, otsin ikkagi head summuti - kohta, kus asi ära teha.
Impreza STI
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kahe ja neljaukselise sumpsid on ühesugused.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Otsi kaks ühepikkust torujuppi mis oma välisläbimöödu poolest sobiks olemasoleva toru sisse. Pikkust võiks olla torujuppidel nii palju et ulataks olemasolevatest otsadest välja. Proovi mis siis teeb. Kui asi muutub heaks siis pead pütile lihtsalt uued väljuvad torud vaatama mis oleks algusest lõpuni konstantse diameetriga. Võid vabalt panna ka 7cm torud - seal viimases otsas ei anna see 7 vs. 10cm enam mitte mingit jõulisa...
Proovin seda kindlasti, tänud. See võib olla väga õige, sest ükskord lumega veel tagurdasin valli, vaid sumpa ots oli lund täis ja hääl jäi kohe väga vaikseks.
Impreza STI
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Kui on normaalne ülevaatusputka siis las kuulavad enne ära kas sobib, siis sa vähemalt ei pea raha välja käima kui nad läbi kukutavad su.
Siis võid mõnes teises kohas sama proovida kui esimesest ei taheta läbi lasta.
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Kui on normaalne ülevaatusputka siis las kuulavad enne ära kas sobib, siis sa vähemalt ei pea raha välja käima kui nad läbi kukutavad su.
Siis võid mõnes teises kohas sama proovida kui esimesest ei taheta läbi lasta.
Alati on variant, seda küll, aga praegu on küsimus paljuski ka selles, et tahaks ise pisut vaiksemaks seda saada.
Impreza STI
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

Pane treilaaste sisse.. :)
328 M52
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

:arrow:
Impreza STI
skiman
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 08.11.2005 18:29 27
Asukoht: ida

Postitus Postitas skiman »

stange alt ikka otsad vähe välja ,muidu tulebki müra salongi.
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Summuti otsad

Postitus Postitas murjam »

Proovisin seda trikki kahe torujupiga mõned ajad tagasi. Hetkeks justkui tundus, et midagi mõjus, kuid tegelikult ei mõjunud see üldse..
Impreza STI
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Tee pilte sumpsist. Pane need siia üles - ehk paistab ära milles viga on...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Pildid

Postitus Postitas murjam »

Peaks olema täpselt sääne:
http://www.drewsauto.ee/img/sum/sm128.jpg

Üks sisse, kaks välja, mis on - tean - kahe-poolesele porno teha, aga vaatasin, et sisse läheb piisavalt suur ava.., lasingi kaks pisemat kokku keevitada.
See summuti on täiesti otse-läbi, seepärast ma ikkagi otsiksin lahendust kuskilt mõjalt, näiteks katalüsaatori vahetamises resonaatori vastu..
Impreza STI
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Hetkel töötab see tagumine pütt sul diffuusorina - pütti sisse minnes surutakse gaasid kokku, väljudes lüüakse nad uuesti lahku ja kordades suurematesse pasunatesse kui olid algsed summuti torud.

See tekitab pasuna efekti ja teatud pööretel tekib resonants mis tuleb mürinana tuppa. Püti ruumala on liiga väike ja ta ei summuta mitte midagi, pigem vastupidi - hakkab häält võimendama.

See pütt on vast mõeldud mingile 1,6-2,0 mootorile kust siis soovitakse mingi valemiga saada kätte vähe tummisemat häält.

Katalüsaatori resoka vastu vahetamine ei aita sul seal midagi.

---------------

Tahad vaikseks saada siis pane originaal pütt alla. BMW-l on originaalis ka otseläbi pütt aga lihtsalt see on tehtud läbimõeldult (esiteks on ruumala suurem ja teiseks puuduvad need pasunad) - takistust suurt ei oma aga samas summutab ikkagi heli
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Njah

Postitus Postitas murjam »

Eks see ilmselt kõige õigem tegu oleks, kuid keevitustöö on korralikult tehtud ja finantsseis sunnib asja sinnapaika jätma.
Impreza STI
fine
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.02.2006 21:58 35

Postitus Postitas fine »

Endal samuti sama probleem, müra on pööretel ca. 1300-2000 liiga vali. Originaal pütt on välja vahetatud mingisuguse otse-läbi sportpüti vastu - 1 sisse, 2 välja. Välja näeb ta selline :

Pilt

Tundub, et ainuke lahendus ongi originaal püti vastu välja vahetada, teine võimalus oleks muidugi vist mõni kvaliteetsem firma toode, kuid selleks hetkel finatsi ei jätku ja päris kallid on teised. Tundub, et eelmine omaniku poolt on ka reso vahele pandud, kuid hääl on endiselt üsnagi vali antud pööretel.
Autoks siis E30 318iS.
E30 318iS
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

Ma ei mõista miks topitakse üldse neid sport pütte sinna alla? Jõu võitu ei tule, kütuse kulu võitu ei tule, ainult plärinat teeb. Bmw'l on tehase väljalase väga ok. Ja mootoris suuremaid muudatusi tegemata seda näpda ei oleks vaja!
fine
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.02.2006 21:58 35

Postitus Postitas fine »

Kristjan kirjutas:Ma ei mõista miks topitakse üldse neid sport pütte sinna alla? Jõu võitu ei tule, kütuse kulu võitu ei tule, ainult plärinat teeb. Bmw'l on tehase väljalase väga ok. Ja mootoris suuremaid muudatusi tegemata seda näpda ei oleks vaja!
Täiesti nõus, kuid eks peamiseks argumendiks on nende sportpüttide kasuks hind võrreldes originaaliga. Nagu eelmise omaniku jutust aru sain oleks originaal pütt maksnud ca. 2600kr., sportpüti sai kätte aga juba 1200 krooniga - see paneb paljudel juhtudel asjad paika. Samuti eks teda ole ka ilus vaadata, kuid paljudel juhtudel võib hääl siiski liiga valjuks kujuneda.
E30 318iS
Kasutaja avatar
murjam
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02.07.2005 15:04 39
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Jep. Just nii see käiski. Originaal oleks maksnud 1500.- võrra rohkem ja kuna tol hetkel oli eriti suur tahtmine kokku hoida, saigi see wuffel pandud. Enam sellist rumalust ei tee.
Esialgu jätan asja sedasi, nagu on, kuid ilmselt vahetan mõne aja pärast originaali vastu ja panen kõikjale mürasummutust ka veel lisaks. Vaikust tahaks.

Tänud sõnavõtjatele!
Impreza STI
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

no see e30 on ju suht levinud ma usun, et selle 1500 eest oleks saanud vabalt korraliku kasutatud tagumise pauna
Vasta