E91 330XD temperatuur ja jahutusvedelik
Postitatud: 13.12.2015 01:35 40
Alustuseks, et tegu on E91 330XD 2006a (manuaal) masinaga.
Ilmselgelt googeldasin ka hulga ning üsna kindel, et jahutusvedeliku termostaat läbi, kuna temperatuur on linnasõidul 60-65C (seistes läheb ca 75C ja üks õhtu läks korraks isegi 94C) ning maanteel jahtub kohati isegi 55C peale. EGR on kinni pandud ja EGR termostaadi viga sai nii katsetatud, et panin EGR termostaadi juurest ajutiselt punni ette, nii et EGR jahutist läbivoolu olla ei saanud, aga temperatuur endiselt ei tõusnud. Seega läheb jahutusvedeliku termostaat kindlasti vahetamisse. Erinevatest foorumitest lugesin, et külmade ilmadega ei lähegi mõnedel ka korras termostaadiga temperatuur päris 90C kanti. Oskab keegi kellel on sama mootor/auto kommenteerida kuidas Eesti kliimas talvel temperatuurid on?
Teine küsimus oli jahutusvedeliku kohta. Enamus foorumites raiutakse et kasuta sinist bmw originaal vedelikku ja kõik. See mis mul hetkel see on, tundub pigem roheline. Ise pole vahetanud seega ei oska öelda millega täpselt tegu. Netist leidsin, et bmw oem (sinine) on etüleenglükool (ethylene glycol based). Mul on punane/oranž polar jahutusvedelik, mis on samuti etüleengülkooli baasil ning ei sisalda nitriite, amiine, fosfaate ega silikaate. Ehk lühidalt sama, mis bmw oem. Küsin selle pärast, et termostaati vahetades oleks mõttekas jahutusvedelik ka ära vahetada.
EDIT: Veidi allpool olevat E90 318d temperatuuri probleemi teemat lugesin ka. Seega eeldan, et mu 3.0d peaks ka suutma ennast 90C kanti vedada kenasti.
Ilmselgelt googeldasin ka hulga ning üsna kindel, et jahutusvedeliku termostaat läbi, kuna temperatuur on linnasõidul 60-65C (seistes läheb ca 75C ja üks õhtu läks korraks isegi 94C) ning maanteel jahtub kohati isegi 55C peale. EGR on kinni pandud ja EGR termostaadi viga sai nii katsetatud, et panin EGR termostaadi juurest ajutiselt punni ette, nii et EGR jahutist läbivoolu olla ei saanud, aga temperatuur endiselt ei tõusnud. Seega läheb jahutusvedeliku termostaat kindlasti vahetamisse. Erinevatest foorumitest lugesin, et külmade ilmadega ei lähegi mõnedel ka korras termostaadiga temperatuur päris 90C kanti. Oskab keegi kellel on sama mootor/auto kommenteerida kuidas Eesti kliimas talvel temperatuurid on?
Teine küsimus oli jahutusvedeliku kohta. Enamus foorumites raiutakse et kasuta sinist bmw originaal vedelikku ja kõik. See mis mul hetkel see on, tundub pigem roheline. Ise pole vahetanud seega ei oska öelda millega täpselt tegu. Netist leidsin, et bmw oem (sinine) on etüleenglükool (ethylene glycol based). Mul on punane/oranž polar jahutusvedelik, mis on samuti etüleengülkooli baasil ning ei sisalda nitriite, amiine, fosfaate ega silikaate. Ehk lühidalt sama, mis bmw oem. Küsin selle pärast, et termostaati vahetades oleks mõttekas jahutusvedelik ka ära vahetada.
EDIT: Veidi allpool olevat E90 318d temperatuuri probleemi teemat lugesin ka. Seega eeldan, et mu 3.0d peaks ka suutma ennast 90C kanti vedada kenasti.