Termosiduri kontroll

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
iff2
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 31.12.2005 18:06 03

Termosiduri kontroll

Postitus Postitas iff2 »

Kuidas kontrollida termosiduri korrasolekut? On kuri kahtlus, et see on saba andnud. Kohal seistes läheb keema ja hakkab jahutus vedelikku välja ajama. Rakendub ka kliima ventilaator kuid see ei jõua ära jahutada. Loogika ütleb et kui mootor kuumaks aetud, siis pole võimalik käega ventikat ringi ajada kuna siis ventikas terve mootori taga? Autoks E36 325i.
Viimati muutis iff2, 22.05.2006 15:52 15, muudetud 1 kord kokku.
9snow
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 20.08.2005 10:15 24

Postitus Postitas 9snow »

päris kinni ta ikka ei kiilu.
aga külma mootriga peaks käima niimodi kerge nõksuga, mitte et annad hoo sisse ja käib tereve päeva.

Aga suurema tõenäosusega on termostaat
või ka veepump.

Endal (e36/96)läks samuti keema, tulemusena vahetasin kõik kolm elementi
Kasutaja avatar
reino
Huviline
Postitusi: 1733
Liitunud: 16.05.2005 13:34 41
Asukoht: Harjumaa/Hiiumaa

Postitus Postitas reino »

ega sul ei ole juhuslikult olemas teist katkist termosidurit. kui on, siis keevita see kinni ja kruti ette tagasi, pane mootor käima ja kui enam keema ei lähe, siis on termosidur katki. muidu soovitan üle vaadata veepumba, mis endal oli seest täiesti olematu. termostaati saad ka kontrollida koduste vahenditega, nimelt paned ta kodus potti keevasse vette ja kui avaneb on ka see korras.
E82
pikk999
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 26.02.2005 00:56 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pikk999 »

Imelik,mul on erinevatel autodel BMW kaasa arvatud 3 termostaati läinud ja olen neid alati ise vahetanud ,ning siiani on probleem olnud selles ,et surnud vedru on lahti seega ei lähe soojaks.Vana termosiduri ja propelleri poltidega ühendamine lõppes sellega ,et termosidur jooksis koos propelleriga otsast maha ja kadus ära -seega tuli ka propeller uus osta.Seega müüa termosidur ja propeller 400kr.UUed maksavad 1450kr. 53446877
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

ma tean ühte tüüpi kes pani bmw e30 318 selle termo siduri kinni kuidagi(keevitas vb)
gaasi annad siis undab nagu rektiiv :lol:
seal juures ei tasu seista vist:D :lol:
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Jah, pean siinkohal tõdema, et ka oma eelmisel autol (525 24V) sai vendi sidur jäigalt kinni pandud, aga sellega kaasnes paar viga- nimelt üks asi see, et see metsik õhuvool, mis seal all liikus, lõhkus ära kapotialuse polstri, kuna mul tuulekoda sel polnud ja tagatipuks lendas kõrgematel pööretel paar laba altpoolt vastu kapotti- tagajärjeks mõlgikesed kapotis...

Aga hääl oli üpris muhe jah kui aus olla :D
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kadunud võimsusest vist ei hakka rääkima siinkohal jäiga ühenduse puhul ;)

Teoorias rihma pealt veetava pumba asendamisel elektrilisega on võimalik pea 5hp võita.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

Enadl oli kaa peal jäigalt termosidur, puhus ilusti ja ka hääl oli hea, kuid võimsus kaob kiirendamisel ja ka bensiini võtab võibolla rohkem, muidu arvan et parem osta kasutatud korralik-- kuid ajutiselt on see väga hea..
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

Minul on niiviisi, et kui mootori panen külamalt käima, siis vent uhab umbes 4-5 sekundit täiega kaasa tühikäigul. Peale seda enam ei uha täiega, kui mootor on töösoe, siis hakkab vent alati täiega uhama alates 2000 pöörde kätte jõudmisest, laasen gaasi järgi siis jääb vait jälle ja gaasi andes hakkab jälle 2000 pöörde saabumisega tööle. Tuulekoda on ka ilusti olemas ja praktiliselt tutikas radiaator, vähemalt tundub nii.

Tundub, et minu oma on väga korras, või mis targemad räägivad :?:

Keema ei lähe ei kohapeal ega sõiduajal.
XTR
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 09.07.2006 12:45 12

Postitus Postitas XTR »

vahetasin autol ka siis jahutusvedeliku ära-igaks petteks-mine tea mis seal sees võis olla kui ostsin
enne vahetamist nende kuumade ilmadega ei täheldanud mingit probleemi aga peale vahetamist hakkas jama-nimelt üleeile selle suure vihmaga ja jaheda ilmaga ummikus seistes ei pannud tähelegi,et seier tõmbas punasesse nurka ja tuli läks põlema-muidugi kohe soe järgi ja punn põhja-asi laabus-kõik normaliseerus-välja arvatud enda stange mis oli märg;)
täna õhutasin-arvata on,et susises räigelt!
nii...töö tehtud nii nagu kord ja kohus aga jälle ummikud minu õnneks!
ja seier kippus jälle tõusma!
aga siis hakkasin vaatama seda termosidurit
sooja mootoriga peatasin tiiviku ilusasti kinni-ja ei põksinud vastu ka
tundub et vist selles ongi kala???!!!
vend ei viitsi ennast nii kiiresti ringi ajada kui vaja!
...või...????
on teema millesgis muus!??
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

jep. termosidur läbi.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

ei ole kursis kuidas uus termosidur käituma peab. nimelt sai uus bilsteini termosidur pandud e39´le aga alati autot käivitades on vent täiega taga, vahet pole kas auto soe või külm. mingi paar km sõitu või korra 5k rpm lasta siis jääb vait. kas peabki nii olema või peab välja vahetama, talvel ei ole see just eriti meeldiv kui külmalt hakkab täiega jahutama kohe :?
Kriisa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 14.04.2005 22:53 38
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Ise sõidan E36ga, 318. Sõidu ajal ja ummikutes ei ei näe mingeid probleeme, hoiab ilusti keskel seierit. Aga kui seista koha peal töötava mootoriga näiteks 20 min, nii et salongi soendus ka järel pole, siis hakkab vaikselt tõusma. Kas selline asi on võimalik ka korras oleva siduri korral, ise mõtlesin, et äkki on tühikäigul mootori pöörded liiga väikesed selleks, et soenevat mootorit piisavalt jahutada. Või peab igal ajal ja igal juhul seierit keskel hoidma.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Kriisa, ta peaks sul selle ära jahutama seni kuni bens otsa saab.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

aise kirjutas:ei ole kursis kuidas uus termosidur käituma peab. nimelt sai uus bilsteini termosidur pandud e39´le aga alati autot käivitades on vent täiega taga, vahet pole kas auto soe või külm. mingi paar km sõitu või korra 5k rpm lasta siis jääb vait. kas peabki nii olema või peab välja vahetama, talvel ei ole see just eriti meeldiv kui külmalt hakkab täiega jahutama kohe :?
et siis ikka oleks vaja teada, kas termosiduril on mingi sissesõidu aeg või on tegu vigase isendiga?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Seal ei ole midagi sissesõita ju. Kolm varianti, kas jupp on vigane või on valesti paigaldatud või hoopis vale jupp.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

sai siis välja vahetatud see sidur ja uus sama firma oma (bilstein) teeb samamoodi :mad: tra ma ei saa aru milles asi on, vastik lennuk on auto hommikuti ja ka päeval kui peale sõitu seisab mingi 30min. kummale poole peab muidu see ventikas õhu suunama, kas mootori poole või radika poole? minul on hetkel nii, et puhub mootori poole. samas keema pole kordagi läinud ja seier on alati keskel. küsin seda kuna äkki on vent tagurpidi :?
Kasutaja avatar
joxs
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 24.09.2003 19:56 40
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas joxs »

Õiget pidi on su vent. Mina panin omale mõni aeg tagasi sachs`i siduri ja too töötab küll kenasti ja vaikselt.
XTR
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 09.07.2006 12:45 12

Postitus Postitas XTR »

päris kinni ta ikka ei kiilu.
aga külma mootriga peaks käima niimodi kerge nõksuga, mitte et annad hoo sisse ja käib tereve päeva.



sai ka nüüd uus pandud-ka saksas toodetud(nime ei mäleta) maksis ta 1350 aga niimoodi siiski paraku ei käitu.
käib ka külma mootoriga sama kiiresti kui see kogu kupatus kokku.
käega kinni hoides tunned, et nagu nõksutab ja tahab kaasa joosta.
küll aga sooja mootoriga ei ole jõudnud veel proovida kuidas käitub-alles eile panin-aga annan teada kuidas oli!
kas võib olla miskit mäda??
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

XTR kirjutas:käib ka külma mootoriga sama kiiresti kui see kogu kupatus kokku
kuidas seda mõista? mina saan aru, et käib 1:1´le mootori pööretega.

mina enda oma vahetan välja igatahes ja teistele ma bilsteini oma osta ei soovita, see ei ole normaalne, 2 tutikat ja mõlemad teevad samamoodi.
XTR
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 09.07.2006 12:45 12

Postitus Postitas XTR »

nii siis proovisin järgi!
külma mootoriga tõesti käib 1:1 ringi ja peatada tiivikut ei ole mingi probleem.
lasin siis koha peal sooja mootoriga käia 3000 pöörde juures nii umbes 3-4 minutit
...hea oli,et paks talvekinnas käes oli :) -nii lihtne see peatamine enam ei olnud.
ikka päris tugevalt käis ringi ja ventika tuul viskas ikka tuka sassi :D
tundub,et siiski asi toimib ja töötab nii nagu peab
eks testin seda ka ummikutes mida ei ole ju vaja teab mis igavik otsida:)

ehk see külma mootoriga käitumine ole äkki tingitud erinevate tootjagruppide omapärast :oops: vot ei tea ega oska seletada.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

aga see on loogika vastane, et külmalt vent täiega ringi uhab. ühel heal
päeval läheb radikas kah niimoodi veel vahetusse. kui teise siduri panime
siis oli kapott avatud ja ma olin poolenisti autost väljas kui gaasi andsin,
krt sellise tuule tekitas, et hetkeks ei saanud hingatagi. ühesõnaga PR0N!
Kasutaja avatar
rando87
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 18.08.2006 14:48 21
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rando87 »

mul ka siis selline jama e 36-ga,et koha peal seistes sooja mootoriga hakkab veenäit tõusma :(
ok siis panen soenduse täiega undama ja seier vajub :)
Küsimus oleks siis selline,et kas see midagi ära ei riku kui koguaeg kui seier tõuseb soenduse põhja panen?sest pea igal hommikul on ummikus seistes selline jama :(
Termostaat sai vahetatud,termosidurit proovisin näpuga seisma jätta,aga ei midagi,sain hoopis sealt sellise litaka,et küüs siiamaani sinine :lol:

Milles võib siis jama olla?Veepump?Või koguni radikas? :shock:
Kriisa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 14.04.2005 22:53 38
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Ise tahtsin proovida kas termosidur korras, lasin autol kohapeal käia umbes 15 min, siis vaatasin, et seier ikka keskel ja proovides ventikat käega peatada läi see ka kohe seisma, ei läind küüs siniseks ega midagi... :)
Pärast seda hoidsin mootori pöördeid paar minutit 2500 peal ja ikka püsis seier keskel ja termosidur polnud venti taha ühendanud.
Kusjuures samal ajal oli salongisoojendus keeratud kõige jahedama õhu peale.

Selle põhjal võid teha järelduse, et masinal peab olema viga kuskil jahutussüsteemis, äkki radikas ummistunud vms.
Vasta